WoCH vs Empire 4800

Niekulawy język oraz zdjęcia mile widziane!

Moderator: RedScorpion

ODPOWIEDZ
wallace
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Wawa

WoCH vs Empire 4800

Post autor: wallace »

Z kolegą Assurem rozegrałem małą potyczkę WoCH vs Empire 4800 na stronę.

Założenia:
- 8 edycja
- 25% Lordów i 25% bohaterów
- maks 5 kostek na rzucany czar
- magia klasyczna
- bez bohaterów specjalnych
- gra dla przyjemności, bez ciśnienia

Poniżej mój WoCH:
4800 Pts - Warriors of Chaos Army

Chaos Sorcerer Lord No Mark; Lore of Shadow; Magic
Level 4; +4 to cast and dispel rolls. Has 4 spells.;
Chaos Armour
Chaos Familiar
Obsidian Amulet
Dragonhelm

Chaos Lord of Tzeentch
Chaos Armour
Talisman of Preservation
Third Eye of Tzeentch
Flaming Breath
Ogre Blade
Enchanted Shield
Potion of Foolhardiness
Disc of Tzeentch

Daemon Prince of Nurgle Mark of Nurgle; Magic Level 2; Lore of Nurgle;
Chaos Armour; Daemonic Flight; Fly.
Soul Feeder
Scaled Skin
Charmed Shield
Skull of Katam

Exalted Hero of Khorne Chaos Armour; Shield; Battle Standard;
Obsidian Lodestone
Juggernaut of Khorne

Exalted Hero of Tzeentch Chaos Armour; Shield;
Obsidian Blade
Daemonic Mount

Chaos Sorcerer No Mark; Lore of Metal; Magic Level 2; Chaos Armour
Dispel Scroll
Opal Amulet

Chaos Chariot of Nurgle x 4
Chaos Warhounds x 5 Vanguard
Chaos Warhounds x 5 Vanguard
Marauder Horsemen x 5 Spear; Musician;
Marauder Horsemen x 5 Spear; Musician;
Chaos Warriors of Khorne x 40 Halberd;Chaos Armour; Shield;Standard; Musician; Champion
Banner of Swiftness
Chaos Knights of Tzeentch x 8 Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Standard;Musician; Champion
Lichebone Pennant
Chimera Flaming Breath; Regeneration
Hellcannon
Skullcrushers x 6 Ensorcelled Weapons; +1 Str, Magical Attacks; Chaos Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
Standard of Discipline

Co tam było po stronie Empire to poczekam na Assura ;-)

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Moje zabawki wyglądały mniej więcej tak:

Archlector of Sigmar, (generał)
Heavy Armour, Shield,
Dragon Helm, Van Horstmann's Speculum, Talisman of Preservation,
War Altar

Grand Master,
Runefang, Charmed Shield, Luckstone, Potion of Speed

Battle Wizard Lord, 4 lvl (Metal)
Power Scroll

Battle Wizard Lord, 4 lvl (Light)
Sceptre of Stability, Obsidian Lodestone

Battle Wizard, 2 lvl (Light)
Dispel Scroll

Battle Wizard 1lvl (Light)
Scroll of Shielding

Captain of the Empire,
BSB, Full Plate Armour
Sword of Might, Enchanted Shield, Dawnstone
Pegaz

Captain of the Empire,
Great Weapon,
Armour of Meteoric Iron

Warrior Priest of Sigmar
Barded Warhorse, Heavy Armour, Shield,
The Other Trickster's Shard, Opal Amulet, Helm of the Ratslayer

Master Engineer

45 halabardników FCG
10 handgunner detachment
5 archer detachment

20 halabardników FCG
5 free company detachment

15 łuczników sztandarowy, muzyk

5 rycerzy z muzykiem

14 rycerzy Inner Circle FCG
Standard of Discipline

6 Demigryfów, sztandarowy, muzyk
Steel Standard

5 pistolierów z muzykiem

32 Greatswordów FCG
Gleaming Pendant

3x Great Cannon

1 Hellblaster

1 Steam Tank

1 Celestial Hurricanum

wallace
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Wawa

Post autor: wallace »

Mój pomysł na bitwę nie był specjalnie oryginalny:
dorwać się do Imperium jak najszybciej się da, aby nie przyjmować na klatę ostrzału artylerii. Latacze mieli jak najszybciej wpaść ze skrzydła w jazdę, a od przodu mieli dokończyć dzieła skullcraserzy. Reszta armii miała po prostu wpaść do combatu i rozpocząć mielenie. Dodatkowo w magii nastawiałem się na eliminację maszyn pitką lub osłabianie przeciwnika. Dodatkowo miałem gościa z metalem na pancerne puszki i podobny pomysł był z zionięciem z nurgla.
Przeżywalność od magii moich podstawowych jednostek miał zapewnić MR a od artylerii modły o pudła oraz odpowiednie ustawienie ;-)

Assur pewnie dorzuci swoje 3 grosze jeśli chodzi o pomysł, natomiast ja wklejam pierwsze zdjęcia z rozstawienia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Koncepcja gry Imperium była prosta i klasyczna: piechota w centrum, kawaleria i czołg na flankach, artyleria magowie i war altar w centrum tak by mogli dotrzeć tam gdzie są potrzebni. Strzelamy, a gdy do nas się zbliżą szarżujemy (na flankach) lub liczymy że utrzymamy wrogą szarżę (piechota w centrum) i czekamy na odsiecz.

Z perspektywy czasu - jednostki walczące ustawiłem dość dobrze, magów przeciętnie, natomiast artylerię słabo. 2 działa i czołg na prawej flance miały zasięg do rydwanów i skullcrusherów, ale nie były w stanie strzelać do chaosowego lotnictwa które ustawiło się naprzeciw mojej lewej flanki. Jedną armatę należało przestawić z prawej strony bliżej środka.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Pikne te wasze pacyny
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

wallace
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Wawa

Post autor: wallace »

Fabryka niestety wstrzymała kolejne opisy, ale powoli wracam do świata żywych.

I tura:

Empire:
Niestety I turę zaczęło Imperium. Poza kilkoma ruchami lekkiej jazdy, czołgu oraz 5 rycerstwa Imperium pozostało na swoich wyjściowych pozycjach, gotowe na przeprowadzenie kontruderzenia.
Magia nie zrobiła większych szkód.
Ostrzał zlikwidował 1 rydwan, nadwątlił kolejny oraz zabił 1 skullcruschera, a kolejnego ranił. 1 działo, od strony lataczy WoCHu eksplodowało, natomiast Hellblaster wybił do nogi oddział lekkiej jazdy dzikich ludów.

WoCH:
Ruszyłem wszystkich do przodu. Latacze ustawili się do szarszy na lewe skrzydło Imperium. Przyszły atak miał zlikwidować Hellblastera oraz związać regon ciężkiej jazdy.
Magia nie przyniosła większych rezultatów.
Faza ostrzału z Helki i sukces. Magiczny pocisk spada centralnie na głowę 4 poziomowego maga z lightem i zabija go na miejscu. Dodatkowo przetrzebiając regiment, w którym się ukrywał.


Jak na razie I tura przyniosła podobne straty od ostrzału, choć utrata maga była bardzo bolesna dla Imperium. WoCH z niepokojem oczekiwał kolejnej rundy magii oraz ostrzału....

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

1sza tura zdecydowanie dla WoChu. Ze strzelania zabiłem konnych maruderów i 1 juggernauta, zraniłem 2giego juggera i 1 rydwan (zabicie go nastąpiło w późniejszych turach z tego co pamiętam). W zamian Hellcannon odstrzelił mi 4lvl z metalem (nie lightem) i wysadziłem sobie najlepiej ustawione działo - przez to chimera, dyskowiec i daemon prince byli już poza zasięgiem artylerii Imperium.

Zdjęcie pistolierów blokujących juggery i 5tki rycerzy podjeżdżających pod warhoundy są z mojej 2giej tury. W tej też nie było spektakularnych sukcesów. Działa i pistolierzy wspólnie odstrzelili 1 juggera (kolejnego pistolierzy dobiją ze stand and shoot). Hellblaster sprzątnął kolejnych konnych maruderów, wyciągnąłem też chyba dispel scrolla (wysoki rzut na banishment w deamon princa) i przetrzebiłem warhoundy w centrum.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Rozumiem, ze graliście w WFB 8th Ed? Wnioskuję po eksplodującym dziale i biegających 5tkach łuczników.

wallace
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Wawa

Post autor: wallace »

Tak to 8ed.

2 tura to tj. napisał Assur to w sumie lekkie straty zadane WoCh, choć kolejne straty juggerów i rydwanów były jednak dla mnie bolesne.

Moja 2 tura to szarża Daemon Princes'a na hellblastera (sic!!!!). Pomysłem było zabicie i wpadnięcie w bok jeździe. Z drugie strony jazdy ustawili się: Chimera oraz Lord na dysku.
Jaggery zaatakowały Pistolersów, a potem wpadły w Demigryfy.
Na prawym skrzydle rycerze rozjechali warhoundy.

Niestety Demoniczny książę nie wywiązał się z zadania i nie zabił załogi, a ta ustała rzut na złamanie. Jaggery specjalnie również się nie wykazały, ale jakoś ustały.
Magia nie wywarła jakiegoś wielkiego znaczenia.

Poniżej trochę zdjęć.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Assur twoja tura do opisu...

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

W trzeciej turze imperium przystąpiło do ograniczonej ofensywy.

W centrum i na mojej prawej flance oddziałki łuczników/free company podeszły by poprzeszkadzać jednostkom przeciwnika. Istotne było zabicie rydwanu asekurującego warriorów khorna - w ten sposób wojownicy musieliby wpaść na bok łuczników (rydwan mógł ich wyręczyć) i z uwagi na frenzy wystawiliby się po szarży flanką do halabardników. Władowałem w ten rydwan dużo więcej ostrzału i magii niż statystycznie potrzeba, ale w końcu padł. Handgunnerzy odstrzelili też ostatniego warhounda.

Master Inżynier zaszarżował Daemon Princa- celem było wzięcie go w challange, ustanie breaka załogą Hellblastera i utrzymanie księcia w miejscu przez kolejną turę. Poszedł tam czar -1 do hita. Plan się nie udał. Inżynier padł, Hellblaster nie zdał breaka. Prince po długim namyśle obrócił się tak, by widzieć halabardników i demigryfy.

Juggery po zniszczeniu pistolierów nie doszarżowały do Demigryfów, więc te razem z Inner Circlami z Grand Masterem i Priestem wpadły w elitę khorna i ją złamały - nie musiałem nawet gonić, po usunięciu strat i sztandarowych został tylko jeden jugger z 6ciu, czyli zbierał się tylko na 2x1 (nie zebrał się do końca gry i w końcu uciekł). Inner Circle obróciły się w stronę lorda na dysku i chimery, Demigryfy przodem do Princa tak, że ich flanka była zasłonięta od szarży chimery/lorda przez Inner Circli.

ODPOWIEDZ