Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Beastmen

Moderator: Dibo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Post autor: GarG »

Nie ma takiego tematu jeszcze wiec zakładm. Z załozenia ma byc to temat do umieszczania rozpisek. Fakt jest dział rozpiski na to poświecony ale jak że podręcznik do bestii jest dość wiekowy wiec chyba nie ma sensu dawac tam Ciągle podobnych rozpisek.


Co myślicie? Napewno jest to dobra rozpiska na Vampiry. Duzo ITP, duzo DD i poczarowac jest tez czym. Siła uderzeniowa w postaci minosów i Khornogrsów ustawionych po 6 w szeregu. Lord wydaje sie mięki ale ma duzego Kopa w CC. Co jest bardzo istotne większość armi nie bedzie stac i się bac ;)

Beastlord @ 233 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; General; Shield
Crown of Horns [30]
Bonecrusher Mace [55]
Chaos Armour [10]

Bray Shaman @ 166 Pts
Mark of Chaos Undivided; Magic Level 2; Braystaff
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

Bray Shaman @ 166 Pts
Mark of Chaos Undivided; Magic Level 2; Braystaff
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

Bray Shaman @ 166 Pts
Mark of Chaos Undivided; Magic Level 2; Braystaff
Power Stone [25]
Dispel Scroll [25]

3x12 Beast Herd (Gors) @ 462 Pts
Unruly; FCG
3x7 Ungors

2x5 Chaos Warhounds @ 60 Pts

18 Khorngors @ 291 Pts
Mark of Khorne; FCG

2 Khorne Chariot @ 260 Pts
Mark of Khorne; Frenzy

5 Centigors @ 85 Pts

2x4 Minotaurs of Khorne @ 229 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Great Weapon

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 11
Models in Army: 107
Total Army Cost: 2347

Ta rozpiska była by mile widziana na Arenie niestety ktos musiał by mi figsy pozyczyc :(
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Jasif
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3016

Post autor: Jasif »

siema, coraz usilniej mysle o zbieraniu bestii(dla ich klimatu, nie powera :-P ) i kminie rozpiske, zeby wiedziec, co kupic na poczatek. oto moje wymyslY

Unnamed1500 Pts - Chaos Army

1 * Wargor @ 150 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; General; Great Weapon; Heavy Armour; Shield
Horn of the Great Hunt [30]
The Fur of Sharrgu [15]

1 Bray Shaman @ 125 Pts
Mark of Chaos Undivided; Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

4 Beast Herd (Gors) @ 80 Pts
2ndWeapon; Musician

1 Foe-Render @ [20] Pts

5 Ungors @ [20] Pts



4 Beast Herd (Gors) @ 80 Pts
2ndWeapon; Musician

1 Foe-Render @ [20] Pts

5 Ungors @ [20] Pts


4 Beast Herd (Gors) @ 80 Pts
2ndWeapon; Musician

1 Foe-Render @ [20] Pts

5 Ungors @ [20] Pts


4 Beast Herd (Gors) @ 80 Pts
2ndWeapon; Musician

1 Foe-Render @ [20] Pts

5 Ungors @ [20] Pts

1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
Mark of Chaos Undivided



1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
Mark of Chaos Undivided


1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
Mark of Chaos Undivided


4 Minotaurs of Khorne @ 229 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Great Weapon

4 Minotaurs of Khorne @ 229 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Great Weapon

5 Centigors @ 102 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Musician

Casting Pool: 3

Dispel Pool: 6

Models in Army: 73


Total Army Cost: 1500

nie mam w AB opcji dania khorna chariotom-dlaczego?
prosze o konstruktywna krytyke i podpowiedzenie istotnych rzeczuy, gdyz zupelnie sie na bestiach nie znam i to moje 1 podejscie do tej armii:)
pzdr
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Bo nie ma . Wyszło to w faqu niedawnym, więc nie jest uwzględnione w ab.

Ta rozpa to byłby standard gdyby nie popaprane herdy. I tak, począwszy od herosów: The Fur of Sharrgu jest zbędne. Nie masz ani jednego magicznego ataku, co jest nierozsądne. Ambush jest praktycznie bezużyteczny względem armi ofensywnych i quasi-defensywnych, a i na defensy niespecjalnie działa, więc robienie takich ewolucji z tymi mini herdami jest niepotrzebne. Zresztą nie masz gdzie wcisnąć nawet herosa. Jakiś herd 5/10-12 z FCG albo 10/10 [jak kto woli]. I góra 3 IMO. Więcej robi straszny ścisk w rozstawieniu, a jeżeli wystawiasz ich w ambushu to powodujesz co najwyżej kilka punktów więcej, w które przeciwnik musi pierdnąć fireballem czy czymś takim, aby je ewaporować, więc nie wiem czy to się opyla za ich cenę.

Musisz pamiętać, że 4 minosy są diabeł ciężkie do manewrów, często gęsto nie wykorzystujesz tego 4tego. Jeżeli są khorna to 3 spokojnie starczą. I lepsza imo konfiguracja jest 3+4.

Osobiście znalazłbym tam miejsce dla dwóch spawnów slanesha, ale przy kornikowym genku się raczej nie da. Ale IMO bestie potrzebują czegoś takiego, jak spawn. Dlatego wolę undiv generalissimus, takoż minotaury, a znaczki khorna na czarioty, i trzymać je z dala od lasów.
Uerph.

Awatar użytkownika
Jasif
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3016

Post autor: Jasif »

cos takiego?

Unnamed1500 Pts - Chaos Army

1 Wargor @ 151 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; General; Heavy Armour; Shield
Sword of Might [20]
Horn of the Great Hunt [30]

1 Bray Shaman @ 131 Pts
Mark of Chaos Undivided; Magic Level 1; Braystaff
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

11 Beast Herd (Gors) @ 151 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician

1 Foe-Render @ [20] Pts

8 Ungors @ [32] Pts
Spear

1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
Mark of Chaos Undivided


1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
Mark of Chaos Undivided


1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
Mark of Chaos Undivided

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

4 Beast Herd (Gors) @ 80 Pts
2ndWeapon; Musician

1 Foe-Render @ [20] Pts

5 Ungors @ [20] Pts
Spear

3 Minotaurs of Khorne @ 183 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Great Weapon

3 Minotaurs of Khorne @ 183 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Great Weapon

5 Centigors @ 95 Pts
Spear; Light Armour; Shield

2 Bloodbeast of Khorne @ 150 Pts

Casting Pool: 3

Dispel Pool: 6

Models in Army: 68


Total Army Cost: 1499
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Druga mi się bardziej podoba, jednakowoż można podważać zasadność wystawiania bloodbeastów - troszke są wolnawe. Co prawda ja i tak czasem je wystawiałem, bo diabelnie lubię spawny, ale niestety te bez slaneshowego znaczku potrafią się nie spłacać.
Nie wiem czy nie za dużo tych warhundów, chyba że z jeden czy dwa oddziały chcesz do ambusha, z hornem to w sumie nawet ma sens.
I w sumie jak tak bardzo chcesz ambushować to możesz dwać te dwa herdy 5/5+psy. Coś może z tego wyjść. Ja osobiście preferuję dwa bojowe herdy na polu bitwy.
Uerph.

Awatar użytkownika
Jasif
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3016

Post autor: Jasif »

dzieki za porady, mam tylko pytanie ile kosztuja marki na charioty i czy daja takie same bonusy jak na oddzialach?
thx
pzdr
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Marki kosztują tyle co marki dla regimentu . Druga rozpiska zdecydowanie lepsza . Ja jedenak w przciwieństwie do Szczurzej juchy nie lubie spawnów i wole dac punkty na 4 dragon ogrów (mimo kosztów) . Co do ambusha ja daej 2-3 herdy 5/5 z czampionem . Do rozkręcenia obsługi maszyny , samotnego maga czy poprostu łuczników - styka . Co do minosów 4 mało manewrowe aaaale kiedy idzie 4 to jest respekt , jak jeden padnie to jest gorzej ale da sie coś z tym zrobić ale jak w 3 padnie 1 to 2 minosów nie robi nic (nawet khorna). A tak naprawde to bestie są dobre na magii ! najlepiej slanessha . Mi sie sprawdza akcja: lord undivided + 3 shamanów w małych herdach (z czego jeden z braystaffem z popychachką) i rydwanów ile wlezie , 4 minosów slanesha , masa psów no i oczywiscie Dragon ogry alebo w grze dla klimatu shaggot. Da sie tym pocisnać bo magia slanesha jest diabelnie użyteczna .... poważnie to działa

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Co do spawnów i dragon ogrów - kwestia gustu, mi w pewnej walce DO w drugiej turze dostały panikę, zebrał się na krańcu planszy i nic nie zrobiły, ostatnio z kolei spawn wbijając się w klocek spearmenów DE wyjął z niego czarodziejkę, a potem assassina.

Bestie były dobre na magi kiedyś, teraz są co najwyżej średnie. I ja osobiście nie znoszę magi, bo magia ssie.

herd 5/5 na maga albo strzelców? Dostaje jeden pocisk/salwę i się składa, jeżeli zostanie dopuszczony do szarży to na jakąś trefną jednostkę wartą niewiele więcej punktów od niego. Jedyne do czego wg. mnie się przydaje to odwrócenie uwagi na turę/dwie. A tak ma bardzo niskie szanse zniszczenia maszynki która może się odwrócić i go ewaporować jedną salwą. Ale co kto woli.

4 minosy khorna mają siłę przebicia, ale są diabelnie niezdarne, no i jak wbija się w nich heros, potwór czy coś takiego co najmniej jeden może się stać i przyglądać jak są wyżynani. Dwa minosy same nic nie zrobią, ale w bestiach generalnie jednostki same nic nie robią, kominowane szarże rox.
Uerph.

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Zgadzam sie . No ale po to jest herd w ambushu żeby właśnie odwrócić uwage !! 75 punktów których nie szkoda wrazie straty a salwa w herd to salwa mniej w minosy czy ogry .

Co do paniki DO - zgadzam sie one uwielbiają uciekać ale jak nie uciekają to wymiatają ;P

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Gah. 75 punktów za jedną salwę? Słabi deal. Lepiej 30 puntowy screen z psów :P
Uerph.

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

30 p w screen jasna sprawa to raczej oczywiste . Tylko zwróc uwage na 2 rzeczy:
1 - zescrrenować 4 minosy mozesz 7 psami czyli 42p .
2 - taki komunikat od przeciwnika "łucznicy po psach /lub/ bolec multiplem po pschach...(30s puźniej)...panika za zniszczony odział na tych i tych psach no i o tu na rydwanie" i te kilka punktów na screenie to przestaje być tylko 30p kiedy uciakaja ci psy spnikowane przez inne - no chyba ze mówisz o screenie z 1 oddziałem na stole a nie minimum 4 ;p

OK pokazałem tu przypadek kiedy -nie daj khornie- zaczyna przeciwnik . Chodzi mi o to z screen to jedno a wyłażenie za plecami to inna para kaloszy .

Chodzi mi o deal 75 p za 100 punktów za działo albo deal 75 p (nie powodujące u nas paniki) za uratowanie 1 minosa 46 p i przewage taktyczną za XX punktów.

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

1 - zescrrenować 4 minosy mozesz 7 psami czyli 42p .
Bah, kolejna słabość 4 minosów. Zresztą, przy odpowiednich manewrach możesz i 4 ochronić 5tką psów.
2 - taki komunikat od przeciwnika "łucznicy po psach /lub/ bolec multiplem po pschach...(30s puźniej)...panika za zniszczony odział na tych i tych psach no i o tu na rydwanie" i te kilka punktów na screenie to przestaje być tylko 30p kiedy uciakaja ci psy spnikowane przez inne - no chyba ze mówisz o screenie z 1 oddziałem na stole a nie minimum 4 ;p
Raz - Łucznicy nie wytłuką kundli do zera, chyba że mają jakiegoś nadfarta. Na dalekim średnio trafiają na 4 czy 5+, ranią na 4ki więc mają szansę nawet psów nie spanikować. A jak bolec strzela po psach to bardzo fajnie, bo nie strzela po rydwanach, spawnach i minosach.

Dwa - nawet jak kundle są dewastowane to zazwyczaj panike testują tylko minosy za nimi, ewentualnie jeden oddział który jest w pobliżu - ale generalnie co można trzymać obok minosów z kundlowym screenem? Herda? Żeby ci taktyczną wwiercił się w bok krów? Głupi pomysł. A jak rydwan to najczęściej żaden problem, bo undivided albo khorne. Minosy też jeszcze ani razu mi na undiv nie popłynęły od paniki z wystrzelanych/uciekających kundli. Strefa 6' nie jest taka ogromna.
Jeżeli wystawiasz dwie najciężej uderzające jednostki obok siebie za screenem mając całą strefę rozstawiania do dyspozycji, to powiem krótko - robisz nierozsądnie.

BTW ambush nie odciąga strzałów przez pierwsze dwie albo nawet trzy salwy, a akurat po 3 bardzo często jesteśmy w zasięgu topora do przeciwnika. Zresztą, kto powiedział, że wyjdzie tam gdzie chcesz? Zdawanie tych 8mek [z rogiem] jest dla mnie cięższe niż liderek z przerzutką na minosach.

Generalnie ambush kiedyś był taki średnio na jeża, teraz bez marszu jest beznadziejny.

Zresztą negujesz najstarszą chaosową taktykę jaka istnieje - chronienie cennego mięsa tanim mięsem. Ludzie stosowali to przez długi, długi czas i jakoś nikt nigdy nie narzekał. Osobiście dla mnie screen przydawał się bardziej albo mniej, ale zawsze się przydawał.
Chodzi mi o deal 75 p za 100 punktów za działo albo deal 75 p (nie powodujące u nas paniki) za uratowanie 1 minosa 46 p i przewage taktyczną za XX punktów.
Szansa że 10 herdziarzy dojdzie do armaty którą kieruje rozsądny gracz jest bliska 0. Dwa herdy mają szansę to zrobić, pod warunkiem, że przy armacie nie ma żadnego bohatera. A muszą jeszcze wyjść.
Wolę jednak odciągać pociski psami, po to one są.

Żebyś mnie źle nie zrozumiał - nie próbuję wykazać, że się nie znasz, masz głupie pomysły etc. - po prostu ja gram zupełnie inaczej ;)
Uerph.

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

to wszytsko racja co piszesz zgadzam sie oczywiscie tylko mi chodziło o sytacje kiedy jedne psy panikowłay inne co mi sie często zdarzało no np na stole 48x48 i 6 oddziałów po 5 psów no to nie trudno o zasięg paniki . i w mojej 1 turze po ostrzale przeciwnika który zaczynał byłem np bez 3 odziałów psów , a nawet w bez psów i dragon ogrów :( . A co do ambusha chodzi mi wiesz o przewage taktyczną . Przeciwnik wie ze wyjde z zasadzki i wie z egdzieś koło łuczników , maga albo działa wiec nie wybija sie do przodu tylko wmaire pilnuje co daje ci większa swoode działa nia na stole .

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5344

Post autor: Tutajec »

dopiero chce zacząc grać bestiami nie jestem pewny herosów i marki na jakiej chcialbym grac wiec powiedzcie czy ide w dobra strone


wargor (heavy armor,shield)
sword of might
rune of true beast

wargor (heavy armor, Bsb)
sword of battle
dark heart

wargor (shield)
bitting blade
chaos armor
crown of horns

great bray shaman
4 power level
3xdispeal scroll
staff of darkoth

2x beast herd
5xgor
5xungor
foe render
musician

2x tusgor chariot

3x 5 warhounds

20xbestigors
banner warbanner
musician

beast herd
9xgor
13xungor
fcg

3xminotaurs (great weopon)

5xcentigors (shield)
musician

2x chaos spawn

chaos gigant

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Qrcze no ta rozpiska nie przemawia do mnie za bardzo :)
Na jakie to jest punkty ?
Nie napisałeś czy dajesz jakieś marki na oddziałach - rozumiem że nie
Spawn fajny jest jak jest slanesha i to chyba każdy ci powie
Ja prweferuje minosy w liczbie 4
gra na wargorach do mnie nie rajcuje ja preferuje jednak magie (slanesha) w bestiach
I tak naprawde to chyba nic tu nie ma pierdolnięcia którego przeciwnik mógłby sie bać
.... no to tyle z mojej strony

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5344

Post autor: Tutajec »

to rozpa na 2250

czyli ty preferujesz zdecydowanie slanesha ok to powiedzcie mi czy bestie korzystaja z nowych lorow chaosu czy z starych bo nie wiem na jaka magie sie ustawic bo taka jest druga opcja na jakiej chcialbym grac

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

no tak to wyglądało jak 2250 , Bestie kożystają ze starego slanesha , aha no i teraz mozna korzystać z mutacji , przedmiotów hord chaosu . Wieć łatwiej jest coś fajnego skołowac w itemach :D

Awatar użytkownika
minosso
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: minosso »

Oto moja propozycja armii nie wiem jak sie gra slanneshem ale wkrotce napewno cos sprobuje zawalczyc ale mysle ze potrzebe sa tu korekty takie jak wiecej scrolli i w sumie przydalby sie moze jeszcze jeden herd choc bardzo lubie grac na rydwanach.


1 Doombull @ 245 Pts
Mark of Slaanesh
Slaughterer's Blade [40]
Extra arm, Gaze od gods, Ench shield. [60]
1 Bray Shaman @ 155 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 2; Lore of Slaanesh
Staff of Darkoth [25]

1 Bray Shaman @ 140 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 2; Lore of Slaanesh
Chaos Armour [10]

1 Bray Shaman @ 161 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 2; Lore of Slaanesh; Braystaff
Dispel Scroll [25]

15 Slaangors @ 267 Pts
Mark of Slaanesh; Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
War Banner [25]
1 Gouge-horn @ [12] Pts
8 Beast Herd (Gors) @ 111 Pts
2ndWeapon
1 Foe-Render @ [20] Pts
7 Ungors [28] Pts
Spear

8 Beast Herd (Gors) @ 111 Pts
2ndWeapon
1 Foe-Render @ [20] Pts
7 Ungors @ [28] Pts
Spear

1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
Mark of Chaos Undivided

1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
Mark of Chaos Undivided

1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
Mark of Chaos Undivided

1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
Mark of Chaos Undivided


5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

3 Minotaurs of Slaanesh @ 224 Pts
Mark of Slaanesh; Great Weapon
1 Bloodkine @ [20] Pts

3 Minotaurs of Slaanesh @ 224 Pts
Mark of Slaanesh; Great Weapon
1 Bloodkine @ [20] Pts

1 Fiend of Slaanesh @ 75 Pts
1 Fiend of Slaanesh @ 75 Pts

Casting Pool: 8

Dispel Pool: 5

Models in Army: 76


Total Army Cost: 2250

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Miałem mniej więcej podobną armię, z tym wyjątkiem że mniej inwestowałem w rydwany, a poszedłem już w wielokrotnie przeze mnie chwalone trolle. To wiadomo kwestia gustu. Jednak liczba scrolli nie powala chłopie i bym tutaj cos dorzucił. Jedno więcej 2k6 s4 czy cos podobnego i już trzęsiesz gaciami :P

Awatar użytkownika
minosso
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: minosso »

Zamiast 2 champkow w minosach dodam 2 scrolle a minoski beda latac bez champa i moze cos sie ugra :/ Ale nie jestem wogole przekonany do czarujacej armii bestyjek ;)

ODPOWIEDZ