Rozpiski
Moderator: JarekK
Re: Rozpiski
@JarekK@
Rozumiem, że myślisz o lordzie wrathowym z naszym mieczykiem za 130 pkt?
Zaproponuj jakieś złożenie proszę, ja to widzę tak: lord wrath, DM, lucky shield + przerzuty pancerzy + mieczyk za 130 pkt.
A generalnie oczywiście, że jest do wygrania, nie chcę pisać banialuków, ale jak każda bitka..
Idea z ogarnianiem wszystkiego, a potem kanapka na główny kloc jest mi znana też w praktyce i racja, inaczej się nie da, ale rzeź straszna żeby to tak ustawić w tym przypadku (przy moim poziomie oczywiście:).
Tak jak wspominał Jędrul - tam nie ma (poza gnoblarami) łatwiótkich "śmieci" do pozamiatania, mój kolega również bardzo dobrze ogarnia frenzy na mamutach i nie daje się łatwo porobić w tym temacie.
Poza tym mamut ma Ld8, stubbor i przerzut na całej armii z hellfista + moruny również z ld8 i fistami przy dużym T i W powodują, że muszę im poświęcić więcej uwagi żeby zamieść.
Dookoła biegają huntery (pamiętaj, że na monstery ładują strzała z S6 d3 ran + S5 d3 ran od mamutów, więc kmina z monsterami na nich jest ryzykowna) z M8 Ld9 na tuskerze oba i jeden z regeną 4+ sv2+ i przerzutem zranień w niego + bsb na całym stole = tłuką i blokują moje "średniaki", które w planie miały ogarnać do okoła głównego kloca.
Jest wymagająco
Macie jakieś inne pomysły ?
Rozumiem, że myślisz o lordzie wrathowym z naszym mieczykiem za 130 pkt?
Zaproponuj jakieś złożenie proszę, ja to widzę tak: lord wrath, DM, lucky shield + przerzuty pancerzy + mieczyk za 130 pkt.
A generalnie oczywiście, że jest do wygrania, nie chcę pisać banialuków, ale jak każda bitka..
Idea z ogarnianiem wszystkiego, a potem kanapka na główny kloc jest mi znana też w praktyce i racja, inaczej się nie da, ale rzeź straszna żeby to tak ustawić w tym przypadku (przy moim poziomie oczywiście:).
Tak jak wspominał Jędrul - tam nie ma (poza gnoblarami) łatwiótkich "śmieci" do pozamiatania, mój kolega również bardzo dobrze ogarnia frenzy na mamutach i nie daje się łatwo porobić w tym temacie.
Poza tym mamut ma Ld8, stubbor i przerzut na całej armii z hellfista + moruny również z ld8 i fistami przy dużym T i W powodują, że muszę im poświęcić więcej uwagi żeby zamieść.
Dookoła biegają huntery (pamiętaj, że na monstery ładują strzała z S6 d3 ran + S5 d3 ran od mamutów, więc kmina z monsterami na nich jest ryzykowna) z M8 Ld9 na tuskerze oba i jeden z regeną 4+ sv2+ i przerzutem zranień w niego + bsb na całym stole = tłuką i blokują moje "średniaki", które w planie miały ogarnać do okoła głównego kloca.
Jest wymagająco
Macie jakieś inne pomysły ?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2017, o 10:54 przez Kaszalot, łącznie zmieniany 1 raz.
@Bobson@
Spoko, ale to oznacza, że solo będzię się tłukł 3 rundy combatu, a takie mamutki są dwa + stubborn z przerzutem powoduje, że kolega do mamuta zdąży dokulać wsparcie.
No i kwestia bilansu zasobów - mówimy cały czas o antykminie na model za marne 480 pkt..
Spoko, ale to oznacza, że solo będzię się tłukł 3 rundy combatu, a takie mamutki są dwa + stubborn z przerzutem powoduje, że kolega do mamuta zdąży dokulać wsparcie.
No i kwestia bilansu zasobów - mówimy cały czas o antykminie na model za marne 480 pkt..
Nie widzę w tym nic nadzwyczajnego, 9th age nie raz i nie dwa mnie przekonał, że WDG jest obecnie najsłabszą albo co najwyżej jedną z najbardziej upośledzonych armii w tej grze. Trzeba być gotowym na to, że na wiele unitów w wielu armiach nie bardzo będziesz miał jakąkolwiek odpowiedź.
Przy odrobinie szczęścia albo wsparciu jakiejś magii zabijesz mamuta w 2 tury I w swojej szarżujesz w jakiś syty cel. Ostatnio jak grałem z ogrami, to mamuta pokroili warriorzy wratha z halabardami. Zależy co jak i z czym się bije, ale pzyznaję, że w bardzo wielu wypadkach jest pod górkę.
Przy odrobinie szczęścia albo wsparciu jakiejś magii zabijesz mamuta w 2 tury I w swojej szarżujesz w jakiś syty cel. Ostatnio jak grałem z ogrami, to mamuta pokroili warriorzy wratha z halabardami. Zależy co jak i z czym się bije, ale pzyznaję, że w bardzo wielu wypadkach jest pod górkę.
Kaszalot, mówię o gościu z pickaxem. Mieczyk z d3 MW jest za drogi i ma flamingi. Tak jak Bobson mówi, jest sporo rzeczy na które nie masz oczywistej kontry, tylko musisz ją sobie ustawić na stole. Ten lord nawet jak się będzie bił 3 tury to zgarnie ranę, max 2, ale pokroi tego mamuta i może polować na kolejnego.
Jak ten generał ma magiczne fisty, to nie ma kosy z MW, czyli możesz go brać na challange lordem, bo ci go nie pokroi. Dodatkowo jeśli to jest jedyny heros, to ten kloc tribesmanów nie jest niczym strasznym tak na prawdę i warriorzy mogą się pewnie nim zająć 1v1 (trzeba przeliczyć).
Ja bym wziął 5 dragon ogrów z GW, bo to ładnie będzie ściągać praktycznie wszystko w tych ograch. Dodatkowo koleś z pickaxem, kloc warriorów. Może maga z alchemią, żeby tyrać tych hunterów z savem i regeną. Reszte bym dopchał odginaczkami przynajmniej 2 i czymś supportującym aka crushery/knighci z lustem/BB.
Jak ten generał ma magiczne fisty, to nie ma kosy z MW, czyli możesz go brać na challange lordem, bo ci go nie pokroi. Dodatkowo jeśli to jest jedyny heros, to ten kloc tribesmanów nie jest niczym strasznym tak na prawdę i warriorzy mogą się pewnie nim zająć 1v1 (trzeba przeliczyć).
Ja bym wziął 5 dragon ogrów z GW, bo to ładnie będzie ściągać praktycznie wszystko w tych ograch. Dodatkowo koleś z pickaxem, kloc warriorów. Może maga z alchemią, żeby tyrać tych hunterów z savem i regeną. Reszte bym dopchał odginaczkami przynajmniej 2 i czymś supportującym aka crushery/knighci z lustem/BB.
Jakoś mało tego wochu w krakowie. Wszyscy starzy gracze tej armii poza bobsonem sobie odpuścili? Sergiusz gra High Elfami. Barbara chaos dwarfami. Tylko Bobson tym gra, bo nie ma innej armii?
@Bobson - sprawdzaja ci sie one choseni? Jakieś przemyślenia?
@Bobson - sprawdzaja ci sie one choseni? Jakieś przemyślenia?
Ja się nie dziwię, że ludzie odchodzą od tej * armii, bo porównując potencjał rozpisek, finał jest dramatyczny. Z armii do battla mam jeszcze orki, ale nie czuję tej armii. Once choseni nurgla są spoko, bo zabijają monstery tak samo dobrze jak once choseni khorna z flailami, tyle że oprócz monsterów mogą się bić praktycznie ze wszystkim. Nie jest to jakis uber oddział, ale z boostami z shamanismu myślę, że dadzą sobie radę. Jak życie wczoraj pokazało, lord wratha z pickeaxem potrafi umrzeć w CC z dużym pająkiem więc postanowiłem mieć coś jeszcze w zanadrzu na monstery nie do ubicia dla bohaterów WDG za 750 pkt
Ostatnio zmieniony 25 sty 2017, o 14:24 przez JarekK, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: wulgaryzmy
Powód: wulgaryzmy
Bobson, tylko mała uwaga. Zwrócono mi uwagę że zasięg Break the Spirit z Szamanizmu ma teraz podstawowy zasięg 18", a na szrajnie chaosu tego nie zmieniłem.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Dzięki za info Debelial, grając ostatnio zdziwiliśmy się jak shrine w opisie miał zasięg tego bounda na 36''. 18 to wciąż spoko, I tak trzymam tego shrine'a w środku deploya, żeby objąć chociaż ze dwa unity magicznym bąblem dającym -1 do hita w shootingu. #armiakadłubek
No woszek fatalnie wygląda w porównaniu z innymi armiami. Jedyny plus to wieksza satysfakcja gdy wygra się z przeciwnikiem:) Ja nie jadę bo sesja mnie zatrzymała, ale mocno Wam kibicuje chłopaki!
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
A jakieś konkretne pomysły na zmiany?
Moim zdaniem, tak na szybko:
- hellcannon 4[8]
- DO fear albo odporność
- chaos lord i harbringer odporność na fear albo każdy mount ma fear (szczególnie dysk)
- burning blade of chaos powinien dawać +2 do siły, bo w porównaniu do miecza: lizaków, bretki (renown), ID wypada słabo
- jakiś ofensywny gift typu MW, +S, divine ataki
- tańsza kawaleria
- redesign vortex fienda
Moim zdaniem, tak na szybko:
- hellcannon 4[8]
- DO fear albo odporność
- chaos lord i harbringer odporność na fear albo każdy mount ma fear (szczególnie dysk)
- burning blade of chaos powinien dawać +2 do siły, bo w porównaniu do miecza: lizaków, bretki (renown), ID wypada słabo
- jakiś ofensywny gift typu MW, +S, divine ataki
- tańsza kawaleria
- redesign vortex fienda
Zawsze mnie śmieszyło, że rycerze mają Fear a Lord na koniu nie. Odporność na Fear to powinno być minimum.
"To jeden z tych przerażających rycerzy chaosu, w nogi!"
"Spokojnie, to tylko ich Lord"
Co do helenki, słyszałem, że raczej nie będzie już strzelać tak jak teraz, bo strzelanie ma być jedną z większych słabości WDG (zgodnie z ankietą), bardziej bym się spodziewał czegoś o mniejszym zasięgu jak flame cannon (marzenia) lub nawet tylko jako potworek z breath weaponem...
DO zdecydowanie powinni mieć Fear i to w cenie. Przyznali że zapomnieli dopisać, dziwię się że nie dodali tego w 1.3...
"To jeden z tych przerażających rycerzy chaosu, w nogi!"
"Spokojnie, to tylko ich Lord"
Co do helenki, słyszałem, że raczej nie będzie już strzelać tak jak teraz, bo strzelanie ma być jedną z większych słabości WDG (zgodnie z ankietą), bardziej bym się spodziewał czegoś o mniejszym zasięgu jak flame cannon (marzenia) lub nawet tylko jako potworek z breath weaponem...
DO zdecydowanie powinni mieć Fear i to w cenie. Przyznali że zapomnieli dopisać, dziwię się że nie dodali tego w 1.3...
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Każdy wie że woce są słabe i przez to nikt nie boi się dragon ogrów albo lorda na mouncie
Mocno mi przeszkadzają nasze gifty/itemy. Tak na prawdę używa się 3? Gift z pancerzem (jak masz chłopka z buta), latanie(na dp albo chłopek z buta), banner z frenzy na warriorach. Z tym, że to i tak są specyficzne buildy kiedy się tego używa. Czasami jeszcze ktoś przerobi swojego bohatera na MI. Żaden z tych giftów nie gniecie i nie jest jakiś mega dobry. Ot można grać bez. Najlepsze jest to, że z itemów to się u nas bierze jeden banner
Najbardziej mi się podoba przykład burning blade of chaos. Flamingi i MW(d3) za 130 pkt. Nie da się tego scombować z potionem siły już, bo nie ma warda wtedy. Nie ma divine ataków (chyba, że w mniej ofensywnej opcji z mark of change). A porównajmy to z mieczem w lizakach (koleś na carnozaurze), ID (koleś na latającym byku), renown w brecie (koleś na koniu), czy imperium (tu lord za słabo bije).
Zastanawiam się, czy jak teraz zamrozili zasady, to czy to właśnie nie jest najlepszy moment, żeby pozmieniać zasady "odstającym" armiom. Meta się stabilizuje u tych "prawie" doskonałych, więc można robić małe zmiany w pojedynczych bookach i się tylko im przyglądać. Duża próbka danych, łatwa do ogarnięcia i zmienne w innych armiach są stałe.
Najbardziej mi się podoba przykład burning blade of chaos. Flamingi i MW(d3) za 130 pkt. Nie da się tego scombować z potionem siły już, bo nie ma warda wtedy. Nie ma divine ataków (chyba, że w mniej ofensywnej opcji z mark of change). A porównajmy to z mieczem w lizakach (koleś na carnozaurze), ID (koleś na latającym byku), renown w brecie (koleś na koniu), czy imperium (tu lord za słabo bije).
Zastanawiam się, czy jak teraz zamrozili zasady, to czy to właśnie nie jest najlepszy moment, żeby pozmieniać zasady "odstającym" armiom. Meta się stabilizuje u tych "prawie" doskonałych, więc można robić małe zmiany w pojedynczych bookach i się tylko im przyglądać. Duża próbka danych, łatwa do ogarnięcia i zmienne w innych armiach są stałe.
niestety, ale burning blade of chaos jest jednym z najczęściej branych ietmów na zachodzie. często jest combowany z lore of metal dla rerrola to w.
PS: ja to od dawna marzę, by nasi bohaterowie mieli dostęp do enscrolled weapon, który nie wlicza się do ogólnych itemów jak np. id
PS: ja to od dawna marzę, by nasi bohaterowie mieli dostęp do enscrolled weapon, który nie wlicza się do ogólnych itemów jak np. id
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
Tu jest tyle rzeczy do poprawy, ze nie wiem od czego zaczac.
O odpornosci Lorda na fear juz pisaliscie. Bzdura * i kretynstwo razem.
Uber mark wratha jest gorszy niz zwykly wrath. Mark nurgla kosztuje nieprawdopodbnie duzo i jeszcze daje minus do inicjatywy. No kaman...
Czemu bohater z giftem MI ma 6 ruchu podczas gdy once choseni 5? Czemu Depek jest wciąź niegrywalny? Czemu Wrath priest nie moze byc bsb? Czemu nie mamy zadnego monstera ze stubbornem? Czemu w WDG ta zasada wogole nie wystepuje poza wspomnianym niegrywalnym w mojej opinii DP? Czemu rycki kosztuja prawie dwa razy drozej od takich CoKów w DE? są aż tak mocarni? Czemu jurki wciąż mają frenzy? Nawet rat ogry juz nie mają. Czemu shrine daje minus 1 do hita w 6 calach? To juz nie lepiej bylo dac w 2 calach? WTF? Mamy 20 proc w corach ale nie ma w tym zadnych odginaczek wiec na co taki zapis? 8 psow? Dziekuje, w 8 edycji kosztowaly 30 pkt i prawie nikt ich nie bral. Teraz kosztuja prawie dwa razy tyle. Chimera z regeną na 5 i obecnych zasadach cannonow to jakas porazka. Blood beast to samo. Fajnie, ze kosztuje tylko troche drozej niz chariot, ale nie wiem jak Wam dzialalo toto ale mi sie tylko raz udalo dojechac do jakiegos sensownego combatu. Wylądowalem na plecach stegadona i nie zaszarzowalem, bo po walce z saurusami stracil 3 rany i wolalem go nie usmiercac, moze i by nawet mial szanse wygrac ten CC ale i tak stubborn na 9 z cold blooded...Chyba mozna brac 2 albo wcale. Jedziemy dalej. Cena EDC niedlugo przekroczy magiczna bariere 600 pkt, wiec o czym tu mowimy. Jarek juz napisal o magicznych przedmiotach i giftach. Beznadzieja. Ja uwazam, ze trzeba tego booka pisac od nowa. Ponoc jest juz nawet skonczony, wiec nie wiem czemu nie mozna go wypuscic. Mozna byloby to sprawdzic w praniu, a tak trzeba czekac do wrzesnia i sie palowac z tym scierwem. Trace troche cierpliwosc i serce do 9th age'a.w
O odpornosci Lorda na fear juz pisaliscie. Bzdura * i kretynstwo razem.
Uber mark wratha jest gorszy niz zwykly wrath. Mark nurgla kosztuje nieprawdopodbnie duzo i jeszcze daje minus do inicjatywy. No kaman...
Czemu bohater z giftem MI ma 6 ruchu podczas gdy once choseni 5? Czemu Depek jest wciąź niegrywalny? Czemu Wrath priest nie moze byc bsb? Czemu nie mamy zadnego monstera ze stubbornem? Czemu w WDG ta zasada wogole nie wystepuje poza wspomnianym niegrywalnym w mojej opinii DP? Czemu rycki kosztuja prawie dwa razy drozej od takich CoKów w DE? są aż tak mocarni? Czemu jurki wciąż mają frenzy? Nawet rat ogry juz nie mają. Czemu shrine daje minus 1 do hita w 6 calach? To juz nie lepiej bylo dac w 2 calach? WTF? Mamy 20 proc w corach ale nie ma w tym zadnych odginaczek wiec na co taki zapis? 8 psow? Dziekuje, w 8 edycji kosztowaly 30 pkt i prawie nikt ich nie bral. Teraz kosztuja prawie dwa razy tyle. Chimera z regeną na 5 i obecnych zasadach cannonow to jakas porazka. Blood beast to samo. Fajnie, ze kosztuje tylko troche drozej niz chariot, ale nie wiem jak Wam dzialalo toto ale mi sie tylko raz udalo dojechac do jakiegos sensownego combatu. Wylądowalem na plecach stegadona i nie zaszarzowalem, bo po walce z saurusami stracil 3 rany i wolalem go nie usmiercac, moze i by nawet mial szanse wygrac ten CC ale i tak stubborn na 9 z cold blooded...Chyba mozna brac 2 albo wcale. Jedziemy dalej. Cena EDC niedlugo przekroczy magiczna bariere 600 pkt, wiec o czym tu mowimy. Jarek juz napisal o magicznych przedmiotach i giftach. Beznadzieja. Ja uwazam, ze trzeba tego booka pisac od nowa. Ponoc jest juz nawet skonczony, wiec nie wiem czemu nie mozna go wypuscic. Mozna byloby to sprawdzic w praniu, a tak trzeba czekac do wrzesnia i sie palowac z tym scierwem. Trace troche cierpliwosc i serce do 9th age'a.w
Ostatnio zmieniony 26 sty 2017, o 17:32 przez JarekK, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: wulgaryzmy
Powód: wulgaryzmy
Bohater z giftem ma 6M, żeby nie spowalniał trolli. To akurat dobra zmiana, o której pisałem od pojawienia się tego gifta.
DP można złożyć już sensownie. miecz +1S, hardened shield, skrzydła, +1 do warda, mark of change.
Bloodbeast jest najlepszym monsterem teraz, nie dość, że jest obiektywnie tani, to jeszcze może mieć 7 i 10 WS. Ma wygar w kombacie, ale nie ma praktycznie ochrony. Taki vargulf bez regeny.
Z resztą się zgadzam, przy okazji zbieram te rzeczy, żeby wysmarować ostatniego posta na T9A.
@Bobson, ogarnij język, bo nie chce mi się każdego posta edytować.
DP można złożyć już sensownie. miecz +1S, hardened shield, skrzydła, +1 do warda, mark of change.
Bloodbeast jest najlepszym monsterem teraz, nie dość, że jest obiektywnie tani, to jeszcze może mieć 7 i 10 WS. Ma wygar w kombacie, ale nie ma praktycznie ochrony. Taki vargulf bez regeny.
Z resztą się zgadzam, przy okazji zbieram te rzeczy, żeby wysmarować ostatniego posta na T9A.
@Bobson, ogarnij język, bo nie chce mi się każdego posta edytować.
moim zdaniem wystarczy usunac albo wzmocnic gaze of the gods
dac jakis bonus za chaos armour np -1ap
i troszke poprawic wycene jednostek, mountow, max unit size
podoba mi sie roznorodnosc rozp
wydaje mi sie ze problemem sa inne booki nie nasz, moze wystarczylo by je poscinac troche
dac jakis bonus za chaos armour np -1ap
i troszke poprawic wycene jednostek, mountow, max unit size
podoba mi sie roznorodnosc rozp
wydaje mi sie ze problemem sa inne booki nie nasz, moze wystarczylo by je poscinac troche
MARK OF MARKI MARK
Powrót tabelki byłby mile widziany... niechaj i będzie ta sześciowynikowa (no, ośmio).
Z obecnego czegoś nie wiem, czy udało mi się kiedykolwiek skorzystać, bo jakoś jak zabijałem, to zostawałem akurat przez turę poza CC...
Efekty z tabelki były chociaż stałe, nie wspominając o klimacie. :/
Z obecnego czegoś nie wiem, czy udało mi się kiedykolwiek skorzystać, bo jakoś jak zabijałem, to zostawałem akurat przez turę poza CC...
Efekty z tabelki były chociaż stałe, nie wspominając o klimacie. :/
Czy ktoś z panów: Janus, Bobson, Debelial
Ma coś przeciwko, abym posłużył się waszymi ksywkami na forum T9A i zebrał wasze spostrzeżenia w jeden duży post?
Mam zamiar dodatkowo posłużyć się linkami do strony ligi z waszymi wynikami w 2016. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły/spostrzeżenia to chętnie je uwzględnię
Ma coś przeciwko, abym posłużył się waszymi ksywkami na forum T9A i zebrał wasze spostrzeżenia w jeden duży post?
Mam zamiar dodatkowo posłużyć się linkami do strony ligi z waszymi wynikami w 2016. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły/spostrzeżenia to chętnie je uwzględnię