9th Age - WDG ogólnie

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Keller »

Mnie również intrygują.
W aspekcie WS (i wcześniej Move'a) widać, że próbują zmienić tę grę na własny produkt, a nie kalkę 1:1 z WFB. Martwi mnie jednak, że idąc dalej tym tropem, za kilka miesięcy, jak wyjdzie 2.0, będzie 15 statystyk dla każdego oddziału, nie mówiąc już o rydwanach z z bohaterem i załogantem.
Co do zmian w WDG, cieszy mnie wywalenie Gaze of the Gods. Od czasu usunięcia tabeli, była to zasady wyłącznie do wymuszania pojedynków, często niechcianych.
Ciekawe są natomiast dwie nowe zasady, choć ta druga strasznie jest skomplikowana w zapisie -_- i nie wiem na ile potrzebna. Wiem jakie są założenia, ale patrząc na ten "indywidualny" styl modeli (czyt. wysokie koszty, mało modeli), zastanawiam się czy da się złożyć coś więcej niż: 1xfollower jako młot, 1xoutcastjako kowadło, klepacz-generał, mag, jakieś core i trochę śmieci do zapchania reszty pkt.
Zbroja bardzo na plus, tylko czy w ogólnym rozliczeniu nie będzie zbyt OP?

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 254

Post autor: Kaszalot »

Mi się bardzo podobają zapowiadane zmiany = ewolucji ciąg dalszy.
Będzie klimat w WDG.

Apropos zakresu zmian - jeżeli w wersji X.0 okaże się, że w sumie to gramy już w zupełnie inną grę niż 8 edycyjne kulanie, ale będzie to nadal wielkoformatowy bitewniak tylko mechanicznie dużo lepszy, to dlaczego nie?

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 397
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Post autor: Qsownik »

Mam nadzieję że zasada Once-Chosen w 2.0 dostaną inne zasady niż Follower + Outcast (z BTS - Issue #6) - wg mnie te dwie zasady razem to by była kompletna porażka.
Po pierwsze Follower jest dla MI bezużyteczny (działa tylko to, że nie mogą dostać +1 do CR ze sztandaru i szeregów), a po drugie Stubborn z Outcasta (tylko w pierwszej rundzie) znaczy tyle, że jeżeli nie mogłeś wygrać w pierwszej rundzie to w drugiej raczej też nie wygrasz.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Nie będą mieli Follower - nie było o tym mowy. Będą mieli tylko Outcast.

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 254

Post autor: Kaszalot »

Czy znany jest już termin edycji nowych WDG?

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Kiedy będą gotowi. Nie mam pojęcia najbledszego kiedy by to miało być :)

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 254

Post autor: Kaszalot »

No ok, a po grubasie 2017, czy raczej 2018?

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Szczerze - nie mam pojęcia.

Książka jest już w sumie w fazie testów, ale ile one potrwają - nie wiem.
No i poza tym chcą WDG 2.0 wydać razem z rulebookiem, ścieżkami i nowymi DL.
Więc nie wiem.

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 397
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Post autor: Qsownik »

debelial pisze:Nie będą mieli Follower - nie było o tym mowy. Będą mieli tylko Outcast.
Models with Follower and without Outcast cannot receive Inspiring presence and Hold your ground from models with Outcast.

Outcasts are Followers who belong exclusively to the Path of the Fallen, and therefore know first-hand the price of failure.

oraz z Follower:
Ignore this rule if models are normally allowed more than 2 Supporting Attacks.

Na podstawie tych zdań można tak sądzić :?

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

A no to sorki, musiałem przeoczyć.

Wg mnie te zasady razem są całkiem dobre. Stubborn jest po to żeby niemal na pewno wytrzymać i skontrowac. A nawet jak nie, to wiele jednostek w drugiej rundzie robi się dużo słabsza, więc nie zawsze jest tak że jak przegrasz w pierwszej to i w drugiej też :)

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

Co sądzicie o crusherach? Zastanawiam się czy ich nie wcisnąć do rozpy. Ich wady są jasne ale może macie z nimi jakieś bardziej pozytywne historie?

Rozkręćmy trochę ten dział z wdg :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Moim zdaniem ciekawy oddział jako wsparcie od boku. Może nie są jacyś zachwycający, ale biegając sobie po 14" w moim przypadku zdażą zajać odpowiednie miejsce (gram głównie na piechocie). Plus jest taki, że albo przeciwik je zlekceważy bo tylko 3 modele i bedzie miał problem z bokiem, albo ich nie zlekceważy i troche łatwiej będzie głównym oddziałom atakujacym. Niestety jesli przeciwnik ma jakies małe śmietki, to łatwo może zablokować taki oddział, a też nie należy do najtańszych. Mi sie sprawdzają co jakiś czas, choć nie jest to oddział na każdą grę i na każdą armie, lecz mimo to lubie nimi grać.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Crushery jak każdy oddział z frenzy mają jedną główną wadę. Frenzy. :wink:

Żeby efektywnie grać takimi oddziałami trzeba złożyć pod to rozpiskę. Opcje są praktycznie dwie. Jedna to duża ilość pocisków i strzelania, dzięki czemu możesz się pozbyć odginaczek przed tym jak cię odegnął. Niestety w wochu nie da się tego realnie zrobić. Druga opcja to wzięcie 4+ oddziałów z frenzy. Wtedy, to że 1 czy 2 zostaną odgiętne aż tak bardzo nie boli, a te, które nie zostaną w pełni korzystają z bonusu jakie daje frenzy. Pamiętaj też, że jeśli chcesz tak grać, to musisz uważać, żeby jedna odginaczka nie odgięła ci 2 oddziałów na raz (fast ustawiony bokiem w kresce ma 10", jeden oddział odgina frontem, drugi tyłem). Dodatkowo, dobrze by było, żeby wszystkie oddziały z frenzy kosztowały mniej więcej tyle samo, żeby nie było obvious targetów do odginania. Wystawienie 5 crusherów w 1 oddziale mija się z celem nawet jeśli cała rozpiska ma frenzy.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Napadzior
Chuck Norris
Posty: 547

Post autor: Napadzior »

Ja prawie zawsze gram na 5 Crusherów, do tego dorzucam 2x albo 3x hellsriderów , Mimo iż nie jestem najwyższej klasy graczem to wiem co Kruszary potrafią zrobić w combacie. Dużo też grałem na rozpiskach gdzie na flankę wciskałem 3xCrushers z lancami (czasem dla beczki ze sztandarem +1M) takich cudaków nikt nie zlekceważy. I mimo iż czasem latają po całym stole to punktowo w 80% przypadków się spłacają.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

Napadzior,

wpada tam monsterek albo nie daj boże Heros i wychodzi tyłem :) ja wolałbym dwa unity po 3.

Piona

sYsek
Kretozord
Posty: 1516

Post autor: sYsek »

Witam serdecznie. ETC natchnęło mnie do pogrania w battla, więc mam pytania ogóle:
czy rozpa bez magii na samym scornie daje rade?
czy smok jest legitny ?

pomijając szczegóły jak złożenie konkretnie smoka, czy widzicie go w rozpisce typu MSU?
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!

"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

WDG tylko bez maga.
Smok ssie.

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

Smok ssie. Rozpa z magiem nie.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 254

Post autor: Kaszalot »

sYssek, welcome back!
Obecna gra jest najlepszą z edycji młotka.

Stare, dobre przysłowie mówi, że smok jest smok, więc mając takiego klopsa z lordem chaosu w siodle można całkiem nieźle possać oddziały przeciwnika. Natomiast tak jak piszą koledzy, jest to wybór daleki od idealnego. Ogrom punktów stosunkowo łatwy do ubicia.

Magia też nie, tym bardziej, że teraz o wiele łatwiej / taniej jest się przed nią bronić.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8782
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Co do smoka - twórcy 9th Age wiedzieli co tam najt king ma w zanadrzu - smok całkiem ładnie kasuje ale twardy nie jest...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

ODPOWIEDZ