Nowa Edycja

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Re: Nowa Edycja

Post autor: Fluffy »

No to dziwne bo mi sie sfinksy notorycznie składają na orkach czy skaveńskich plaguemonkach. Tudzież stoją w nich calą grę.
Normalny oddzial do walki, WS4, T4, save pomijamy.
Policzymy? Masz 4A gwardii, w szarzy trafiasz na 4+ ranisz na 3+, statystycznie wbijasz 1 ranę.
Masz 5A sfinksa, trafiasz 4+, ranisz 3+, średnio 1-2 rany
2D6 S4 one use, srednio ok 3 rany
Thunderstomp, statystycznie ok 2 rany.
Więc w szarzy wbijasz 4-5 ran, z jednorazowym zianiem ok 6-7. Licząc piechotę bez save. W kolejnych turach walki ok 4 ran.
Klocek ma z reguły 2-3 ranki i sztandar. Do tego wypłaca ci statystycznie 1 ranę. Jeżeli są to biguni savagy czy monki z rerollem hitów i woundów one use, to robią się spokojnie ok 2 rany.
A naprawdę łatwo o przyfarcenie i rzucenie tych 3-4 "6" na srednio 10+ trafionych atakach.
Jeżeli nie daj boże piechota ma jakiegoś save, to ilosc ran wbijanych przez sfinksa proporcjonalnie maleje.
Ergo, w pierwszej turze z odpalonym zianiem jestes do przodu. Od drugiej statystycznie sie sypiesz.

Miałeś widac ogromnego farta z tymi warriorami. Albo przeciwnik pozwalal ci buffowac sfinksy bez opamiętania.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Fluffy naginasz statystykę do dołu i robisz błąd nie waląc templatką po piechocie. Popatrzmy jeszcze raz na atak świnksa na przykład na piechotę z ws4 i T4
Ataki gwardii: 1 rana
Ataki ziania: 7.5trafień= 3.75 ran
Thunderstomp: 3.5trafień= 2.31 ran
to daje nam w sumie 7.06 ran. Nie liczę jeszcze templatki, która co drugą turę trafi i da nam ok5 ran na piechocie z T4. Niech świnks dostanie jedną ranę z powrotem to i tak wygrywamy kombat przy pechu (po wbiciu 7 ran to popularne hordy 30tek nie mają już 3 rank, czyli 2 ranki, sztandar, rana vs nasze 7. Wygrywamy nawet gdy to wróg szarżował), natomiast przy farcie i strzeleniu trochę ponad statystycznej ilości ran i jeszcze temlpatki to nawet bez dosyć łatwego buffowania świniaka klocek składa się szybciej niż świnia. W następnych turach wróg ma też mniej ataków i zwykle spadają jakieś hejty, re-rolle, flaile, frenzy i inne bonusy. A Świnks kosztuje grosze w porównaniu do takich np. 28 bloodletterów z heraldem (którzy w starciu ze świnksem wyparowują).

Trzeba tylko dbać aby ktoś brzytwy nie wrzucił.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Ty zaginasz statystykę w górę :D
Raz, skąd 7,5 trafien z ziania jak statystycznym rzutem jest 7?
Dwa, tez nie bierzesz pod uwagę armourów/wardów.
Po trzecie, templatka (ładowana ZAMIAST ataków sfinksa) obejmie mało orków/bloodletterów raniąc ich na 5+ przy duzym ryzyku że nie trafisz.
Sam popatrz co naliczyłes - niecałe 3,5 rany bez warda/save i bez jednorazowego ziania.

Pogralem troche na sfinksach, są mocno takie sobie, jak chcesz wierzyć w jakieś juju to Twoja sprawa, dla mnie fakty sa jednoznaczne ;)
Sam nie mam z zabijaniem sfinksów żadnego problemu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Fluffy, sfinksy nie są takie sobie, są zajebiste- tylko nie masz nimi zabijać klocków, bo to nie działa (no, na White Lionów to sfinks faktycznie daje radę), ale masz w miarę pewnego blokera, horda na nim utknie, a potem zostanie dojechana od boku.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Domino, one są do zabijania elit, ale trzeba wpuscic dwa sfinksiaki w jeden cel, to dadzą radę. I mniej wiecej wychodzi, ok 450 w sfinksach vs 450 w piechocie.
Natomiast na cuda w stylu rozkręcanie 230 punktoma 450+ punktowego kloca bym za bardzo nie liczył :wink:

Zgadzam sie natomiast, że Sfinksy są TK niezbędne, bo bez nich trudno ugryźć właśnie wrogie elity.

Świniaki są na razie ok, bo ludzie grają na mocnym overkillu i komasują jakieś nieprawdopodobne punkty w pojedynczych unitach. Jeżeli te punkty będą jednak bardziej rozproszone, i zauważony zostanie potencjał kawalerii, to sfinksy będa miały coraz gorzej. Plus ograniczenie brionny i tak dalej.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

To że templata jest zamiast ataków normalnych świniaka to wiem, przecież nie liczyłem jej do tych 7 ran ;p

Racja, zaokrągliłem o te 0.25 rany w górę bo coś mi się z liderkami pomyliło. Ale nadal wychodzi to średnio 7 ran w pierwszej turze kombatu przy pechu (gdy nie trafia temlpata), a przy szczęściu grubo ponad 10 podczas gdy my w rewanżu dostajemy ok 1. A klocki z wardem, T4 i dobrym save to właściwie tylko u chosenów. Tych to faktycznie jeden świnks nie rozwali ale ich to mało co rozwali samo. Ponadto można też czasami zionąć nie do kombatu a przez cały niemal klocek wroga...
Ostatnio zmieniony 5 lip 2011, o 16:49 przez Karli, łącznie zmieniany 2 razy.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Siadały Ci widać dobrze kości :D. Ale widać już pewne zmiany w battlu, klaruje się nowy typ rozpiski, ludzie odchodzą powoli od tej właśnie masy punktów w jednym oddziale, coraz częściej można zobaczyć armie na wielu wystawieniach, w których nie tylko jeden oddział ma robić punkty. Taki stan rzeczy faktycznie osłabia sfinksy, ale co by się nie działo, tego jednego sfinksa w rozpisce zawsze wolę mieć.

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Domino - ja bym tak jednoznacznie nie stwierdził, że większe rozproszenie punktów osłabia sfinksy.
Ja bym wręcz stwierdził, że to je wzmacnia...

Jeśli sfinks trafia w jeden solidny klocek - to różnie bywa... raz poskłada go w 1 turę i overrun...innym razem sypie się jak choinka :)
Rozbija go statystyka (dużo rzutów to i sporo "6" - a i od statica sporo zależy).
Przy liczniejszych wystawieniach oddziały tracą ilość ataków ale również sporo statica...
A dzięki temu sfinks "nabiera mocy". Po prostu będzie brał udział nie w jednym starciu (wartym często 500+) ale w kilku mniejszych - przebijając się przez słabsze regi.
Tyle, że taka zmiana będzie wymagała również innego złożenia TK - bo przy takim układzie łatwo będzie Świniaki oflankować i poskładać...
Sfinksy muszą mieć po prostu wsparcie - same często są zbyt "niestabilne"... :)

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3349
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Fluffy pisze:
Miałeś widac ogromnego farta z tymi warriorami. Albo przeciwnik pozwalal ci buffowac sfinksy bez opamiętania.

Pozdrawiam

Oj miałem miałem - tu się z Tobą zgodzę.

Dzisiaj bede grał z DE moją Euro rozpą ze swiniami więc zobaczymy jak to będzie.

Awatar użytkownika
Dragan
Chuck Norris
Posty: 460
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dragan »

I jak sie gralo z tymi DE? :twisted:

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Też jestem ciekaw. Niedługo sam gram i chętnie dowiedziałbym się co się sprawdza.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Ja grałem z DE ostatnio, z nowym mocnym standardem, ze smokiem. 15:5 dla TK, a powinno być wyżej. Moja rozpa, max łuków, dwie swinki, dwa razy stalkerzy, kaszkiet, tytan, dwa razy rydwany, 2x duża licza, dwie małe z light, jedna klopa. Teraz mam trochę inną rozpę.
Obrazek

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

co powiecie na cos takiego ?

Liche High Priest @ 260.0 Pts
Hierophant; Lore of Nehekhara; Magic Level 4
Neferra's Scrolls of Mighty Incantations [50.0]

Liche Priest @ 130.0 Pts
Lore of Nehekhara; Magic Level 2
Dispel Scroll [25.0]

Tomb King - chariot @ 318.0 Pts
General; Shield
Glitering Scales [25.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Sword of Might [20.0]


26 Skeleton Archers @ 186.0 Pts
fcg

10 Skeleton Archers @ 70.0 Pts
Master of Arrows

7 Skeleton Chariots @ 415.0 Pts
fcg

4 Skeleton Chariots @ 220.0 Pts

4 Carrion @ 96.0 Pts

Khemrian Warsphinx @ 210.0 Pts

Casket of Souls @ 135.0 Pts

Hierotitan @ 175.0 Pts

Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts

Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Jeśli to na Euro ma być - to jest illegal.
Nie możesz mieć Scrolla i Tytana w jednej rozpie.

Ale jeśli nie na euro to wygląda na przyzwoity counter deffens :)


Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Dzięki za linka. Króciutki ten FAQ i bardzo mało zmienia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Zależy dla kogo. Jak dla mnie rozwala mi rozpę (zmiana działania scrolla).

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Fluffy pisze:Zależy dla kogo. Jak dla mnie rozwala mi rozpę (zmiana działania scrolla).
Może będzie mniej przycięty na euro.
Przynajmniej wyjaśniła się kwestia cold blooded vs kaszkiet.
O i dodali bust dla banner of hiden dead :D IMBA! :lol2:
Obrazek

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3349
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Dragan pisze:I jak sie gralo z tymi DE? :twisted:

Eeeee.

Jedną bitwe z Darkami na lokalu przegrałem, a kolejną na sparingu przegrałem jakieś 6:14.

Obie przejebałem przez wała, który sie wyjaśnił na Tabd Dablu:

Zarówno Barbarossa, jak i Lidder z Kudłatym potwierdzili: Nie ma qrwa żadnego FAQ-a odnośnie Dragonhelmu, który miałby rzekomo dawać 2+ WS vs flaming dla besti i jezdzca, tak więc obie bitwy z DE uważam za wygrane 20:0 :twisted:

A tak generalnie to dobrze sie gra z tą armią. Wystarczy trzymać pite na dystans i jest ok.

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Nie nooo... z tym Scrollem to już qrwa bardziej udziwnić nie mogli... :evil:
Może jeszcze z channela trzeba innych kostek używać i w zależności od tego co na której wyjdzie z tabelki odczytywać działanie czaru?!?!
Jak nic do reszty tam kogoś pogięło... :shock:

W takim razie ja stawiam pytanie - co będzie jeśli na którymś Power Dice wypadnie "6" i na którymś bonusowym dice'sie również "6" - to mamy Ifkę czy nie?
Bo skoro te kości nie są równo traktowane - to może jednak nie ma Ifki???? :mrgreen:

ODPOWIEDZ