Pytania początkujacego TK

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Pytania początkujacego TK

Post autor: Shino »

szczurek pisze:
tk wyszlo w ravening hordes (poczatek 6tej edycji). wczesniej byla armia undead.
To wiem :D Sam mam gdzies zajechana ksiazeczke RH :wink: Myslalem ,ze cos wczesniej zaczynales (wlasnie undead`ami :wink: ) .Pamietam jeszcze ten pokaz Szyndlera jak wychodzily TK (to bylo na bazylu? ) i te podniety... patrzcie oddzial sie wykpuje za linia wroga i te uuuu/wow slyszane przy stole :mrgreen:
ogolnie jakos '98. ale turniejowo znacznie pozniej.

Awatar użytkownika
SoCiu
Wodzirej
Posty: 735
Lokalizacja: Rebelia - Łomianki

Post autor: SoCiu »

szczurek pisze:Pamietam jeszcze ten pokaz Szyndlera jak wychodzily TK (to bylo na bazylu? ) i te podniety...
To było bodajże na wojennym młocie nie pamiętam w którym roku ;). Wrażenie to robił cały stół 90" upchany rydwanami...

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Do dzisiaj robi wrażenie. 12 rydwanów w jednym oddziale z Kingiem wygląda bardzo epicko. Aż muszę tak kiedyś znowu zagrać. :D

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

Jutro zabieram się za sklejanie konnych.

Będę miał 10. Z czym lepiej ich skleić?

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Raczej łuki.

Kerdej88
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: Kerdej88 »

Zamierzam kupić sobie zestaw 10 TG, do nich dołożyć tych czterech z zestawu Necrosphinxa- to da mi w sumie 14 i do tego Tomb Prince... zastanawiam się czy skleić ich z halabardami czy jednak lepiej mieć Parry i jeden więcej Armor Save w walce z tarczą. Co myślicie? A jeśli wystawiałbym ich tylko z hand weapon, to mogę ich mieć sklejonych z halabardami? Jakoś bardziej mi wizualnie pasują do gwardzistów.

Awatar użytkownika
beszcza
Chuck Norris
Posty: 573
Lokalizacja: Chełmża

Post autor: beszcza »

Moim zdanie gwardia tylko z halabardam!! Warda dasz im z czasu :)

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

Sklej jak ci się podoba ale polecam halabardy a save 5+ można o kant dupy obić bo jak płacisz 13 punktów za model to nie będziesz tego pchałw klocki z 3 siły, które są rzadkością w battlu

Kerdej88
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: Kerdej88 »

To może pozwolę sobie na jeszcze dwa pytania. :)
1.Czy przy sile 5 u Necrosphinx'a jest sens kupować mu to zatrute żądło za 10pkt.? Dla mnie to wygląda to na ich stratę (2 szkielety lub 5 halabard).
2. Jeśli planuje schować Hierofante w linii 31 łuczników- to czy warto dać tam command, ewt. takiego Master of Arrows- żeby w razie czego przyjął challenge, bo chyba może to zrobić?

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

1.Nie opłaca się.
2.Muzyk i czempion, chyba że grasz blood and glory to wtedy dodatkowo wykup sztandar.
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Kerdej88 pisze:To może pozwolę sobie na jeszcze dwa pytania. :)
1.Czy przy sile 5 u Necrosphinx'a jest sens kupować mu to zatrute żądło za 10pkt.? Dla mnie to wygląda to na ich stratę (2 szkielety lub 5 halabard).
2. Jeśli planuje schować Hierofante w linii 31 łuczników- to czy warto dać tam command, ewt. takiego Master of Arrows- żeby w razie czego przyjął challenge, bo chyba może to zrobić?
1. Kompletna strata punktów.
2. Popularne zagranie - rozwijanie linii w 10 modeli i rzucanie challenge czempionem oddziału stojącego drugiej stronie niż po to, żeby mniejszy model wyciągać daleko od maga.

Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Galharen »

Naviedzony pisze:
Kerdej88 pisze:To może pozwolę sobie na jeszcze dwa pytania. :)
1.Czy przy sile 5 u Necrosphinx'a jest sens kupować mu to zatrute żądło za 10pkt.? Dla mnie to wygląda to na ich stratę (2 szkielety lub 5 halabard).
2. Jeśli planuje schować Hierofante w linii 31 łuczników- to czy warto dać tam command, ewt. takiego Master of Arrows- żeby w razie czego przyjął challenge, bo chyba może to zrobić?
1. Kompletna strata punktów.
2. Popularne zagranie - rozwijanie linii w 10 modeli i rzucanie challenge czempionem oddziału stojącego drugiej stronie niż po to, żeby mniejszy model wyciągać daleko od maga.
A po polsku ten drugi punkt mozesz napisać? :p
Zapraszam do obejrzenia mojej galerii:

Galharen's painting blog

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Kreska
Obrazek

Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Galharen »

@up chyba nie ogarnales ironi:p
Zapraszam do obejrzenia mojej galerii:

Galharen's painting blog

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

Kerdej88 pisze:To może pozwolę sobie na jeszcze dwa pytania. :)
1.Czy przy sile 5 u Necrosphinx'a jest sens kupować mu to zatrute żądło za 10pkt.? Dla mnie to wygląda to na ich stratę (2 szkielety lub 5 halabard).
2. Jeśli planuje schować Hierofante w linii 31 łuczników - to czy warto dać tam command, ewt. takiego Master of Arrows- żeby w razie czego przyjął challenge, bo chyba może to zrobić?
1 tu nie chodzi o stratę punktów ale poison blokuje killingblowa

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Galharen pisze:A po polsku ten drugi punkt mozesz napisać? :p
Człowiek zje jedno słowo i już się z niego śmieją... :P

Kerdej88
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: Kerdej88 »

Witam raz jeszcze. Mam trochę wątpliwości odnośnie rezultatów walki, wiem, że to podstawy i sprawdziłem zasady w RB... no ale chciałbym się upewnić.
Taka sytuacja: powiedzmy, że taki samotny Necrosphinx, w skutek mojego noobowskiego grania, dostaje szarżę od flanki, taki oddział piechoty zwykłej high elfów z command group 5 szeregów po 5 jednostek. Zakładając, że zdali testy na Ld itd. zadałem 5 ran (więc zszedł ostatni szereg), sam dostałem 1 ranę.
Teraz moje wątpliwości:
1.Czy combat resolution wygląda tak: dla mnie +5 za woundy, dla piechoty +1 za ranę, +1 za szarżę, +1 za flankę, +1 za sztandar, +3 za szeregi= +6? Przegrywam walkę, ale z zasady animated construkt (unstable -1) się niweluje ta rana za przegraną.
2.Jeśli powyższa rozkmina jest ok, to czy mogę się odwrócić przodem jeśli zdam Ld po walce? Bo jest ta zasada, że nie można zmniejszyć kontaktu z ilością figurek, a bok takiego monstera jest dużo dłuższy i jedna podkładka piechoty byłaby mniej w kontakcie, z drugiej strony wtedy wychodziłoby, że do flanki nie mogę się odwrócić, a do atakujących od tyłu tak :?. W sumie sobie odpowiedziałem, ale jak wspomniałem chcę się upewnić, poza tym czy można w ogóle samotny model zaszarżować od flanki, bo jako samotny model ma pewne przywileje odnośnie odwracania się itp.
3.Ponadto gdyby był remis, to muzyk piechoty sprawia, że wygrywają, ale nie idzie z tego żadna rana z unstable, tak?
4.Kończąc, jeśli w następnej turze dalej stoję bokiem, to dla piechoty ciągle jest bonus za flankę, ale już nie za szarżę i muszą zdawać znowu Ld bo terror?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

1.Czy combat resolution wygląda tak: dla mnie +5 za woundy, dla piechoty +1 za ranę, +1 za szarżę, +1 za flankę, +1 za sztandar, +3 za szeregi= +6? Przegrywam walkę, ale z zasady animated construkt (unstable -1) się niweluje ta rana za przegraną.
Poprawnie.
2.Jeśli powyższa rozkmina jest ok, to czy mogę się odwrócić przodem jeśli zdam Ld po walce? Bo jest ta zasada, że nie można zmniejszyć kontaktu z ilością figurek, a bok takiego monstera jest dużo dłuższy i jedna podkładka piechoty byłaby mniej w kontakcie, z drugiej strony wtedy wychodziłoby, że do flanki nie mogę się odwrócić, a do atakujących od tyłu tak :?. W sumie sobie odpowiedziałem, ale jak wspomniałem chcę się upewnić, poza tym czy można w ogóle samotny model zaszarżować od flanki, bo jako samotny model ma pewne przywileje odnośnie odwracania się itp.
Dobrze napisałeś. Tak, można każdego zaszarżować z flanki.
3.Ponadto gdyby był remis, to muzyk piechoty sprawia, że wygrywają, ale nie idzie z tego żadna rana z unstable, tak?
Nie. Jeśli mają muzyka, to wygrywają w razie remisu o 1 i normalnie sypiesz się o 1 ranę. Chyba, że masz Animated Construct, wtedy oczywiście o jedną mniej, czyli w tym przypadku w ogóle.
4.Kończąc, jeśli w następnej turze dalej stoję bokiem, to dla piechoty ciągle jest bonus za flankę, ale już nie za szarżę i muszą zdawać znowu Ld bo terror?
Mają za flankę, nie mają za szarżę, muszą zdawać terror.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

zdają po prostu fear standardowo

terror jest zasadą kiedy model z tą zasadą szarżuje na coś, wówczas cel szarży o ile nie jest odporny musi zdać test Ld, jeśli nie to ucieknie

jak wysawisz flankę do szarży i masz nie kwadratową podstawkę to nie obrócisz się, bo wbrew zasadom wyłączyłbyś część modeli z walki
możesz to zrobić, jeśli nie wyłączyłbyś żadnego modelu zaangażowanego w tę walkę w kontakcie B2B
rydwanowe podstawki czy inne 100x150 mają zawsze z tym problem :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Silverman
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 146

Post autor: Silverman »

Co prawda początkujący nie jestem, ale moja przerwa w graniu była na tyle długa, że trochę tak się czuje... ;)

Pytanko: w wielu rozpiskach, gracze wrzucają 5 kawalerii (z łukami lub bez).
Jak to działa i co się z tym robi?

Ostatnio gdy brałem kawalerie do gry, były to 16tki heavy horsemanów ;)

ODPOWIEDZ