TK vs high elves

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Orzech
Plankton
Posty: 3

TK vs high elves

Post autor: Orzech »

Witam.
Mam pytanie, co radzicie zakupić, aby wygrać z high elves?
Mam problem bo ciągle przegrywam z bratem :? . Wojnę planujemy po 1000 pkt.

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

ja bym na he wystawiał :
-4 lev hirofanta
-łuczników lub duże oddziały rydwanów np 6 żeby zdejmować pancerz kawalerii
-sfinksy bo he nie mają dział ani 7 siły
-katapkę do strzelania w piechotę\feniksy
-kaszkiet
-necrotekta jak grasz na 2 sfinksach

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Dużo rydwanów, żeby impacty zabijały HE zanim uderzą, sfinksy, cascet i katapulty do mordowania feniksów, bo inaczej nie ugryziesz. Staraj się nie wchodzić do walki niczym oprócz sfinksów, a rydwanami szarżować na boki/tyły. Inaczej HE zetrą cię w combacie na proch.

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

A co z duzym (+/- 10) oddzialem dragon prince'ow z sztandarem przeciwko magii, z lordem z s7, bsb i magiem podnoszacym im ward save?
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

Ja to próbuję odginać i ciskać w to 4 z nekhekary. Zawsze któryś obleje test dt
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

Fubuki pisze:A co z duzym (+/- 10) oddzialem dragon prince'ow z sztandarem przeciwko magii, z lordem z s7, bsb i magiem podnoszacym im ward save?
grają na 1000pkt więc nawet na to nie wpadłem :lol2:

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

Nie myślałem o rozgrywce na 1000 pkt tylko na 2400, bo mam taki problem, dodatkowo jeszcze jest 4 albo i 5 odginaczek, feniks, oddział 10 silver helmsów, 15-20 łuczników i 4 balisty. Moje odginaczki są ściągane przez strzelanie/magie, a konnica przeciwnika robi co chce
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

sfinksy byłyby dobre lub ew duży kloc tg z armor piercingiem z jakimś boostem z nehekary lub lighta

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

Sfinksy są osłabiane pestkowym strzelaniem i dobijane lordem z s7. Używam też czasem 30 TG, ale w samej szarży zabije 10-15, część odda (z boostami z lighta/nehekary), zabije mu 1-3, kloc się posypie od CR'a, nie mówiąc już o tym że jeszcze lata lodowy feniks. Próbowałem już uszatki z łukami używać, ale nawet one się słabo sprawdzają
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Przeciwko takiej taktyce wypada postawić Białą Radę i sprawdzić odporność tego klocka na Banishment z S:7.

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

ward 2+ na magiczne
twoja mina #-o
jego mina :mrgreen:

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Ach, no tak, nie zauważyłem tego, że to DP, myślałem, że chodzi o Silverów, a oni nie mogą nosić Banner of the World Dragon. Tak, czy inaczej Biała Rada i tak przydaje się na feniksa.

Na taki wagon DP przydałby się jednak Sfinks. Nawet jeśli klepacz w tym oddziale ma S:7, to tak, czy siak rani go na 5+, co nie jest jakimś mega wynikiem. Obydwa sfinksy mają ataki z Killing blowem, więc bohater powinien spaść tak, czy inaczej. Killing blowy dobrze radzą sobie z tą kawalerią, nie powinno być dużego problemu. Sfinksa można też przecież boostować magią, szczególnie w opcji Białej Rady. Już zwykłe 10 WS i 10 I bardzo dużo zmienia. Zabiera elfom przerzuty i trafianie na 3+, tobie daje trafianie na 3+, więc wejdzie więcej ataków, a co za tym idzie więcej killing blowów...

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

+1
tak jak już pisałem sfinksy a poza tym to siłę 7 ma tylko w szarży o potem już 4 :)
nie ważne czy to dp czy silwerzy bo banner ma zwykle bsb

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

Lord ma s7 cały czas, bo ma giant blade i dodatkowo shield of merwyrm.

2 Necrosfinksy blokują w rarkach tytana, który przy białej radzie jest konieczny, kaszkiet musi być w każdej rozpisce.

Przeciwnik jest tym wszystkim w walce w około 2-3 turze, bo ze względu na lepsze strzelanie ma przewagę odginaczek na stole, a feniksa i tak nie ma czym odgiąć, już nie mówiąc o wagonie silver helmsów który też mocno wali w turze szarży, a a warsphinx bez buffów nie jest w stanie sam ściągnąć takiego klocka SH.

Problem polega na tym że są 3 rzeczy które trzeba zatrzymać/osłabić i mam na to 2 tury, jeśli zostawie DP czy Feniksa nietkniętego to się po mnie przejedzie, silversi to troche mniejsze zagrożenie. Co do magii to wiadomo jak z nią jest, nie jestem w stanie wszystkiego mieć zbuffowanego cały czas i dodatkowo osłabiać mu oddziały.

Banner of the world dragon ma sztandarowy od DP, nie bsb, bsb jest kolejnym klepaczem. W rzeczywistości ten oddział sobie robi takie CR że jest w stanie mi posypać każdego sfinksa czy klocek TG nie tylko w turze szarży
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Jak grasz przeciwko wagonowi to po sfinksa nawet nie sięgaj, jest bez sensu. Przede wszystkim spowalniaj to z nehekhary ile wlezie no i kluczem jest oszczędzenie odginaczek, jak Ci wszystko padnie jesteś w dupie, ale to przy każdym paringu. Jeśli odginaczka Ci zostanie, jesteś w stanie albo wpaść w wagon wężami, albo chociaż zrobić tak, by wpadł Ci w nie z overruna i walka przebiegła po Twojej fazie magii. Wrzucasz boosty speed of light/kb/dodatkowy atak/-1 to hit (ile dasz radę) a potem z naszego scrolla brionne i modlisz się, by wyjąć kadrę. Jak wyjmiesz, to jesteś w domu, bo ten kloc bez herosów jest gówniany.
Na feniksie się skupiają klopy i cała ofensywna magia, ma prawo zejść. Jak nie uda Ci się go zdjąć, można go względnie szachować rydwanami. Trójką opłaca się w niego wpadać, powinny go utrzymać chwilę. Jeśli on w nie wpadnie, to gorzej, ale też mają szansę ustać i po podleczeniu go jeszcze potrzymać.
Nie zgadzam się, że tytan jest konieczny. Ja uważam, że jest całkowicie zbędny. Magię i tak mamy przyzwoitą, a są ciekawsze rzeczy za 175 pkt.

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

No dobrze, to wszystko brzmii logicznie, a ilu magów z jakimi poziomami i lorami? 1 Nehek 2lvl i 2 czy 3 light?
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

akurat na he 2400 to typowa rozpiska turniejowa robi jakos 18+ pktow.

dobra taktyka na wszystkow tej armii poza lwami sa weze.

na lwy dobra taktyka sa wozki

magia light jest tu najlepszym wyborem. Ew. nekehara, ktora jednak bardziej sluzy do wskrzeszania ran niz pomocy w grze. Death sie nie przydaje zbytnio w tym pairingu.

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Tworzą tu się wielkie teorie, czym na co i jak zjeść ten potężny klocek, ale może lepiej by było jakby @ORZECH napisał czym mniej więcej gra brat i co ma zawsze, co się mniej więcej zmienia, bo może nie ma on super mega wagona nie do zatrzymania. Zwłaszcza że to gra na 1000 a nie 2400

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie zmienia faktu czy grasz na 2400 czy na 1000. i tak nie ma w he wagonu nie do ztrzymania dla tk.

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Różnica jest taka, że na 1000 wystawiasz świnie, na etc nie ;).

ODPOWIEDZ