Orki
Moderator: Barbarossa
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Orki
Z JH mielismy niezly pomysl na ugrywalnienie Orkow w BP i R - zamiast turbo plewnego czaru 1 w magii goblinskiej, moznaby dac gobasom inny czar:
Lucky Git'
5+
D3 przerzuty 1 kosci, ktore mozna wykorzystac do nastepnej tury magii
gracza zielonoskorych.
To raczej malo realne, zeby ktos sie zgodzil na takie IMBA rozwiazanie, ale z pewnoscia rozwiazaloby to zarowno kwestie przejebanych miscastow w goblinach, jak i animozji, czy wreszcie podnioslo wydatnie mozliwosci maszyn goblinskich (i oplacaloby sie brac rydwany!).
Zmiana taka bylaby jedyna, jakiej potrzebowalyby wedlug nas gobliny do zwyciestwa nad hordami nieumarlych czy demonicznych slug Pana Przemian.
No i ogolnie mozecie sobie w tym temacie ponarzekac - lubie te Wasze placze.
Lucky Git'
5+
D3 przerzuty 1 kosci, ktore mozna wykorzystac do nastepnej tury magii
gracza zielonoskorych.
To raczej malo realne, zeby ktos sie zgodzil na takie IMBA rozwiazanie, ale z pewnoscia rozwiazaloby to zarowno kwestie przejebanych miscastow w goblinach, jak i animozji, czy wreszcie podnioslo wydatnie mozliwosci maszyn goblinskich (i oplacaloby sie brac rydwany!).
Zmiana taka bylaby jedyna, jakiej potrzebowalyby wedlug nas gobliny do zwyciestwa nad hordami nieumarlych czy demonicznych slug Pana Przemian.
No i ogolnie mozecie sobie w tym temacie ponarzekac - lubie te Wasze placze.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Nie ma konca fazy magii, ale 2x1 to kosmos. Jak Ci sie moja propozycja podoba?
W 6 edycji w 6 calach od herosa black orka lub oddzialu black orków mozna bylo przerzucic animozję.
Obecnie quell animosity polega na tym, ze musisz miec herosa black orka w oddziale. Jak jest 1 na animozję, to wypłaca on d6s5 hitów w oddział (moze wzbudzić panikę!) w oddział i jedynka jest ignorowana. Czyli kicha, bo nie uspokoisz kilku unitów na raz, a kawalerię sobie możesz ropiżdżyć. Słyszałem o przypadku, gdy warboss w pierwszej turze zajebał 6 orków z oddziału i spanikował się z całym klocem za stół...
Obecnie quell animosity polega na tym, ze musisz miec herosa black orka w oddziale. Jak jest 1 na animozję, to wypłaca on d6s5 hitów w oddział (moze wzbudzić panikę!) w oddział i jedynka jest ignorowana. Czyli kicha, bo nie uspokoisz kilku unitów na raz, a kawalerię sobie możesz ropiżdżyć. Słyszałem o przypadku, gdy warboss w pierwszej turze zajebał 6 orków z oddziału i spanikował się z całym klocem za stół...
Ostatnio zmieniony 26 gru 2008, o 15:27 przez Kołata, łącznie zmieniany 1 raz.
Stara animozja:
Rzucasz D6 dla każdego oddziału >5 modeli, przy jedynce rzucasz na tabelkę:
1:oddział strzela bądź szarżuje w jeden sojuszniczy regiment O&G w LoS, który do tego sam jest podatny na animozję jak nie może to stoi i nic nie robi (niby straszliwe, ale prawdę powiedziawszy to przez cały czas grania O&G zdarzyło mi się to może ze dwa-trzy razy)
2-5:oddział stoi i nic nie robi
6:oddział rusza się w kierunku najbliższego wroga o swój normalny nie marszowy ruch, a potem może się ruszać normalnie.
Nowa animozja:
Rzucasz dla każdego oddziału >5 modeli
1:oddział stoi i nic nie robi
6:oddział idzie w kierunku najbliższego widzialnego wroga o d6.
Stary quell:
W 6 calach od każdego BO (nawet zwykłego z oddziału) można przerzucić 1 na animozję
Nowy quell:
Jak oddział, w którym jest BO heros obleje animozję to ten robi d6S5 hitów w ten oddział i traktuje się oddział jakby rzucił na animozję 2-5.
Rzucasz D6 dla każdego oddziału >5 modeli, przy jedynce rzucasz na tabelkę:
1:oddział strzela bądź szarżuje w jeden sojuszniczy regiment O&G w LoS, który do tego sam jest podatny na animozję jak nie może to stoi i nic nie robi (niby straszliwe, ale prawdę powiedziawszy to przez cały czas grania O&G zdarzyło mi się to może ze dwa-trzy razy)
2-5:oddział stoi i nic nie robi
6:oddział rusza się w kierunku najbliższego wroga o swój normalny nie marszowy ruch, a potem może się ruszać normalnie.
Nowa animozja:
Rzucasz dla każdego oddziału >5 modeli
1:oddział stoi i nic nie robi
6:oddział idzie w kierunku najbliższego widzialnego wroga o d6.
Stary quell:
W 6 calach od każdego BO (nawet zwykłego z oddziału) można przerzucić 1 na animozję
Nowy quell:
Jak oddział, w którym jest BO heros obleje animozję to ten robi d6S5 hitów w ten oddział i traktuje się oddział jakby rzucił na animozję 2-5.
A licky boom boom down!!!
IMHO wszelkie ingerencje w booki przez BP+R to złooo, w 6 ed O&G były bdb armią teraz są trochę lepsze od beastmanów.Nie to że akurat bym się przyczepiał do zielonych bo w końcu ogry i bestie dostały upgrade, to czemu by nie O&G? Ale jak tak dalej pojdzie to zasady bedą tak mocno odbiegały od tych w AB że nowi gracze dostaną zawrotu głowy.Lepiej już obcinac przez banowanie przedmiotów przegietych niż ingerowac w booki.Battle sprawiedliwy nigdy nie byl i nie bedzie.Mam nadzieje że kolejne płacze graczy "buuu mam słabą armię" nie beda uwzgledniane przez LS.Juz wole zeby mi ucieli bardziej wampiry niz zeby kazda armia dostawala jakies bonusy nie wiadomo za co.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
SoCiu, gracze to nie dzieci i raczej ogarniaja OCB. Jesli nowicjusze maja problemy ze skladaniem rozpisek, to zawsze moga zapytac sie o rade organizatora turnieju, wszystko lezy w gestii jakiegos tam dogadania sie. Zreszta nie mamy problemu z frekwencja na turniejach, a to czy w sklepach sprzedaja sie figurki domyslam sie, ze Twoje podejscie podobne jest do mojego.
Zaslanianie sie "nowymi graczami" raczej jest malo przekonujace . Kazdy nowy gracz, zwlaszcza gracz O&G (czyli bezposrednio zainteresowany), nawet jesli bedzie mial jakas trudnosc w znalezieniu BP+R, a raczej nie bedzie mial, bo jesli bedzie chcial grac turniejowo bedzie musial sie zapoznac z zasadadami limited, z faqami GW, uscisleniami sedziowskimi to zasady BP+R znajdzie razem z powyzej wymienionymi rzeczami. Ale jesli juz mu to sprawi jakas trudnosc bardzo szybko doceni zasady dla orkow w BP+R. Zreszta samo istnienie BP+R jest znacznie wiekszym "zawrotem glowy" niz 1 czy dodatkowe punkty w BP+R i nie mam pojecia dlaczego Twoim zdaniem wlasnie te 2 punkty spowoduja wlasnie te "nagle" zawroty glowySoCiu pisze:Ale jak tak dalej pojdzie to zasady bedą tak mocno odbiegały od tych w AB że nowi gracze dostaną zawrotu głowy.
A stary quell jest bardzo dobrym i rozsadnym wyjsciem dla orkow, nawet przy zachowaniu aktualnej animozji.
Bawi mnie ten argument - zawrót głowy u początujących przez te wszystkie zasady. Względem znajomości wszystkich AB, która do skutecznej gry prędzej czy później jest wymagana, wszystkich dziwacznych faq by GW, jak i faq naszych rodzimych, jedna czy dwie zasady dla swojej armi to nic takiego. Trzeba być kretynem żeby nie załapać kilku klarownie napisanych zmian.
Uerph.
Podbijam. To zupełnie nietrafiony argument. Jakoś nikt się nie przejmuje, kiedy na turnieju gracz "dowiaduje się" o wygiętej szarży, czy szarży niemożliwej, jak widzi, że ktoś rozkłada mu skirmish przy wielu szarżach etc. IMHO dużo łatwiej jest pojąć kilka punktów BP+R niż wszystkie zasady młotka, szczególnie w wersji turniejowej. To jest takie wyszukiwanie argumentów na siłę. Panowie, piszcie wprost: nie chcę, żeby orki były mocniejsze, podobnie jak nie chcę, żeby inne słabsze armie równały do mocnych, a potem podajcie pobudkę dla tych chęci czy niechęci. Po co wymyślać jakiś ból głowy nowych graczy, czy też potencjalną lawinę dalszych roszczeń? I żeby nie było: gram tylko i wyłącznie WE, nie jadę jakoś szczególnie orków, ale do tej pory przegrałem z nimi tylko raz na kilkadziesiąt prób (a dobrym graczem nie jestem) i to m.in. przez ich chore animozje. A wolę, kiedy jest trochę trudniej niż dużo łatwiej.
Idę zaraz do Dębka zagrać O&G 'uprgejdowanymi' o nasze postulaty na jego dwarfy.
Nie mialem za bardzo czasu i weny na rozmyślanie nad rozpą (uniwersalną turniejową) więc zlozyłem coś na szybko:
ZASADA BLACK ORKOW - quell animosity jak w 6 edycji, czyli re-roll w calach
nocnik great shaman
3 scrolle
nocnik shaman
scroll, grzyb
nocnik shaman
scroll, grzyb
Black ork generał hero
save 1+, ring, collar, słoma, dzik
DODATKOWY big boss goblinski na wilku
bsb, sztandar dajacy re-reol paniki dla goblinów w 12 calach
29 nocnikow full wypas 1 fanol
29 nocnikow full wypas 1 fanol
21 nocników z muzykiem i łukami
2 snoty
2 fasty wilcze na wypasie
15 black orków DODATKOWA ZASADA re-roll psycholorii
sztandar +d6 do 1 szarży
2 rydwany orkowe W JEDNYM SLOCIE
4 bolce
doom diver
gigant WYBIERAJĄCY ATAKI
pogrubioną czcionką dopalacze.
zobaczymy jak to zadziała następną rozpę postaram się wygiąć, bo ta wydaje się dosyć lajtowa.
Nie mialem za bardzo czasu i weny na rozmyślanie nad rozpą (uniwersalną turniejową) więc zlozyłem coś na szybko:
ZASADA BLACK ORKOW - quell animosity jak w 6 edycji, czyli re-roll w calach
nocnik great shaman
3 scrolle
nocnik shaman
scroll, grzyb
nocnik shaman
scroll, grzyb
Black ork generał hero
save 1+, ring, collar, słoma, dzik
DODATKOWY big boss goblinski na wilku
bsb, sztandar dajacy re-reol paniki dla goblinów w 12 calach
29 nocnikow full wypas 1 fanol
29 nocnikow full wypas 1 fanol
21 nocników z muzykiem i łukami
2 snoty
2 fasty wilcze na wypasie
15 black orków DODATKOWA ZASADA re-roll psycholorii
sztandar +d6 do 1 szarży
2 rydwany orkowe W JEDNYM SLOCIE
4 bolce
doom diver
gigant WYBIERAJĄCY ATAKI
pogrubioną czcionką dopalacze.
zobaczymy jak to zadziała następną rozpę postaram się wygiąć, bo ta wydaje się dosyć lajtowa.
ja zaraz będę grał więc jak kumpel pozwoli na zmiany w zielonych to też napiszę jak poszło ;]