Balancing Patch v 1.5

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Re: Balancing Patch v 1.5

Post autor: Lidder »

c4h10 pisze:
Żaba pisze:@ Quas zanim już kompletnie rozrzewnimy się nad losem ułomnych danonków przyjrzyjmy się jakież to miejsca okupują zajmują one na masterach :wink: choć wiem to nie wina DOCH tylko Malala/Turiona/Darka/itd....
Ż.
Uważaj bo w następnej wersji BP "Malal/Turion/Darek" będą zżerać slot rare :)
IMHO, 0-1 to dla nich za mało, rare to dobry pomysł :)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

@ Quas zanim już kompletnie rozrzewnimy się nad losem ułomnych danonków przyjrzyjmy się jakież to miejsca okupują zajmują one na masterach choć wiem to nie wina DOCH tylko Malala/Turiona/Darka/itd....
Nie marudź, bo grasz chyba najlepszą armią na chwilę obecną, a przynajmniej dającą najepsze wyniki.
inna sprawa-DoCh juz nie jest szczytem wymaksowania.
nie wiem jak by to zapisac... ale chetnie bralbym pojedynczego fienda znowu, moze zapis max 300 pkt w rarach? ale bez zabierania slotow? naprawde nie wiem...
Wydaje mi się, że drobne poluzowanie w celu urozmaicenia jest jak najbardziej możliwe. Jest troszkę luźniej z flamerami, inne rzeczy też by można dopuścić - ot choćby przez zapis, że można mieć maksymalnie dwie rzeczy z listy "immortal fury, siren song, flamery" czy coś w tym rodzaju. Demony w porównaniu ze standardowym buildem sprzed BP są najbardziej pocięte. Jak mnie się gra dobrze z demonami swoimi WE, to mam wrażenie, że ograniczeń wystarczy.
za to nie rozumiem az takiego hurrra zdejmowania ograniczen z VC, argumenty o zajmowanych miejscach sa smieszne,
Imo zostały trochę za bardzo poluzowane (brak ograniczenie ghuli przy summon ghouls), ale najbardziej je ogranicza obcięcie magii do 12 PD - to już nie są te wampiry z +2 do casta i 16 kościami magii. Teraz bardzo ciężko jest utrzymać w walce ponad dwa oddziały umarlaków, tylko kluczem jest zaangażowanie jak największej ilości oddziałów VC w walkę. Choć muszę przyznać, że dla armii z caddym wampiry są nie do przejścia.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5389
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Jankiel pisze: Wydaje mi się, że drobne poluzowanie w celu urozmaicenia jest jak najbardziej możliwe. Jest troszkę luźniej z flamerami, inne rzeczy też by można dopuścić - ot choćby przez zapis, że można mieć maksymalnie dwie rzeczy z listy "immortal fury, siren song, flamery"
mozna dopisac tzeentch will do tego ;) i jak dla mnie gitara
Jankiel pisze: Imo zostały trochę za bardzo poluzowane (brak ograniczenie ghuli przy summon ghouls), ale najbardziej je ogranicza obcięcie magii do 12 PD - to już nie są te wampiry z +2 do casta i 16 kościami magii. Teraz bardzo ciężko jest utrzymać w walce ponad dwa oddziały umarlaków, tylko kluczem jest zaangażowanie jak największej ilości oddziałów VC w walkę. Choć muszę przyznać, że dla armii z caddym wampiry są nie do przejścia.
ja osobiscie nie ogarniam poluzowania Drakenhoffa, skoro syrena czy immortal zabieraja rara...

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3847
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

thurion pisze:
Jankiel pisze: Wydaje mi się, że drobne poluzowanie w celu urozmaicenia jest jak najbardziej możliwe. Jest troszkę luźniej z flamerami, inne rzeczy też by można dopuścić - ot choćby przez zapis, że można mieć maksymalnie dwie rzeczy z listy "immortal fury, siren song, flamery"
mozna dopisac tzeentch will do tego ;) i jak dla mnie gitara
+1
Bardzo fajna idea, przynajmniej na pierwszy rzut oka.
thurion pisze:ja osobiscie nie ogarniam poluzowania Drakenhoffa, skoro syrena czy immortal zabieraja rara...
Dodajmy, ze immortal na princu też. Dodanie zapisku że tyko na bloodziu pozwoliłoby zobaczyć, kto chciał grać na princu, a kto "chciał".. ;) Może rzeczywiście pojawiłyby się jakieś armie z princem, bo z immortal fury wychodzi całkiem fajny build.

SexRocket
Piszczałka
Posty: 2984
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów
Kontakt:

Post autor: SexRocket »

Jankiel pisze:Choć muszę przyznać, że dla armii z caddym wampiry są nie do przejścia.
Nie prawda :P
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5389
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

jeszcze jedno, zeby mnie nie zrozumiano zle ze jecze o poluzowanie...

IMO napewno stop dalszym ograniczeniom
a jezeli luzujemy VC czy DE (te pierwsze dosc znaczaco) to albo Demony tez troszke luzujemy albo nie zmieniamy czegos co zle nie funkcjonowalo albo luzujmey znacznie mniej... zeby nie bylo Jankielowa zmiana duzo nie zmieni, np ja w zasadzie na 2250 dorzuce tylko i wylacznie pojedynczego fienda... zreszta tez wcale nie jest to powiedziane, z jednej strony fiend jest szybki i dodatkowy deploy a z drugiej klocek blodkow z heraldem i skull totemem ma duza moc, moze isc od przodu na inne klocki przeciwnika... takze poluzowanie drugiego rara wcale z gory nie wzmacnia demonow, dodaje jedynie na roznorodnosci (bo ze flamery 0-1 wiadomo)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Jednak jest to jakies poluzowanie. Wiec moze wrzucic by tam jeszcze puszke bsb? :P
Juz dzis zbuduj swoja demoniczna armie!! Wybierz 2 z ponizszych:
Immortal Fury na BT
Tzeentch Will
Siren Song
Flamers
BSB w/ AS 0+
:o

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

SexRocket pisze:
Jankiel pisze:Choć muszę przyznać, że dla armii z caddym wampiry są nie do przejścia.
Nie prawda :P
Nie masz szans się przebić przez 3-4 kloce ghuli i gwardię, gdzie po drugiej stronie jest 12 PD i hełm. Z jakimś ofensem na kawalerii da radę, z VC opartymi na piechocie nie ma szans.
albo nie zmieniamy czegos co zle nie funkcjonowalo albo luzujmey znacznie mniej... zeby nie bylo Jankielowa zmiana duzo nie zmieni, np ja w zasadzie na 2250 dorzuce tylko i wylacznie pojedynczego fienda...
Ale o to chodzi. Ja na przykład nie rozumiałem, czemu wraithy miały blokować wargwulfa, ani czemu teraz immortal fury ma blokować bestie nurgla.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Jankiel pisze: Ale o to chodzi. Ja na przykład nie rozumiałem, czemu wraithy miały blokować wargwulfa, ani czemu teraz immortal fury ma blokować bestie nurgla.
wraithy nigdy nie blokowaly warga. Podobnie jak zablokowane rary nie bylyby uzyte na bestie nurgla :) (swoja droga beznadziejna figurka do pomalowania)

;)

Awatar użytkownika
Offspringman
Kretozord
Posty: 1666
Lokalizacja: Czarne Wrony W-wa

Post autor: Offspringman »

Shino pisze: Podobnie jak zablokowane rary nie bylyby uzyte na bestie nurgla :) (swoja droga beznadziejna figurka do pomalowania)

;)
ja tam zawsze je lubiłem i lubię wystawiać. moglibyście wyłączyć je z ograniczeń.
faktycznie, ciężkie w malowaniu.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

wraithy nigdy nie blokowaly warga
A jak zajmowały dwa rary?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

blokowaly armate :) w kilku wypadkach blokowaly kołcza


;)

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Jak organizatorzy beda blokowac mengili, demony zyskaja :).

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Nie wiem, co się uwzięliście na te jednostki DoW, serio. Owszem, na ostatnim lokalu w Wawie na 40 armii połowa miała DoW. A ile z nich miało large targety? 30?

Large targety są teraz zdecydowanie dominujące w tej grze. Nie twierdzę, że to źle lub dobrze, po prostu stwierdzam fakt - nie ma armii demonów bez większych demonów, DE jest typowo na smoku+hydrze, nie widziałem jeszcze LiZ bez stedziów... o abominacjach chyba nie muszę wspominać. Jednocześnie wiele armii i buildów ma problemy, jak radzić sobie z LT - w momencie, kiedy większość z tych naprawdę przegiętych LT wciąga nosem kloc piechoty z warbannerem od przodu.

Działa DoW i mengile to rozwiązania, które pomagają szachować LT. Usuwając je z dopuszczalnego formatu zwiększa się jeszcze dominację LT - w tym sensie, że mogą wylatywać na pałę i niczego się nie boją. A jak jest, trzeba przynajmniej smokami kombinować, chować się trochę za lasami i obeliskami. Czy to takie złe?

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5389
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Marek G pisze:Jak organizatorzy beda blokowac mengili, demony zyskaja :).
mengili to ja wciagam nosem, nie o to chodzi
Lidder pisze: Immortal Fury na BT
Tzeentch Will
Siren Song
Flamers
BSB w/ AS 0+
no i co to zmienia? wychodzi jeszcze gorzej niz jest, rzeklbym brawo jasiu ale yaś sie obrazi :mrgreen:
puszka moim zdaniem jest dobrze ograniczona, nie ma +k3, jest OK
(jakby mnie ktos chcial cytowac, tak zmienilem w tej kwestii zdanie)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Uwazam, ze powinno byc ograniczenie na takiego BSB. Tez kiedys tak sadzilem, ale jak mowiles, zmieniles zdanie. Wiecej grasz i ogarniasz wiec powiedz co wplynelo na ta zmiane? poluzowanie BP?

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Hehe Ty moze tak, bloodzio nie. Na male punkty tez nie.
Ale niewazne, to byla tylko taka dygresja.

Co do rarow, nie rozumiem, czemu mamy nagle zmieniac zdanie i ograniczac thzeentch will poluzowujac jeszcze inne demony.
Teraz akurat wszystkie demony sa porownywalne. Wszystkie sa wystawiane i to jest OK. Wrone jako jedynego demona scina ograniczenie magii.

Zeby odblokowac bestie/bcrusherow mozna wprowadzic ograniczenie Jankiela + dopisac do niego fiendy :).

Demony caly czas sa w scislej czolowce i caly czas jest ich duzo, nie uwazam, ze nalezy im znosic ograniczenia, przynajmniej na razie nie...
Podnosic tez im nie ma co, bo nie okupuja caly czas top3.
Mozna natomiast poprawic bledy czyli IMO odblokowac mala syrenke (z ograniczeniem 0-1 na armie) i odblokowac bestie nurgla.

Z ograniczeniem heralda khorna dodatkowym sie nie zgadzam, bo to gowno zmienia. BSB tzeentcha tez jest mocny z tym ze w innych konfiguracjach armii. Jedynie wlasnie armia straci na roznorodnosci...

imo

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Demony caly czas sa w scislej czolowce i caly czas jest ich duzo,
jest ich znacznie mniej niz wczesniej. Imo balans armii jest juz w miare zachowany (to, ze 2-3 maja dosc malo przedstawicieli niewiele zmienia)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5389
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

czyli stanowisko jasne, lubie jak wieksa czesc LS od razu udziela odpowiedzi (Xet watpie zeby chcial poluzowywac demony :mrgreen: ) , tak wiec DoCh pozostaje bez zmian (przeciw luzom Marek,Shino,Xet, przeciw dalszym cieciom Jankiel,Marek,Shino)

za to prosze jeszcze raz rozwazyc dokonane zdjecie kilku ograniczen z VC (tych co pisalem, analogicznych do ograniczen giftow (drakenhoff, hełm), jest to zwyczajnie niesprawiedliwe :mrgreen:

@Marek, taka mała dygresja... w ktorym miejscu limit kostek na BP ogranicza standardowy build na wronie ?

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3847
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Marek G pisze:Demony caly czas sa w scislej czolowce i caly czas jest ich duzo, nie uwazam, ze nalezy im znosic ograniczenia, przynajmniej na razie nie...
Tak całkiem znosić ograniczenia może nie, bo fajnie ogarnęły problem "młodych danonków" i "wymiataczy z ciśnieniem na punkty", ale te kilka drobnych zmian by nam urozmaiciło wybór.
Marek G pisze:Zeby odblokowac bestie/bcrusherow mozna wprowadzic ograniczenie Jankiela + dopisac do niego fiendy :).(...)
Mozna natomiast poprawic bledy czyli IMO odblokowac mala syrenke (z ograniczeniem 0-1 na armie) i odblokowac bestie nurgla.

imo
Sounds fair.
Lekkie odblokowanie syrenki (przy zachowaniu 0-1) i wprowadzenie propozycji Jankiela byłoby naprawdę nie od rzeczy.

ODPOWIEDZ