Przedmioty do Orków - doświadczenia z bitew

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Przedmioty do Orków - doświadczenia z bitew

Post autor: Barbarossa »

Tak jak pisałem - interesuje nas to, jak te przedmioty i aktualne zasady do OnG sprawdzają się w praktyce. Dlatego prosze wszystkie osoby, które:

a) wystawiły te przedmioty z BP 1.5 w swojej zielonej armii
b) miały okazję zagrać przeciw armii OnG z tym przedmiotami

O komentarze i opinie.

Uprzedzam, że wszystko poza komentarzami opartymi na własnych doświadczeniach będzie bezlitośnie wycinane z tego tematu - watek nie służy do debaty, tylko do zbierania informacji/sugestii.

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

To ciągle rozwojowy temat z naszego działu. Bardziej usystematyzowane wnioski kots wpisze do Twojego tematu.

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=37&t=20612
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Zagralem dzis z O&G na 1500. Pierwsze wrazenia z BP(dzieki przedmiotom) to oczywiscie, ze Orki wkoncu beda mogly zagrac bardziej ofensywnie a nie tylko magia i maszyny. Bitwa tylko to potwierdzila. Pierwszy raz od bardzo dawna uslyszalem Waaagh! :)
Black Orc Big Boss jako general z Margotem, EShield i Barbusem na dziku (siedzial w odziale boar boyzow, ktorzy mieli oczywiscie Gholana). Po dobrym Waaagh! zaszarzowali na psy i Heralda. Szczerze mowiac gdyby nie Gholan to walka wygladala by inaczej :) i mozliwe ze bym nawet nie odczul Instability Test. A szarze trzeba poczuc!!1!
Black Orc Big Boss jako BSB z Collar of Zorga, Shino i Xet na rydwanie. Ciekawy i dobry pomysl. Impakty i przerzuty wardow robia swoje, a sam heros jest nie do ruszenia przez flamery i magie. Dzieki wiec za taka mozliwosc :)
Wszystko trzymalo sie kupy bo w lesie siedzial maly goblinek z Yan Khel i DS. Orki nigdy nie mialy problemow z antymagia(w sumie graly na magii), ale teraz 90pkt i dobre roplanowanie gry uwalnia orki prawie calkowiecie od magii i moga pozwolic sobie na gre innego typu. Tzn. gobos z 2x DS tez zrobilby to samo, ale Yan Khel mozna traktowac jako tanszy DS. Mysle, ze taki build sie przyjmie.
Reszta armii to Loba, 2chuki, gigant, 2 rydwany i nocniki, fast. Wynik 10:10. Podsumowujac: dobry build nadrabia kiepskie statystyki, przedmioty daja nowe mozliwosci orkom, nie ma szalu, wiecej przyjemnosci z gry(po obu stronach).

Orki(a raczej Ork u nas na Slasku) na male punkty dawaly rade demonom. Wyniki w okolicach remisu/malych zwyciestw to byla juz po pewnym etapie norma. Rodzaj i styl gry(przynajmniej dla mnie) dzisaj byl o wiele ciekawszy. Mam nadzieje, ze wyniki z turniejow potwierdza to, ze orkami mozna grac inaczej i robic tyle samo albo wiecej :)

EDIT: GoblinNadGobliny zamiescil rowniez przebieg bitwy w innym temacie.

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Coz porusze tutaj kwestie sztandaru golana, imo ten przedmiot jest po prostu niepojetnie przegiety, dajac go na czarne orki (nie mowiac juz o tym ze wszyscy masowo biora teraz boarbojzow rowniez wyplacajac spora ilosc hitow i kroja co chca w szarzy) oraz majac to waaagh jestem w stanie spokojnie zaszarzowac dowolna piechote, wyplacajac taka mase atakow bezproblemowo sciagam masowo oddzialy, takze przyklad po dzisiejszej bitwie 15 BO wpada z waaagh w 12-14 wl, ginie paru BO po czym wycinaja w pien caly oddzial (szczerze bylo mi az glupio po tej sytuacji, bo to byl totalny overpower), za WL staly moje fasty wiec za bardzo przeciwnik nie mial mozliwosci dania flee, przedmiot jest niedoszacowany i punktowo i pod wzgledem mozliwosci, po pierwsze powinien byc one use only, bo mozna sobie zrobic fajnego overruna i przejechac sie po calej armii, po drugie kosztowac no chociaz te 50 pts ale najlepiej to powinien zniknac z BP, i niech nikt nie mowi ze to wina przeciwnika bo dal sobie zaszarzowac oddzial, po waaagh szarza wynosi 9-14" a to juz jest wystarczajaco by wbic sie we wroga piechote a czasm i w cos jeszcze.

Pozdro Azz

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

tak jak kolega powyżej napisał, ten sztandar jest dosyć przegięty. Kumpel wjechał BO z tym sztandarem w moje Monki i w jednej turze wyciął mi 30 chłopa (albo szczura, jak kto woli).
Ostatnio zmieniony 8 sty 2010, o 09:40 przez Afro, łącznie zmieniany 1 raz.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Jutro zedytuje tego posta i wstawie wnioski po bitwie. Więc post straci range offtopu (po prostu nie moge się powstrzymac od komentarza).

Co do kloca BO:
Bo grać trzeba umieć. Jak ktoś nie potrafi zrobić pułapki na taki nieruchawy de facto oddział jak BO to ma zasłużenie w plecy -> nie ma co się tu roztkliwiać. Każdy kto pomyśli odegnie ten oddział bez problemu i pogoni z kontry albo sam zaszarżuje. Jesli gracz O&G jest cwańszy to wreszcie ma szanse wygrać, a nie zremisować
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

W kwestii potegi golana w orkach. Sytuacja z wczorajszego dnia (dokladniejszy opis z uwzglednieniem itemow na forum OnG)
Oddzial 10 boyzow, FCG, golan z generalem w srodku (WS7, save na 1+, broda) wpada w oddzial (wspierani przez wilczy rydwan dodatkowo). Zabija duzo, miazdzy atakami, wszystko pieknie - ustal herald khorne'a na 1 ranie.
W turze przeciwnika w moj oddzial wpada drugi herald khorne'a. To wystarcza, zeby general, rydwan i boar boyzi zgineli, dodatkowo przeciwnik zdobywa punkty generala i przejmuje sztandar. Spektakularne zaprawde ;)

Orki maja ten problem, ze cokolwiek w nie wpada to ma spore szanse zanihilowac. Nawet jesli oddzial z golanem rozjezdza cokolwiek, to o ile przeciwnik przewyzsza zmyslem taktycznym banana to w swojej turze robi kontrszarze i orczy oddzial zjada, niezaleznie czy mowimy o klocku piechoty czy kawalerii.
Ze wszystkich przedmiotow z BP akurat sztandar golana jest najslabszy - fajnie wyglada na papierze, mozna sie zachwycac oddzialami savage big unow i ich 75 atakami z S5, ale na polu bitwy zdecydowanie nie jest taki potezny. Gdyby go usunac nic by sie nie zmienilo w turniejowych grach (moze poza tym, ze spora czesc osob przestala by myslec o boar boyzac; jesli ktos w domu gra z slabymi przeciwnikami i ich miazdzy szarzami piechoty o zawrotnym M4 to mysle, ze nie jest to problem BP.
Obrazek

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Można przyjąc że zagrałem z HE ponad jedna bitwe z nowym BP - pierwsza była 2250 full BP 1.5, druga funowa na 3K- własciwie open bez spec herosow, bez DoW i bez BP (ale uzywalem zbroii shino i grzybkow jankiela). Przechodząc do rzeczy, czyli oceny przedmiotow z BP:

1. Grzyby - fajny, wyważony przedmiot do wziecia zamiast kolejnego skrola, nie wiem czy nie powinien kosztowac 25 - ma podobne znaczenie co DS - i w innych armiach przedmioty generujace DD kossztuja wlasnie 25 punktów.
2. Zbroja - BSB z savem na 1+ ! - czyli standard w innych armiach z 7mej edycji, a nawet niektore armybooki pozwalaja na lepsze zapuszkowanie herosa (o lordize nie wspominam). Do przerzutów Kosy nie zmusilem wiec cieko ocenic czy gięte ;)

3. Broda - turniejowo na pewno daje sporo orkasom, jeden w 100% pewny oddział pozwala na jakies tam planowanie gry bez rozstrzygania bitwy oblanym testem Ld jak general robi home run pozostawiajac armie na jej wlasnym Ld (max 7mce ;) ).

4. Sztandar - nie udalo mi sie wyplacic jeszcze 50ciu atakow - stradragona ciezko zaszarzować i to ja musiałem grzecznie przyjac szarze :) . Przedmiot napewno nie jest przegiety jak niektórzy próbują przeforsować w swoich postach - trzeba umieć i dobrze zagrać żeby wykorzystać jego mozliwosci.

5. kamyk - jeszcze nie mam zdania ;)
Azz pisze: Grajac z dwarfami wystarczylo ze niecale 10 BO zaszarzowalo razem z ng (coby cr byl) na klocek, BO zmiescily sie na styk kancik, no ale to wystarczylo do wypalenia atakow z calego oddzialu, gdyby nie fart przeciwnika 2x1 na Ld to bylby piekny overrun, a skonczylo sie jak skonczylo.
Sytuacja z kancikiem rzeczywiscie dziwna.. nawet bardzo. Ja jestem za tym (o ile LS jest sklonna przemyslec te prozpozycje) zeby zmienić opis sztandaru Marka G. z "atakuja wszytkie modele" na zapis mowiacy ze przy szarzy moga dodatkowo atakowac modele bedace w kolumnie za modelem ktory jest w kontakcie z wrogiem. Wyeliminowalo by to walke "kantami".
Ostatnio zmieniony 10 sty 2010, o 21:59 przez Charki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

Po walce na 1350 pkt. z wampirami, mogę powiedzieć o nowych przedmiotach kilka słów:

- golan jest bardzo fajny, ale niestety nie zdołał się przebić przez 15 ghuli z wampirem(mówię o wagonie 10 boar boyz)
- jankiel jest wspaniały, bardzo pomaga.
- z xeta i shina nie zdazylem sie nacieszyc bo szybko zeszły.
- broda przydatna, poza ochroną przed animozją jednak wiele mi nie dała.

Przegrałem 19:1 (Kluczowe akcje decydujące o porażce to niezdana animozja wagonu z gholanem, następnie oblany test strachu oraz to że tenże wagon utknął w ghulach po czym zostal skanapkowany). Wampiry wciąż są ultra ciężkie, ale myślę, że teraz mamy czym z nimi powalczyć

Awatar użytkownika
Ice-T
Kretozord
Posty: 1620
Lokalizacja: 8 Bila

Post autor: Ice-T »

Myślę że tu musi dużo powiedzieć Truepank, ale z tego co wiem jest zbanowany :D

1 miejsce O&G na Bilaticonie przy czym było 43 graczy (i to nie byle jakich)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Ice-T pisze:Myślę że tu musi dużo powiedzieć Truepank, ale z tego co wiem jest zbanowany :D

1 miejsce O&G na Bilaticonie przy czym było 43 graczy (i to nie byle jakich)
gratki
a gral czysta armia czy z kontyngentem?

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Ja wczoraj w Starych Babicach byłem 2gi z bitew :D Wieczorem walne raporta.
W skrócie 11:9 z HE Slanesha, 19:1 z Demonami Kubiego i 11:9 z TK SneakyShino :P
Niestety Shino mnie zastraszył, że jak wygram wyżej, to skasuje itemki no i turniej nie wygrany :cry:

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Nie nazwalbym tego O&G :)
To byla rozpiska jak za starych dobrych czasow - maszyny, magia, mengile. Jedyne co zostalo dodane to Barbus i Yan Khel. Dawalo to wiekszy komfort gry. No i kontyngent demonow(HoT, Horrory, 2xFurie, Flamery) robil swoje. Bylem, widzialem, napisze cos.

1gra z Liz (eteryczny slaan, 2 silniki, 2 terki, 2 salki) - nic nie dojechalo, a slaan mial pecha i z wardem 2+ zostal zestrzelony z magii i flamerow. 20:0
2gra z klimatycznym Imp(Altar, 2magow, 2STanki, 4Canony...) - 1tura Imp, pech i strzelanie nic nie zrobilo. W kolejnej czolgi unieruchomione w polowie stolu i zniszczona duza kawa. Potem kilka wybuchow po jeden i drugiej stronie. Czolgi padly, kloc z magami padl, altar dobity przez fanoli. 15:5
3gra z Liz (slaan w TG, silnik, puszka, 2 terki, Stank, Canon, Canon DoW) - smieszna gra, poczatkowo orki ostro cisniete, maszyny niewiele nadrabialy. Jednak prawa flanka, na ktorej byly dziala i kusze byla cisnieta przez Orki. Wygladalo na remis. Potem zniklem od stolu, a po moim powrocie okazalo sie ze slaan wybuchl :shock: 20:0 chyba

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

quas pisze:
Ice-T pisze:Myślę że tu musi dużo powiedzieć Truepank, ale z tego co wiem jest zbanowany :D

1 miejsce O&G na Bilaticonie przy czym było 43 graczy (i to nie byle jakich)
gratki
a gral czysta armia czy z kontyngentem?
Kontyngent demonow, kontyngent DE i maly kontyngent orkow - zbyt maly, zeby cokolwiek zepsuc. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=21006

Z nowego BP w uzyciu tak naprawde tylko byl grzyb jankielowy, minimalnie broda (brak koniecznosci animozji oddzialu na ktorej byl quell, panik chyba zadnych ten klocek by nie musial zdawac przez 3 bitwy), shinowa zbroja totalnie nic nie zrobila (nikt nie atakowal warbossa, nikt w 6" nie mial warda), pozostalych itemow w rozpisce brak.
No i rzecz jasna komplet slotow dodatkowych wykorzystany - gdyby nie to, to na 2600 by w ogole nie dalo sie tej armii wystawic.
Obrazek

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Wczorajsze 3 bitwy w bielsku: 7:13 WE (kontyngent krasnali), 5 :15 demony (bez kontyngentu), maska do przodu z WoC (kontygent demonów) - orkasami bez magii - jak ktos jest ciekaw to moja rozpa tu: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 38#p482838.

Barbus - nie trzeba komentowac, xet + shino na demony jest imba -gdyby nie stubborn robiłbym chyba overruna po klocu demonetek z syrenką :) - sam xet pozwala lepiej planowac gre. Jankielowy grzybek sie przydawal - 7ma kostka rozproszenia sporo daje - zagryzać nie musiałem.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

No wiec taka krotka relacja z mojej strony. Wczoraj bylem na turnieju w Starych Babicach na 2400 i wzialem komplet przedmiotow, rozpa taka:
1 Black Orc Warboss @ 445 Pts
General
Sword of Might [10]
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
1 Wyvern @ [200] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 141 Pts
Battle Standard
Beard of Barbus [10]
Collar of Zorga [5]
1 Boar @ [0] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Yan Khel Mushroom [15]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

20 Squig Herd @ 120 Pts

18 Savage Big 'Uns @ 239 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Musician

10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Musician

2x1 Troll @ 40 Pts

2 Snotlings @ 40 Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician

14 Orc Boar Boyz @ 354 Pts
Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Gholan [25]

4x1 Wolf Chariot @ 63 Pts
extra crew

4x1 Spear Chukka @ 40 Pts
Bully

2x1 Doom Diver @ 80 Pts

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 5
Models in Army: 107
Total Army Cost: 2397
Pierwsza bitwa - walczacy WoCh z dwoma helenami i smokiem. Przeciwnikowi pechowo wybuchla helena juz w pierwszej turze, wiec wyjechalem do niego wszystkim. 4 razy szarzowalem regimentem BB z Gholanem - raz na Rycerzy od tylu (zabilem 2, pogonilem), raz na smoka bez lorda (2 rany), raz na helge (nie zdazylem zaatakowac, bo rozkrecil ja lord) i raz na 5 maruderow od boku (gowno i kapcie zostaly). Xet w ogole sie nie przydal, bo bitwe wygraly orkasy z barbusem - mega przedmiot, zadnych animozji, fearow, terrorow, bardzo dobry grywalny klocek sie z nich zrobil - i lord na wiwernie + squigi, ktore wybuchly zrzucajac lorda ze smoka. Yan Khel oczywiscie sie nie przydal, bo przeciwnik mial tylko caddego, a gholan - no coz, mam mieszane uczucia, niby cos tam chlopaki atakuja i w ogole, ale chyba wolalbym wyzszy static na nich za pomoca war bannera.
Druga bitwa - Zielony i VC na wratach, coachu i 15 bk z blood keep. Bitwe uratowal mi barbus - Zielonemu udalo sie skanapkowac moich BB (5 psow, coach na 6 kostkach, bsb wight), ale nie bylo FO, ustalem na 3 test, a potem zakontrowalem rydwanem z Xeta (lord byl gdzies w pizdu, naparzal sie z wratami) i wciagnalem caly kombat. Ale latwo i tak nie bylo, VC przebijaja sie jak maja 3 popychaczki, ktore wychodza. Gholan byl bardzo dobrym straszakiem na wraty, ale i tak w koncu wciagnalem je wiwerna, natomiast bardzo przydalby sie DS zamiast Jan Khel Mushrooma (Zielony co ture duzym wampirem nasuwal uduchowienie z 4 kostek, a potem popychaczki, ktorych zwyczajnie nie mialem jak zatrzymac). Barbus rzadzi!
Trzecia bitwa - Handelek z lizakami na gwardii. Bitwa byla mega rzadka, ustawilismy sie po przekatnej, ja podrzucalem mu kolejne wersje smietnika do zjedzenia przez slanna i staralem sie cos ustrzelic z maszyn, a Handelek latal terkami i zjadal mi park maszynowy. Barbus sie przydal - musialbym brac jedna panike BB i znajac zycie na bank bym ja oblal. Za to Shinguards zakosztowaly mnie Lorda, kiedy Handelek lyknal Metala i Bane Head. Ale pogralem tam zbyt ryzykancko. Znow zamiast Yan Khela bardziej przydalby sie DS (i w nowej wersji rozpy wlasnie wejdzie).

Reasumujac:
Gholan - slabizna ogolnie, War Banner 1000 razy lepszy, straszenie wratow to nie jest szczyt moich marzen, a szarzowanie to naprawde rzadka sprawa. Poza tym nawet w szarzy to jest 14 atakow ws3 s4, 15 atakow ws3 s5 + 3 ataki ws6 s5... Z taka sila, to ja nikomu nie zaimponuje, chyba tylko psom. Juz lepiej dac magiczna kose bohaterowi, ktory nosi w takim oddziale szturmowym barbusa.
Yan Khel - jest niezla opcja w porownaniu do skrolla, zwlaszcza ze zjada tylko jedna kostke, a DS 2. Mozna troszke pokombinowac z tymi kostkami przy ustalaniu kosteczek finalnie, bo wczesniej czesto dobijalem do 11tu, a punktow jeszcze troche mialem. No i dobre bardzo w magicznej armii defensywnej, kiedy mozna go polaczyc z barbusem i DS i szwendac sie po klockach bez obawy o oblanie paniki (tak jak np u Kolaty). Mi w kazdym razie chwilowo znika z rozpy.
Shinguards - dobra obrona dla lorda na wronie, nareszcie jest w stanie lyknac jakies lekkie strzelanie na klate. No i w polaczeniu z Kidney Stone, taki koles robi demonom ostra sieke, bede teraz takiego wystawial. 7 atakow z s6 + hate + przerzuty zdanych wardow to jest to! Moze nie jest to jakis szal, bo VC, WoCh, DE i jeszcze pare armii lepszych klepaczy to wystawia na piechote, ale to jest ogromny progres w porownaniu do poprzednich kombinacji, kiedy wpadalo sie z KB i przerzutem nietrafionych, przeciwnik rzucal 2 razy warda a potem wciagal takiego lorda zwyklymi atakami.
Barbus - to jest HIT! Mega przedmiot w opor! Zastosowania po prostu kosmiczne - mozna go brac ofensywnie, mozna defensywnie, nareszcie orkasy maja oddzial, na ktorym mozna polegac! ZA-JE-BIS-TY!!!

Z tymi przedmiotami i takimi slotami gra w zielone to przyjemnosc, jade nimi do konca ligi.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Moje pierwsze 3 bitwy po wejściu nowego BP - turniej w Starych Babicach (zajebiście zorganizowany! =D> )

Rozpa z forum JH:
Black Orc Warboss @ 440 Pts
Shaga's Screamin' Sword [50]
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Collar of Zorga [5]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
Wyvern @ [200] Pts

Szef latający. W 100% nie jestem przekonany co do jego złożenia, ale chce przetestować przed bazylem. Wydaje mi się całkiem fajny.

Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

Orc Shaman @ 150 Pts
Magic Level 2; Big Waagh; Choppa
Nibbla's Itty Ring [20]
Staff of Sorcery [30]

Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Beard of Barbus [10]
Yan Khel Mushroom [15]

3 szamanów całkiem ładnie czaruje, no i maksują mi antymagię - 6DD, 3 scrolle i +1 do dispella.

5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician

2 Snotlings @ 40 Pts

21 Night Goblins @ 67 Pts
Shield; Musician

21 Night Goblins @ 67 Pts
Shield; Musician

Zapychacze corów i miejsce dla szamanów.

1 Wolf Chariot @ 60 Pts
1 Wolf Chariot @ 60 Pts
1 Wolf Chariot @ 60 Pts
1 Wolf Chariot @ 60 Pts

5 Savage Boar Big 'Uns @ 172 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Musician

7 Squig Hoppers @ 105 Pts

1 Trolls @ 40 Pts
1 Trolls @ 40 Pts

To wszystko razem z szefem nawala się na piąchy. Dam eksperymantalnie szansę hoppersom.



15 Mengil Manhide's Manflayers @ 458 Pts
Repeater Crossbow; Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician

2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully

1 Doom Diver @ 80 Pts

Szczelanie bardzo solidne i sprawdzone.

Models in Army: 110
Total Army Cost: 2400
1 Bitwa: Slanesh - HE na strzelaniu i magii z lordem na gryfie

Scenariusz był 'noc', więc wystawienie trochę od czapy. Spodziewałem się ofensu na SD, a trafiła się armia podobna stylem do mojej, czyli mix wszystkiego, tzw defens z kontrą.
Bitewka była dość ciekawa, rzeźnia straszna, po 2k pts nabite z obu stron.
11:9
Barbus - nie brałem panik tam gdzie byli magowie. Niestety jeden z nich zmiskastował, dostał stupid i frenzy, co w rezultacie zaowocowało stratą klocka z 3 szamanami...
Shino i Xet - przygotowałem piękny atak na piechotę HE z magami. Lord na wronie + 2 trolle + 3 charioty. He nie miały się jak cofać lub zastawić. Niestety szef dostał w oko z bolca i siadł. Trolle zgłupiały, rydwany się wystraszyły (zaszarżował jeden i przepchnął WL z magiem wbijając 7 ran, ale nie zagonił :lol2: ). Gdyby lord przeżył, to byłaby piękna masakra elfików, ale... życie ;)
Yankiel - bardzo wporzo. Idealnie pasuje do rozpy na 3 małych szamanach. Zużyłem w go przed feralną turą śmierci lorda bo potem mieli zginąć magowie HE (dodało 1 kostke której i tak nie zużyłem ;))


2 Bitwa: Kubi - Demony full kombatowe na bladziu, małym bladziu, 2x psach i 4 fiendach.

Nadażyła się idealna okazja na odegranie się za maskę jaką dostałem na DMP :D
No cóż, Kubi miał mega ciężko od początku. Przegrał rzut i ja zaczynałem, a był taki stół że nie miał jak schować bladzia. Ja mam dużo wystawień, więc wystawiłem mu na twarz park maszynowy i MMM. Bladzio siadł zanim krzyknął 'Khorn!' (3 rany z bolca, MMM dobili).
Potem się zaczęła eksterminacja dimonów. Fiendy wyparowały z magi i MMM skombowanych z Shino w 1 turę. W następnej już był totalny hardkor. MMM zastrzelili heralda khorna, dziki z trollem rozklepały psy (xet + shino = ownage). Potem wpadli w bloodki i wbili jakieś 13-15 ran!! Drugie psy zdążyły zabić bolca a potem wyparowały ze strzelania. Squigi naniszczyły jeszcze horrorów (ale padły w końcu). Straciłem 330 pts.
19:1
Barbus - przydał się oczywiście w ubezpieczaniu klocka z shamanami przed animozją
Xet + Shino na wronie - wzmacniają siłę magii i strzelania dzięki przerzutowy wardów, ale przede wszystkim przepięknie dopakowują jednostki w kombacie i umożliwiają im łatwiejsze szarżowanie. Mega wypas na demony!
Yankiel - w tej bitwie bezużyteczny

3 Bitwa: Shino - standardowe TK tylko więcej chariotów jeszcze
Bitewka całkiem fajna. Ciężko ją tak naprawdę opisać. Ogólnie ja zniszczyłem wszystkie rydwany, 2 klopy i 2 skorpy + 2 ćwiartki. A Shino wykosił mi maszyny, squigi i jakieś tam śmiecie.
11:9 dla mnie
Barbus - bezcenny na klopy TK
Xet - nie musiałem testować feara w 2 dość ważnych przypadkach, dzięki czemu dobiłem jedne rywany i zniszczyłem klopę
Shino - nic nie wpłynął na wynik
Yankiel - pozwolił mi zatrzymać kluczową turę magii TK (fajnie!)

Ogólnie sloty + itemy i gra się suuuper :D Czasem się przydają, czasem nie, ale bardzo ułatwiają życie.
BARBUS jest wyjebisty. Mieć jeden pewny unit w O&G - bezcenne.
Shino - bardzo fajowy. Na demony kozacki! Niestety żeby lord jeszcze coś klepał nie mieści się ward (bolec w oko bolał).
Xet - genialny item pozwalający przeprowadzać piękne szturmy, doskonale boostuje rydwany. Hate na demony i undeady baaardzo przydatny. (Jak sobie pomyślę, że DE mają to z bazy na wszystkich!! :shock: )
Bardzo fajne jest połączenie xeta z shino na demony i undeady. Wtedy cholernie drogie jednostki jak dziki (33 pts od łepka!) wreszcie robią się warte swojej ceny. Można ich porównać do bloodknightów - są miękcy, ale jak wjadą.. :twisted: ).
Yankiel - ogólnie super, pozwala lepiej chronić te kruche jednostki z których składa się moja rozpa.


Jestem bardzo zadowolony jak na początek. Ale to dopiero 3 bitwy. Strasznie chciałbym zagrać szczególnie z VC i zobaczyć jak to wyjdzie. Zobaczymy jak będzie dalej, ale na bank lepiej niż do tej pory ;)

Pozdrawiam! :)

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5344

Post autor: Tutajec »

jak rzucaliśmy z blessem tak dla jaj to ci boar boyzi se słabo radzili z bg, tak samo myślę że z grave gurdem z ws 7 też by se nie dali rady. bk by dostało wpierdziel bo to tylko 10 woundów ale jakby ktoś się tym wystawłi to też z ws 7 albo z regenką.

według mnie ci boar boyzi to se mogą w psy, flamery, wraciaki no i jakąś HE piechote szarżować.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

bigpasiak pisze:Nie umniejszaj sobie kolego i mówię to całkiem poważnie.
Zobaczymy jakie wnioski wysnuje reszta i jak będzie szło chłopakom na turniejach zaczynając od lokali kończąc na Masterze czyli Bazylu.
Niemniej jeśli dalej będą orkasy musiały być supportowane mengilami to już mało śmieszne będzie...
w defensywie? a znasz lepsze lekkie strzelanie?
inna sprawa ze dla mnie DoW to szczyt dziwnosci. I jakos nie rozumiem dlaczego mengile sa cacy a asarnil/truthsayer itp sa beee.

wracajac do meritum-po pierwszych playtestach (gra na rozpiskowym poziomie "mientki turlacz")
1-gholan. Idea mielenia wroga jest fajna tylko na papierze. BB to tak naprawde ataki swinek...i dodatek orcasow.3WS nie sprawia ze liczba powtorzen jest na tyle dobra by sobie poradzilo z czyms naprawde dobrym. a bez wsparcia xeta/shina/brody sa juz wrecz "przebogami wojny". Wiec pozostaje kwestia big uns/BO. a tam juz chba nie ma zdziwienia ze "jego oddzial za 350pkt zmielil moj oddzial za 300pkt". Przed BP sytuacja byla notorycznie odwrotna 8)
za to magiczne ataki sa cacy. pojawia sie opcja na $%^#@ wraithy (cos wiecej niz wysublimowany zestaw szarz)
2-Broda. IMO najwartosciowszy przedmiot. klasa sama w sobie.
3-Grzybek-porownywalny do DS. w chwili obecnej lepszy gdyz daje mozliwosc dobrania jeszcze ktoregos z pozostalch itemow.
4-Kamyk->przydatne. choc nie niezbedne (ALE jezeli ktos mysli o wstawieniu kilku rydwanow to obowiazkowe w rozpisce)
5-Zbroja-> opcja 1+AS zmienia podejscie do skladania bohaterow. to juz potencjalnie 2 model w armii z przegietym 1+AS. efekty dodatkowe->mily dodatek.

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

Zbroja - dla mnie utwardzacz lorda na wronie, nie testowałem jeszcze na bsb-ie. Lord zyskuje na przeżywalności dosyć znacznie - za 30/23 punkty z plewego 4 + robi sie 1+ i już lekki ostrzał nas nie boli (inna sprawa że wrona zbyt pancerna nie jest). Dodatek w postaci przerzutów udanych wardów i regenek miałem ostatnio testować na abominacjach i dzwonku, ale że czarnuch spadł w 2 turze doświadczeń nie zdobyłem zbyt wielu :(

Broda - jeszcze nie testowałem.

Grzyb - dla mnie rewelacja, z tym że łącze go z totemem. Po prostu solidna antymagia, i jest duża szansa, że nasze lekko opancerzone jednostki dojdą tam, gdzie dojść zamierzają.

Kamyk - idealne dopełnienie dla grzyba jak dla mnie. NG 1 lvl z DS, i tymi dwoma przedmiotami = 100 pts. Idealna sytuacja: mamy wysunięty las. Goblin wbiega w niego tak by generować kostki, spokojnie użyć DS-a i oczywiście dawać rydwanom ITP na szarży. Jak jeszcze ma 4 to już w ogóle super.

Baner - nie mam ciągle modeli bb więc wagonu jazdy nie wystawiam, myślę nad daniem go BSB na dziku, który latałby między unitami piechoty, ale to dopiero wyjdzie w praniu.

ODPOWIEDZ