DE - co każdy gracz wiedzieć powinien

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

Zablokowany
Awatar użytkownika
ZiMny
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Warszawa

DE - co każdy gracz wiedzieć powinien

Post autor: ZiMny »

Asasyni

Podczas gdy oddane Khainowi młode Mroczne Elfki wyrastają na Elfie Wiedźmy , młodym Elfom wychowanym w świątyniach Khaina pisany jest los Asasynów. Są to najbardziej zabójcze i nikczemne ze wszystkich Mrocznych Elfów , mistrzowie subtelnej , śmiercionośnej magii. Neofitów wychowuje się na skrwawionych dziedzińcach świątyń , gdzie uczy się ich sztuki wojny i zadawania śmierci. Ci najbardziej bezwzględni i zabójczy , którym uda się przeżyć pierwsze dziesięć lat treningu , kiedy to przyjdzie im zabijać współtowarzyszy w pojedynkach bądź też innymi bardziej wymyślnymi sposobami , przekazywani są do wielkich świątyń Khaina. Nikt spoza kultu nie zna wszystkich sekretów świątyń , za wyjątkiem może Hellbron i Ostrza Cienia , a każdego z Asasynów uczy się wybranych technik i umiejętności ich mistrza.

Kult Khaina oferuje usługi swych Asasynów Malekithowi i innym władcom Naggarond w zamian za ofiary , złoto i polityczne wpływy. Choć ceny ich usług są wysokie , umiejętności owych zabójców są tak imponujące , że nie narzekają na brak zleceń. Wielu Asasynów świadczy swe usługi w miastach Mrocznych Elfów , gdzie usuwają rywali swych zleceniodawców tudzież wspomagają swymi ostrzami przewroty wymierzone w rządzące rody. Niektórzy Asasyni wynajmowani są przez kapitanów Czarnych Ark gdzie szkolą Korsarzy w sztuce wojennej i sieją przerażenie pośród społeczności , będących celem ich najazdów.

Asasynów zatrudnia się również do utrzymywania dyscypliny żołnierzy. Ich wyszkolenie i przebiegłość sprawia , że żołnierze zwykle nie zdają sobie sprawy z faktu , że w ich szeregach znajduję się Asasyn. Strach i niepewność sprawiają że rozmowy nawołujące do niesubordynacji i nieposłuszeństwa zdarzają się niezwykle rzadko , w końcu żaden Mroczny Elf nie może być w stu procentach pewny , z kim spiskuje.

Asasyni są mistrzami w używaniu trucizn i pokrywają swe ostrza najprzeróżniejszymi jadami - niektóre z nich powodują śmierć , inne paraliżują bądź mroczą umysł ich ofiar , by można było je pojmać i torturować , czy to dla zdobycia informacji , czyt też dla zwykłej przyjemności. Wystarczy zadrapanie , a nerwy ofiary zapłoną żywym ogniem , którym towarzyszą agonalne skurcze , jej serce eksploduje tudzież kości skruszeją wewnątrz ciała. Każda potworna agonia ofiary sprawa Asasynom niewymowną przyjemność , a warto wspomnieć , że są oni mistrzami utrzymywania więźniów przy życiu przez wiele dni. Zdarza się często , że potrafią wydobyć zeznania i informacja znacznie szybciej niż oprawcy stosujący swe prymitywne tortury.








Asasyn

-|R| -|WW| -|ZS| -|S| -|WT| -|Ż| -|I| -|A| -|ZP|

--5-- --9-- --9-- --4-- --3-- --2-- --10-- --3-- --10--













Zasady Specjalne

Wieczna Nienawiść , Wyznawcy Khaina , Zawsze Uderza Jako Pierwszy , Zatrute Ataki , Zwiadowca

Ukryty - Asasyn jest szczególnym rodzajem Postaci. Rozpoczyna grę ukryty w jednej z wymienionej niżej jednostek : Włócznicy Mrocznych Elfów , Kusznicy Mrocznych Elfów , Korsarze z Czarnych Ark , Widma , Elfie Wiedźmy , Egzekutorzy z Har Ganeth lub Czarna Straż z Naggarond.
Zanotuj w której jednostce ukryty jest Asasyn.

Ukrytego Asasyna nie umieszcza się na stole w czasie rozstawiania armii , a jego obecność ujawnia się później w czasie gry. Jeśli jednostka , w której ukryty jest Asasyn , zostanie rozgromiona lub ucieka z pola bitwy zanim zostanie on ujawniony , Asasyn przepada i zalicza się go w poczet zabitych. Jest to jedyny przypadek , w którym Asasyn może odnieść obrażenia przed jego ujawnieniem.

Ukrytych Asasynów można ujawnić na początku tury własnej , tudzież na początku dowolnej fazy walki wręcz. Zgłoś obecność Asasyna w jednostce i umieść jego model w pierwszym szeregu. Usuń zwykły model , by zrobić miejsce dla Asasyna. Jeśli jednostka walczy wręcz , Asasyn zastępuje szeregowy model w jednostce , stykający się z wrogiem , Jeśli nie ma takiego szeregowego modelu , należy usunąć model dowódcy lub Postaci , by zrobić miejsce dla Asasyna.


Nie Przywódca A Zabójca

Mimo że Asasyni są modelami Postaci , jednostki Mrocznym Elfów nie mogą używać ich Zdolności Przywódczych , a sam Asasyn nie może być nigdy Generałem armii.


Czarodziejki

Elfy są magicznymi istotami z naturalną zdolnością do władania i ukierunkowywania wiatrów magii spływających na świat z Dziedziny Chaosu. W starożytnych dniach ich rasy , Elfy uczyły się sekretów manipulowania tajemną mocą Slannów , najpotężniejszych sług prastarych stwórców zwanych Przedwiecznymi. Przesiąknięte magią Elfy doskonaliły swe umiejętności w czasie długich wojen przeciwko hordom Demonów , które zaatakowały ich ziemie po wtargnięciu Chaosu.


Bez względu na poziom umiejętności i kontroli magów Elfów z dawnych lat , dostęp do mocy był dla nich ograniczony - obawa przed szaleństwem , atakiem demonów i duchową deprawacją nie pozwalały Elfom na głębsze spenetrowanie mocy Chaosu. Pierwszym Elfem , który odważył się wkroczyć na zakazane terytoria była Morathi, matka Wiedźmiego Króla. Dzięki mrocznym rytuałom i krwawym ofiarom , mogła władać surową mocą Chaosu i podporządkować ją swojej woli. Morathi użyła magii - czystej energii - by rzucać zaklęcia jasnowidzenia i destrukcji.

Kiedy Nagarythe rozpętało wojnę przeciw innym królestwom Ulthuanu , Morathi zdeprawowała już wielu Magów z Saphery. Skuszeni potęgą magii , zwrócili się przeciw swym towarzyszom i rozgorzała się magiczna wojna. Koniec końców , czarodzieje ci zmuszeni byli uchodzić i znaleźli schronienie i kuratelę u Morathi i Malekitha. Po dziś dzień Mroczne Elfy studiują sztukę
magiczną , poszukując sposobów na wzrost potęgi i rozszerzenie wpływów.

Władzą zwierzchnią dla czarodziejów z Naggaroth są "siostry" z Mrocznego Konwentu Czarodziejek , a ich siedzibą jest wielka forteca Ghrond. Walki o pozycję w Mrocznym Konwencie są krwawe i zaciekłe i tylko najbardziej potężne i bezwzględne Czarodziejki przechodzą inicjacje. Tym dane będzie zgłębiać tajniki najpotężniejszej magii świata. Potrafią przyzywać Prastare demony , ściągać na głowy wrogów burze ostrych odłamków bądź też zasypać ich pociskami mrocznej energii. Co więcej , magia zapewnia czarodziejowi praktycznie nieograniczony dostęp do magicznej energii i mogą oni zasilać nią swę zaklęcia , nawet kiedy Wiatry Magii przycichną.


Najwyższa Czarodziejka

-|R|- -|WW|- -|ZS|- -|S|- -|WT|- -|Ż|- -|I|- -|A|- -|ZP|-

--5--- --4--- --4--- --3--- --3--- --3--- --5--- --1--- --9---







Czarodziejka


-|R|- -|WW|- -|ZS|- -|S|- -|WT|- -|Ż|- -|I|- -|A|- -|ZP|-

--5--- --4--- --4--- --3--- --3--- --2--- --5--- --1--- --8---




Wszyscy Czarodzieje Mrocznych Elfów znają czary z Domeny Mrocznej Magii i jednej z następujących domen Warhammera : Ognia , Cienia , Metalu oraz Śmierci. Dodatkowo , każdy z nich zna czar Potęga Mroku.




Zasady Specjalne

Wieczna Nienawiść , Magia Druchii


Magia Druchii

Czarodzieje Mrocznych Elfów mogą używać do rzucania czarów dowolnej liczby kostek i nie podlegają limitom kostek wynikających z ich magicznego poziomu jak inni czarodzieje.



Harpie

Mieszkańcy miasta Karond Kar mają okazję być świadkami krwawego spektaklu , który w równym stopniu przepełnia ich radością i przerażeniem. Ponad ogniskami ofiarnymi unoszą się Harpie - skrzydlate bestie dzikiej urody. Niektórzy utrzymują , że są one manifestacją dusz zabitych Elfich Wiedźm , inni utrzymują , że są wcieleniami Khaina. Stworzenia te są tak dzikie , że jedno i drugie może być prawdą

Z całą pewnością stwierdzić można , że Harpie mają temperament zbliżony do temperamentu Mrocznych Elfów - uwielbiają torturować swe ofiary i ucztować na ich surowym mięsie. Podług wierzeń Mrocznych Elfów widok Harpii to dobry omen i powiada się , że jeśli stworzenia te kiedykolwiek opiszą Karond Kar , miasto w przeciągu dziewięćdziesięciu dni wpadnie w ręce wroga.








Harpia

-|R| -|WW| -|ZS| -|S| -|WT| -|Ż| -|I| -|A| -|ZP|

--5-- --3-- --0-- --3-- --3-- --1-- --5-- --2-- --6--













Zasady Specjalne

Jednostka Latająca.

Bestie - Harpie nie są Mrocznymi Elfami i są dla Druchii stworzeniami o niewielkim znaczeniu. Harpie nigdy nie wywołują Paniki u sprzymierzonych jednostek. Nie podlegają również działaniu Kotła Krwi.


Dowódcy

Tak zwani szlachetnie urodzeni władcy Naggaroth obejmują zarówno służalczych spiskowców , jak i doskonałych strategów , którzy prowadzili wojny na setkach bitewnych pól. Wszyscy oni są samolubnymi indywiduami , których arogancja równać się może jedynie ich wojskowemu przeszkoleniu. Lordowie Druchii walczą w najprzedniejszych pancerzach i korzystają z zabójczego arsenału ostrzy , którymi wycinają sobie krwawą drogę przez znienawidzonych wrogów. Szlachta Mrocznych Elfów za pomocą strachu i rozlewu krwi przewodzi niższym klasom , które tworzą podstawę armii. Pośród nisko urodzonych Druchii uważa się , że lepiej zginąć z rąk wroga niż stawić czoła rozgniewanemu i rozczarowanemu lordowi.





Sens życia Mrocznych Elfów wyznacza rozmiar nieszczęść , które mozna sprowadzić na innych , nie wyłączając z tej liczby własnych dzieci. Te z nich , którym uda się osiągnąć wiek dojrzały , wysyłane są na roczne wyprawy , będące dla Mrocznych Elfów szansą na wykazania się okrucieństwem i określenia swej pozycji społecznej. Mroczne Elfy brzydzą się oznakami słabości , a ci , którzy ją okażą , są łatwym łupem dla swych ambitnych rywali. Żaden z Mrocznych Elfów nie osiągnie wysokiej pozycji i nie będzie mógł jej utrzymać , jeśli nie jest skrajnie bezwzględny. Dzięki temu przetrwać mogą jedynie najsilniejsi i najbardziej bezlitośni.



Druchii to zabójcza rasa żyjąca w ciągłym strachu przed ostrzem Asasyna. W celu złagodzenia swych paranoi , wypracowano kodeks oparty na sztywnej etykiecie. Przedstawiciele klas niższych nie mogą się zbliżać do szlachcica na odległość mniejszą niż długość trzech mieczy. Wasal może stać w odległości równej długości dwóch mieczy , podczas gdy zaufany wasal , taki jak przyboczny czy członek ochrony może podejść do szlachcica na odległość jednego miecza Ostatnia , najbardziej intymna strefa , zarezerwowana jest dla kochanków , zauszników i śmiertelnych wrogów. Zgodnie z prawem lord może zgładzić każdego , kto naruszy postanowienia owego kodeksu.



Wielu Mrocznych Lordów zawdzięcza swą pozycję urodzeniu , okrucieństwu czy szalonym wyczynom bądź też przychylności dworu Malekitha. Inni uzyskują tymczasową władzę na mocy listu żelaznego otrzymanego z rąk jednego z sześciu władców wielkich miast Naggaroth , a czasem z rąk samego Wiedźmiego Króla. Mroczny Elf z listem żelaznym ma władzę i uprawnienia tego , którego reprezentuje , a ci , którzy kwestionują jego władzę narażają się na gniew jego patrona. Jeśli Druchii reprezentujący swego patrona zawiedzie lub okaże strach , list zostaje roztopiony , a jego płynne resztki wlewa się do gardła szlachcica. Taka jest cena niepowodzenia w Naggaroth.








Mroczny Lord

-|R|- -|WW|- -|ZS|- -|S|- -|WT|- -|Ż|- -|I|- -|A|- -|ZP|-

--5--- --7--- --6--- --4--- --3--- --3--- --8--- --4--- --10---







Mistrz


-|R|- -|WW|- -|ZS|- -|S|- -|WT|- -|Ż|- -|I|- -|A|- -|ZP|-

--5--- --6--- --6--- --4--- --3--- --2--- --7--- --3--- --9---







Zasady Specjalne

Wieczna Nienawiść


Wieczna Nienawiść

Wszystkie modele podlegające tej zasadzie pałają Nienawiścią do wszystkich modeli przeciwnika. ( Nienawiść , 53 str. Rulebook ) Dodatkowo , kiedy ich przeciwnikiem są Elfy Wysokiego Rodu , ich nienawiść jest tak wielka , że mogą w walce wręcz przerzucić wszystkie nieudane trafienia nie tylko w pierwszej , ale we wszystkich rundach walki. Pamiętaj , że póki żyją jeźdcy , Nienawiść dotyczy również ich wierzchowców.


Czarna Straż


Mroczne Elfy są samolubne i głodne władzy , gotowe zawsze wdrapać się na szczyt drabiny społecznej , choćby po trupach swych współbraci. Malekith nie ufa żadnemu z Druchii za wyjątkiem swej matki , Morathi. Chociaż żadnego z Mrocznych Elfów nie można uznać za naprawdę lojalnego , to przedstawiciele Czarnej Straży są ulubionymi wojownikami Wiedźmiego Króla i to im powierza się święty obowiązek ochrony władcy i pełnienia funkcji jego straży przybocznej. Przebywanie w bezpośredniej bliskości Malekitha wymaga udowodnienia swej lojalności. Ci , którym uda się przetrwać i przeżyć surowe szkolenia w Czarnej Straży , zyskują wysoką pozycję na dworze Naggarond

Na Czarnych Strażników wybiera się dzieci z rodów faworyzowanych przez Wiedźmiego Króla. Te odbiera się matkom zaraz po urodzeniu i wychowuję się w barakach Czarnej Straży , gdzie pozbawione więzów rodzinnych odbierają szkolenie , które czyni z nich elitarnych wojowników Malekitha. Już jako dzieci owi nowicjusze walczą między sobą na śmierć i życie , by wyłonić ze swego grona najsilniejszych , najzręczniejszych i najbardziej bezlitosnych zabójców. Kiedy po latach świeżo upieczeni wojownicy osiągną wiek dojrzały , Wiedźmi Król odwiedza ich , by osobiście nagrodzić tych , którzy wykazują się największa przebiegłością i żądzą krwi. Przemoc nie ogranicza się jedynie do sal treningowych , więc już po kilku latach liczebność naboru spada w wyniku morderstw i walk do połowy wyjściowej liczby rekrutów.

Kiedy pretendenci dorosną , przyprowadza się ich przed oblicze Wiedźmiego Króla , by klęknęli przed nim i złożyli mu przysięgę dozgonnej czci. Wtedy to Malekith obiecuje im wielkie bogactwa i majątki ziemskie , jeśli służyć mu będą dobrze przez kolejne dwieście lat. Ci , którym uda się przeżyć tę żmudną służbę , stają się władcami miast , generałami całych armii i faworytami dworu Malekitha.

Baraki Czarnej Straży podzielone są na dwadzieścia "Wież" , które rywalizują ze sobą w czasie pełnych przemocy gier wojennych. Rywalizacji patronuje sam Wiedźmi Król i co roku odbywa się krwawy turniej który wyłonić ma zwycięską Wieżę. Dowódcy dominującej frakcji zwani Mistrzami Wieży są prawdziwymi weteranami Czarnej Straży tak zaznajomionymi ze śmiercią i walką , że decydują się służyć Malekithowi nawet po zakończeniu swej dwustuletniej służby.



Czarny Strażnik


-|R|- -|WW|- -|ZS|- -|S|- -|WT|- -|Ż|- -|I|- -|A|- -|ZP|-

---5-- ---5-- ---4-- ---3-- ---3-- --1-- ---6-- ---2-- ---9--







Mistrz Wieży ( D )



-|R|- -|WW|- -|ZS|- -|S|- -|WT|- -|Ż|- -|I|- -|A|- -|ZP|-

---5-- ---5-- ---4-- ---3-- ---3-- ---1-- ---6-- ---3-- ---9--





Zasady Specjalne


Wieczna Nienawiść , Odporność na Psychologię , Determinacja

Elitarni Wojownicy - Czarna Straż może przerzucić w walce wręcz każdy nieudany rzut na trafienie.


Jest to najlepsza piechota w grze Wink ( stosunek- cena/jakość )
Obrazek

Zablokowany