Powitanie

Miłośnicy jeszcze mniejszych ludzików i realiów WW2
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kruti
Dżentelmen Ludowy
Posty: 2105

Re: Powitanie

Post autor: Kruti »

Voodoo pisze:: Może niedługo Kruti będziesz z kimś grał? Wtedy wpadłbym w roli obserwatora (jeżeli można) i zobaczył rozgrywkę?
Po prostu wpadaj - teraz musiałbyś mieć strasznego pecha zeby na jakąś grę nie trafić :) Ale na wszelki wypadek możesz dać cynk kiedy zamierzasz wpaść
Obrazek

Awatar użytkownika
Voodoo
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Kruti pisze:Ale na wszelki wypadek możesz dać cynk kiedy zamierzasz wpaść
No dobra, to może jutro koło południa tj. 11-12, będzie cos grane? :wink:

Btw. Czy można coś u Was kupić do FOW'a? Bo działy tego systemu na stronce się dopiero budują.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kruti
Dżentelmen Ludowy
Posty: 2105

Post autor: Kruti »

Voodoo pisze:
Kruti pisze:Ale na wszelki wypadek możesz dać cynk kiedy zamierzasz wpaść
No dobra, to może jutro koło południa tj. 11-12, będzie cos grane? :wink:

Btw. Czy można coś u Was kupić do FOW'a? Bo działy tego systemu na stronce się dopiero budują.
Można, jak czegoś nie ma można zamówić.

Sklep jest od 12 - tak wcześnie to raczej ciężko. Moze bardziej popołudniem. Ale nawet o 12 bedzie Dominik i na pewno z chęcią coś opowie, a może nawet znajdzie chwile na małą rozgrywkę
Obrazek

Michał Bochyński
Wałkarz
Posty: 79

Post autor: Michał Bochyński »

Witam!Jestem z Torunia i niestety na razie jestem jedynym graczem w tym mieście.
czasami bywam w Warszawie i Poznaniu na turniejach.
Gram Niemcami mam kompanie pancerną i grenadierów.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1157
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Voodoo pisze:
Kruti pisze:Ale na wszelki wypadek możesz dać cynk kiedy zamierzasz wpaść
No dobra, to może jutro koło południa tj. 11-12, będzie cos grane? :wink:

Btw. Czy można coś u Was kupić do FOW'a? Bo działy tego systemu na stronce się dopiero budują.
jutro ja będę grać od 17, wcześniej nie wiem czy ktoś będzie męczyć fowa
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Voodoo
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Znalezione w necie, sam drukuje jeden zestawik :wink:

Markery do FOW'a
Obrazek

Awatar użytkownika
RAFIX
Falubaz
Posty: 1272
Lokalizacja: WAWA Przyczółek Inkwizytorów

Post autor: RAFIX »

właśnie se wydrukowałem co prawda na kolor zabrakło funduszy ale są :D :D :D

Awatar użytkownika
Krassus
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3012
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Znaczniki znajdziecie też tu: http://combatwwii.12.forumer.com/viewto ... 451b4710f7

Wybór jest chyba większy.
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1157
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

@Krassus nie wiem jak w innych nacjach ale amerykanie mają tu większy wybór

i dzięki znalazłem tutaj moją 2 pancerną \:D/
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Marcins
Masakrator
Posty: 2012
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

witam chciałbym zacząć grać w flamesy,
czy ktoś zechciałby na pw opisać mi ten system i mnie wprowadzić?

Awatar użytkownika
Voodoo
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Co dokładnie chciałbyś wiedzieć?

Piszmy tutaj to może ktoś jeszcze skorzysta :wink:

PS. Widzę, że jesteś z Wrocławia. Na forum Wargamera w dziale FoW pewna osoba poszukiwała podobnych informacji- LINK. W wymienionym w tym temacie sklepie, może zobaczyć grę na własne oczy i pogadać o samym systemie :wink:
Obrazek

Marcins
Masakrator
Posty: 2012
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

dzięki,widocznie muszę zacząć częściej uczęszczać do boltera :wink:

ale tutaj chciałbym żeby ktoś mi opisał armie, żeby coś powybierać na początek...

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

witajcie drodzy koledzy :D zaczynam grać w FoW
mój wybór padł na niemców :D

czy mógłby mi ktoś opowiedzieć o tej armi? jakie są zalety jakie wady
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Kruti
Dżentelmen Ludowy
Posty: 2105

Post autor: Kruti »

No cóż - właściwie jedyną wadą są koszty punktowe :)

Poza tym dobra piechota, świetne maszyny, dobre morale i wyszkolenie.

Awatar użytkownika
Voodoo
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Marcins pisze:ale tutaj chciałbym żeby ktoś mi opisał armie, żeby coś powybierać na początek...
Polecam ten artykuł.

Wszystkie armie są grywalne, nie ma większych przegięć. Każda z nacji ma swoje osobne zasady. Przedstawie je w skrócie na przykładzie okresu późnego. Można powiedzieć, że:

-Niemcy są prawie zawsze dobrze wyszkoleni. Posiadają dostęp do najcięższych czołgów takich jak Tygrysy czy Pantery. Niestety uzbrojenie i wyposażenie kosztuje, więc nie jest ich dużo na stole. Są bardzo uniwersalni i elastyczni. Mają w zasadzie wszystko.

-Amerykanie zazwyczaj są dobrze wyszkoleni. Mają najpopularniejsze czołgi II WŚ- Shermany, którymi trzeba nieźle kombinować aby zniszczyć niemieckie koty. Posiadają przyzwoitą altylerię, która dzięki jednej zasadzie potrafi być bardzo zabójcza. Dodatkowym plusem jest to, że w każdym plutonie można spotkać Bazooki :wink: Dość uniwersalna armia, ale nie posiada ciężkich czołgów (narazie).

-Brytyjczycy podobnie jak z Amerykanami, zazwyczaj są dobrze wyszkoleni. Armie oparte na piechocie podczas ataku mogą nacierać nocą co jest unikalną zasadą w tym systemie. Korzystają z różnych typów czołgów- uniwersalne Shermany, szybkie Crommwelle oraz wolne, opancerzone Churchile. Posiadają solidną altylerię, która w dużej ilości dzięki zasadom brytyjskim może być zabójcza.

-Rosjanie słabo wyszkoleni ale nadrabiają to ilością. Zalewają przeciwnika masą czy to piechoty czy czołgów. W plutonach piechoty mogą występować komisarze, którzy w celu zmotywowania żołnierzy zabijają ich. Co ciekawe, chłopaki mogą się wkurzyć i zabić komisarza :P Rosyjska altyleria jako jedyna, nie może używać zasłony dymnej, ale potrafi prowadzić ostrzał altyleryjski na dużej powierzchni. Ogólnie ruscy podobnie jak niemcy mają dostęp praktycznie do wszystkiego np. ciężkie czołgi, niszczyciele czołgów, altyleria rakietowa itd. O więcej pytajcie Krutiego :wink:

Są do tego nacje bazujące na sprzęcie i zasadach innych lub na swoich unikalnych:
-Polacy posiadają wiekszość brytyjskich zasad, nie są jednak dobrze wyszkoleni ale nadrabiają to niezwykłą motywacją do walki
-Finowie zmotywowani i dobrze wyszkoleni, mogą używać niektórych rosysyjskich czołgów
-Włosi zmotywowanie i wyszkolenie określane jest na początku bitwy rzutem kostą :D Mają swoje czołgi, używają też niemieckich. Ogólnie jest to armia bardziej na średni okres- Mid.
-Francuzi dobrze wyszkoleni, jest jeden army list dla nich. Bazują na amerykańskim sprzęcie i zasadach.
-Węgrzy wychodzą w nowym poręczniku. Krassus może coś więcej o nich powiedzieć bo nimi gra :P Wydają się ciekawą opcją na Late bo posiadają dostęp do ciekawych czołgów
-Rumuni wychodzą w nowym poręczniku. Tutaj nie mam pojęcia.

Trzeba wybrać typ kompani którą chcesz grać. Są trzy rodzaje:
-piechota
-zmechanizowana piechota
-czołgi

Każdą z nich inaczej się prowadzi i inaczej wygląda w każdej nacji i ceny samych armi będą inne. najtaniej wyjdzie kompania piechoty i czołgów. Najdrożej jest z zmechem.

To chyba tyle. Plusem tego systemu jest to, że kiedy decydujesz się na kompanie piechoty np. brytyjskiej to masz sporo army listów bazujących na tych samych modelach. Znudzisz się jednym, sięgasz po inny z jakiegoś podręcznika czy strony producenta.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2010, o 22:36 przez Voodoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Yegr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 115

Post autor: Yegr »

Może być jeszcze kompania rozpoznania. Poza tym (tak jak Voodoo wspomniał) nawet dla pojedynczych armii istnieje wiele wariantów kompanii piechoty, piechoty zmechanizowanej, pancernej i rozpoznania.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

zmechanizowana piechota to znaczy? czołgi działa i piechotajeśli dobrze rozumiem
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Yegr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 115

Post autor: Yegr »

Piechota Mechanizowana to piechota wyposażona w transportery opancerzone.

Zasadniczo każdy rodzaj kompanii, scharakteryzowany jest głównie przez to jakie jednostki podstawowe (konieczne do wystawiania) posiada:
Kompania pancerna- plutony wymagane to plutony czołgów
Kompania zmechanizowana- plutony wymagane to piechota z obowiązkowymi transporterami opancerzonymi
Kompania piechoty- plutony wymagane to piechota (której jest więcej niż w komp. zmech., ale zwykle ma też mniej ręcznej broni p-panc, moździeży i karabinów maszynowych, w obrębie tych wymaganych plutonów)
Kompania rozpoznania- plutony wymagane stanowią zwiadowcze pojazdy, w tym pojazdy opancerzone.

Oprócz tego jednostki wsparcia dla każdego z typów kompanii mogą się trochę różnić, ale zwykle są tam dostępne (w różnej ilości) takie rzeczy jak: artyleria p-panc, samobieżna art. p-panc, artyleria polowa, artyleria samobieżna, artyleria p-lot., wsparcie lotnicze, jednostki zwiadowcze, jednostki inżynieryjne.

Ponadto w kompanii czołgów wsparciem mogą być np. jednostki piechoty lub piechoty zmechanizowanej, a w komp. piech. wsparciem będą czołgi lub piechota zmechanizowana itd.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

To w takim razie czołgi i doloze działa i piechote
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Krassus
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3012
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Wybór kompanii to nie tylko kosmetyka. Determinuje też jak często w danych misjach będziesz atakującym/obrońcą. Kompania pancerna zawsze atakuje zmech i piechotę. Zmech atakuje piechotę, broni się przeciw pancerce. Zwykła piechota, broni się przeciwko dwóm pozostałym. Oczywiście są scenariusze, gdzie rolę atakujący/obrońca ustala się rzutem kostką. Pewne zasady specjalne niektórych kompanii też mogą tę sytuację zmienić (np. są kompanie piechoty, które mają zasadę, że zawsze są atakującymi).

Voodoo, o Węgrach napiszę jak ktoś w ich temacie wyrazi zainteresowanie. ;)
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

ODPOWIEDZ