WE vs TK

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tiadem
Pseudoklimaciarz
Posty: 23

WE vs TK

Post autor: Tiadem »

Cześć chciałbym sie dowiedzieć jak wy sobie radzicie z TK, jakie rozpiski na nich używacie i ogólnie czy sie z nimi trudno gra WE. Nie znalazłem drugiego takiego tematu wiec pisze tutaj. Z góry dzięki za odpowiedz i pomoc.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Huhu, jak zwykle to zależy od tego co ma przeciwnik, czy jest doświadczony, od terenów, tego czy rozpoczynasz... :D Nigdy nie ma uniwersalnej rozpiski.

A co do TK, to ja najbardziej w tej armii boję się tylko tej cholernej klopki... :/ A co do reszty to hmm, da się z tym grać. :D

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

jak nie wystawiasz dwóch drzewców, to musisz się postarać żeby przegrać. jak wystawiasz dwa drzewce to musisz się postarać żeby wygrać.
o ile przeciwnik ma dwie klopy z flamingiem, i umie z nich strzelać oczywiście

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

na Tk dobry biegacz z wardem coby hierofantę puknąć ewentualnie waywatcherzy albo warhawki strzelania mniej bo wskrzesza ale driad sporo , moze kawalerii wardancerów ogólnie standard + hawki

Awatar użytkownika
Tiadem
Pseudoklimaciarz
Posty: 23

Post autor: Tiadem »

Zanim jeszcze Lukaszxx odpowiedział zrobiłem rozpiskę akurat z 2 treemanami i BSB, wiec myślę żeby wymienić 1 treemana na great eagle i biegacza później pozbyć sie BSB i wstawić ,,wieszczkę'' :D

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

katapki nie stanowią dla nas specjalnego zagrożenia bo mamy skirmisz w większości, zrezygnowałbym z drzew i eternal guardsów, bo to może oberwac solidnie ;] to raczej TK mają problemy z naszą armią a nie my z nimi

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Jeśli patrzysz tylko rozpe pod TK, to rób na 1 drzewie, jeśli wróg będzie miał 2 klopy to na nim skupi ostrzał i ... oby jak najdłużej. ;)
Sam biegacz nie jest super pomysłem, czesto przegrywasz o przewagę liczebną + strach, a czasami możesz mieć takiego peszka, że nie uciekniesz za daleko... Dlatego ja generalnie polecam dużego maga :D
Może to się wyda teraz chore, ale tak, mag na khermii jest dobry, szczególnie z różdzką.

P.S. Warhawki przydają się na klope.

Awatar użytkownika
Tiadem
Pseudoklimaciarz
Posty: 23

Post autor: Tiadem »

A biegacz jeśli jednak miałby być to noble czy highborn?

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

No raczej lord, na nim przynajmniej róg weźmiesz... ;)

Szypul
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Szypul »

przeciw TK radzę brać dużo driad (z bsb gdzieś w pobliżu powinny spokojnie przyjmować/radzić sobie ze skorpionem, dawać screena przed kaszkietem, najmniej je boli ostrzał z łuków). Dobrym pomysłem jest też 6ka WR z war bannerem i wjazdy dradkami od przodu a ridersami w bok.
GR też fajnie działają do ustawiania sobie klocków trupów. No i napewno zainwestować w scrolle, zeby popychaczki nie wchodziły.
pzdr

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=10287
ta rozpiska skrystalizowała mi się w zasadzie podczas domowych bitew wyłącznie z TK. Oczywiście usłyszałem że to jakiś standard, ale po przejrzeniu 10 stron z rozpami, nie znalazłem ani jednej takiej :)
Smok jak jesteś twardy może przyjmować strzały z katapy - o ile umiesz rzucać wardy na 3+ :wink:
jest orzeł, są warhawki, są driady, nie ma antymagii, więc inkantacje bezczelnie przepuszczasz
jeszcze ani razu z TK nie przegrałem taką rozpą - TK zwyczajnie nie radzą sobie ze smokiem

Awatar użytkownika
Mróva
Wałkarz
Posty: 50
Lokalizacja: Skądinąd... OsW - South of Wielkopolska

Post autor: Mróva »

Biegacz to całkiem niezły pomysł, moim zdaniem na wszystkim w TK co go interesuje jest w stanie natrzepac na tyle woundów, by nie dostac F+O, pod warunkiem że to nie jakieś TG :D Alter IMO zdecydowanie się sprawdzi, dużo lepiej niż Treemany.
Spellweaver z różdżką też bardzo przypadł mi do gustu, ten przerzut będzie megaprzydatny wobec wkurzających inkantacji na poziomie 4, czy też 8, gdzie jest zawsze dylemat iloma rozpraszac.
Wardancerzy nie mają tylu celów co zwykle, nie ma sensu się wystawiac łatwymi punktami dla łuczników szkieletorskich. Driady spiszą się znacznie lepiej. Wildzi zawsze, GG IMO niekoniecznie. Jedno Drzewo, może Orzeł.

Manix
Warzywo
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Manix »

Piotras pisze:Huhu, jak zwykle to zależy od tego co ma przeciwnik, czy jest doświadczony, od terenów, tego czy rozpoczynasz... :D Nigdy nie ma uniwersalnej rozpiski.

A co do TK, to ja najbardziej w tej armii boję się tylko tej cholernej klopki... :/ A co do reszty to hmm, da się z tym grać. :D

Na klope masz zawsze jeden dobry sposób: wróble!

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Manix pisze:
Piotras pisze:Huhu, jak zwykle to zależy od tego co ma przeciwnik, czy jest doświadczony, od terenów, tego czy rozpoczynasz... :D Nigdy nie ma uniwersalnej rozpiski.

A co do TK, to ja najbardziej w tej armii boję się tylko tej cholernej klopki... :/ A co do reszty to hmm, da się z tym grać. :D

Na klope masz zawsze jeden dobry sposób: wróble!
Dziękuję, ale nie pytałem co jest na to dobre, tylko czego się boję w tej armii. ^^

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

TK radzą sobie ze smokami i to świetnie -> w swojej armii mam 4 elementy, które go niszczą.

1) Latający król z flail of skulls, zazwyczaj w kawalerii.

2) Prince z 4+ wardem i grejtem w TG z reformą.

3) Gigant z 1+ savem w walce.

4) Katapa.

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

jak takiego giganta złożysz? one mają 4+ z automatu i rzadko dopuszczają na nim ekwipunek z WD (nawet jeśli to 2+ jak tarczę dostanie)

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3289
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Na TK konieczna jest silna antmagia...popychaczki bywają zabójcze i wielokrotnie łapałem się na tym, że mi już zabrakło kości/ scrolli na cholerny dodatkowy Hieratic Jar....

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Gigant ma 3+ standardowo - do tego dochodzi tarcza i parry rule w walce.

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

@Urban

Z tego co wiem to Gigi z tarcza ma asv 2+ na ostrzał 1+ w close combacie ;p

Z TK naprawdę nie mamy zbytnio trudno, standardowa rozpa tyle że bez 2 drzew no i z wróblami (najlepiej 2x3/4) driady, wardencerzy i wild ridersi piknie wprost kroją te słabo opancerzone trupiaki ;] a giganta też nie ma się co bać - wild ridersi przy szarży raczej go skoszą, alter tak samo a treeman też powinien wziąść go na klatę ;]

wydaje mi się że alter biegacz z regenką wardem na 3+ i rożkiem odporności na psychologię będzie bardzo dobrym wyborem vs TK ;]

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

czy mi sie wydaje czy lucznicy wiorakow trafiaja niemodyfikowanie na 5+? z gory dzieki

ODPOWIEDZ