Coś dla początkujących

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 644
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Ale oni i tak z założenia raczej nie szarżują (chyba, że na samotnych magów czy jakieś proste maszynki).

Warhawkami nie grałem, ale jak tak na nich patrzę to chyba mimo wszystko są lepszym fastem, choćby przez Hit and Run.

Osobiście na 2k+ lubię mieć chociaż piątkę z muzykiem - bywa, że się przydają :wink:
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
Einstein
Mudżahedin
Posty: 244

Post autor: Einstein »

Ja chcialem sie zapytac jak to jest z save'em u WE. W AB nie ma napisane ze maja jakikolwiek pancerz. Czy to oznacza, ze kiedy orzymuja rane, automatycznie schodza ze stolu?

Awatar użytkownika
Krassus
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3012
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Einstein pisze:Ja chcialem sie zapytac jak to jest z save'em u WE. W AB nie ma napisane ze maja jakikolwiek pancerz. Czy to oznacza, ze kiedy orzymuja rane, automatycznie schodza ze stolu?
Bo AB nie podaje jaki jednostka ma armour save. Podaje tylko jaki pancerz mają na sobie jednostki.

Lecąc po kolei:
Łucznicy - brak
Driady - WS 5+
Scouci - brak
GR - AS 6+

WR - AS 5+, WS 5+ (lub 6+)
WD - WS 6+
Warhawki - AS 6+
Eternale - AS 5+
Treekiny - AS 4+, WS 5+

Waye - brak
Treeman - AS 3+, WS 5+

Sam się dziwię, że mi się chciało to wypisywać... ;)
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
Einstein
Mudżahedin
Posty: 244

Post autor: Einstein »

A gdzie to mozna znalezc? :D

Edit: WS to jak rozumiem Ward save? Czym to sie rozni od Armoa Save'a?

Awatar użytkownika
Krassus
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3012
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Część można znaleźć w opisie zasad specjalnych WE w AB, np. w opisie zasad Forest Spiritów jest podane, że mają WS 5+. Część jest przy opisie jednostek, np. przy Treemanie jest napisane, że ma scaly skin 3+. Natomiast część trzeba sobie wydedukować na podstawie zasad opisanych w RB.

Tak, WS to ward save. Ward save jest "magiczną" ochroną, która nie jest modyfikowana przez siłe wroga (jak w przypadku AS) i nie jest podatna na bronie, które negują AS. Poza tym, rzut na WS może być wykonany w przypadku oblania rzutu na AS. Po dokładniejszy opis odsyłam do RB.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2008, o 20:30 przez Krassus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Einstein
Mudżahedin
Posty: 244

Post autor: Einstein »

Tzn. pierwszy raz gralem sobie elfami i raczej z biegu wiec nie zdazylem wszystkiego przeczytac... i dziwilem sie czemu wszystko mi tak szybko pada ><

PS: Ponawiam pytanie z edycji poprzedniego posta o AS i WS;p

PS2: Dzieki za odpowiedz

Awatar użytkownika
Krassus
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3012
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Einstein pisze:PS: Ponawiam pytanie z edycji poprzedniego posta o AS i WS;p
Odpowiedź w poście wyżej. :D
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

MiM
Wałkarz
Posty: 85

Post autor: MiM »

Einstein pisze:Edit: WS to jak rozumiem Ward save? Czym to sie rozni od Armoa Save'a?
No to tak:
nie jest obniżany przez siłę
jest jakby kolejnym sv - gdy nie zdasz asv to masz wsv

flufowo to [chyba] jest ochrona magiczna

Awatar użytkownika
Einstein
Mudżahedin
Posty: 244

Post autor: Einstein »

czyli WS to AS z tym, ze niemodyfikowalny?

Awatar użytkownika
Krassus
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3012
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

MiM pisze:to [chyba] jest ochrona magiczna
Niekoniecznie. Może to też być wyjątkowy refleks albo szósty zmysł. Różnie można to tłumaczyć, ale dla mechaniki gry nie ma to znaczenia. :)
Einstein pisze:czyli WS to AS z tym, ze niemodyfikowalny?
Nie. Lepiej sobie tego w ten sposób nie zapamiętuj. To dwie różne rzeczy.
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 644
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Ogólnie AS się kumuluje, czyli oznacza to, że:
-Tarcza dodaje ci +1 do SV
-Lekka Zbroja dodaje ci +1 do SV
-itp. itd.
-potem patrzysz: lekka zbroja - 6+, do tego tarcza - już jest 5+ itd. Oczywiście są takie myki jak np. Ciężka Zbroja, która dodaje +2 do SV.
Ale to później :Wink:


A i jeszcze jedno: Akurat WS płynący z zasady "Leśne Duchy" działa tylko w przypadku ataków niemagicznych
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Witkacy
Plewa
Posty: 9

Post autor: Witkacy »

Witam wszystkich , mam takie małe pytanka odnośnie kilku zasad:

Jak wiecie Warhawk riders maja swoją specjalną zasadę hit and run , i tu pojawia się moje pytanie. Jeżeli skorzystamy z tej zasady możemy wcofać się z walki i odlecieć na 3xD6 ,
Co się stanie gdy wylądujemy na terenie niedostępnym lub wylecimy za stół , czy ten odwrót jest traktowany jak ucieczka i giniemy w przypadku takiego obrotu sprawy czy lądujemy np za lub przed przeszkodą a za stół wylatujemy tak jak byśmy kogoś gonili i wracamy w następnej turze ?

drugie pytanie:

Czar- pieśń Drzew
jeżeli np Treeman wjedzie do lasu i wykorzysta na dojście 8 cali następnie będzie rzucał czar pieśń drzew do przesunięcia lasu to czy może on ruszyć się w tym lasie na dalej niż 2 cale ? Teoretycznie nie może przekroczyć wartości swojego współczynnika ruch.

Trzecie pytanie:
czy można stworzyć noble z waywatchers tak żeby mógł strzelić tyle razy ile wynosi jego współczynnik ataki z killing blow ?/
I czy można strzelić np 3 wykorzystując modyfikator -1 za wielokrotny strzał?

Awatar użytkownika
Krassus
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3012
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

1. Może po kolei napiszę jak działa zasada Hit n Run. W przypadku gdy Warhawki przegrają kombat, automatycznie uciekają na 3D6, w przypadku gdy wygrają kombat (lub jest remis), to gracz może zdecydować, że stoją albo uciec na 3D6. W obu przypadkach przeciwnik nie może gonić Warhawków, a one po ucieczce automatycznie się zbierają. Niestety, jeżeli uciekną w teren niedostępny lub poza stół, to giną.

2. Tak, Treeman może przekroczyć podwójną wartość ruchu dzięki Treesinging. Więc śmiało możesz wbiec Treemanem do lasu na 10 cali i potem przesuwać las z Treemanem.

3. Masz na myśli Bow of Loren. Co do Waywatchera Nobla i magicznych łuków, to zasada Killing Blow nie przechodzi na magiczne łuki. Z Bow of Loren nie ma modyfikatora -1 za wielokrotny strzał.
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
Pitul
Mudżahedin
Posty: 245
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Pitul »

Witam wszystkich , mam takie małe pytanka odnośnie stem tanka
pzrede wszystki jak kgo rozwalić , po drugie jak mam grać zimperjum cować się gdzie popadnie czy i przed siebie

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

@Pitul
Weź trochę się postaraj, aby rozszyfrować sens Twojej wypowiedzi, trzeba nieźle się postarać :D (bez urazy :wink: )

A czołg ciężko jest rozwalić, chyba że poślesz jaakieś driady, potem dopakujesz od boków treemana/biegacza/smoko (najlepiej 2 czy 3 opcje od razu). Znacznie lepiej wciągać go szybkimi jednostkami w gry w berka po stole, bo ta przerdzewiała puszka kosztuje aż 300 pkt. więc musi coś robić żeby się spłacić..

Polecam ustawienie Highborna-anty czołgowego
Oaken Armour (regenka), Amarantyna (ward 3+na niemagiczne), i rożek odporności na psychę, do tego jest on biegaczem, dajesz mu dwuraka w łapę i chłopak daje radę przetrzymać czołg.

A co do imperium, zbyt łatwo się nam nie gra, nie wystawiaj na pewno dwóch drzew (jedno max chociaż i tak to różnie bywa), latacze (wróble i orzełki), waywatchersów, bohater z Hodą do niszczenia maszynki, wildzi i tancerze, łuki, trochę driad. Trzeba się skupić na zanihilowaniu maszyn (HoD, łucznicy, waye) i potem już jest w miarę z górki, generalnie u imperium mnie bolą, rycerze z 1+ Asv, czołg, no i maszynki.

Awatar użytkownika
Fistaszek
Warzywo
Posty: 12

Post autor: Fistaszek »

Ejjj, mam pytanie czy jak mam Sword of Might i hand weapona to mam +1 atak, z racji 2 hand weaponów??

Awatar użytkownika
Fistaszek
Warzywo
Posty: 12

Post autor: Fistaszek »

No dawajcie, odpowiedzcie!

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

Z tego co ja wiem to nie można łączyć broni magicznej ze zwykłą. Albo 1 magiczna albo dwa miecze zwykłe.

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Fistaszek pisze:Ejjj, mam pytanie czy jak mam Sword of Might i hand weapona to mam +1 atak, z racji 2 hand weaponów??
Nie masz dodatkowego ataku, sword zastępuje zwykły hand wepon, ale nie daje plus jeden do sejwa w kombinacji z tarczą do walki wręcz.

Awatar użytkownika
Bosch
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 194

Post autor: Bosch »

Nie wiem gdzie to umiescic, wiec pisze tutaj.

Pomyslalem, ze gracze whfb chetnie by zagrali w mudy. (napewno ktos slyszal). Jest taki mud, stworzony w świecie Baldurs Gate.

link: http://nightal.insomniac.pl/

Na poczatku moze wygladac nie ciekawie, ale jak sie dluzej gra, to wciaga bardziej niz warhammer. ;p

Naprawde warto zagrac. Trzeba tylko sciagnac zmuda (kilka mb), co nie powinno byc problemem.

ODPOWIEDZ