Snajper w armii WE

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Gremlin
Masakrator
Posty: 2431
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Powiem Wam tak panowie, osobiście hody nie używam, bo to jest za bardzo losowe - od 3 do 18 strzał z S4... No ok, powiecie że za takie punkty warto, owszem zgadzam się, ale osobiście mam inny problem z hodą - w co to wystrzelić Razz Nigdy się zdecydować nie mogłem, a poza tym za każdym razem jak to miałem, to nigdy nie wyszło mi więcej strzał niż 7...
Ja nie policze ile klocków kawy na as2+ tym wyciąłem do nogi, ile warguli zajebałem i innych wiekszych potworków, nie mówiac o generałach bez WS... ale mi średnio wychodzi 12 strzał. Na ostatnim turneiju 3bitwy x 16 strzał z Hody - Demon generał Down, Warghul Down, WE alter down...

Poza tym wszelkiego rodzaju snajperski itemy mi sie sprawdzaja ; ))). Za to kocham WE

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Snajperzy imperialni to zupełnie inna bajka i ich działanie jest inne jak i znacznie bardziej ograniczone.

Po pierwsze mają BS4 a nie 6. Stanowią integralną część oddziału -Move or fire. Trzeba pod nich robić całą rozpiske (oddzoały strzelców, outriderów). Problemy z wystawieniem (dziesiątki strzelców). Do tego mają mniejszy zasięg. Ławo ich ominąć, spanikować etc. Dlatego są "średnią opcją" aczkolwiek maja duży potencjał i umiejętnie pokierowani bedą przynajmniej trzymali magów na dystans.

Jesli chodzi o Hode to jak pisałem można obie rzeczy połączyć.

Wystrzlenia snajpera można bardzo ograniczać głównie dzięki darmowemu lasowi WE oraz oddziałowi wardancerów - skirmish, odpornośc na psychologie, MR1... Z nich może oprócz BSB skorzystać również waywatcher w razie braku możliwości skutecznego wystawienia się w strefie wrogiej armii czy też jej bardzo silnym ostrzałem.

Jeśli chodzi o BSB to nawet jeśli nie może aktualnie skorzystać z duszka, to ma swój jeden strzal. Jedna rana to połowa punktów z maga. Dodatkowo każda wbita rana powoduje, że wyrzucenie miscatsa ma znacznie większe prawdopodobieństwo zejścia maga. W przypadku BSB sek w tym, że z hailem raz wypali z haila a macha drzewcowi sztandarem. Ze snajperkami jest wstanei cały czas działać.

No ale nie ma co już się rozwodzić. Musze rozegrać jeszcze conajmniej 20 bityew ze snajperem abym mógł się z nim ograć :)

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Gremlin pisze:
...
Ja nie policze ile klocków kawy na as2+ tym wyciąłem do nogi, ile warguli zajebałem i innych wiekszych potworków, nie mówiac o generałach bez WS... ale mi średnio wychodzi 12 strzał. Na ostatnim turneiju 3bitwy x 16 strzał z Hody - Demon generał Down, Warghul Down, WE alter down...
To miałeś niesamowitego fuksa... Co do snajpera, wspomniałem już, facet jest trochę miękki i tak jak napisał Torres niestety jest...

@Robak: GR z muzykiem są świetni, czasami danie flee w kluczowym momencie bitwy może ją ustawić do końca...

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Grzech - pełna zgoda - takie cuda są strasznie fajne, ale zazwyczaj w teorii no i jeśli rozpiski są tajne. A w warunkach jawności, na co słusznie zwrócił uwagę zarówno Kal_Torak, jak i Grzech, w zasadzie szansa na zdziałanie czegoś strategicznego dla bitwy niewielka. Karabin maszynowy na Arcane bodkins i bow of loren to fajna sprawa, tyle tylko, że zabiera slot lorda, a w zasadzie może zabić 6-7 kawalerzystów na grę przy naprawdę dobrym schemacie. Tak sądzę. Być może ktoś potrafi zrobić to lepiej. Co do strzału na 3+S4 fajny, ale też na tajne i tylko na magów czy bsb. Za to bow of loren ze starfire arrows na oig do zastanowienia.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Lord na orle z BoL i strzałami nie jest złym rozwiązaniem. Dość uniwersalny.

1. daje dowodzenie tam gdzie potrzebne (i proszę nie mówić, że 8Ld wystarcza ;-) )

2. statystycznie schodzi 2 kawalerzystów o T3 na turę, czyli można powiedzieć, że 12 dragon princes, czy imperialnych chłopów albo i troszkę mniej bretończyków (a im przynajmniej na czas rankę można ściągnąć)
no i jednego rycerza chaosu na turę też powinien dać radę :-)

3. jeżeli nie ma do czego strzelać, zawsze na maszyny może polować. albo inne paskudztwa jak magowie samotni czy w małych oddziałach...

a co do starfire - to jest idealne rozwiązanie na armie masowe, tylko wtedy już ciężko grać ofensywnie... no i trzeba liczyć na nieudane testy przeciwnika

(nie zapomnę, jak dawno temu, smok mój podleciał pod 4 goblińskie maszyny, po czym wszystkie one zdały test Ld... na swoim własnym Ld...)

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

To temat o snajperze a nie Lordzie karabinie czy Hodzie.
Opanujcie się trochę bo jak zwykle robi się burdel i muszę czytać kilka postów niezwiązanych z tematem zanim dojdę do tego, co mnie interesuje.

Kal:
Hochland Long Rifle nie ma małego zasięgu.
2 oddziały handgunnerów są droższe od jednego snipera, ale dają naprawdę dużego kopa. Bo oprócz tych marskmanów do zbijania magów dają też 18 strzałów z S4 AP na turę.
Ale masz rację. Nie ma sensu o tym mówić bo to nie temat o snajperach w ogóle tylko o WE snajperze.
Nie zapominaj natomiast, że w wypadku PoS znakomity BS noble'a nie jest brany pod uwagę.
I także nie zapominaj o fakcie, że jeśli nie ma zasięgu do PoS to samym HT ranę zadać na turę dość trudno.
Owszem... Może to być taka "zabawka". Ot, może uda mi się zadać rankę albo nawet zabić.
Ale w praktyce wygląda to tak, że znacznie lepiej jest wziąć inną kombinację.
WE nie opierają się na bohaterach (no... chyba, że Ancienta bierzemy :P)
tylko na jednostkach. I tak jak napisałem. Wolę zostawić wolny slot herosa i wziąć na przykład GR niż snajpera :)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Male sprostowanie do PoS w sttosunku do BS nobla - (-1 za styrzal snajperski i możliwy -1 za daleki zasieg) dajke to 3+. Czyli tyle co PoS, przy czym jesli dochodzą inne modyfikatory PoS zawsze wali na 3+ i z sila 4. Zasadniczo PoS lepiej rani i lepiej strzela i strzela po maszerowaniu.

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Kal_Torak pisze: strzela po maszerowaniu.
poważnie????

a tak poza tym, tak sobie pomyślałem, że z ancienta to można niezłą machinę stworzyć strzelającą - ma już korzenie. dostanie snajperskiego duszka i duszka z zatrutymi strzałami i robi się z niego coś, co morduje na odległość ;-)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Chyba jednak nie może po maszerowaniu, ale nie jestem pewien. Później to dokładnie sprawdze.

No fakt z treemena moze wyjsc ciekawa machinka do strzelenia :). Najwazniejsze jednak aby mogl z tych wszystkich atakówa walic po maszerowaniu wtedy ma to ladny zasieg skuteczny

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

grzech76 pisze:
Kal_Torak pisze: strzela po maszerowaniu.
poważnie????

a tak poza tym, tak sobie pomyślałem, że z ancienta to można niezłą machinę stworzyć strzelającą - ma już korzenie. dostanie snajperskiego duszka i duszka z zatrutymi strzałami i robi się z niego coś, co morduje na odległość ;-)
taa...korzonki 6 cali duszki 6 cali jedynie 1 strzał na 18 cali...naprawdę moooordercze odległości...

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Korzonki to 16 cali skutecznego ostrzału, spity po 16 i 28 calu skutecznego zasięgu. Chodzi o ich zasięg + marsz nie wspominajać o mozliwościach również przesuwania lasów.

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

niejestem prekonany do ancienta pod tym względem...moze i może podejsć ale jest wtedy wystawiony na ostrzał...lepiej pakować w combat żeby był odporny na strzelanie (chyba ze skaveni)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Urban zasadniczo drzewcowi daje się jeden-dwa spity...a reszty nie bierze. Opcja o której pisał grzech76 to opcja która nie zmniejsza pakowania w combat drzewca. To tylko opcja wspomagajaca. Drzewiec nie od razu sie pakuje w combat. Majac swoje strzały moze za 50 punktów drugie 50 zostaja mu na siatki i cos jeszce na +1DD:

- Jeśli nie ma możliwości szarżowania, albo szarza sie nie oplaca a nie ma dzial czy innych rzeczy ktore mu zaszkodza, lub znajduja sie ze strony ktora jest oslonieta terenami to drzewiec sobie strzela.

- Inny przyklad to drzewiec wyskakuje przed regiment w ktory chce wejsc (wczesniej mogl go nie widziec lub warto w niego strzlic zanim przyjmie szraze) w combat ustawiajac sie cal od niego lub kilka cali wali po oddziale czym moze i oddzial pozniej w niego szarzuje.

- Drzewiec korzysta z faktu ze jakis mag np. od miscasta zostal na jednym woundzie i dobija go ze snajperki lub jesli mial okazje wboja przez 3-4 tury strzelania 2 woundy, lub nabija punkty na magach zabeirajac im po 1 wounda.

Możliwosci jest wiele. Te zabawki w niczym mu nie ujmuja, a jedynie go podrazaja o 25-50 punktow. trzeba tylko sie zastanwoic czy te opcje sa warte tych punktow. Wydaje mi sie ze akurat snajperka dla drzewa za 25 punktow zdolna wboijajac jeden wound magowi zdobyc polowe punktow czyli z reguly 3-4 krotna wartosc przedmiotu jest dosc oplacalny tylko za jednego nabitego wounda.

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Prawdę mówiąc, strzelający ancient był akcentem humorystycznym trochę, ale:

treeman raczej od frontu się do walki nie pcha, więc potrzebuje czasu na ustawienie się - a więc może strzelić od czasu do czasu jeszcze. co prawda, za wiele nie zdziała, ale zawsze :-)

po kolejne, jestem przekonany, że duszki po marszu strzelać nie mogą, więc marna to jednostka taki drzew...

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

no nie wiem - treeman nie ma wartości BS więc nie jestem pewien czy może sobie postrzelać ze spirytów

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

bo nie może,

A to dlatego, że nie treemen strzela, tylko strzelają duszki (w przeciwieństwie do broni strzeleckiej którą posługuje się charakter).

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

lol?

Treeman może strzelać z PoS... Trafia zawsze na 3+ z S4, do tego nie potrzebny jest BS.

Co do drzewca strzelającego - powiem tak: rotfl... :lol2:

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

marginalna kwestia ale imho nie może - nie ma BS a to jest broń strzelecka co zresztą jest napisane, ale nie chce mi się kłócić

Awatar użytkownika
Michał Archanioł
Mudżahedin
Posty: 205

Post autor: Michał Archanioł »

Duszki traktuje się jako broń strzelecką ale się nimi nie strzela, to tak jakby te duszki strzelały właśnie na 3+ trafiają z siłą4 lub na d6 zatrutych ataków trafiających na 4+ z siłą 2. To nie jest strzał ancjenta tylko dodatkowy atak strzelecki, dlatego tak podali żeby rozpatrywać go w fazie strzelania, nie jest to strzał samego ancjenta bo jak słusznie zauważyliście nie ma on BS'a. 8)

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Michał Archanioł pisze: jak słusznie zauważyliście nie ma on BS'a. 8)
ależ ma.

ODPOWIEDZ