Buildy, otwarcia i rozkminki

Moderator: Zaklinacz Kostek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Buildy, otwarcia i rozkminki

Post autor: Barbarossa »

Tak mnie ciekawi, jakie buildy i otwarcia Wam się fajnie sprawdzają.
Może stosujecie coś oryginalnego? Albo nietypowe taktyki konkretnymi jednostkami?

Awatar użytkownika
Bania
Falubaz
Posty: 1328
Lokalizacja: Twierdza Toruń - Fort Rogowo
Kontakt:

Post autor: Bania »

mi sie najlepiej sprawdza void proxy rush szczegolnie na zerga i protossa
Obrazek

szrama
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Radomsko/Częstochowa
Kontakt:

Post autor: szrama »

A właśnie dobry temat bo mam do niego pytanie. Rozegrałem sobie ze 40 meczy. Z protem zwyczajnie nie daję rady, jeśli ma lepszy skill. Po pierwsze co ja źle robię - grając terkiem szybki ghost, wcześniej harass reaperami rozwalając mu połowe próbek, i zwiewnie uciekając przed stalkerami. Gdy mam ghosta i kilka maruderów plus góra dwa czołgi pod bazą gość wyjeżdża 2 immortalami i 10 stalkerami. No kur jak? ;/

Proszę o jakąś dobrą kontrę na prota dla terka, bo jak z zergiem i innym terkiem daję sobie spoko radę w srebrnej lidze, o tyle ciągle trafiam teraz na prota i nie mogę awansować :|

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jeśli naprawdę ma dużo shitu w momencie, kiedy w zasadzie nie powinno go być - może są to halucynacje.

Jeśli nie, to pewnie coś robisz źle, bo ten matchup nie jest IMBA.

Jak po udanym reaper rushu Toss rozwala Cię gospodarczo, obejrzyj replay z włączonym ekranem wydobycia - zobacz, w którym, momencie Twoje wydobycie jest niższe niż prota i dlaczego.

10 stalków i 2 immortale to 2000 kryształu i jakieś 700 gazu, czyli Twoja armia w tym momencie powinna składać się np. z ok. 3 czołgów, 20 marinsów i 3 ghostów przy równym wydobyciu - co zupełnie wystarczy.

dżejdżej
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 143

Post autor: dżejdżej »

Najlepiej wrzuć tutaj repa z takiego TvP, wtedy łatwiej doradzić co robisz źle. Chociaż u słabszych graczy jest to w 99% ten sam problem;). Za słabe macro i zbyt duża koncentracja na micro. Najlepszym wyjściem do nauki StarCrafta zawsze była koncentraja na macro i standartowych buildach. Przede wszystkim produkcja SCV bez żadnych przerw i posiadania w kolejce więcej niż 1 scv (warto spojrzeć na swoje repy, jak często przerywasz ich produkcję:P pewnie będziesz zaskoczony jak często). Jak ktoś potrafi utrzymać produkcję SCV, supply, rzucanie mułów i produkcję wojska bez przerw to nawet jak będzie klikał całymi armiami a-move to prawie na pewno dostanie się do diamentowej ligi;).

Warto odwiedzić tę stronę http://www.teamliquid.net to taka międzynarodowa mekka sc:bw i Sc2.
Szczególnie http://tnij.org/terran_strategy i http://tnij.org/complete_terran_overview.

A co do reaper rusha. Nie warto zwykle budować więcej niż 1-2 reapery bo jak toss dotechuje do stalkerów to harras i tak staje się nieopłacalny a narażasz się na ataki bo reapery nie potrafią walczyć z niczym poza probami zealotami;)

I tak jak Barbarossa mówi, bardzo ważne jest oglądanie swoich powtórek i wyciąganie z tego wniosków. Zawsze trzeba się zastanowić dlaczego przegrałeś i co mogłeś zrobić żeby wygrać i potem próbować zastosować te przemyślenia w następnych grac.

szrama
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Radomsko/Częstochowa
Kontakt:

Post autor: szrama »

Dzięki chłopaki. Spodziewam się, że problem tkwił w produkcji albo w niskim APM ;) Nie mam małpiej szybkości w wydawaniu rozkazów nawet używając dużo skrótów klawiszowych, ale przynajmniej cieszy mnie, gdy ktoś mi pisze "get the fuck out!!!" gdy mu wjeżdżam reaperkiem i zostaje sprytnie poza zasięgiem pierwszych jego jednostek :D .

Dzięki za linki, zaraz zacznę studiować :)

Do tej pory miałem taktykę od 9 budować magazyn, 11 baraki itd. Ale okazało się to za wolno, teraz 8 robie supply'a, 9 baraki, przy 11 juz orbitala posiadam i muly pracują. Myślę, że moim najpoważniejszym problemem jest to, że jak atakuję, to koncentruję uwagę na ataku, a po skończeniu zostaje baza bez produkcji i 1000 minerałków na koncie ;). Wiem, że to nooberskie, ale po prostu nie umiem się rozdwoić (ofkoz baraki czy faktorki mam pod 0 i 9 i kliknie sie tam czasem tego maruderka czy czolgusia, ale jednak cos zgrzytnie czasem). Sprawdze, czy mam repki, jak mam to wcisne.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

nie powinniscie sie nastawiac na sztywne buildy bo poza tym że na różne rasy i różne zagrania przeciwnika w 1v1 trzeba inaczej reagować to jeszcze niektóre buildy są biedne na niektóre mapy a świetne na inne . ciekawym rozwiązaniem jest (u protosów) zbudowanie czegoś 'na pokaz' pod scouta wroga a później anulowanie i szybka budowa czegoś zupełnie innego .

Przykładowo widze scouta który do mnie leci , mam w budowie jeden gateway - i buduje szybko na pokaz 2x gaz i forge'a - gdy paresekund pozniej scout lezy martwy anuluje szybko obie gazownie/forge i nasuczam 3x gateway.
potem leci szybki spam zealtow który zalewa przeciwnika (hopefully) ktory spodziewal sie techujacego protka.

akurat ten przyklad dzialalby najlepiej na zergów z racji tego że najłatwiej im wjechac zealotami , zerg zwykle idzie w fast expanda gdy nie czuje szybkiego zagrozenia ze strony protosa .
troche gorzej na protosa gdyż co lepszy gracz protoski wykorzystuje do blokowania zealtow na rampie forcefield sentry.
na terran nie działa

na Terran trzeba zainwestować w robotic bay i przeprowadzać desanty z teleportacją masową pod jego harvesterów. Nie udało mi się opracować 'szybkiej' taktyki na terran i zawsze gra 1v1 kończy się dopiero po :

- wynalezieniu teleportacji
- zbudowaniu 4-5 gatewaysów
- zbudowaniu robotic bay ( transporter i później immortale )


cała sztuczka polega na tym żeby mieć na tyle dobry wywiad żeby widzieć terka kiedy idzie na atak do nas i wtedy przeprowadzić ofensywe na jego harvesterów, bardzo mało terran stawia bunkier albo rozłożonego siege tanka koło bazy (chwała bogu!) więc prawie zawsze wjazd się bardzo spłaca , jeśli wjazd nie wyjdzie to przegrywam sromotnie bo już drugiej szansy nie ma. (zwykle)

jeśli jakiś protek ma lepszą taktyke na terranina to z chęcią ją przekopiuje ; )

( chyba że chodzi o 'taktyke' typu : " naspamuj stalklerów i blinkij mu do bazy" ;) )
Obrazek
T

szrama
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Radomsko/Częstochowa
Kontakt:

Post autor: szrama »

Po zastosowaniu porad poszło mi znacznie lepiej. Śmiech mnie zebrał bo wczoraj nie umiałem wygrać z terkiem, a dawałem radę protom :D. Przeszedłem w spam marinów i tanków, później wzmocniony vikingami. Przy małej mapce 1v1 (Wybaczcie, nazw nie kumam jeszcze z pamięci ;) ) gościowi wysłałem 40 marinów 3 tanki i 2 medivaci. Kolo wyszedł mi stalkerami przed bazę (siege tanki huknęły mu w gatewaya w wejsciu) w wąskim gardle nie rozwinal linii stalkerów, wiec moje marynarki łatwo go zmłóciły, skapnął się wycofał i przyszedł colosusami, ale o dziwo tez dalem rade jak sie nie przestraszylem strat 5 marinow w salwie. Ustawiłem w koncu rally pooint w jego bazie i skapitulował. Spam zatem skuteczny jest :)

Awatar użytkownika
Kosmo
Kradziej
Posty: 947
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Kraków

Post autor: Kosmo »

@Jasiuu

Na terran jest sporo opcji, np. na wiekszych mapach możesz zrobić szybkie dark templary ale z gdzies głęboko ukrytym budynkiem. Wpuszczajac mu co chwile po 1-2 templarow terran nie da rady wyscanowac wszystkiego. W late gamie colossusy albo high templarzy to must have. Templarzy lepsi bo colossusy za szybko padaja od vikingów. Po kilkuset grach w becie i normalnym sc2 przyznaje że gra jest zbalansowana i w pewnym momencie liczy się juz tylko skill. :)

Dobra, 2 tygodnie byłem na wakacjach, ide grać, szkoda czasu na postowanie. Gdyby nie alkohol i dziewczyny to nie wiem czy wytrzymałbym bez starcrafta. Chyba już się uzależniłem. :D
Gremlin pisze: 5. Kosmo (99% szans obecności; Przewodnie motto turniejowe: mam chimerę i kranczerów, wyssę życie z wrogów wielu)

Awatar użytkownika
Bestialski_Brokuł
Oszukista
Posty: 800

Post autor: Bestialski_Brokuł »

Ja uważam, że nie do konca jest balans. Z mojej perspektywy najlepiej widac to w PvT gdzie terranie mają o wiele łatwiej i bardzo często mogą jak małpy spamowac MMM i wygrac. Już nie wspomnę co się dzieje gdy dorzucą jeszcze ghostów wtedy to już w ogóle jest kaplica. No ale zapewne przed nami jeszcze kilka- kilkanascie patchy więc będzie można przyciąc to i owo :wink:

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Gram randomem i so far mam tak:

Zerg:
10 dron robi pool, potem kolejno: overlord, dron, gaz, dron, 3xdron, krolowa, overlord, 3xzergling, gaz i drony do 25-30 (hypnotic mnie nauczyl ;-] )

Prot:
9 dron robi pylon, przyspieszenia na nexus, 6xdron (w trakcie gateway), 3x dron, gateway, pylony, przyspieszenia na gatewaya i push, potem pajaki i kolosy

Terran:
10 scv robi magazyn, potem koszary, przed koncem koszarow gazownia, magazynyx2, drony non stop do 26-30.

Tak naprawde w tej grze trzeba jak najszybciej byc u wroga, walka u siebie jest meczaca ekonomicznie, co i rusz jakis dron siada. Najwolniej imo rozwija sie zerg, a najlepsza masowe mozna zrobic terkiem. Do zabijania nabow najlepsze zealoty i medivaci z marudami, na dluzsze gry chyba mutale rzadza. W tych naprawde dlugich wygrywaja chyba proty, zerg nie ma jakichs kosmicznych jednotek w stylu cruza, thora, kolosa ani lotniskowca.

ODPOWIEDZ