Pytania i odpowiedzi

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Re: Pytania i odpowiedzi

Post autor: Stan »

Ustawienie oddziału zależy od przeciwnika. Czasami będzie to horda, innym razem wystawisz ich po 5 w szeregu aby jak najdłużej mieć steadfasta. IMO najlepiej zrobić traya 5x10, jest dosyć uniwersalny wtedy.

Konnicę najlepiej ustawiać 3x5, chociaż ja grałem też 2x7/2x8 i to też dobra opcja, generujesz więcej ataków.

Najlepiej kup teraz pudło łuczników, w środku jest jakieś 20 łuków, wykorzystując korpusy strzelców zrobisz dosyć łuczników na dwie detki do halabard i jest oddział do trzymania maga.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Może imperialne mądre głowy będą w stanie odpowiedzieć na pytanie, z którym DE nie dają rady? :)

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 5#p1255435

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Ok, forum DE trochę się przebudziło, ale za to mam inne pytanie.

Jeżeli ktoś dostaje -1 do hit roll (Z heavena np.), to traci Poison na 6+ (Bo rzut 6-1=5).
Analogicznie, czy ktoś z poisonami kto dostanie +1 to hit roll (np. Huraganarium), realnie ma poisony na 5+?

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Nie tak to działa
+1 albo -1 nie odejmują wartości od wyniku na kostce ,ale modyfikują wymaganą wartość
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Blaesus pisze:Jeżeli ktoś dostaje -1 do hit roll (Z heavena np.), to traci Poison na 6+ (Bo rzut 6-1=5).
Analogicznie, czy ktoś z poisonami kto dostanie +1 to hit roll (np. Huraganarium), realnie ma poisony na 5+?
Rozwinę odpowiedź Kordelasa ukazując jak to działa na 2 przykładach:

1) oddział trafiający na 4+, a na 6+ poison dostaje +1 to hit, to trafia na 3+, a poison nadal na 6+; dostaje -1 to hit, to trafia na 5+, a na 6+ ma poison,

2) oddział trafiający na 6+ (np. BS3 strzelając po ruchu we wrogi skirmish) i mający poison na 6+ dostaje +1 to hit (np. z enchanted blades'ów z metalu), to trafia na 5+, a na 6+ ma posion; dostaje -1 to hit, to trafia na 7+ i poison nie działa.
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Hej Panowie, to co napisaliście, to sam wiedziałem (albo myślałem, że tak być powinno).

Ostatecznie zaglądnąłem do podręcznika i sprawdziłem. Modyfikator do rzutu, to modyfikator do rzutu, czyli rzut 6 z modyfikatorem -1 to 5 itd.

W przypadku jednak Poison attacks, w podręczniku napisane jest o "natural rolls", czyli niezależnie od modyfikatora, 6 to Poison.

Nie jest tak jednak w przypadku Killing Blow... aczkolwiek nie kojażę czaru powodującego, że przeciwnik dostaje -1 do woundowania.
Ale co z +1 do woundowania? Wówczas Killing Blow powinien wychodzić na 5, a na 6tkach nie?

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

Helblaster na dalekim trafia na 6? BS 3, -1 za multiple i -1 za zasieg?
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Hellblaster nie ma kary za multiple shot
na dalekim (o ile nie ma innych kar) trafia na 5+ z BS3
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź :) Jeszcze jedno w takim razie mi przyszło do głowy. Jeśli inżynier stoi obok Helblastera to może on nie tylko korzystać z jego bs'a i trafiać na dalekim na 4+, ale też może przerzucić jedną artyleryjską kość?
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Dokładnie tak.
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Overrider
Wałkarz
Posty: 54

Post autor: Overrider »

To się podepnę. Dostaje hellka normalnie premie +1 za górkę?

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Nigdy nie było czegoś takiego jak premia za górkę... chyba, że w 5ed lub wstecz.

Może ułatwię Ci to Overrider - nie ma żadnego standardowego bonusu +1 do trafienia dla strzelających. Tylko czarami możesz to uzyskać. :)

+1 za górkę dostaje się do Combat Resolution, jeśli szarżujesz z wyższej kondygnacji np. z górki

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Hej
U mnie urodziło się takie zapytanie
Shield of Ptolos
save 1+ against shoting attacks

warto to dać na pegazika?
Kapitan lata z full plate z 2+/1+ against shotting. hmm?
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Nie warto. Na pegazie jest kilka sposobów żeby mieć 1+ asv na wszystko i każdy z nich jest tańszy niż shield of ptolos.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Jakoś SoPtolos widzę tylko na inżynierze konnym z gołębiami...

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

Mam pytanko jeżeli m w armii znajduje się charakter dajmy na to BSB z OTS to w walce przerzuty warda robią wszyscy przeciwnicy, gdyż zgodnie z jakimiś tam uściśleniami model w walce znajduje się w kontakcie z całą jednostką, czy się myle?

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Zgodnie z moją wiedzą, tylko modele stykające się z nim... ale może ktoś mądrzejszy się wypowie.

Bo skoro model może walnąć go z supportive attacks to też w jakiś sposób jest "in contact"... ale niekoniecznie "in base contact"?

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

Hmm pozostaje zadać sędziom pytanie.

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Mam kilka pytań:

1)Czy jeśli BSB zostanie wycofany przez przeciwnika za odmowę pojedynku, to może po tej walce ale w tej samej fazie walki dać przerzut LD innemu oddziałowi?

2)Co jest najpierw - test fear czy challange? Innymi słowy, czy BSB, który odmówił pojedynku może jeszcze dać przerzut testu fear?

3)Na ostatnim turnieju, powiedziano mi, że przy ucieczce oddziału za stół, oddział ten "niszczy się o jego krawędź", w związku z czym wywołuje panikę w 6''. Prawda to? Pierwszy raz coś takiego słyszę...

4)Pytałem już o to, ale wywiązała się dyskusja i w końcu dalej nie wiem, proszę o precyzyjną odpowiedź na pytanie: Czy jeśli kapłan dostanie IF na modlitwę to jedynie nie może rzucać więcej czarów w tej turze i nic więcej się nie dzieje?
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

3. Prawda
4. Jak kapłan ma IF przy rzucaniu modlitwy to nie można jej rozproszyć i do tego ten kapłan już nie może w tej fazie rzucać czarów (nawet z przedmiotów)
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

ODPOWIEDZ