Empire the 9th Age
Moderator: #helion#
Re: Empire the 9th Age
Tank i cannon to raczej pewne punkty, zastanawiam się czy KO w liczbie 6 to nie zamało oraz nad magiem czy by go nie wywalić.
Jak wasze przemyślenia w tej kwestii?
Jak wasze przemyślenia w tej kwestii?
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2633
- Lokalizacja: Moria - Lublin
mała kawa, duża kawa z księdzem, bsb, maga na koniku z fire, 2x5 pistolierów, działo, czołg.
Fajne, przyjemne i robi kuku
Fajne, przyjemne i robi kuku
Z całym szacunkiem, przeczytaj ze zrozumieniem proszę moje wcześniejsze "rady" co do składu jednostek w rozpisce na 1200pkt i porównaj je z Twoją propozycją. Widzisz jakąś różnicę? Tak działo i mag. Dodam tylko że nie zmiescisz tych wszystkich modeli w rozpisce chyba że będą "gołe"Shakin' Dudi pisze:mała kawa, duża kawa z księdzem, bsb, maga na koniku z fire, 2x5 pistolierów, działo, czołg.
Fajne, przyjemne i robi kuku
W naszym teamie na dmp był dwa hellblastery i chyba ani razu sie nie spłaciły.
Ma tak żałosny zasięg, że strzela raz, zabijając góra 8 modeli piechoty.
Przeciwnik staje na 25 calu, w następnej turze idzie do przodu, zbiera raz i szarżuje.
Lepiej już wziąć moździerz/rakietnicę i strzelać trzy tury a nie jedną.
Ma tak żałosny zasięg, że strzela raz, zabijając góra 8 modeli piechoty.
Przeciwnik staje na 25 calu, w następnej turze idzie do przodu, zbiera raz i szarżuje.
Lepiej już wziąć moździerz/rakietnicę i strzelać trzy tury a nie jedną.
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2633
- Lokalizacja: Moria - Lublin
DarekH pisze:Z całym szacunkiem, przeczytaj ze zrozumieniem proszę moje wcześniejsze "rady" co do składu jednostek w rozpisce na 1200pkt i porównaj je z Twoją propozycją. Widzisz jakąś różnicę? Tak działo i mag. Dodam tylko że nie zmiescisz tych wszystkich modeli w rozpisce chyba że będą "gołe"Shakin' Dudi pisze:mała kawa, duża kawa z księdzem, bsb, maga na koniku z fire, 2x5 pistolierów, działo, czołg.
Fajne, przyjemne i robi kuku
No to nie masz skromnego zdania. Udzielasz się, ale nie wiem po co. Masz prawo do wypowiadania się, ale brakuje Ci pokory żeby zrozumieć że możesz wprowadzać w błąd ludzi swoją niewiedzą. Masz bardzo małe doświadczenie, a wypowiadasz się najczęściej tutaj. Wyluzuj.
Teraz merytoryczniej: mówiłeś żeby nie wrzucać działa bo czołg ma 1 bs więcej. Zaproponowałeś rajtarów lub hellblastera ( który na 1200 będzię wielką kupą) ZAMIAST działa. Widzę znaczącą różnice w proponowanym rozwiązaniu.
Rozpa, którą zagrałbym na 1200 gdybym mógł grać:
Unnamed1200 Pts - Empire of Sonnstahl Army
1 Hero: Preacher @ 115.0 Pts
General; Barding; Blessings; Heavy Armour; Warhorse
Sword of Might [15.0]
Hardened Shield [5.0]
Dragonfire Gem [5.0]
Warhorse @ [0.0] Pts
1 Hero: Captain @ 159.0 Pts
Barding; Great Weapon; Plate Armour; Battle Standard; Warhorse
Dragonscale Helm [10.0]
Dusk Stone [30.0]
Banner of Courage [5.0]
Warhorse @ [0.0] Pts
1 Hero: Wizard of Fire @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Path of Fire; Warhorse
Tome of Arcane Lore [15.0]
Warhorse @ [0.0] Pts
5 Electoral Cavalry @ 100.0 Pts
Barding; Great Weapon; Plate Armour; Standard; Warhorse
9 Electoral Cavalry @ 215.0 Pts
Barding; Lance; Plate Armour; Shield; Veteran Magic Standard; Musician;
Warhorse
War Banner [15.0]
1 Artillery - Cannon @ 100.0 Pts
Cannon
5 Reiters @ 95.0 Pts
Brace of Pistols; Heavy Armour; Warhorse
5 Reiters @ 95.0 Pts
Brace of Pistols; Heavy Armour; Warhorse
1 Steam Tank @ 230.0 Pts
Steam Engine; Steam-powered Cannon
Models in Army: 30
Total Army Cost: 1199.0
O dziwo wszystko się mieści.
Po prostu pograj, pokombinuj, nabierz doświadczenia i mniej czasu pisz dziwne rzeczy jako rady.
Zatem wszem i wobec: przepraszam, że nie zgodziłem się z bardziej doświadczonym graczem i wyraziłem opinię opartą o własne obserwacje. . Przepraszam także wszystkie osoby, które wprowadziłem w błąd swoją niewiedzą i naraziłem tym samym na sromotne porażki na polach bitew . Poczynione obserwacje własne wrzucam do kosza i obiecuję, że od dzisiaj będę wyłącznie studiował na forum zalecenia osób mających znaczną wiedzę w temacie. Mam tylko nadzieję, że nie dostanę bana za niestosowne zachowanie i wypisywane herezje.Shakin' Dudi pisze: No to nie masz skromnego zdania. Udzielasz się, ale nie wiem po co. Masz prawo do wypowiadania się, ale brakuje Ci pokory żeby zrozumieć że możesz wprowadzać w błąd ludzi swoją niewiedzą. Masz bardzo małe doświadczenie, a wypowiadasz się najczęściej tutaj. Wyluzuj.
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2633
- Lokalizacja: Moria - Lublin
DarekH pisze:Zatem wszem i wobec: przepraszam, że nie zgodziłem się z bardziej doświadczonym graczem i wyraziłem opinię opartą o własne obserwacje. . Przepraszam także wszystkie osoby, które wprowadziłem w błąd swoją niewiedzą i naraziłem tym samym na sromotne porażki na polach bitew . Poczynione obserwacje własne wrzucam do kosza i obiecuję, że od dzisiaj będę wyłącznie studiował na forum zalecenia osób mających znaczną wiedzę w temacie. Mam tylko nadzieję, że nie dostanę bana za niestosowne zachowanie i wypisywane herezje.Shakin' Dudi pisze: No to nie masz skromnego zdania. Udzielasz się, ale nie wiem po co. Masz prawo do wypowiadania się, ale brakuje Ci pokory żeby zrozumieć że możesz wprowadzać w błąd ludzi swoją niewiedzą. Masz bardzo małe doświadczenie, a wypowiadasz się najczęściej tutaj. Wyluzuj.
Mam kilka małych pytań:
Dyscyplina działa tak jak kiedyś tzn. Generał będzie rozdawał 9 ld ?
gdzie trzymać tego maga na koniu zawsze mam dylemat w jednym oddziale wszystko ?
Dyscyplina działa tak jak kiedyś tzn. Generał będzie rozdawał 9 ld ?
gdzie trzymać tego maga na koniu zawsze mam dylemat w jednym oddziale wszystko ?
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
Teraz dyscyplina działa nawet lepiej, bo bez żadnych udziwnień, tj. po prostu daje +1 ld. Będziesz rozdawał powiększoną.karl1299 pisze:Dyscyplina działa tak jak kiedyś tzn. Generał będzie rozdawał 9 ld ?
To zależy od paringu.karl1299 pisze:gdzie trzymać tego maga na koniu zawsze mam dylemat w jednym oddziale wszystko ?
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2633
- Lokalizacja: Moria - Lublin
jest ten drugi mały oddział z savem 2+, pistoliersi i po za tym może biegać samopas. Na defensy na początku może jeździc w dużym oddziale.karl1299 pisze:Mam kilka małych pytań:
Dyscyplina działa tak jak kiedyś tzn. Generał będzie rozdawał 9 ld ?
gdzie trzymać tego maga na koniu zawsze mam dylemat w jednym oddziale wszystko ?
Tak, dyscyplina działa jak kiedyś.
Hej
Wrzuciłem tydzień temu swoją rozpiskę na forum, choć okres był ku temu niesprzyjający, zaś teraz myślę że wszyscy przez najbliższy miesiąc będą szykowali się na Lublin
Gdyby ktoś chciał zerknąć na nią okiem i coś mi doradzić to zapraszam do poniższego tematu:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=51577
Pozdrawiam
Wrzuciłem tydzień temu swoją rozpiskę na forum, choć okres był ku temu niesprzyjający, zaś teraz myślę że wszyscy przez najbliższy miesiąc będą szykowali się na Lublin
Gdyby ktoś chciał zerknąć na nią okiem i coś mi doradzić to zapraszam do poniższego tematu:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=51577
Pozdrawiam
Dudi wyluzuj. Każdy ma tutaj prawo do rzucania własnych uwag i komentarzy niezależnie od doświadczenia w grze figurkowej. Nawet początkujący gracz może czasem cię zadziwić nieszablonowym wykorzystaniem jakiegoś unitu.
Akurat jeżeli chodzi o hellblaster to jest to urządzenie o naprawdę piekielnej sile ognia. W naszym teamie na DMP też były dwa z inżynierami i kosiły strasznie. Hellblaster nie jest po to aby zniszczyć wszystko co do ciebie idzie, tylko po to aby sprowadzić każdy niebezpieczny unit idący na ciebie do akceptowalnej liczby modeli - tak, żeby można ostrzelany unit wziąć na widły bez większych strat. Umiejętne wykorzystanie helki piłuje kły przeciwnikowi i daje nam przewagę taktyczną na polu walki. Oczywiście helki działają w zasadzie tylko w armii opartej na piechocie.
Akurat jeżeli chodzi o hellblaster to jest to urządzenie o naprawdę piekielnej sile ognia. W naszym teamie na DMP też były dwa z inżynierami i kosiły strasznie. Hellblaster nie jest po to aby zniszczyć wszystko co do ciebie idzie, tylko po to aby sprowadzić każdy niebezpieczny unit idący na ciebie do akceptowalnej liczby modeli - tak, żeby można ostrzelany unit wziąć na widły bez większych strat. Umiejętne wykorzystanie helki piłuje kły przeciwnikowi i daje nam przewagę taktyczną na polu walki. Oczywiście helki działają w zasadzie tylko w armii opartej na piechocie.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2633
- Lokalizacja: Moria - Lublin
Ok, luzuje.rob pisze:Dudi wyluzuj. Każdy ma tutaj prawo do rzucania własnych uwag i komentarzy niezależnie od doświadczenia w grze figurkowej. Nawet początkujący gracz może czasem cię zadziwić nieszablonowym wykorzystaniem jakiegoś unitu.
Akurat jeżeli chodzi o hellblaster to jest to urządzenie o naprawdę piekielnej sile ognia. W naszym teamie na DMP też były dwa z inżynierami i kosiły strasznie. Hellblaster nie jest po to aby zniszczyć wszystko co do ciebie idzie, tylko po to aby sprowadzić każdy niebezpieczny unit idący na ciebie do akceptowalnej liczby modeli - tak, żeby można ostrzelany unit wziąć na widły bez większych strat. Umiejętne wykorzystanie helki piłuje kły przeciwnikowi i daje nam przewagę taktyczną na polu walki. Oczywiście helki działają w zasadzie tylko w armii opartej na piechocie.
Hellblaster przy 1200 pkt i koniecznosci inzyniera jest malo sensowny. Ultra defensu nie zrobisz (mala ilosc modeli w klockach), a dzialo jest aktualnie bardziej uniwersalne. Na duze pkt to co innego, ale i tak wiecej jak jeden hellblaster to IMO overkill najczesciej.
Hej, jak odczucia po nowym patchu? Po krótki przejrzeniu booków wydaje się że nie jest aż tak źle
Moździerz na tle innych katapult wręcz zyskał, cannon podrożał, ale udało się zachować D3+1 woundów (D3+2 na latacze), słabsze turlanie jest przykre, ale i tak przecież armatę się bierze dla tego pierwszego hita Co prawda odporność maszyn na ostrzał zdecydowanie zmalała, jednakże tym którzy mogliby do nas strzelać też się dość dostało, zaś nowy model (4T, 5W) wydaje się być dużo bardziej realistyczny, i może być także plusem dla nas (np. inne maszyny też są słabsze więc rajtarzy mogą je ładniej czyścić)
Boli brak pomysłu na handgunny, szczególnie że champion z long riflem stał się już kompletnie bezużyteczny (kiedyś miał BS 4 i 1+ to Hit, teraz ma BS 3 i brak minusów za zasięg, który wynosi 48 cali przecież...)
Szkoda inżyniera, szczególnie że liczy się również z puli maszyn, zakładam że dalej go nikt nie będzie wystawiał.
Dalej nie mam pomysłu na zastosowanie inkwizytora, i teraz będzie chyba jeszcze trudniej.
Szkoda małego księdza i kapitana
Hmm, czy Matshal może być jednocześnie BSB i Imperial Prince (czyli generałem) oraz jednocześnie latać na smoku?
Kawaleria corowa bez zmian, choć przy wzięciu Knight Commander może być problematyczna. Dobrze że ulepszenie staniało do 8 pkt (względem 5 przed inflacją), choć i tak wg. mnie jest do za dużo.
Szkoda KO, bo przy większym koszcie jeszcze bardziej przegrywają z gryfami, które teraz są w specjałach
Rajtarzy - BS 4 pozostał, podrożenie pistoletów nie jest aż znaczące.
Steamtank ma problem aby pojawić się w parze z więcej niż jedną maszyną, czy to źle, ciężko powiedzieć, nie gram na tej zabawce, choć jestem wstanie zrozumieć przyjęte ograniczenie.
A i brak skirmisha dla milicji bez broni strzeleckiej - czyli brak taniej trzymaczki dla maga, pewne uzasadnienie fluffowe mogę zrozumieć, więc problemu z tym nie mam
Podsumowując, wydaje mi się że nie dostaliśmy aż tak ostro jak mogło być, choć zmiany są wbrew pozorom zbyt obszerne aby móc teraz stwierdzić czy nas to znacznie osłabiło. Główna siła, czyli morze piechoty + artyleria dalej istnieje. Może to się okazać szczególnie przyjemne rozwiązanie jeśli rzeczywiście ma się pojawić zwiększona ilość celów dla naszych armat. Należy mieć na uwadze że inni również dostali cięcia
Co myślicie?
Moździerz na tle innych katapult wręcz zyskał, cannon podrożał, ale udało się zachować D3+1 woundów (D3+2 na latacze), słabsze turlanie jest przykre, ale i tak przecież armatę się bierze dla tego pierwszego hita Co prawda odporność maszyn na ostrzał zdecydowanie zmalała, jednakże tym którzy mogliby do nas strzelać też się dość dostało, zaś nowy model (4T, 5W) wydaje się być dużo bardziej realistyczny, i może być także plusem dla nas (np. inne maszyny też są słabsze więc rajtarzy mogą je ładniej czyścić)
Boli brak pomysłu na handgunny, szczególnie że champion z long riflem stał się już kompletnie bezużyteczny (kiedyś miał BS 4 i 1+ to Hit, teraz ma BS 3 i brak minusów za zasięg, który wynosi 48 cali przecież...)
Szkoda inżyniera, szczególnie że liczy się również z puli maszyn, zakładam że dalej go nikt nie będzie wystawiał.
Dalej nie mam pomysłu na zastosowanie inkwizytora, i teraz będzie chyba jeszcze trudniej.
Szkoda małego księdza i kapitana
Hmm, czy Matshal może być jednocześnie BSB i Imperial Prince (czyli generałem) oraz jednocześnie latać na smoku?
Kawaleria corowa bez zmian, choć przy wzięciu Knight Commander może być problematyczna. Dobrze że ulepszenie staniało do 8 pkt (względem 5 przed inflacją), choć i tak wg. mnie jest do za dużo.
Szkoda KO, bo przy większym koszcie jeszcze bardziej przegrywają z gryfami, które teraz są w specjałach
Rajtarzy - BS 4 pozostał, podrożenie pistoletów nie jest aż znaczące.
Steamtank ma problem aby pojawić się w parze z więcej niż jedną maszyną, czy to źle, ciężko powiedzieć, nie gram na tej zabawce, choć jestem wstanie zrozumieć przyjęte ograniczenie.
A i brak skirmisha dla milicji bez broni strzeleckiej - czyli brak taniej trzymaczki dla maga, pewne uzasadnienie fluffowe mogę zrozumieć, więc problemu z tym nie mam
Podsumowując, wydaje mi się że nie dostaliśmy aż tak ostro jak mogło być, choć zmiany są wbrew pozorom zbyt obszerne aby móc teraz stwierdzić czy nas to znacznie osłabiło. Główna siła, czyli morze piechoty + artyleria dalej istnieje. Może to się okazać szczególnie przyjemne rozwiązanie jeśli rzeczywiście ma się pojawić zwiększona ilość celów dla naszych armat. Należy mieć na uwadze że inni również dostali cięcia
Co myślicie?
Boli magia, bez niej te hordy piechoty sa absolutnie bezbronne. Boli limit bohaterów. Boli obcięcie elastyczności jednostek.
Cieszą demigryfy...i to w sumie wszystko.
Cieszą demigryfy...i to w sumie wszystko.
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.
Ja tam jestem dobrej myśli - są modlitwy, jest divination, piechota nie została osłabiona, są maszyny. Cannon dzięki The Stars Allign może mieć przerzut trafień i Divine Attacks. Można mieć 2 x +2 WS i I w armii, wreszcie wózek z Arcane Shield ma trochę sensu. Rodzi to ciekawe opcje z gwardią z dwurakami wspartą trzema wózkami na stole BSB może wydać swojemu oddziałowi dwa rozkazy na fazę. Wiadomo, że nie można wystawić 4 hord bez wsparcia detek / odginaczek, ale w tej kwestii nic się nie zmieniło.
Inżynierowie zwyczajnie nie mieszczą mi się w rozpie, moim zdaniem zupełnie wystarczyło wrzucenie ich do kategorii imperial armoury. Szkoda, po Łodzi bardzo się do nich przywiązałem Teraz 2 inżynierów i dwa działa to 860 pkt. Jest trochę rzeczy dziwnych w booku - np. muszkieterów można mieć 40, bo za mocno by strzelali, ale 3 x 15 reiterów z repeater gunami najwyraźniej nikogo nie zraża.
Inżynierowie zwyczajnie nie mieszczą mi się w rozpie, moim zdaniem zupełnie wystarczyło wrzucenie ich do kategorii imperial armoury. Szkoda, po Łodzi bardzo się do nich przywiązałem Teraz 2 inżynierów i dwa działa to 860 pkt. Jest trochę rzeczy dziwnych w booku - np. muszkieterów można mieć 40, bo za mocno by strzelali, ale 3 x 15 reiterów z repeater gunami najwyraźniej nikogo nie zraża.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Mam pytanie odnośnie wózka, obok którego jedzie sobie dwóch magów z Divination: czy boundspell rzucany z wózka dostaje bonus +6'' za dwóch magów w 12'' od niego? W powyższym przypadku rzucającym jest wózek. I tak w opisie jest, że: Spells from Divination gain +3" Range for each other Wizard with non-Bound Spells from Divination, within 12" of the Caster
Commander King Slayer, Greater Shielding, scroll 350
BSB Black Helm Dusk Stone koń kropierz grejt 328
11 kawy FCG banner of speed 638
2x3 demigryfy lance tarcze 2x310
Czołg 460
2396
Brakuje mi 2pkt żeby wstawić na Commandera tarczę. Na razie ma save 2 i ward 5, nie wiem co wyrzucić.
Co myślicie o takiej rozpie?
BSB Black Helm Dusk Stone koń kropierz grejt 328
11 kawy FCG banner of speed 638
2x3 demigryfy lance tarcze 2x310
Czołg 460
2396
Brakuje mi 2pkt żeby wstawić na Commandera tarczę. Na razie ma save 2 i ward 5, nie wiem co wyrzucić.
Co myślicie o takiej rozpie?