Empire the 9th Age

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Re: Empire the 9th Age

Post autor: PAWLAK »

Tank i cannon to raczej pewne punkty, zastanawiam się czy KO w liczbie 6 to nie zamało oraz nad magiem czy by go nie wywalić.
Jak wasze przemyślenia w tej kwestii?
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2633
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

mała kawa, duża kawa z księdzem, bsb, maga na koniku z fire, 2x5 pistolierów, działo, czołg.
Fajne, przyjemne i robi kuku

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Shakin' Dudi pisze:mała kawa, duża kawa z księdzem, bsb, maga na koniku z fire, 2x5 pistolierów, działo, czołg.
Fajne, przyjemne i robi kuku
Z całym szacunkiem, przeczytaj ze zrozumieniem proszę moje wcześniejsze "rady" co do składu jednostek w rozpisce na 1200pkt i porównaj je z Twoją propozycją. Widzisz jakąś różnicę? Tak działo i mag. Dodam tylko że nie zmiescisz tych wszystkich modeli w rozpisce chyba że będą "gołe"

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

W naszym teamie na dmp był dwa hellblastery i chyba ani razu sie nie spłaciły.
Ma tak żałosny zasięg, że strzela raz, zabijając góra 8 modeli piechoty.
Przeciwnik staje na 25 calu, w następnej turze idzie do przodu, zbiera raz i szarżuje.
Lepiej już wziąć moździerz/rakietnicę i strzelać trzy tury a nie jedną.

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2633
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

DarekH pisze:
Shakin' Dudi pisze:mała kawa, duża kawa z księdzem, bsb, maga na koniku z fire, 2x5 pistolierów, działo, czołg.
Fajne, przyjemne i robi kuku
Z całym szacunkiem, przeczytaj ze zrozumieniem proszę moje wcześniejsze "rady" co do składu jednostek w rozpisce na 1200pkt i porównaj je z Twoją propozycją. Widzisz jakąś różnicę? Tak działo i mag. Dodam tylko że nie zmiescisz tych wszystkich modeli w rozpisce chyba że będą "gołe"

No to nie masz skromnego zdania. Udzielasz się, ale nie wiem po co. Masz prawo do wypowiadania się, ale brakuje Ci pokory żeby zrozumieć że możesz wprowadzać w błąd ludzi swoją niewiedzą. Masz bardzo małe doświadczenie, a wypowiadasz się najczęściej tutaj. Wyluzuj.

Teraz merytoryczniej: mówiłeś żeby nie wrzucać działa bo czołg ma 1 bs więcej. Zaproponowałeś rajtarów lub hellblastera ( który na 1200 będzię wielką kupą) ZAMIAST działa. Widzę znaczącą różnice w proponowanym rozwiązaniu.

Rozpa, którą zagrałbym na 1200 gdybym mógł grać:

Unnamed1200 Pts - Empire of Sonnstahl Army

1 Hero: Preacher @ 115.0 Pts
General; Barding; Blessings; Heavy Armour; Warhorse
Sword of Might [15.0]
Hardened Shield [5.0]
Dragonfire Gem [5.0]
Warhorse @ [0.0] Pts

1 Hero: Captain @ 159.0 Pts
Barding; Great Weapon; Plate Armour; Battle Standard; Warhorse
Dragonscale Helm [10.0]
Dusk Stone [30.0]
Banner of Courage [5.0]
Warhorse @ [0.0] Pts

1 Hero: Wizard of Fire @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Path of Fire; Warhorse
Tome of Arcane Lore [15.0]
Warhorse @ [0.0] Pts

5 Electoral Cavalry @ 100.0 Pts
Barding; Great Weapon; Plate Armour; Standard; Warhorse

9 Electoral Cavalry @ 215.0 Pts
Barding; Lance; Plate Armour; Shield; Veteran Magic Standard; Musician;
Warhorse
War Banner [15.0]


1 Artillery - Cannon @ 100.0 Pts
Cannon

5 Reiters @ 95.0 Pts
Brace of Pistols; Heavy Armour; Warhorse

5 Reiters @ 95.0 Pts
Brace of Pistols; Heavy Armour; Warhorse

1 Steam Tank @ 230.0 Pts
Steam Engine; Steam-powered Cannon


Models in Army: 30


Total Army Cost: 1199.0


O dziwo wszystko się mieści.

Po prostu pograj, pokombinuj, nabierz doświadczenia i mniej czasu pisz dziwne rzeczy jako rady.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Shakin' Dudi pisze: No to nie masz skromnego zdania. Udzielasz się, ale nie wiem po co. Masz prawo do wypowiadania się, ale brakuje Ci pokory żeby zrozumieć że możesz wprowadzać w błąd ludzi swoją niewiedzą. Masz bardzo małe doświadczenie, a wypowiadasz się najczęściej tutaj. Wyluzuj.
Zatem wszem i wobec: przepraszam, że nie zgodziłem się z bardziej doświadczonym graczem i wyraziłem opinię opartą o własne obserwacje. :oops: . Przepraszam także wszystkie osoby, które wprowadziłem w błąd swoją niewiedzą i naraziłem tym samym na sromotne porażki na polach bitew :cry: . Poczynione obserwacje własne wrzucam do kosza i obiecuję, że od dzisiaj będę wyłącznie studiował na forum zalecenia osób mających znaczną wiedzę w temacie. Mam tylko nadzieję, że nie dostanę bana za niestosowne zachowanie i wypisywane herezje. [-o<

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2633
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

DarekH pisze:
Shakin' Dudi pisze: No to nie masz skromnego zdania. Udzielasz się, ale nie wiem po co. Masz prawo do wypowiadania się, ale brakuje Ci pokory żeby zrozumieć że możesz wprowadzać w błąd ludzi swoją niewiedzą. Masz bardzo małe doświadczenie, a wypowiadasz się najczęściej tutaj. Wyluzuj.
Zatem wszem i wobec: przepraszam, że nie zgodziłem się z bardziej doświadczonym graczem i wyraziłem opinię opartą o własne obserwacje. :oops: . Przepraszam także wszystkie osoby, które wprowadziłem w błąd swoją niewiedzą i naraziłem tym samym na sromotne porażki na polach bitew :cry: . Poczynione obserwacje własne wrzucam do kosza i obiecuję, że od dzisiaj będę wyłącznie studiował na forum zalecenia osób mających znaczną wiedzę w temacie. Mam tylko nadzieję, że nie dostanę bana za niestosowne zachowanie i wypisywane herezje. [-o<
:twisted:

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Mam kilka małych pytań:
Dyscyplina działa tak jak kiedyś tzn. Generał będzie rozdawał 9 ld ?
gdzie trzymać tego maga na koniu zawsze mam dylemat w jednym oddziale wszystko ?
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

karl1299 pisze:Dyscyplina działa tak jak kiedyś tzn. Generał będzie rozdawał 9 ld ?
Teraz dyscyplina działa nawet lepiej, bo bez żadnych udziwnień, tj. po prostu daje +1 ld. Będziesz rozdawał powiększoną.
karl1299 pisze:gdzie trzymać tego maga na koniu zawsze mam dylemat w jednym oddziale wszystko ?
To zależy od paringu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2633
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

karl1299 pisze:Mam kilka małych pytań:
Dyscyplina działa tak jak kiedyś tzn. Generał będzie rozdawał 9 ld ?
gdzie trzymać tego maga na koniu zawsze mam dylemat w jednym oddziale wszystko ?
jest ten drugi mały oddział z savem 2+, pistoliersi i po za tym może biegać samopas. Na defensy na początku może jeździc w dużym oddziale.

Tak, dyscyplina działa jak kiedyś.

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Hej

Wrzuciłem tydzień temu swoją rozpiskę na forum, choć okres był ku temu niesprzyjający, zaś teraz myślę że wszyscy przez najbliższy miesiąc będą szykowali się na Lublin :D

Gdyby ktoś chciał zerknąć na nią okiem i coś mi doradzić to zapraszam do poniższego tematu:

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=51577

Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Dudi wyluzuj. Każdy ma tutaj prawo do rzucania własnych uwag i komentarzy niezależnie od doświadczenia w grze figurkowej. Nawet początkujący gracz może czasem cię zadziwić nieszablonowym wykorzystaniem jakiegoś unitu.
Akurat jeżeli chodzi o hellblaster to jest to urządzenie o naprawdę piekielnej sile ognia. W naszym teamie na DMP też były dwa z inżynierami i kosiły strasznie. Hellblaster nie jest po to aby zniszczyć wszystko co do ciebie idzie, tylko po to aby sprowadzić każdy niebezpieczny unit idący na ciebie do akceptowalnej liczby modeli - tak, żeby można ostrzelany unit wziąć na widły bez większych strat. Umiejętne wykorzystanie helki piłuje kły przeciwnikowi i daje nam przewagę taktyczną na polu walki. Oczywiście helki działają w zasadzie tylko w armii opartej na piechocie.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2633
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

rob pisze:Dudi wyluzuj. Każdy ma tutaj prawo do rzucania własnych uwag i komentarzy niezależnie od doświadczenia w grze figurkowej. Nawet początkujący gracz może czasem cię zadziwić nieszablonowym wykorzystaniem jakiegoś unitu.
Akurat jeżeli chodzi o hellblaster to jest to urządzenie o naprawdę piekielnej sile ognia. W naszym teamie na DMP też były dwa z inżynierami i kosiły strasznie. Hellblaster nie jest po to aby zniszczyć wszystko co do ciebie idzie, tylko po to aby sprowadzić każdy niebezpieczny unit idący na ciebie do akceptowalnej liczby modeli - tak, żeby można ostrzelany unit wziąć na widły bez większych strat. Umiejętne wykorzystanie helki piłuje kły przeciwnikowi i daje nam przewagę taktyczną na polu walki. Oczywiście helki działają w zasadzie tylko w armii opartej na piechocie.
Ok, luzuje.

Hellblaster przy 1200 pkt i koniecznosci inzyniera jest malo sensowny. Ultra defensu nie zrobisz (mala ilosc modeli w klockach), a dzialo jest aktualnie bardziej uniwersalne. Na duze pkt to co innego, ale i tak wiecej jak jeden hellblaster to IMO overkill najczesciej.

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Hej, jak odczucia po nowym patchu? Po krótki przejrzeniu booków wydaje się że nie jest aż tak źle :)

Moździerz na tle innych katapult wręcz zyskał, cannon podrożał, ale udało się zachować D3+1 woundów (D3+2 na latacze), słabsze turlanie jest przykre, ale i tak przecież armatę się bierze dla tego pierwszego hita :) Co prawda odporność maszyn na ostrzał zdecydowanie zmalała, jednakże tym którzy mogliby do nas strzelać też się dość dostało, zaś nowy model (4T, 5W) wydaje się być dużo bardziej realistyczny, i może być także plusem dla nas (np. inne maszyny też są słabsze więc rajtarzy mogą je ładniej czyścić)

Boli brak pomysłu na handgunny, szczególnie że champion z long riflem stał się już kompletnie bezużyteczny (kiedyś miał BS 4 i 1+ to Hit, teraz ma BS 3 i brak minusów za zasięg, który wynosi 48 cali przecież...)

Szkoda inżyniera, szczególnie że liczy się również z puli maszyn, zakładam że dalej go nikt nie będzie wystawiał.

Dalej nie mam pomysłu na zastosowanie inkwizytora, i teraz będzie chyba jeszcze trudniej.

Szkoda małego księdza i kapitana

Hmm, czy Matshal może być jednocześnie BSB i Imperial Prince (czyli generałem) oraz jednocześnie latać na smoku? :mrgreen:

Kawaleria corowa bez zmian, choć przy wzięciu Knight Commander może być problematyczna. Dobrze że ulepszenie staniało do 8 pkt (względem 5 przed inflacją), choć i tak wg. mnie jest do za dużo.

Szkoda KO, bo przy większym koszcie jeszcze bardziej przegrywają z gryfami, które teraz są w specjałach

Rajtarzy - BS 4 pozostał, podrożenie pistoletów nie jest aż znaczące.

Steamtank ma problem aby pojawić się w parze z więcej niż jedną maszyną, czy to źle, ciężko powiedzieć, nie gram na tej zabawce, choć jestem wstanie zrozumieć przyjęte ograniczenie.

A i brak skirmisha dla milicji bez broni strzeleckiej - czyli brak taniej trzymaczki dla maga, pewne uzasadnienie fluffowe mogę zrozumieć, więc problemu z tym nie mam :)

Podsumowując, wydaje mi się że nie dostaliśmy aż tak ostro jak mogło być, choć zmiany są wbrew pozorom zbyt obszerne aby móc teraz stwierdzić czy nas to znacznie osłabiło. Główna siła, czyli morze piechoty + artyleria dalej istnieje. Może to się okazać szczególnie przyjemne rozwiązanie jeśli rzeczywiście ma się pojawić zwiększona ilość celów dla naszych armat. Należy mieć na uwadze że inni również dostali cięcia :)

Co myślicie?
Obrazek

Dziedzic
Chuck Norris
Posty: 571

Post autor: Dziedzic »

Boli magia, bez niej te hordy piechoty sa absolutnie bezbronne. Boli limit bohaterów. Boli obcięcie elastyczności jednostek.
Cieszą demigryfy...i to w sumie wszystko.
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Na forum 9th age zachwycają się inkwizytorem z battle axe, 6 ataków z lethal strike i D3 woundów :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Gdzie wasz ten limit bohaterow boli jak te drogie mounty nie wliczają się do hero? Ktoś mial w armii na 2400 ponad 800 w bohaterach nie uwzgledniajac wózka papy?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3135
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Ja tam jestem dobrej myśli - są modlitwy, jest divination, piechota nie została osłabiona, są maszyny. Cannon dzięki The Stars Allign może mieć przerzut trafień i Divine Attacks. Można mieć 2 x +2 WS i I w armii, wreszcie wózek z Arcane Shield ma trochę sensu. Rodzi to ciekawe opcje z gwardią z dwurakami wspartą trzema wózkami na stole ;-) BSB może wydać swojemu oddziałowi dwa rozkazy na fazę. Wiadomo, że nie można wystawić 4 hord bez wsparcia detek / odginaczek, ale w tej kwestii nic się nie zmieniło.

Inżynierowie zwyczajnie nie mieszczą mi się w rozpie, moim zdaniem zupełnie wystarczyło wrzucenie ich do kategorii imperial armoury. Szkoda, po Łodzi bardzo się do nich przywiązałem :twisted: Teraz 2 inżynierów i dwa działa to 860 pkt. Jest trochę rzeczy dziwnych w booku - np. muszkieterów można mieć 40, bo za mocno by strzelali, ale 3 x 15 reiterów z repeater gunami najwyraźniej nikogo nie zraża.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Mam pytanie odnośnie wózka, obok którego jedzie sobie dwóch magów z Divination: czy boundspell rzucany z wózka dostaje bonus +6'' za dwóch magów w 12'' od niego? W powyższym przypadku rzucającym jest wózek. I tak w opisie jest, że: Spells from Divination gain +3" Range for each other Wizard with non-Bound Spells from Divination, within 12" of the Caster

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Commander King Slayer, Greater Shielding, scroll 350
BSB Black Helm Dusk Stone koń kropierz grejt 328
11 kawy FCG banner of speed 638
2x3 demigryfy lance tarcze 2x310
Czołg 460
2396

Brakuje mi 2pkt żeby wstawić na Commandera tarczę. Na razie ma save 2 i ward 5, nie wiem co wyrzucić.
Co myślicie o takiej rozpie?

ODPOWIEDZ