Rozpiski Imperialne 8 edycja
Moderator: #helion#
Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja
To jeszcze jedno pytanko. Jaki bazyliszek? Myślałem o Prezesie dla +1 do zaczynania.
Taka opcja na bazyla:
2400 Pts - Empire Army
1 Arch Lector of Sigmar 286.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Van Horstman's Speculum [30.0]
Armour of Meteoric Iron [25.0]
1 War Altar
2 Warhorse
1 Wizard Lord of the Light Order 285.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light;
Seal of Destruction [45.0]
Talisman of Endurance [30.0]
1 Battle Wizard of the Light Order 95.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Light
Obsidian Amulet [30.0]
1 Captain 127.0 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Might [15.0]
Enchanted Shield [15.0]
1 Warhorse
1 Captain 160.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Dawn Stone [25.0]
Dragonhelm [10.0]
Sword of Battle [15.0]
1 Pegasus [50.0] Pts
1 Captain 157.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery [35.0]
Charmed Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Pegasus [50.0] Pts
8 Knightly Orders 272.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
War Banner [25.0]
1 Preceptor [16.0] Pts
9 Warhorse
39 Halberdiers 220.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant [8.0] Pts
19 Free Company 120.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Sergeant [8.0] Pts
3 Great Cannon 300.0 Pts
1 Mortar 75.0 Pts
1 Steam Tank 300.0 Pts
Additional Casting Dice: 0
Additional Dispel Dice: 2
Models in Army: 95
Total Army Cost: 2397
natchnieniem była rozpa piotra jaką grał u Niemiaszków. 3 działa dlatego że moim zdaniem są lepszą opcją od 2 dział i 2 moździerzy była też opcja na 2 działa i rakiety z inżynierem ale doszedłem do wniosku że 3 działa będą skuteczniejsze w eliminowaniu groźnych celów. brak life na magach - dlatego, że małemu wyszedł tylko 1 poziom, więc nie było sensu ustawiać go na life, na light jest bardziej użyteczny (banishmenty na lordzie i papie i dodatkowy fireball) - czołg jest w takim przypadku mocno 0/1 ale przy 1 levelowym magu na life również by za dużo nie zdziałał (z założenia nie operuje w 12 calach od małego więc nie będzie leczony nawet z atrybutu life'a), brakuje mi tutaj flagellantów - mam do nich sentyment gdyż dzięki temu regonowi wygrałem niejedną bitewkę, ale mam też kilka traum z ich udziałem postawiłem więc na halabardników i dwa pegazy.
na papierze wygląda całkiem ciekawie jak będzie w rzeczywistości się zobaczy - zapraszam doświadczonych graczy do skomentowania tych moich pomysłów...
2400 Pts - Empire Army
1 Arch Lector of Sigmar 286.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Van Horstman's Speculum [30.0]
Armour of Meteoric Iron [25.0]
1 War Altar
2 Warhorse
1 Wizard Lord of the Light Order 285.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light;
Seal of Destruction [45.0]
Talisman of Endurance [30.0]
1 Battle Wizard of the Light Order 95.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Light
Obsidian Amulet [30.0]
1 Captain 127.0 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Might [15.0]
Enchanted Shield [15.0]
1 Warhorse
1 Captain 160.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Dawn Stone [25.0]
Dragonhelm [10.0]
Sword of Battle [15.0]
1 Pegasus [50.0] Pts
1 Captain 157.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery [35.0]
Charmed Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Pegasus [50.0] Pts
8 Knightly Orders 272.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
War Banner [25.0]
1 Preceptor [16.0] Pts
9 Warhorse
39 Halberdiers 220.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant [8.0] Pts
19 Free Company 120.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Sergeant [8.0] Pts
3 Great Cannon 300.0 Pts
1 Mortar 75.0 Pts
1 Steam Tank 300.0 Pts
Additional Casting Dice: 0
Additional Dispel Dice: 2
Models in Army: 95
Total Army Cost: 2397
natchnieniem była rozpa piotra jaką grał u Niemiaszków. 3 działa dlatego że moim zdaniem są lepszą opcją od 2 dział i 2 moździerzy była też opcja na 2 działa i rakiety z inżynierem ale doszedłem do wniosku że 3 działa będą skuteczniejsze w eliminowaniu groźnych celów. brak life na magach - dlatego, że małemu wyszedł tylko 1 poziom, więc nie było sensu ustawiać go na life, na light jest bardziej użyteczny (banishmenty na lordzie i papie i dodatkowy fireball) - czołg jest w takim przypadku mocno 0/1 ale przy 1 levelowym magu na life również by za dużo nie zdziałał (z założenia nie operuje w 12 calach od małego więc nie będzie leczony nawet z atrybutu life'a), brakuje mi tutaj flagellantów - mam do nich sentyment gdyż dzięki temu regonowi wygrałem niejedną bitewkę, ale mam też kilka traum z ich udziałem postawiłem więc na halabardników i dwa pegazy.
na papierze wygląda całkiem ciekawie jak będzie w rzeczywistości się zobaczy - zapraszam doświadczonych graczy do skomentowania tych moich pomysłów...
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
Ta kawaleria do mnie nie przemawia. Ciężko wymanewrować wroga i na bok zajechać. A tak to grzęźnie na stedfaście wroga w 1 turze i w kolejnych niewiele zrobi poza trzymaniem oddziału na swoim fajnym sv.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
imo nie najgorsze zabezpieczenie flanki - taki regon postraszyć potrafi a jak utknie to zawsze można tanka albo Altar dosłać ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kawa z założenia nie wjeżdża od przodu w nic (sprawdzone empirycznie, nie radzą sobie chłopaki) - no chyba, że jakieś plewy, lecz od przeganiania śmieci są pegazy a one również mogą atakować z flanki. Przydałoby się leczenie puszki, lecz w takiej konfiguracji trzeba zamienić dziedzinę magii z light na life na dużym magu a w zamyśle tej rozpy jest rzucanie co turę dwóch banishmentów o sile 6 i 5 oraz 3 lub 4 strzały z dział - mało co przetrzyma taki skoncentrowany ostrzał co turę, więc zamiana magii nie wchodzi w grę.
możnaby zamienić jedno działo i halabardników na flagusi ale czy to miałoby sens?
możnaby zamienić jedno działo i halabardników na flagusi ale czy to miałoby sens?
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
Kawaleria jeżeli wjeżdża w coś co ma siłę 3 lub 4 daje radę. Jak wejdzie od flanki, to praktycznie łamie przeciwnika. Jak mamy groźniejszy oddział, to pchamy dodatkowo czołg i papę. Wspólnie powinni złamać przeciwnika w turę.Ponadto mamy przecież turę lub dwie strzelania na osłabienie groźniejszych klocków.Reyki pisze:Ta kawaleria do mnie nie przemawia. Ciężko wymanewrować wroga i na bok zajechać. A tak to grzęźnie na stedfaście wroga w 1 turze i w kolejnych niewiele zrobi poza trzymaniem oddziału na swoim fajnym sv.
trzeba uważać na bazylu na barbie - magowie będą ginąć jak muchy. kombinacja tego bazyla z lore of death będzie bardzo ciężka do pokonania. dlatego pomysł piotra na magach w tej rozpie ma ogromne szanse powodzenia.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
barbie jest ostro przereklamowana,nigdy mi nic nie ubiła ! z magią death też bym nie przesadzał. Ale na papierze wygląda dobrze.rob pisze:trzeba uważać na bazylu na barbie - magowie będą ginąć jak muchy. kombinacja tego bazyla z lore of death będzie bardzo ciężka do pokonania. dlatego pomysł piotra na magach w tej rozpie ma ogromne szanse powodzenia.
a ile razy grałeś przeciwko takiej kombinacji?
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
ja grałem, przy Slos odstrzelisz barbie zanim podejdzie, pomocny jest tu chainlightning, aby przeskoczył na nią, składa się wtedy jak minister mucha przed kamerami
można poprawić z cannona; lepiej już, jeżeli nie posiada 2x pedzia to fienda lub wujka, niezły jest też troll jako bloker, dość szybki i twardy w combacie
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Empire Army "Prison" 2400
1 Arch Lector of Sigmar @ 250.0 Pts
General; Prayers of Sigmar
Armour of Meteoric Iron [25.0]
War Altar
1 Wizard Lord @ 235.0 Pts
Magic Level 4
Shadow
Dispel Scroll [25.0]
1 Battle Wizard @ 145.0 Pts
Magic Level 2
Light
Seal of Destruction [45.0]
1 Captain @ 155.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery [35.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Pegasus @ [50.0] Pts
1 Captain @ 127.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Pegasus
Enchanted Shield [15.0]
Pegasus @ [50.0] Pts
30 Flagellant Warbands @ 300.0 Pts
30 Flagellant Warbands @ 300.0 Pts
5 Knightly Orders @ 123.0 Pts
Muzyk
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
9 Handgunners @ 105.0 Pts
1 Marksman @ [25.0] Pts
Hochland Long Rifle
9 Handgunners @ 105.0 Pts
1 Marksman @ [25.0] Pts
Hochland Long Rifle
9 Handgunners @ 105.0 Pts
1 Marksman @ [25.0] Pts
Hochland Long Rifle
Models in Army: 107
Total Army Cost: 2400.0
Testuję i szukam sposobu na zabranie opowi wszystkich argumentów w magii i strzelaniu. Po neutralizacji/eliminacji zabieram się za kloce/śmieci, które pcha do combatu. Zachęcam do wypróbowania. W moich grach wychodzi różnie, ale jest potencjał. Pytania i opinie proszę:)
EDIT dlaczego HLF?: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=18&t=33949
1 Arch Lector of Sigmar @ 250.0 Pts
General; Prayers of Sigmar
Armour of Meteoric Iron [25.0]
War Altar
1 Wizard Lord @ 235.0 Pts
Magic Level 4
Shadow
Dispel Scroll [25.0]
1 Battle Wizard @ 145.0 Pts
Magic Level 2
Light
Seal of Destruction [45.0]
1 Captain @ 155.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery [35.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Pegasus @ [50.0] Pts
1 Captain @ 127.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Pegasus
Enchanted Shield [15.0]
Pegasus @ [50.0] Pts
30 Flagellant Warbands @ 300.0 Pts
30 Flagellant Warbands @ 300.0 Pts
5 Knightly Orders @ 123.0 Pts
Muzyk
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
9 Handgunners @ 105.0 Pts
1 Marksman @ [25.0] Pts
Hochland Long Rifle
9 Handgunners @ 105.0 Pts
1 Marksman @ [25.0] Pts
Hochland Long Rifle
9 Handgunners @ 105.0 Pts
1 Marksman @ [25.0] Pts
Hochland Long Rifle
Models in Army: 107
Total Army Cost: 2400.0
Testuję i szukam sposobu na zabranie opowi wszystkich argumentów w magii i strzelaniu. Po neutralizacji/eliminacji zabieram się za kloce/śmieci, które pcha do combatu. Zachęcam do wypróbowania. W moich grach wychodzi różnie, ale jest potencjał. Pytania i opinie proszę:)
EDIT dlaczego HLF?: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=18&t=33949
Bardzo biedny jest ten arcylektor. Nie widzę też klocka do trzymania magów. Natomiast wsadzanie ich do 10 handgunersów jest ryzykowne. Dostaną z jeden-dwa pociski lub placek z klopy i pozamiatane. Nie ma też co liczyć na snajperów. Bohaterowie przeciwnika będą skitrani za jakimś regimentem i już na dzień dobry masz - 2 do trafienia.
Park maszynowy jest konkretny, ale przy slosie bardzo łatwy do wyeliminowania. Jaka magia na magach? Masz zamiar grać defensywnie z kontrą z flagusi?
Park maszynowy jest konkretny, ale przy slosie bardzo łatwy do wyeliminowania. Jaka magia na magach? Masz zamiar grać defensywnie z kontrą z flagusi?
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, o 19:27 przez Siena, łącznie zmieniany 1 raz.
Arcylektor jest w rozpisce głównie dla spelli z lighta i modlitw (boostowanie/ochrona unitów), do omiatania tyłów i dla dispella kiedy nie mam już niszczarki i scrolla. Nie idzie na challange. Bohaterów w klocach się nie boję, a Ci na monsterach mają bać się armat. Magowie siedzą siedzą w handgunnersach, a Ci są lekko cofnięci w deployment zone, żeby uciec od krótkich/średnich zasięgów magii i strzelania. To jest defens, więc nie muszę biec magiem za oddziałami, żeby je osłaniać, a kiedy przeciwnik się zbliża, walę do niego. Samopas puszczeni są pegaziści, bo mają swoje zadania. Zresztą, często w trzeciej (czwartej) turze op jest już bez maszyn i ze zneutralizowaną magią, Lektor, KO i hundgunnersi zajęli się śmieciem i pozostaje tylko dobić kloce, które stały na zboostowanych flagusiach. Nie boję się, kiedy strzelają mi do pegazistów, bo wtedy maszyny mają spokój, ani kiedy strzelają do maszyn, bo wtedy kapitanowie czyszczą park przeciwnika.
Wujek pisze:Arcylektor jest w rozpisce głównie dla spelli z lighta i modlitw (boostowanie/ochrona unitów), do omiatania tyłów i dla dispella kiedy nie mam już niszczarki i scrolla. Nie idzie na challange. Bohaterów w klocach się nie boję, a Ci na monsterach mają bać się armat. Magowie siedzą siedzą w handgunnersach, a Ci są lekko cofnięci w deployment zone, żeby uciec od krótkich/średnich zasięgów magii i strzelania. To jest defens, więc nie muszę biec magiem za oddziałami, żeby je osłaniać, a kiedy przeciwnik się zbliża, walę do niego. Samopas puszczeni są pegaziści, bo mają swoje zadania. Zresztą, często w trzeciej (czwartej) turze op jest już bez maszyn i ze zneutralizowaną magią, Lektor, KO i hundgunnersi zajęli się śmieciem i pozostaje tylko dobić kloce, które stały na zboostowanych flagusiach. Nie boję się, kiedy strzelają mi do pegazistów, bo wtedy maszyny mają spokój, ani kiedy strzelają do maszyn, bo wtedy kapitanowie czyszczą park przeciwnika.
Zapomniałeś chyba, że skrole zajmują 2DD, więc nawet gdy ich już nie masz, nie możesz korzystać z 2DD generowanych przez arcylektora. W teorii wszystko wygląda dobrze, ale praktyka swoje
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No tak, w dowolnym momencie gry nie mogę przekroczyć dwóch dodatkowo generowanych kości do Dispell Pool. Gdy mam scrolla i niszczarkę to zapychają mi limit, ale po ich wykorzystaniu pozostają mi tylko 2DD od lektora. Czy źle gramy? Jeśli źle, to możesz wykreślić argument z DD;)Siena pisze: Zapomniałeś chyba, że skrole zajmują 2DD, więc nawet gdy ich już nie masz, nie możesz korzystać z 2DD generowanych przez arcylektora. W teorii wszystko wygląda dobrze, ale praktyka swojeBardzo chciałbym zobaczyć twoją bitwę z moim kuplem, który gra mega mocnym krasnoludzkim defensem
Z kraśkami przeważnie wychodzę na remis, niezależnie od rozpy. A właśnie.. brakuje mi tu osobnego podforum w dziale imperium "jak sobie radzicie z.." i listą wszystkich armii, gdzie moglibyśmy wrzucać sprawdzone zagrania.
źle gracie, jak masz przedmiot autodispelujący czar zajmuje on 1dd i mimo wykorzystania go, nie powiększasz limituWujek pisze:No tak, w dowolnym momencie gry nie mogę przekroczyć dwóch dodatkowo generowanych kości do Dispell Pool. Gdy mam scrolla i niszczarkę to zapychają mi limit, ale po ich wykorzystaniu pozostają mi tylko 2DD od lektora. Czy źle gramy?
Staram się teraz przypomnieć sobie, czy nie wypaczyło to kilku wyników. Ten dwie kości czasem pomagały mi ostatecznie przydusić magię pod koniec gry. Jeśli ich nie ma, to należy założyć, że w turach 4-6 coś tam jeszcze od biedy będzie opowi wchodziło;)#helion# pisze: źle gracie, jak masz przedmiot autodispelujący czar zajmuje on 1dd i mimo wykorzystania go, nie powiększasz limitu
Jeśli gracie na zasady Euro, to jest tak jak piszą Siena i #helion#. I tym samym zbędne jest moim zdaniem wzięcie dispell scrolla i niszczarki w konfiguracji z archlectorem, bo nie będziesz mógł dodać ani jednej dodatkowej kostki dispella przez całą grę - lepiej wyrzucić jakiegoś scrolla i dzięki temu zaoszczędzić pkt i mieć 1 dd więcej na każdą turę, tak moim zdaniem (no chyba że wywalić obydwa scrolle i uwolnić w ten sposób 70 pkt, oraz mieć dodatkowe 2 kostki dispella w każdej turze magii przeciwnika - dopóki żyje archlector
).
Jeśli zrezygnujesz z 2 scrollów na rzecz dodatkowych 2 kostek dispella w każdej turze (które i tak masz zapewnione od lectora), to mógłbyś owe 70 pkt przeznaczyć na sceptre of stability (15 pkt) na wizard lorda - wzmocni to nieco antymagię, power stonesa (20 pkt) na małym magu oraz o, masz jeszcze nawet pkt na lusterko na archlectora (30 pkt) jakby miał ubić jakiegoś kozaka na challenge ;D Zostaje jeszcze 5 pkt wolnych, mogłoby pójść na luckstonesa na lectora![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Jeśli zrezygnujesz z 2 scrollów na rzecz dodatkowych 2 kostek dispella w każdej turze (które i tak masz zapewnione od lectora), to mógłbyś owe 70 pkt przeznaczyć na sceptre of stability (15 pkt) na wizard lorda - wzmocni to nieco antymagię, power stonesa (20 pkt) na małym magu oraz o, masz jeszcze nawet pkt na lusterko na archlectora (30 pkt) jakby miał ubić jakiegoś kozaka na challenge ;D Zostaje jeszcze 5 pkt wolnych, mogłoby pójść na luckstonesa na lectora
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Obrazek](https://www.dropbox.com/s/u052qe1gp342bat/okon.jpg?dl=1)