Rozpiski Imperialne 8 edycja

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja

Post autor: Varden »

To jeszcze jedno pytanko. Jaki bazyliszek? Myślałem o Prezesie dla +1 do zaczynania.

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Varden pisze:To jeszcze jedno pytanko. Jaki bazyliszek? Myślałem o Prezesie dla +1 do zaczynania.
Generalnie jest to chyba najlepszy bazyliszek dla imperialistów. Ja niestety z powodu braku modelu biorę Barbie.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Taka opcja na bazyla:

2400 Pts - Empire Army

1 Arch Lector of Sigmar 286.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Van Horstman's Speculum [30.0]
Armour of Meteoric Iron [25.0]
1 War Altar
2 Warhorse

1 Wizard Lord of the Light Order 285.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light;
Seal of Destruction [45.0]
Talisman of Endurance [30.0]

1 Battle Wizard of the Light Order 95.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Light
Obsidian Amulet [30.0]

1 Captain 127.0 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Might [15.0]
Enchanted Shield [15.0]
1 Warhorse

1 Captain 160.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Dawn Stone [25.0]
Dragonhelm [10.0]
Sword of Battle [15.0]
1 Pegasus [50.0] Pts

1 Captain 157.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery [35.0]
Charmed Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Pegasus [50.0] Pts


8 Knightly Orders 272.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
War Banner [25.0]
1 Preceptor [16.0] Pts
9 Warhorse

39 Halberdiers 220.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant [8.0] Pts

19 Free Company 120.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Sergeant [8.0] Pts

3 Great Cannon 300.0 Pts
1 Mortar 75.0 Pts
1 Steam Tank 300.0 Pts


Additional Casting Dice: 0
Additional Dispel Dice: 2
Models in Army: 95

Total Army Cost: 2397


natchnieniem była rozpa piotra jaką grał u Niemiaszków. 3 działa dlatego że moim zdaniem są lepszą opcją od 2 dział i 2 moździerzy była też opcja na 2 działa i rakiety z inżynierem ale doszedłem do wniosku że 3 działa będą skuteczniejsze w eliminowaniu groźnych celów. brak life na magach - dlatego, że małemu wyszedł tylko 1 poziom, więc nie było sensu ustawiać go na life, na light jest bardziej użyteczny (banishmenty na lordzie i papie i dodatkowy fireball) - czołg jest w takim przypadku mocno 0/1 ale przy 1 levelowym magu na life również by za dużo nie zdziałał (z założenia nie operuje w 12 calach od małego więc nie będzie leczony nawet z atrybutu life'a), brakuje mi tutaj flagellantów - mam do nich sentyment gdyż dzięki temu regonowi wygrałem niejedną bitewkę, ale mam też kilka traum z ich udziałem postawiłem więc na halabardników i dwa pegazy.

na papierze wygląda całkiem ciekawie jak będzie w rzeczywistości się zobaczy - zapraszam doświadczonych graczy do skomentowania tych moich pomysłów...
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Siena pisze:
Varden pisze:To jeszcze jedno pytanko. Jaki bazyliszek? Myślałem o Prezesie dla +1 do zaczynania.
Generalnie jest to chyba najlepszy bazyliszek dla imperialistów. Ja niestety z powodu braku modelu biorę Barbie.
Ja czasami nie lubię być pierwszy. dlatego biorę Łysatego :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Ta kawaleria do mnie nie przemawia. Ciężko wymanewrować wroga i na bok zajechać. A tak to grzęźnie na stedfaście wroga w 1 turze i w kolejnych niewiele zrobi poza trzymaniem oddziału na swoim fajnym sv.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

imo nie najgorsze zabezpieczenie flanki - taki regon postraszyć potrafi a jak utknie to zawsze można tanka albo Altar dosłać :wink:

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Kawa z założenia nie wjeżdża od przodu w nic (sprawdzone empirycznie, nie radzą sobie chłopaki) - no chyba, że jakieś plewy, lecz od przeganiania śmieci są pegazy a one również mogą atakować z flanki. Przydałoby się leczenie puszki, lecz w takiej konfiguracji trzeba zamienić dziedzinę magii z light na life na dużym magu a w zamyśle tej rozpy jest rzucanie co turę dwóch banishmentów o sile 6 i 5 oraz 3 lub 4 strzały z dział - mało co przetrzyma taki skoncentrowany ostrzał co turę, więc zamiana magii nie wchodzi w grę.

możnaby zamienić jedno działo i halabardników na flagusi ale czy to miałoby sens?
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Reyki pisze:Ta kawaleria do mnie nie przemawia. Ciężko wymanewrować wroga i na bok zajechać. A tak to grzęźnie na stedfaście wroga w 1 turze i w kolejnych niewiele zrobi poza trzymaniem oddziału na swoim fajnym sv.
Kawaleria jeżeli wjeżdża w coś co ma siłę 3 lub 4 daje radę. Jak wejdzie od flanki, to praktycznie łamie przeciwnika. Jak mamy groźniejszy oddział, to pchamy dodatkowo czołg i papę. Wspólnie powinni złamać przeciwnika w turę.Ponadto mamy przecież turę lub dwie strzelania na osłabienie groźniejszych klocków.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

trzeba uważać na bazylu na barbie - magowie będą ginąć jak muchy. kombinacja tego bazyla z lore of death będzie bardzo ciężka do pokonania. dlatego pomysł piotra na magach w tej rozpie ma ogromne szanse powodzenia.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

rob pisze:trzeba uważać na bazylu na barbie - magowie będą ginąć jak muchy. kombinacja tego bazyla z lore of death będzie bardzo ciężka do pokonania. dlatego pomysł piotra na magach w tej rozpie ma ogromne szanse powodzenia.
barbie jest ostro przereklamowana,nigdy mi nic nie ubiła ! z magią death też bym nie przesadzał. Ale na papierze wygląda dobrze.
Obrazek

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

a ile razy grałeś przeciwko takiej kombinacji?
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

ja grałem, przy Slos odstrzelisz barbie zanim podejdzie, pomocny jest tu chainlightning, aby przeskoczył na nią, składa się wtedy jak minister mucha przed kamerami :twisted: można poprawić z cannona; lepiej już, jeżeli nie posiada 2x pedzia to fienda lub wujka, niezły jest też troll jako bloker, dość szybki i twardy w combacie
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Wujek
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Wujek »

Empire Army "Prison" 2400

1 Arch Lector of Sigmar @ 250.0 Pts
General; Prayers of Sigmar
Armour of Meteoric Iron [25.0]
War Altar

1 Wizard Lord @ 235.0 Pts
Magic Level 4
Shadow
Dispel Scroll [25.0]

1 Battle Wizard @ 145.0 Pts
Magic Level 2
Light
Seal of Destruction [45.0]

1 Captain @ 155.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery [35.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Pegasus @ [50.0] Pts

1 Captain @ 127.0 Pts
Lance; Full Plate Armor; Pegasus
Enchanted Shield [15.0]
Pegasus @ [50.0] Pts


30 Flagellant Warbands @ 300.0 Pts

30 Flagellant Warbands @ 300.0 Pts

5 Knightly Orders @ 123.0 Pts
Muzyk


1 Great Cannon @ 100.0 Pts

1 Great Cannon @ 100.0 Pts

1 Great Cannon @ 100.0 Pts

1 Mortar @ 75.0 Pts

1 Mortar @ 75.0 Pts


9 Handgunners @ 105.0 Pts
1 Marksman @ [25.0] Pts
Hochland Long Rifle

9 Handgunners @ 105.0 Pts
1 Marksman @ [25.0] Pts
Hochland Long Rifle

9 Handgunners @ 105.0 Pts
1 Marksman @ [25.0] Pts
Hochland Long Rifle


Models in Army: 107
Total Army Cost: 2400.0


Testuję i szukam sposobu na zabranie opowi wszystkich argumentów w magii i strzelaniu. Po neutralizacji/eliminacji zabieram się za kloce/śmieci, które pcha do combatu. Zachęcam do wypróbowania. W moich grach wychodzi różnie, ale jest potencjał. Pytania i opinie proszę:)

EDIT dlaczego HLF?: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=18&t=33949

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Bardzo biedny jest ten arcylektor. Nie widzę też klocka do trzymania magów. Natomiast wsadzanie ich do 10 handgunersów jest ryzykowne. Dostaną z jeden-dwa pociski lub placek z klopy i pozamiatane. Nie ma też co liczyć na snajperów. Bohaterowie przeciwnika będą skitrani za jakimś regimentem i już na dzień dobry masz - 2 do trafienia.

Park maszynowy jest konkretny, ale przy slosie bardzo łatwy do wyeliminowania. Jaka magia na magach? Masz zamiar grać defensywnie z kontrą z flagusi?
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, o 19:27 przez Siena, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wujek
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Wujek »

Arcylektor jest w rozpisce głównie dla spelli z lighta i modlitw (boostowanie/ochrona unitów), do omiatania tyłów i dla dispella kiedy nie mam już niszczarki i scrolla. Nie idzie na challange. Bohaterów w klocach się nie boję, a Ci na monsterach mają bać się armat. Magowie siedzą siedzą w handgunnersach, a Ci są lekko cofnięci w deployment zone, żeby uciec od krótkich/średnich zasięgów magii i strzelania. To jest defens, więc nie muszę biec magiem za oddziałami, żeby je osłaniać, a kiedy przeciwnik się zbliża, walę do niego. Samopas puszczeni są pegaziści, bo mają swoje zadania. Zresztą, często w trzeciej (czwartej) turze op jest już bez maszyn i ze zneutralizowaną magią, Lektor, KO i hundgunnersi zajęli się śmieciem i pozostaje tylko dobić kloce, które stały na zboostowanych flagusiach. Nie boję się, kiedy strzelają mi do pegazistów, bo wtedy maszyny mają spokój, ani kiedy strzelają do maszyn, bo wtedy kapitanowie czyszczą park przeciwnika.

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Wujek pisze:Arcylektor jest w rozpisce głównie dla spelli z lighta i modlitw (boostowanie/ochrona unitów), do omiatania tyłów i dla dispella kiedy nie mam już niszczarki i scrolla. Nie idzie na challange. Bohaterów w klocach się nie boję, a Ci na monsterach mają bać się armat. Magowie siedzą siedzą w handgunnersach, a Ci są lekko cofnięci w deployment zone, żeby uciec od krótkich/średnich zasięgów magii i strzelania. To jest defens, więc nie muszę biec magiem za oddziałami, żeby je osłaniać, a kiedy przeciwnik się zbliża, walę do niego. Samopas puszczeni są pegaziści, bo mają swoje zadania. Zresztą, często w trzeciej (czwartej) turze op jest już bez maszyn i ze zneutralizowaną magią, Lektor, KO i hundgunnersi zajęli się śmieciem i pozostaje tylko dobić kloce, które stały na zboostowanych flagusiach. Nie boję się, kiedy strzelają mi do pegazistów, bo wtedy maszyny mają spokój, ani kiedy strzelają do maszyn, bo wtedy kapitanowie czyszczą park przeciwnika.

Zapomniałeś chyba, że skrole zajmują 2DD, więc nawet gdy ich już nie masz, nie możesz korzystać z 2DD generowanych przez arcylektora. W teorii wszystko wygląda dobrze, ale praktyka swoje :mrgreen: Bardzo chciałbym zobaczyć twoją bitwę z moim kuplem, który gra mega mocnym krasnoludzkim defensem :D

Awatar użytkownika
Wujek
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Wujek »

Siena pisze: Zapomniałeś chyba, że skrole zajmują 2DD, więc nawet gdy ich już nie masz, nie możesz korzystać z 2DD generowanych przez arcylektora. W teorii wszystko wygląda dobrze, ale praktyka swoje :mrgreen: Bardzo chciałbym zobaczyć twoją bitwę z moim kuplem, który gra mega mocnym krasnoludzkim defensem :D
No tak, w dowolnym momencie gry nie mogę przekroczyć dwóch dodatkowo generowanych kości do Dispell Pool. Gdy mam scrolla i niszczarkę to zapychają mi limit, ale po ich wykorzystaniu pozostają mi tylko 2DD od lektora. Czy źle gramy? Jeśli źle, to możesz wykreślić argument z DD;)

Z kraśkami przeważnie wychodzę na remis, niezależnie od rozpy. A właśnie.. brakuje mi tu osobnego podforum w dziale imperium "jak sobie radzicie z.." i listą wszystkich armii, gdzie moglibyśmy wrzucać sprawdzone zagrania.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Wujek pisze:No tak, w dowolnym momencie gry nie mogę przekroczyć dwóch dodatkowo generowanych kości do Dispell Pool. Gdy mam scrolla i niszczarkę to zapychają mi limit, ale po ich wykorzystaniu pozostają mi tylko 2DD od lektora. Czy źle gramy?
źle gracie, jak masz przedmiot autodispelujący czar zajmuje on 1dd i mimo wykorzystania go, nie powiększasz limitu
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Wujek
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Wujek »

#helion# pisze: źle gracie, jak masz przedmiot autodispelujący czar zajmuje on 1dd i mimo wykorzystania go, nie powiększasz limitu
Staram się teraz przypomnieć sobie, czy nie wypaczyło to kilku wyników. Ten dwie kości czasem pomagały mi ostatecznie przydusić magię pod koniec gry. Jeśli ich nie ma, to należy założyć, że w turach 4-6 coś tam jeszcze od biedy będzie opowi wchodziło;)

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Jeśli gracie na zasady Euro, to jest tak jak piszą Siena i #helion#. I tym samym zbędne jest moim zdaniem wzięcie dispell scrolla i niszczarki w konfiguracji z archlectorem, bo nie będziesz mógł dodać ani jednej dodatkowej kostki dispella przez całą grę - lepiej wyrzucić jakiegoś scrolla i dzięki temu zaoszczędzić pkt i mieć 1 dd więcej na każdą turę, tak moim zdaniem (no chyba że wywalić obydwa scrolle i uwolnić w ten sposób 70 pkt, oraz mieć dodatkowe 2 kostki dispella w każdej turze magii przeciwnika - dopóki żyje archlector :P ).

Jeśli zrezygnujesz z 2 scrollów na rzecz dodatkowych 2 kostek dispella w każdej turze (które i tak masz zapewnione od lectora), to mógłbyś owe 70 pkt przeznaczyć na sceptre of stability (15 pkt) na wizard lorda - wzmocni to nieco antymagię, power stonesa (20 pkt) na małym magu oraz o, masz jeszcze nawet pkt na lusterko na archlectora (30 pkt) jakby miał ubić jakiegoś kozaka na challenge ;D Zostaje jeszcze 5 pkt wolnych, mogłoby pójść na luckstonesa na lectora :mrgreen:
Obrazek

ODPOWIEDZ