Jak startować?

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Re: Jak startować?

Post autor: medzik »

na euro 7 maks, czyli 2 pudła a jednego to możesz od kogoś dokupić, są oferty albo w dziale kupie zamieść info

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Jednak zdecydowałem się na trzy pudła, bo załapałem się na rabat dzięki temu, zresztą łatwiej dwóch sprzedać niż kupić jednego.
Dziękuję za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

Stan pisze:Jednak zdecydowałem się na trzy pudła, bo załapałem się na rabat dzięki temu, zresztą łatwiej dwóch sprzedać niż kupić jednego.
Dziękuję za odpowiedzi.
Jakbyś jednego z mieczem chciał sprzedawać daj znać na PW.

Awatar użytkownika
Generał
Wałkarz
Posty: 53

Post autor: Generał »

To ja wezmę drugiego demisia :) Jakby co to PW.

hubix
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: hubix »

19 halabard (sklejeni 10/19 mam wszystkie bitsy)
10 strzelców (sklejeni , mam wszystkie bitsy)
7 rycerzy (Sklejeni)
bsb (Pudełko Empire Generał )
konny generał (Pudełko Empire Generał )


mam jeszcze konika i rycerza jednego w częściach , ale konika wezmę do bsb i sklęję konne bsb a rycerzyk nie wiem , macie jakieś propzycję ? ( mogę pobawić się z green stuffem i bitsami i zrobić z niego war priesta :P) :D

Czy takie sklejenie ma sens czy lepiej przeprowadzić przeszczep rąk strzelcom i wyposażyć ich w kusze :D ?
Co do tego dokupić w najbliższym czasie i czy to co posiadam na chwilę obecną nada się do nauki gry :) ?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Brakuje Ci tego co w imperium najlepsze, czyli maszyn. IMO na początek działo+czołg. Dalej obowiązkowo dwóch magów, a potem już sam dojdziesz czego Ci potrzeba.
Konny generał raczej Ci się nie przyda, za to konny BSB jak najbardziej, podobnie konny warrior priest.
IMO strzelców lepiej przerobić na halabardy/włócznie jeśli Ci się uda, ewentualnie łuczników. Ani kusznicy ani strzelcy nie są warci wystawienia.

hubix
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: hubix »

Generała skleić jako piechura , a konika zostawić sobię dla innego szczęśliwca czy skleić 8 rycerzyka ? :P

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Generała raczej nie będziesz wystawiał, raczej arch lektora. Ale jeśli już wystawisz dowódcę, to konno, bo można go wtedy lepiej opancerzyć. IMO sklej go konno i używaj jako championa, jak będziesz chciał nim zagrać to masz model.

Mateo
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Mateo »

czesc. po dlugim rozmyslaniu zdecydowalem sie na Empire.
jako ,ze jestem mega poczatkujacy i widze tutaj na forum jakies ograniczenia, ktorych nie ma w ksiazce armii, mam pytanie.
a mianowicie jak nalezaloby zaczac swoja przygode z ta armia? czy wszystko w ksiedze armii nadaje sie do gry? i ktore jednostki sa najsilniejsze?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Z core praktycznie tylko halabardy i kawaleria. Special jest praktycznie w całości grywalny, ale najbardziej demigryfy i działo. Z rare wszystko mocne.
Na początek kupiłbym batalion, dwóch magów i książkę. Potem trzy demigryfy i generała/bsb.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

W rarach jest rakietnica. Jest kompletnie bezużyteczna. W specialach są flagellanci i mortary. Również bardzo słabe wybory.
Na pewno warto brać demigryfy, działo oraz magów. Cała reszta jest indywidualnym wyborem i proponowałbym najpierw trochę pograć i zobaczyć co komu bardziej odpowiada, a dopiero potem robić jakieś większe zakupy.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
rover
Mudżahedin
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa / Gamonie

Post autor: rover »

Imperium to bardzo elastyczna armia. Można ją złożyć ofensywnie i defensywnie. Warto się zastanowić co Ci bardziej odpowiada i co chcesz grać. Możesz złożyć armie bardziej piechociarsko - strzelecką lub full napór na samej kawalerii. Obydwie opcje potrzebują solidnego wsparcia magii. Opcji jest dużo :)

Najpopularniejsze wybory w chwili obecnej to (w nawiasach w jakich oddziałach mniej więcej się ich wystawia):

CORE
- duże oddziały Knights of the Inner Circle (12-15)
- małe Knightly Orders (~5)
- Halabardnicy w dużych klockach (35-40)
- detachmenty łuczników

SPECIAL:
- Demigryfy (3-5/6 modeli w oddziale w zależności od roli)
- Reiksguard (mniej popularni, głównie przez moc gryfów, ale mają swoje zastosowania)
- Działa (1-3)
- Greatswordzi (~30 dają radę, ale bardzo drodzy w punktach, więc mało ludzi ich wystawia, turniejowo w ogóle)
- Pistoliersi (~5 czasami ludzie wciskają małe oddziały)

RARE:
- Hellblaster (1 max 2 koniecznie z inżynierami, zdania co do skuteczności mocno podzielone :D)
- Czołg (1)
- Celestial Hurricanum / Luminark of Hysh (1, mniej popularne, ale ja np. jestem fanem Luminarka)


Herosi/Lordowie bardzo różnie. Generałem najczęściej jest Arch Lector (opcje na piechote, na koniu i na wózku w zależności od kompozycji armii) i Grand Master. Do tego każda rozpa powinna mieć dużego maga. Z Herosów na pewno potrzebny jest kapitan BSB, przydaje się kapitan na pegazie, czasami pojedyńcze konie są szałowe, ale to już wyższa szkoła jazdy).


Jak wybierzesz coś z powyższej listy to będziesz miał na stole raczej grywalne modele. Jak złożysz wszystko do kupy z głową to wyjdzie Ci nawet silna armia :) To czego nie ma na liście jest albo słabe, albo kosztosłabe, albo wymaga wyższego poziomu kminy żeby działało, ale skoro jesteś początkującym to raczej nie polecam ;)

PS - wszystko powyższe to moje osobiste zdanie, jeżeli ktoś ma inne pomysły to tym lepiej dla tematu :)

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Za 30 greatswordów jest 60 halabard które zapychają core, IMO ciężka konkurencja dla elitarnych mieczników.

Awatar użytkownika
rover
Mudżahedin
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa / Gamonie

Post autor: rover »

Stan pisze:Za 30 greatswordów jest 60 halabard które zapychają core, IMO ciężka konkurencja dla elitarnych mieczników.
No i między innymi dlatego żadko się greatów widuje na stołach, a szkoda, bo fajne figurki ;)

ODPOWIEDZ