Jak startować?

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Re: Jak startować?

Post autor: Kordelas »

Nie no jasne ,są dobre to są w rozpiskach :) ale czasem można pograć dla zabawy bez nich ,a i tak sobie radzić ;)
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

fcBombadil
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fcBombadil »

Panowie, dziękuję za odpowiedź, jednakże nadal nie odpisaliście mi na pyt. 3:D
Kupować batalion, czy nie?

Awatar użytkownika
Legion
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Ostland

Post autor: Legion »

Hmmm, właściwie co teraz jest w imperialnym batalionie? Dobrze pamiętam, że on się ze 3 razy zmienił w ostatnich czasach? :)

Pewnie są tam rycerze, a tych masz już podobno trochę, nie wiem czy jest sens więcej na początek. Nie lepiej łapać jakieś używane okazje na Allegro, zamiast tego? ;)
Vae victis!

fcBombadil
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fcBombadil »

W tej chwili na Allegro dużo nie ma...
A w batalionie jest teraz 20 State Troopsów, 8 knightów, 1 działo i 10 handgunerów/kusz.
Pewnie są tam rycerze, a tych masz już podobno trochę, nie wiem czy jest sens więcej na początek.
Właśnie, właśnie. Mam ich 16 i nie wiem czy nie jest to już wystarczająco dużo. Ale ST i działo i tak bym kupił..

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Lipny ten batalion ,niby zaoszczędzisz ,a będziesz miał jednsotki których pewnie za dużo nie użyjesz :roll: zwłaszcza jak masz tylu rycerzy
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

fcBombadil
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fcBombadil »

Czyli 24 rycerzy to przegięcie? Słaba opcja? Nie wiem, nie znam się:D
Więc lepiej kupić oddzielnie 20 ST (a może 30 Men-at-Arms i konwertnąć?) i cannona [i coś najwyżej dokupić jeszcze (co?, sławetne demigryfy? więcej ST/M-a-A?)], niż ten batalion?

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

24 rycerzy powinno Ci w zupełności wystarczyć. Więcej to już zbytek, który być może wykorzystasz tylko przy wiekszych bitwach (więc czasami mogą się przydać, ale tylko czasami).
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Perturabo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36

Post autor: Perturabo »

Maluję ostatnio empire state troops a jako, że nie jestem graczem nie wiem jakiej wielkości zrobić movement traya. Więc jakiej wielkości on powinien być zakładając, że ze 40 tych ludzików chcę pomalować?

Awatar użytkownika
Legion
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Ostland

Post autor: Legion »

Perturabo pisze:Maluję ostatnio empire state troops a jako, że nie jestem graczem nie wiem jakiej wielkości zrobić movement traya. Więc jakiej wielkości on powinien być zakładając, że ze 40 tych ludzików chcę pomalować?
Podstawka zwykłego żołnierza ma 2x2 cm. Czyli trej powinien mieć minimum 20x8 cm, zakładając, że oddział będzie ustawiony w "hordę" - 10 chłopa na czele i 4 szeregi głębokości.

Inna opcja to ustawienie, hmmm, "defensywne" - 5 chłopa na czele i 8 szeregów w głąb. Wtedy będzie to 10x16 cm, właściwie jeden trej może obsłużyć obie te kombinacje ;)
Vae victis!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

albo jeszcze lepiej :)
zrob 2 traye 5x4 chlopa (10x8 cm + ranty), co pozwoli ci robić eleganckie swift reformy w trakcie gry bez wyciagania figurek i przestawiania ich w druga strone

testowane na moich hordach Vampire Counts, praktyczne rozwiązanie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Perturabo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36

Post autor: Perturabo »

Dzięki za odpowiedź. Chyba spróbuję zrobić traya w wersji 10 szeroki, 4 wysoki (albo nawet 5 gdyby mi się chciało kiedyś dorobić więcej żołnierzyków :) ).

Awatar użytkownika
KiciaK
Wałkarz
Posty: 63

Post autor: KiciaK »

Hej,

Planuje zakupić boxa z Hurricanum\Luminarkiem i zastanawiam się co poskładać. Luminark wydaje mi się lepszy, ale z tego co czytam forum to Hurricanum gości częściej na rozpiskach.
Może ktoś się wypowiedzieć z doświadczenia jak sprawdzają się oba gadżety i do czego najbardziej są przydatne.

Z góry dzięki.
Największy LARP Warhammera w Polsce -homepage: www.larpfort.pl FB funpage: www.facebook.com/FortRPG

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Sklej dwa mechanizmy i zamontuj tam magnesik. Będziesz mógł je zmieniać co turniej :)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
KiciaK
Wałkarz
Posty: 63

Post autor: KiciaK »

Myślałem nad tym, ale widzę również, że jest tam balkonik który też musiałby się przemieszczać - zobaczę jak przyjdzie.
A jakieś doświadczenia? Ktoś może się podzielić?
Największy LARP Warhammera w Polsce -homepage: www.larpfort.pl FB funpage: www.facebook.com/FortRPG

Awatar użytkownika
ddr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ddr »

Montujesz balkonik z tyłu wozu i możesz spokojnie używać jako oba wózki.

Poza "wieżyczką" oba wózki różnią się tylko orientacja wózka. W zasadzie ma ona znaczenie tylko przy luminarku, bo w huricanum nie ma znaczenie położenie balkonika (chyba, że jesteś purystą i chcesz mieć go jak z obrazka).

Awatar użytkownika
KiciaK
Wałkarz
Posty: 63

Post autor: KiciaK »

Dzięki, jestem purystą, ale jakoś przeżyje ten balkonik z tyłu. :)

Hurricanum może "czarować" na modele związane w walce?
Największy LARP Warhammera w Polsce -homepage: www.larpfort.pl FB funpage: www.facebook.com/FortRPG

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Nie jestem specjalistą od Imperium, ale zdaje mi się, że jest to zależne od typu czaru, czyli tak jak podaje główny book:

do walki, z walki, nie walcząc - można rzucać hexy i augmenty/ klątwy i wspierające
z walki, nie walcząc - direct damage - bezpośrednio ofensywne [czyli nie można do walki]
nie walcząc - magic missile [czyli nie można z walki, ani do walki]
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
KiciaK
Wałkarz
Posty: 63

Post autor: KiciaK »

W zasadzie działania pisze, że to jest direct damage spell. Z Twoich słów wynika, że nie walcząc mogę wrzuć storm do walki - dzięki.
Największy LARP Warhammera w Polsce -homepage: www.larpfort.pl FB funpage: www.facebook.com/FortRPG

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

KiciaK pisze:Z Twoich słów wynika, że nie walcząc mogę wrzuć storm do walki - dzięki.
Marks pisze:z walki, nie walcząc - direct damage - bezpośrednio ofensywne [czyli nie można do walki]
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

hubix
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: hubix »

To już chyba podpada pod offtop , z pytaniami to do pytania i odpowiedzi :D

ODPOWIEDZ