Empire the 9th Age

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Peroox
Mudżahedin
Posty: 204

Re: Empire the 9th Age

Post autor: Peroox »

Brakuje milicji i rajtarów :D

Może zamiast drugiego klocka halabard dać im włócznie i spróbować zmieścić milicję z pistoletami ?
For Sigmar and the Empire!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Komuś działają te włócznie? Za szalone 50pkt różnicy masz połowę milicji albo 5 kolesi więcej.

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Stan pisze:Komuś działają te włócznie? Za szalone 50pkt różnicy masz połowę milicji albo 5 kolesi więcej.
Jak pisze Stan, włócznie nic nie robią. Halabardy o wiele lepsze.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Hej,

Z piechoty w ilości 20+ korzystam tylko z włóczni. Oddział ustawiam w formacji 5x8, z rozkazem mam 20 ataków. Przeciwko powszechnie występującym rydwanom, wózkom i podobnym historiom jest to dla mnie dużo lepsza opcja. Przeciwko np. twojej rozpisce wolałbym mieć dwa klocki włóczników niż halabardników. Halabardy są fajne w hordzie, ale nie zawsze jest tyle miejsca na stole.

Inną kwestią jest też to że nie znalazłem zadowalających mnie modeli halabardników, za to dużo jest ładnych formacji pikinierów na rynku.

Odnośnie twojej rozpiski, to kosztem kilku halabardników dokupiłbym dyscyplinę demigryfom. większe są szanse że z przerzutem i tak Ci uciekną niż że tych kilku halabardników odmieni los bitwy :)

Tak offtopując troszeczkę, w początkach warhammera jak czytałem książeczki osadzone w tym uniwersum, to zawsze w imperium pojawiali się pikinierzy, włócznicy chyba nigdy. Imperium było oparte fluffowo stricte na zachodnioeuropejskich armiach z przełomu XVI i XVII wieku, gdzie występowały głównie formacje pikiniersko-muszkieterskie.
9th age to co prawda inna para kaloszy, ale korzenie i założenia podobne, jednakże przy obecnych zasadach nie mam żadnego sensownego pomysłu na użycie muszkieterów.
Włócznie, jako broń ras prymitywnych (gobliny, szczury, elfy) nie pasują do imperium.
Zamiast włóczników, w ramach heavy infantry, wolałbym zobaczyć pikinierów np. na poniższych zasadach:

Koszt bazowy 10 pkt (czyli tak jak jest)

Opcja 1: wymiana tarczy na Pikę (walka z dwóch dodatkowych szeregów, lethal strike i ap jak przy włóczni, zajmuje obie ręce) - 2pkt / model
Opcja 2: wymiana tarczy na Pikę i Heavy Armor - 3pkt / model

Przykładowe modele:
http://www.artizandesigns.com/prod.php?prod=1739
https://store.warlordgames.com/collecti ... pike-block

Oczywiście to tylko luźna sugestia, nie wie ktoś czy na forum 9th age przewijał się ten temat i jakie były argumenty?

Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Też brałem włócznie, ale naprawdę wszędzie jest piechota a nie kawaleria, dodatkowo statystycznie siła 4 robi więcej niż te kilka KB.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

No cóż, to pewnie kwestia przeciwników na których się akurat trafiło. Na ostatnim turnieju grałem w 2 bitwie z bretonią zaś w 3 z chaosem który miał kilka rydwanów i wózek, więc byli dla mnie bardziej przydatni.

Włócznie to nie tylko KB, AP(1) i Save 5+ zamiast +1 Siły i save 6+, ale również walka z dodatkowego szeregu. Liczbą ataków dla mnie w wystarczający sposób nadrabiają mniejszą siłę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Ap jest słabsze niż plus z siły dla halek. Z większą siłą łatwiej zranić a kary do sejwa takie same. Halki w sumie dobre na wszystko a włócznie to jedynie te parę ataków więcej i kb na kawopodobne modele (kto szarżuje kawą na włócznie w każdym razie?). A sejv przydaje się na hity z s3, bo wszystko co mocniej bije już kasuje praktycznie tego sejva.
Obrazek

Awatar użytkownika
Herbata
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Herbata »

po wyżyłowanej-nudnej jak flaki z olejem-przegrywającej każdy brejktru-rozpisce postanawiam przetestować coś innego.

1 Marshal @ 310.0 Pts
Plate Armour; Great Griffon
Lucky Shield [10.0]
Axe of Battle [60.0]
Talisman of Greater Shielding [50.0]
Crown of Scorn [30.0]

1 Marshal @ 270.0 Pts
Plate Armour; Great Griffon
Sprout of Rebirth [80.0]
Hardened Shield [10.0]
Flaming Lance [20.0]

1 Knight Commander @ 446.0 Pts
General; Plate Armour; Shield; Young Griffon
The Sonnstahl [170.0]
Charm of Cursed Iron [30.0]

1 Marshal - Battle Standard Bearer @ 303.0 Pts
Barding; Lance; Plate Armour; Shield; Battle Standard; Horse
Aether Icon [55.0]

4 x 5 rycerskich zamówień fcg lance i tarcze
6 demigryfów fcg tarcza lanca + sztandar na straidera
5 rajtarów 2 pistolety
5 rajtarów
czołg

Co zmienić waszym zdaniem ?
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8782
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Freddie jest z Ciebie dumny :wink: teraz to brejktru jest Twoje.

Ciekawa rozpiska, może trochę brakować czegoś na zasięg, problematyczne mogą być tereny.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Laik pisze:Freddie jest z Ciebie dumny :wink: teraz to brejktru jest Twoje.

Ciekawa rozpiska, może trochę brakować czegoś na zasięg, problematyczne mogą być tereny.
Grałem na podobną rozpę na ETC. Przeciwnik przegrał breakthrough na hobgobliny :P

Awatar użytkownika
Herbata
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Herbata »

Oho, tuzowie battla w imperialnej części forum :) a ja myślałem że tylko masochiści odwiedzają ten dział.
Wydaje mi się że jedyną słuszną drogą są działa, piechota i banishe; aleeeeeeeeeee
Ja już nie mogę! Już dosyć! Już basta! Mam chęć na befsztyczek!...
I kosztem paru (wielu?) niekorzystnych paringów spróbowałbym czegoś hmm, semicompetitive?
Więc co ucieka mojemu noobowskiemu oku? Jak zwiększyć osiągi ?
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3126
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Zmień jakoś sprzęt na herosach na gryfach, żeby mieli chociaż stałe S5. Może połącz też dwa oddziały rycerzy w jeden duży, żeby BSB miał solidne wsparcie w CC. No i daj znać jak coś zagrasz, ciekaw jestem tych gryfów.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Moja opinia tego jest taka.
Skaveny zacierają łapki. Alchemicy przebierają nóżkami. Hordy padają ze śmiechu
KoE płacze, bo kawaleryjska rozpa Empajer jest lepsza od bretońskiej :)

Wrzuć chociaż jedną dychę rycerzy. Wpierdziel tam traumaturgie by spamować kometę. Flaming sztandar obowiązkowo. Bohaterowie na demisiach mnie nie przekonują, chociaż mozesz ich trzymać w drugim szeregu co jest w sumie spoko. Reszta spoko. Chłopy czekajo.

Awatar użytkownika
Herbata
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Herbata »

Dziekuje :P to jest pula podpowiedzi na której można budować lepsze imerialne jutro. W niedzielę 2 testowe wpierdziele i bay :D huehue
Edit. Zapomniałeś Przemek dodać że mówisz jak jest, Boston maseczusets ^^
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck

Awatar użytkownika
Peroox
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Peroox »

Za to bretka wyciąga z rękawa armie po 200-300 chłopów z wsparciem relikwii.
Ehh. Gdyby tak wystawianie 200 state troopsów z papieżem miało sens.
For Sigmar and the Empire!

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Rozpiska fajna 8) . Ale dwie 5 Rycerzy połącz w 10 i troszkę inne złożenie bohaterów. Będzie Cię bolał brak magii i jak pisał Laik wszelkie tereny.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
Herbata
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Herbata »

pierwsze testy za mną (1 zmiana to 10 rycerzy z flameingiem za 2 piątki )
szczury przegrana 12-8, szczury przegrana 15-5 i VC przegrana 17-3
Gryfy w obecnym złożeniu 3 razy na tak. Terenów nie odczułem bo demi mają straidera. Cała reszta też fajnie. Bez zmian do dalszych testów :)
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Przeoczyłem straidera i mówiłem już wcześniej żeby zrobić 10 kawy :) Mam nadzieję, że zagramy na tą rozpę. :mrgreen:
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
Herbata
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Herbata »

Jest fajna, ogram ją na przyjemniejsze paringi i zdecyduje co dalej. Na 3 bitwy straciłem tylko 1 gryfa ( 4 gryfy oddały połowe punktów zostając na 1 ranie). Wiadomo że to nie są stardragony ale szukając jakiegoś boku przy multicombacie albo bijąc jakieś małe mago-bunkry mogą się zwrócić. Najsłabszym ogniwem grandmaster na demigryfie.
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Czy rozkaz Ready! Aim! Fire! zwiększy zasięg broni strzeleckiej oddziału 60szt milicji z łukami?

ODPOWIEDZ