WFB: Reworked and Rebalanced

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Remo
Falubaz
Posty: 1247

Re: Warhammer 9 edycja?!

Post autor: Remo »

Bojek(Bojo) pisze:teraz są na tapecie demony?

w sumie to mi osobiście przeszkadza atybut lora cincza...można by wykreślić dawanie regenki i byłoby git :mrgreen:
"Atybut lora cincza" czyli przyzywanie horrorów lub screamerów jest w porządku. Można by się przyczepić do dawania regenki z zasady Warpflame. :wink: (a najlepiej przywrócić jej poprzednią wersję czyli: na 1 dodatkowe k3 ran no save a na 6 +1 do regenki, żeby strzelanie/czarowanie do unitów z wysokim T miało jakikolwiek sens)

O to chodziło? :D

Niedobry, czepialski Remo.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jest misja:

UDERZENIE TWF
Misja jest bardzo ważna i prosta jak budowa cepa.
Kto ma konto na TWF - bardzo proszę o wejście w topic:

http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 76&start=0

I nasmarowanie paru słów. Mogą to być słowa uznania, krytyki, sugestie, pytania.
Chodzi o to, żeby nakręcić oglądalność tego. Jest to bardzo ważne. Dzięki!

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

Remo pisze:
Bojek(Bojo) pisze:teraz są na tapecie demony?

w sumie to mi osobiście przeszkadza atybut lora cincza...można by wykreślić dawanie regenki i byłoby git :mrgreen:
"Atybut lora cincza" czyli przyzywanie horrorów lub screamerów jest w porządku. Można by się przyczepić do dawania regenki z zasady Warpflame. :wink: (a najlepiej przywrócić jej poprzednią wersję czyli: na 1 dodatkowe k3 ran no save a na 6 +1 do regenki, żeby strzelanie/czarowanie do unitów z wysokim T miało jakikolwiek sens)

O to chodziło? :D

Niedobry, czepialski Remo.

o to to ;)

sory chodziło o warpflame :mrgreen:

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Są 2 nowe tematy, w których potrzebuję Waszej pomocy.

Pierwszy dla zwykłych zjadaczy chleba.
Drugi dla prawników.

Info w pierwszym poście. Dzięki!

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Bojek(Bojo) pisze:teraz są na tapecie demony?

w sumie to mi osobiście przeszkadza atybut lora cincza...można by wykreślić dawanie regenki i byłoby git :mrgreen:
demony sa na tepacie od jakiś dwóch tygodni - także nie wiadomo ile jeszcze tej ściany do wytapetowania zostało ;P

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1100
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Wrzuciłem temat na Bugman's Brewery z odniesieniem do TWF.

Czy proponowana przez Ciebie zmiana działania włóczni (m.in. +2 do Ini) powinna być uwzględniania przy testach?
W tym kontekście mógłbyś też przemyśleć danie Dwarf Warriorom opcji brania włóczni - jest mnóstwo metalowych wzorów kraśków z włóczniami/pikami, zarówno ze stajni GW jak i innych producentów (Battleforge, White Knight). Jest to prosty sposób na ugranie zainteresowania kolekcjonerów.

Odniesiesz się jakoś do uwag, które wcześniej wrzucałem?:
Danrakh pisze:Posiedziałem trochę nad kraśkami, kleją się w sumie fajne rozpiski ale widzę kilka problemów:

1) Kusze/strzelby z move or fire wciąż są kiepskim wyborem w core. Nadają się co najwyżej do smutnego cornerhammera podczas gdy dałeś zabawki do bardziej otwartej gry. Quick to fire sprawi, że corowi strzelcy wrócą na stół.

2) CV bound spelli z talizmanicznych run są zbyt wysokie, zwłaszcza, że żaden z tych czarów nie jest gamebreakerem (choć faktycznie świetnie grają z krasiami - gratki ich doboru).
Bez bonusu do casta i z 2+ scrollami/4 Lvl w każdej armii przepchnięcie czegokolwiek graniczy z cudem.
Zmniejszenie CV do poziomu run z kowadła i możliwość ich recastownia sprawi, że będzie można układać rozpiski wokół tych buffów.

3) Rune of Warding - zrobienie z tego jednej runy dającej 4++ (tak jak zrobiłeś ze sztandarową runą magic resistance) umożliwi robienie sensownych talizmanów. I tak nikt nigdy nie brał tego w wersji 5++/6++.

4) Dwarf Lord jest zbyt drogi żeby konkurować z kowadłem. Przy czym nie jestem pewien czy obniżenie jego kosztu cokolwiek zmieni w tej materii, bardziej widziałbym dodanie mu jakiegoś mocnego pasywnego buffa dla armii i pozostawienia kosztu na obecnym poziomie.

Na koniec nie tyle problem co raczej stwierdzenie faktu: Ancestral Grudge w poprawionej wersji jest całkiem ok natomiast slayerzy są po prostu w pytkę. Good job.
I jeszcze jedna rzecz. To odpowiedź na pytanie argh'a czy zaprzeczenie twierdzenia Remo?:
Furion pisze:
Remo pisze:
argh pisze:1. Czy Daemon Slayer nie powinien mieć również zasady "Here be dragons"? .
Każdy Daemon Slayer jest od razu Dragon Slayerem więc ma tą zasadę. :wink:
nie
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Danrakh pisze:Wrzuciłem temat na Bugman's Brewery z odniesieniem do TWF.

Czy proponowana przez Ciebie zmiana działania włóczni (m.in. +2 do Ini) powinna być uwzględniania przy testach?
Dzisiaj / jutro będzie duży update. Z podręcznikiem głównym ;)
W tym kontekście mógłbyś też przemyśleć danie Dwarf Warriorom opcji brania włóczni - jest mnóstwo metalowych wzorów kraśków z włóczniami/pikami, zarówno ze stajni GW jak i innych producentów (Battleforge, White Knight). Jest to prosty sposób na ugranie zainteresowania kolekcjonerów.
Teraz nie. Później - do przemyślenia.
1) Kusze/strzelby z move or fire wciąż są kiepskim wyborem w core. Nadają się co najwyżej do smutnego cornerhammera podczas gdy dałeś zabawki do bardziej otwartej gry. Quick to fire sprawi, że corowi strzelcy wrócą na stół.
Nie wiem, ciężko stwierdzić jak zmiany w pozostałych bookach wpłyną na popularność kusz. Moim zdaniem korzystnie. Na chwilę obecną nie zmieniam tego.
2) CV bound spelli z talizmanicznych run są zbyt wysokie, zwłaszcza, że żaden z tych czarów nie jest gamebreakerem (choć faktycznie świetnie grają z krasiami - gratki ich doboru).
Bez bonusu do casta i z 2+ scrollami/4 Lvl w każdej armii przepchnięcie czegokolwiek graniczy z cudem.
Zmniejszenie CV do poziomu run z kowadła i możliwość ich recastownia sprawi, że będzie można układać rozpiski wokół tych buffów.
Możliwe, na chwilą obecną ten temat pozostaje bez zmian. Po testach będę myślał.

3) Rune of Warding - zrobienie z tego jednej runy dającej 4++ (tak jak zrobiłeś ze sztandarową runą magic resistance) umożliwi robienie sensownych talizmanów. I tak nikt nigdy nie brał tego w wersji 5++/6++.
Dzięki, zmianę wprowadziłem.
4) Dwarf Lord jest zbyt drogi żeby konkurować z kowadłem. Przy czym nie jestem pewien czy obniżenie jego kosztu cokolwiek zmieni w tej materii, bardziej widziałbym dodanie mu jakiegoś mocnego pasywnego buffa dla armii i pozostawienia kosztu na obecnym poziomie.
Nie wiem, ciężko stwierdzić.
Pasyw ma, przenosi hamce w cory.
Kowadło to dużo punktów. Chyba dobrze wyważone.
Na koniec nie tyle problem co raczej stwierdzenie faktu: Ancestral Grudge w poprawionej wersji jest całkiem ok natomiast slayerzy są po prostu w pytkę. Good job.
Slayerów podrażam w najbliższym updacie, trochę za bardzo pojechałem.
argh pisze:1. Czy Daemon Slayer nie powinien mieć również zasady "Here be dragons"? .
demon slayer NIE ma zasady here be dragons. Tą ma wyłącznie dragon slayer.

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3749
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

A ja wyprzedzając projekt napiszę listę życzeń dla bretońskiego podręcznika

1. Cnoty rycerskie nie wliczają się w koszt pkt przedmiotów na bohaterze. Da to więcej możliwości składania lordów i herosów oraz sprawi, że będą mieli większe szanse z OP klepaczami z innych armii.

2. Breta powinna móc używać domeny światła

3. Grail Knights po 30pkt, dodatkowo dostają: Ward 5+ jeżeli siła przeciwnika wynosi 5 lub więcej to 4+ (Czyli nadal ich boli S4 AP), T4, LD9. Dzięki tym zmianom staną się w końcu bardziej wytrzymali i nie będą ginąć od byle jakiego strzelania.

4. Treb, siła bez zmian, koszt zwiększyć do 100pkt

5. Pegazy powinny kosztować 60pkt za model i mieć 3HP

6. Mounted Yeomen powinni być tańsi i to dużo. Bo obecnie Pięciu gości w miarę sensownie złożonych kosztuje prawie 100pkt, trochę za dużo jak na fast.

7. Queści powinni kosztować 24 pkt, mieć możliwość wzięcia miecza z wyborem bicia nim jednorącz (+1S i dzięki temu mają sejwa 1+) lub jak dwurakiem (+2S i sejw 2+) Generalnie podbić im sejwa o 1 i dać możliwość wyboru broni.

8. Pielgrzymi Bitewni. Koszt pkt w dół, i dać im 4T oraz 3 WSa. Będzie można ich wystawić jako fajny bloker.

9. Zbrojni 4pkt za model lub podbić im WSa do 3 i zostawić tak jak jest.

10. Łucznicy bez zmian.

12. Realmi, zmniejszyć koszt do 22pkt

13. Erranci po 18-19pkt (albo zmienić im zasadę impetusa na coś innego)

14. Zmiany wymaga bardzo dużo przedmiotów w AB, bo są po prostu bardzo słabe. Chociaż przeniesienie cnót poza limit pkt na lordach/bohaterach powinno poprawić tą sytuacje, wiec to jest do przemyślenia.

15. Czarodziejka na jednorożcu siedząc wśród swoich strażników powinna mieć LoS i dostać Lore Mastera

16. Zielony bez zmian

17. Bretoński król wymaga zmian, bo jest straszną plewą.

18. Zmniejszyć koszt hipogryfa do 100pkt

19. W Virtue of Ideal zmniejszenie liderki u posiadacza, powinno wynosić 1. Można też przyjrzeć się innym cnotom, bo niektóre są już nieaktualne lub bezużyteczne.

20. Część Bretońskich sztandarów również wymaga zmiany.

21. Można wprowadzić też 5ED spec herosów, którzy byli naprawdę fajni. Oczywiście część ich zasad potrzebowała by zmian, bo jest nieaktualna.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Matis pisze:A ja wyprzedzając projekt napiszę listę życzeń dla bretońskiego podręcznika

1. Cnoty rycerskie nie wliczają się w koszt pkt przedmiotów na bohaterze. Da to więcej możliwości składania lordów i herosów oraz sprawi, że będą mieli większe szanse z OP klepaczami z innych armii.

3. Grail Knights po 30pkt, dodatkowo dostają: Ward 5+ jeżeli siła przeciwnika wynosi 5 lub więcej to 4+ (Czyli nadal ich boli S4 AP), T4, LD9. Dzięki tym zmianom staną się w końcu bardziej wytrzymali i nie będą ginąć od byle jakiego strzelania.

4. Treb, siła bez zmian, koszt zwiększyć do 100pkt

5. Pegazy powinny kosztować 60pkt za model i mieć 3HP

7. Queści powinni kosztować 24 pkt, mieć możliwość wzięcia miecza z wyborem bicia nim jednorącz (+1S i dzięki temu mają sejwa 1+) lub jak dwurakiem (+2S i sejw 2+) Generalnie podbić im sejwa o 1 i dać możliwość wyboru broni.

14. Zmiany wymaga bardzo dużo przedmiotów w AB, bo są po prostu bardzo słabe. Chociaż przeniesienie cnót poza limit pkt na lordach/bohaterach powinno poprawić tą sytuacje, wiec to jest do przemyślenia.
No to się pośmialiśmy, teraz poprosimy jakieś rozsądne propozycje :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

FURION: co sądzisz o wywaleniu tego idiotycznego lore of undeath?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Karli pisze:FURION: co sądzisz o wywaleniu tego idiotycznego lore of undeath?
wywaliłem.


-------------------------------

Szanowne Koleżanki i Koledzy,
Bardzo proszę o stworzenie ruchu na TWF - szczegóły w pierwszym poście, wysmarowane wielkimi czerwonymi literami! Bardzo dziękuję.

pozdrawiam
Furion
Ostatnio zmieniony 31 sie 2015, o 11:56 przez Furion, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

IMO powinno zostać 10-15 przedmiotów, tak jak w innych armiach.
Grale mogą sobie kupić banner z wardem na 4+.
Pegazy dużo w górę jak każda inna MC. Zwłaszcza że mają warda.
Treb powinien mieć siłę jak każda inna katapa.

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

to i ja wrzucę swoje uwagi:
1. nowa powiększona wersja pitki jest przegięta, szczególnie, że cały Lore jest taniutki i atrakcyjny
2. czy rydwany dostają bonus do szarży z waaagh generalskiego?
3. zerknij na to duże łaa jeszcze raz - to biedny lore
4. jaki będzie limit dorabiania kości? +2 do puli PD?
5. pump wagon został pominięty przy zmianach. super model a przegrywa z goblińskim (tanie złożenie) lub orkowym (drogie złożenie):
-- jest w Rare!!
-- Save! niby tylko 5+ vs 6+, ale na pestki to kluczowe
-- ciężko nim wypracować szarżę
-- szarżuje realnie (3d6) ~10 cali (wersja 45 pkt) lub ~13 cali (55 pkt), gdy goblinski ma ~18
-- 2d6S4 + 5AS2 vs d6+1S5 + 4AS3 - nie widzę znaczącej przewagi SNOTa, gdy już dojdzie
-- w wersji z S5 przegrywa z orczym wózkiem (Rare 70 vs Special 85) przez M, T, W i Sv.

Oto moje propozycje ugrywalnienia tego modelu (jedna lub więcej opcji, cenę sobie dopasujesz):
- 3D6 z bazy, 4D6 za 10 pkt, Pump Harder Ladz tylko, gdy generał lub dowolny wróg w promieniu 12 cali (wtedy ta tańsza wersja pozwala dojść w miarę pewnie na te <12, a droższa daje opcje szachowania a la wilczy wózek (5d6 to już srogo, choć dwie pały dają scattere)
- T3 za to 5W
- Giant Exploidin' Spores na całą grę (albo tańsze)

6. Jeszcze odnośnie hopperów. Już blisko do ugrywalnienia, ale rozważ: fly od 15+, vanguard (lub scout!), grałbym kosztem rydwanów albo herosów.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Po co miałby być limit dorabiania kości do puli?

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

Co do Bretki to Questing jak ma sejwa na 3+ to moze powinien dostac jakas inna specjalna zasade, ktora by go ugrywalnila a nie zapuszkowala od razu ;-)
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

lohost pisze:wydaje mi sie albo w opisie net of amyntok w klaryfikacji jest napisane ze: jesli bohater robi test to obrywa unit chyba ze bohater probuje wyjsc wtedy obrywa unit? chyba bohater?
literówka, naprawiłem. dzięki.

@paulink17
są zmiany w OnG, jutro wszystko idzie razem z update'm.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Czemu wyrzucasz LoU? Bez eteryków i na 4 kościach to był naprawdy fajny zestaw czarów dla paru armii
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Czy jest szansa na jakąś zmianę empire free milicja?
Nawet po zmianie kosztu punktowego nie mają sensu, od frontu np. 15 modeli(3x5) wypłaca 15 ataków, tak samo jak 15 spearmen którzy mają +2do I i są tansi.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Stan pisze:Czy jest szansa na jakąś zmianę empire free milicja?
Nawet po zmianie kosztu punktowego nie mają sensu, od frontu np. 15 modeli(3x5) wypłaca 15 ataków, tak samo jak 15 spearmen którzy mają +2do I i są tansi.
ustaw ich 2x7 i jestes do przodu.

Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

Stan pisze:Czy jest szansa na jakąś zmianę empire free milicja?
Nawet po zmianie kosztu punktowego nie mają sensu, od frontu np. 15 modeli(3x5) wypłaca 15 ataków, tak samo jak 15 spearmen którzy mają +2do I i są tansi.
Popieram, w tej chwili są to prawie identyczne jednostki, z lekką przewagą spearmenów, którzy z tą ceną zyskują sens. Natomiast milicja nadal się nie pojawi w grze.
http://czopekblog.blogspot.com/
Kordelas pisze: Fluff nie wybacza.

ODPOWIEDZ