9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Re: 9th Age

Post autor: Abrasus »

Slayer Zabójców pisze:
Stan pisze: Ci co narzekają zawsze będą narzekać, albo za dużo im zmian albo za mało.
A ja się z Tobą nie zgodzę, ponieważ całą 8 edycję z zapałem grałem mimo wszelkich przegięć, niezbalansowań i jedynych słusznych złożeń w większości armybooków. Gdy wyszły pierwsze wersje 9th age to grało mi się jeszcze lepiej, a wersja 1.1/1.2 to była dla mnie perełka, najlepszy okres jeżeli chodzi o balans i ogólną frajdę z gry, lecz potem nadeszła wielka zmiana w łatce 1.3 gdzie wycieli całą magię, wrzucili jakieś niezbalansowane ścieżki magii, zrównali bohaterów z lordami, dodali procentowe ograniczenia na różnego typu jednostki i nagle ta gra zrobiła się o wiele bardziej wtórna i nudna.
Wiesz co, wszystkim się na początku wydawało, że zmiany w magii i reszta jest strasznie ciulowa i spłaszczyła grę, ale po chwili gry widać, że jest lepiej niż było... Patrząc na to, że choćby w naszym teamie masz praktycznie wszystkie pathy i każdy znajduje coś co pasuje do jego armii to chyba da się grać? Nawet ruscy przez moment grali z witchcraftem.

Też boję się nadchodzących zmian, ale tak samo bałem się poprzednich i po pierwszym przeczytaniu wydawaly mi się mega słabe - tak teraz uważam, że 1.3 to były dobre i potrzebne zmiany.

Może poczekajmy co przyniesie 2.0, potestujmy to chwilę i zobaczmy jak to działa?

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

W moim przekonaniu gra jest o wiele równiejsza.
Zmiany były i są źle postrzegane.
A przecież po owocach się poznaje.
Dla mnie chłopaki zasłużyli na kredyt zaufania s sprawie zmian i ich kierunku

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Ja to się na zmiany ciesze. Sprawiają że ta gra żyję i wprowadzają jakiś powiew świeżości. Szczególnie że narazie większość bardzo mi się podoba.
Jednakże nie byłbym taki bez krytyczny co do zmian 1.3 i ogólnie bo IMO magia dalej jest tragiczna to już wolałem starą. System scoringow to nie porozumienie (powrót do standardów!!!) . No i zniesienia podziału lordow i herosów również dobrze nie oceniam a trzeba pamiętać że to wnioski po pół roku gry już :roll:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Większość znajomych, którzy narzekali na zmiany grudniowe, teraz widzi duże plusy i uprzyjemnienie gry.

Każdy inaczej reaguje na zmiany, a team T9A nie ma raczej sił i czasu na tzw. "Management of Change".
Ja jestem na razie zachwycony z jednym wyjątkiem, względem którego nie zmieniłem zdania od ponad pół roku:
Rozwalenie jednostek na więcej slotów, a co gorsze wrzucenie niektórych jednostek w 2 kategorie, to masakra. Denerwuje przy robieniu rozp i bez Abuildera na pewno jest jeszcze ciężej. Tutaj jak to ktoś kiedyś powiedział miała miejsce "sraczka legislacyjna".

Nadal też tęsknię za "starymi" championami - +1WS, +1BS, +1A.
Żeby chociaż strzelecki champion miał coś więcej, a tak to jest "no go"

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

W sumie jak tak patrze po swojej rozpie to nie mam ani jednego sztandaru. Po zmianie, że scoring jest specialną zasadą, nie widzę sensu brania sztandarów, chyba, że jest jakiś magiczny, który chcemy wziąć na oddziale. Czempioni przydają się tylko w kombatowych oddziałach, dla challangu. W łukach nie ma sensu, bo jak potrzeba rzucić challange, to znaczy, że coś źle pograłem. Za to muzycy robią aż za dużo i mam ich prawie wszędzie. Cięcie LD na marsz i pewny sweeft reform to chyba troche za dużo. Może warto przerzucić cięcie marszu na sztandary + jeszcze coś?

@Blesu, czemu nie grasz? Masz turniej w sobote na, którym chęnie bym się zobaczył. Nie mów, że tylko przez to, że niektóre oddziały są w kilku sekcjach na raz?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

JarekK pisze:@Blesu, czemu nie grasz? Masz turniej w sobote na, którym chęnie bym się zobaczył. Nie mów, że tylko przez to, że niektóre oddziały są w kilku sekcjach na raz?
Gram srednio 2 bitwy w miesiacu :) Po prostu wszystkie soboty mi odpadaja. :)
Przy okazji zgodze sie - ja biore sztandary gl dla funu. Muzycy stali sie obowiazkowi nagle.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Blaesus pisze:Ja jestem na razie zachwycony z jednym wyjątkiem, względem którego nie zmieniłem zdania od ponad pół roku:
Rozwalenie jednostek na więcej slotów, a co gorsze wrzucenie niektórych jednostek w 2 kategorie, to masakra. Denerwuje przy robieniu rozp i bez Abuildera na pewno jest jeszcze ciężej. Tutaj jak to ktoś kiedyś powiedział miała miejsce "sraczka legislacyjna".
A ja wręcz odwrotnie, nareszcie przycięto spamy jednostek o tych samych zasadach (vide armia sky-sloopów z zeszłego ETC).
Ja w ogóle w te kategorie nie patrzę szczerze mówiąc, ale ja nie wykręcam rozp do maxa.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Też uważam, ze kategorie to spoko pomysł (chociaż jednostki zaliczające sie do dwóch grup to utrudnienie). Wcześniej twórcy żonglowali miedzy specjalami a rarami i nagle sie okazywało że pół armii musi być w rarach. A teraz jest grupa najbardziej przegietych jednostek i jest spoko. Nic nie zagina czasoprzestrzeni.

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

to teraz będzie trzeba przyciąć spamy mamut hunterów :D

rozpa z tegorocznego ETC

Geoffrey "Vvalor" SANCHEZ - Ogre Khans

Shaman : General, 4 Spells, Hellfist, Ring of fire, Thaumaturgy - 680
Mammoth Hunter, Paired Weapons, Dragonscale Helm, Scout - 250
Mammoth Hunter, Paired Weapons, Dragonfire Gem, Scout - 235
Mammoth Hunter, Paired Weapons, Scout - 220
Mammoth Hunter, Paired Weapons, Leader of the pack - 200
Mammoth Hunter, Paired Weapons, Leader of the pack - 200
3x Bruisers, S - 185
3x Bruisers, S - 185
3x Bruisers, S - 185
3x Bruisers - 165
3x Bruisers - 165
4x Tribesmen, M, S, Banner of Discipline - 289
2x Yetis - 160
2x Yetis - 160
1x Sabretooth Tigers - 80
1x Sabretooth Tigers - 80
1x Thunder Cannon - 300
1x Thunder Cannon - 300
1x Scratapult - 230
1x Scratapult - 230
Total - 4499

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4745
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

wesola rozpiska, przy tej ilosci oddzialow to ciezko przegrac, przeciwnik tego nie polapie w 6 tur :) a defensy maja b ciezko
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Gość rok temu ugrał na ETC 40 pkt, grał leśniakami i był jednym z większych nieogarów z jakimi grałem. To, że ma inną rozpę, nie zawsze musi znaczyć że jest ona genialna :P. Niby to co tutaj ma jest fajne, ale ja np nie bardzo widzę jak on będzie tym robił punkty i jak nie będzie punktów oddawał.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

dokładnie, ta rozpa jest dla beki, do grania w domu przy piwku, to od razu widać, a ludzie którzy się nią zachwycają to jakieś nooby xD

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Po co hunter wchodzi do psów? Żeby przeciwnik miał na czym nabić statica?
Może i fajne się huntery wydają, ale to ciągle 4 rany z save 5+/6+ i niewiele zmienia ten T5 tutaj.
Ja gram na 5 bulli+szaman i myślę, że to troche hardcore, a tu koleś ma magię i generała w klocku 4 ogrów :P
Mamy katapultę+tygrysy+yeti, wychodzi mniej więcej tyle samo punktów co duża krowa, ale imo słabsze.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8782
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

z psami ma vanguard, mogą zgarnąć trochę BSowego strzelania, później się odłącza
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

wind_sower pisze:@świetabarbara
A oddziały, które mogą nosić różne bronie? Czy powinniśmy mieć 4 różne unit entries dla warriorów? Tarcza/PW/GW/Halberd?
A bohaterowie? Chyba trochę przegiąłeś tutaj, ale z wysokości bretońskiego siodła wiele spraw może wydawać się prosta.
Dokładnie tak. 4 Unit entry będzie nie mniej czytelne niż opcja z dodawaniem broni i przeliczaniem punkcików. Nie każdy poczatkujacy gracz wie o armybuilderze. Ostatnio staram sie promować QS i widzę, z czym poczatkujący gracze mają problem. Co do bohaterów rownież podałem Ci rozwiązanie o nawiasach. Może nie bretończyk tutaj zadziera nochala [-X
Tak to by mogło wyglądać:
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

swieta_barbara pisze:
Blaesus pisze:Ja jestem na razie zachwycony z jednym wyjątkiem, względem którego nie zmieniłem zdania od ponad pół roku:
Rozwalenie jednostek na więcej slotów, a co gorsze wrzucenie niektórych jednostek w 2 kategorie, to masakra. Denerwuje przy robieniu rozp i bez Abuildera na pewno jest jeszcze ciężej. Tutaj jak to ktoś kiedyś powiedział miała miejsce "sraczka legislacyjna".
A ja wręcz odwrotnie, nareszcie przycięto spamy jednostek o tych samych zasadach (vide armia sky-sloopów z zeszłego ETC).
Ja w ogóle w te kategorie nie patrzę szczerze mówiąc, ale ja nie wykręcam rozp do maxa.
NIGDY nie gralem na wymaksowanej rozpie. Po prostu ograniczenia scinaja spam i stabdardowe OP rozpy, niestety jednoczesnie ograniczaja funowe i oryginalne rozpy.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Ograniczono spam... tia. VS i Plague Disciples.

Ale fakt: z każdą iteracją jest trochę lepiej. I niestety trochę nudniej.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8782
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Nie jest nudno - wystarczy trochę pomyśleć i da się złożyć ciekawe rozpy :)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Nudno nie jest, ale coraz mniej opcji do wymyślania. Balance, streamline, playstyle, unit purpose. Ordnung muss sein. A jak chcecie przepisów 'casual style' to sobie je sami napiszcie w sekcji homebrew.

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Z perspektywy 'turniejowca' ja się cieszę, że np większość strzelania jest w jednej sekcji, a nie jak 1/3 strzelania jest w specjalach, 1/3 w rarach, 1/3 w core i nagle masz 140 strzałek na turę i nic więcej w armii ( :wink: ). Ja rozumiem, że są jakieś złożenia, które przez to nie wchodzą, ale nie wyobrażam sobie jak łatwo rozróżnić 'fluffowe' 7 monsterów w armii od 'OP' 7 monsterów w armii (albo analogicznie 7 maszyn). Docelowo balans ma być taki, żeby każdy unit miał jakieś zastosowanie (i po części już tak jest, tylko niektóre mają tych zastosowań za dużo :D ) - szkoda, że chłopaki nie chcą na to poczekać, tylko szykują kolejne zmiany, ale ja nadal patrzę na nie pozytywnie. Widziałem wstępne zmiany w magii, grałem nowym bookiem chaosu - zmiany oceniam na plus, na pewno będzie trochę urozmaicenie dla tych, którzy teraz narzekają na nudę.

ODPOWIEDZ