9th Age
Re: 9th Age
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... back-v1-3/
Tu jest na przykład fajne podsumowanie HE. W miarę sensownie, z pewnymi wyjątkami, jest opisane, jak dany oddział/upgrade się sprawdza na aktualnej wersji zasad. Ma to sens, jest to zrobione na bazie wielostronicowej dyskusji. I niestety wydaje mi się, że mimo całkiem poprawnej diagnozy, obawiam się, że 80% zaproponowanych zmian nie zostanie wprowadzonych, przez co znowu będą lepsze i gorsze picki. Bardzo mi się podoba balans zewnętrzny między armiami (poza 3, DE, OK, ID), za to patrząc po WoDG i HE, czyli armiach, którymi grałem, balans wewnętrzny mocno kuleje Mam nadzieję, że na tym się skupią po wydaniu 2.0, bo co z tego, że mam 200 opcji w booku, jak max 15 ma sens, a na przykładzie wyżej zapostowanej diagnozy dałoby się to naprawić 2 update'tami (pierwszy masywny, drugi poprawkowy). Dodatkowo, mam nadzieję, że po 2.0 będzie update do "FULL GAME", który naprawi, buble które wyjdą po wydaniu 2.0 i na tym skończy się mieszanie w Rule Booku, a skupią się na balansie wewętrznym Army Booków, też na zasadzie jeden po drugim w 2 updatach, masywny i poprawiający.
Tu jest na przykład fajne podsumowanie HE. W miarę sensownie, z pewnymi wyjątkami, jest opisane, jak dany oddział/upgrade się sprawdza na aktualnej wersji zasad. Ma to sens, jest to zrobione na bazie wielostronicowej dyskusji. I niestety wydaje mi się, że mimo całkiem poprawnej diagnozy, obawiam się, że 80% zaproponowanych zmian nie zostanie wprowadzonych, przez co znowu będą lepsze i gorsze picki. Bardzo mi się podoba balans zewnętrzny między armiami (poza 3, DE, OK, ID), za to patrząc po WoDG i HE, czyli armiach, którymi grałem, balans wewnętrzny mocno kuleje Mam nadzieję, że na tym się skupią po wydaniu 2.0, bo co z tego, że mam 200 opcji w booku, jak max 15 ma sens, a na przykładzie wyżej zapostowanej diagnozy dałoby się to naprawić 2 update'tami (pierwszy masywny, drugi poprawkowy). Dodatkowo, mam nadzieję, że po 2.0 będzie update do "FULL GAME", który naprawi, buble które wyjdą po wydaniu 2.0 i na tym skończy się mieszanie w Rule Booku, a skupią się na balansie wewętrznym Army Booków, też na zasadzie jeden po drugim w 2 updatach, masywny i poprawiający.
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3098
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Czy divine atacks dzialaja w strzelaniu?
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Tak w przypadków demonów zmian divine jest i w strzelaniu i w kombacie
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3098
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Successful Ward Saves taken against attacks with
this special rule, or against Close Combat Attacks
made by model parts with this special rule must
be rerolled.
Prosze wskazac gdzie napisane jest ze nie dotyczy strzelania.
this special rule, or against Close Combat Attacks
made by model parts with this special rule must
be rerolled.
Prosze wskazac gdzie napisane jest ze nie dotyczy strzelania.
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
T9A może powinno przedefiniować sposób działania potworów, tak by dało się grać przeciw takiej armii? Na razie jednak zmiany sprowadzają się do wycinania kolejnymi ograniczeniami lub nerfami wszystkiego co odbiega od średniej, bez woli zmiany czegokolwiek w samej mechanice gry. Powiedzmy sobie uczciwie: nowa statystyki nie wprowadzają żadnej zmiany, są innym zapisem starej mechaniki, by GW przypadkiem się nie przyczepiło.Abrasus pisze:Ja rozumiem, że są jakieś złożenia, które przez to nie wchodzą, ale nie wyobrażam sobie jak łatwo rozróżnić 'fluffowe' 7 monsterów w armii od 'OP' 7 monsterów w armii (albo analogicznie 7 maszyn).
Efektem takiego równania w dół jest np. dzisiejszy stan VS. Armia opiera się dziś na OP Plague Disciples. Są tak OP, że we we wszystkich rozpisach na ETC występuje po kilka ich oddziałów. Wszyscy klną jak to bardzo OP jednostka jest. Tylko że... ta jednostka nie zmieniła się od 1.1. Wszystko inne znerfiono tak, że teraz coś na co nikt nie zwracał uwagi nagle wystaje nad poziom. No to pewnie teraz ciachną Discipli... potem przyjdzie czas na Wahadło... i tak nerfiąc wszystko do poziomu gruntu wylądujemy na koniec z 16 armiami różniącymi się w detalach, bo tylko wtedy da się je porządnie zbalansować. No może z 2-3 grupami niemal identycznych armii.
lwieserce85 pisze:Successful Ward Saves taken against attacks with
this special rule, or against Close Combat Attacks
made by model parts with this special rule must
be rerolled.
Prosze wskazac gdzie napisane jest ze nie dotyczy strzelania.
Divine ataki działają jeśli są to:
1) Attacks with this special rule
W stylu katapulta cyklopa, która ma wpisane Divine Attacks w profil BRONI
2) Close Combat Attacks made by model parts with this special rule
Czar 3 z Divination daje zasadę Divine Attacks do MODELU (a nie do BRONI), więc w jego przypadku model stosuje tą część z tej zasady, z której jasno wynika, że modele posiadające Divine Attacki stosują je do swoich CLOSE COMBAT attacks.
Ja nie widzę nic co by wskazywało, że "SHOOTING ATTACKS made by model parts with this special rule" korzystają z tej zasady... Było to wałkowane z 10 razy już na forum przynajmniej, jeśli mi nie wierzycie, napiszcie na forum t9a, Lagerlof z przyjemnością odpowie po raz 11.
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3098
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Do modelu a nie broni zatem spearbscki ktore nie kozystaja z zadnej broni(sa potworami)maja divine attacks w strzelaniu
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Przeczytaj uważnie upgrade'y do Weapon Beasts (wskazówka - słowo nad Shoot Spikes and Spout Flames - WEAPONS).lwieserce85 pisze:Do modelu a nie broni zatem spearbscki ktore nie kozystaja z zadnej broni(sa potworami)maja divine attacks w strzelaniu
ostatnio byla ankieta na t9a odnosnie pkt czy powinny sie zmienic jako standard rozgrywkowy, co tam wpisaliscie? jest szansa ze zmieni sie "norma" punktowa dla rozgrywek turniejowych?
jeszcze w topowych armiach widac jakies minimalne zmiany bo cos za cos tam wchodzi, ale 75% armii to kopiuj wklej jednego buildu i zwyczajnie wieje nuda do oporu. normalnie na dłoni widac balans wewnetrzny moze zmiana pkt troche ozywi gre
jeszcze w topowych armiach widac jakies minimalne zmiany bo cos za cos tam wchodzi, ale 75% armii to kopiuj wklej jednego buildu i zwyczajnie wieje nuda do oporu. normalnie na dłoni widac balans wewnetrzny moze zmiana pkt troche ozywi gre
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.
4750
Zawsze brakuje tego drobiazgu, by wsadzić coś ciekawego. Aczkolwiek nie wiem, czy ograniczenia pkt nie są specjalnie pod 4500... Jak ktoś zwiększy format, to nie wiem czy nie obniżą limitów % na niektóre sloty :/
Zawsze brakuje tego drobiazgu, by wsadzić coś ciekawego. Aczkolwiek nie wiem, czy ograniczenia pkt nie są specjalnie pod 4500... Jak ktoś zwiększy format, to nie wiem czy nie obniżą limitów % na niektóre sloty :/