9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: esgaroth »

cicho xD ziomki z total wara się nie znają, prawdziwa bitwa to bieganie po lasach i górach xD

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Slayer Zabójców pisze:Tak offtopując to pole walki w naszej grze figurkowej z reguły wygląda bardzo śmiesznie, zastanawiam się kto by wybrał takie miejsce na prowadzenie bitwy... Wystarczy spojrzec na Total War Warhammer, tam też są lasy i przeszkody terenowe, ale nie wygląda to tak jakby Sigmarowi z kieszeni wypadły 2 lasy, 2 wzgórza, kilka murków, jeziorko i 2 skały na połaciu 2 hektarów :P
chyba jakieś wiśniowe zagajniki, plus kałuża i kretówki nieco większe, no i jeszcze jakieś spore kamulce na skalniaki w ogrodzie ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Kosa pisze:
Slayer Zabójców pisze:Tak offtopując to pole walki w naszej grze figurkowej z reguły wygląda bardzo śmiesznie, zastanawiam się kto by wybrał takie miejsce na prowadzenie bitwy... Wystarczy spojrzec na Total War Warhammer, tam też są lasy i przeszkody terenowe, ale nie wygląda to tak jakby Sigmarowi z kieszeni wypadły 2 lasy, 2 wzgórza, kilka murków, jeziorko i 2 skały na połaciu 2 hektarów :P
chyba jakieś wiśniowe zagajniki, plus kałuża i kretówki nieco większe, no i jeszcze jakieś spore kamulce na skalniaki w ogrodzie ;)
Głównie chodzi o to, że w TW plansza jest wielopoziomowa, dzięki czemu przy dobrym ustawieniu można mieć z tego korzyść lub przy 0 zmyśle taktycznym wręcz przeciwnie, plansza w grze figurkowej to płaska powierzchnia z kilkoma nienaturalnymi terenami... ale nie da się tego inaczej rozwiązać, więc po prostu narzekam :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Citadel realm of battle gameboard nie jest płaska :D
Po prostu nie korzystacie z dedykowanej planszy.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Przerzućta się Panowie na szachy, będziecie szczęśliwi - balans na maxa! I nie ma siedzenia w rogu i strzelania...

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

No co ty szachy promuja gre z kontry xD
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Kosa pisze:
Slayer Zabójców pisze:Tak offtopując to pole walki w naszej grze figurkowej z reguły wygląda bardzo śmiesznie, zastanawiam się kto by wybrał takie miejsce na prowadzenie bitwy... Wystarczy spojrzec na Total War Warhammer, tam też są lasy i przeszkody terenowe, ale nie wygląda to tak jakby Sigmarowi z kieszeni wypadły 2 lasy, 2 wzgórza, kilka murków, jeziorko i 2 skały na połaciu 2 hektarów :P
chyba jakieś wiśniowe zagajniki, plus kałuża i kretówki nieco większe, no i jeszcze jakieś spore kamulce na skalniaki w ogrodzie ;)
Panowie, to wygląda tak a nie inaczej, bo SKALA. Modele mamy w 1:28 czy tam 1:35. Przekładając to na cale stołu, to jest 48"x72" wychodzi, że jakbyśmy chcieli zrobić modele w 1:1, to stół(podłoże) powinien mieć wymiary 1344"x2016" (w metrach: 34,5 x 51,6) i odpowiednio dla skali 1:35 (w metrach: 43 x 64,5).

W Total warze te modele są malusieńkie, a tu wychodzi, że po prostu są za duże. Cała bitwa w "naszej" skali zmieściła by się na trochę ponad jednej połowie boiska do nogi (wg ustawy UEFA z 2008).
-Qc- pisze:No co ty szachy promuja gre z kontry xD
szachy promują dokładnie to samo co battl, poza risk management, czyli przewidywanie i dobre ustawienie.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

co tam słychać nowego w 9 edycji?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Nic i tak już do września będzie ;)

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Czyli jest już ten balans? Udało się?

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Nie wiadomo. I to jest wlasnie fajne :)
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Balansu nie ma, lecz ludzie z T9A robią wszystko co mogą, żeby ten balans uzyskać :)
Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Balansu nigdy nie będzie :)

Tylko że nie istnieje już najlepsza armia i jedyna słuszna rozpiska :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

I nie ma już jedynych słusznych i grywalnych jednostek oraz jednostek nadających się jedynie do śmieci, za co dziękuje zespołowi T9A :)
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

W bardzo dobrym kierunku idzie balansowanie wewnętrzne booków. Można grać na różnych złożeniach i w sumie każde jest dobre jak się umie je prowadzić. Mały problem (ale mniejszy niż za GW/ETC rules pack) jest z balansem między bookami. Niektóre są trochę za mocne a niektóre trochę za słabe. Przy stole nie widać dużych dysproporcji, chyba, że trafisz na trochę za mocną armie grając trochę za słabą. Należy jednak nadmienić, że tych armii jest kilka (w sumie) i poprawić należy pojedyncze jednostki/umiejętności a nie całą armię. Ogólnie zmierza to w dobrym kierunku. Mnie zastanawia co się stanie jak już osiągniemy balans w 98%. Wtedy trzeba by było zacząć wymyślać coś "nowego" i tu się może zrobić... Ale na to jeszcze z rok/półtora poczekamy :wink:
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

JarekK pisze:W bardzo dobrym kierunku idzie balansowanie wewnętrzne booków. Można grać na różnych złożeniach i w sumie każde jest dobre jak się umie je prowadzić. Mały problem (ale mniejszy niż za GW/ETC rules pack) jest z balansem między bookami. Niektóre są trochę za mocne a niektóre trochę za słabe. Przy stole nie widać dużych dysproporcji, chyba, że trafisz na trochę za mocną armie grając trochę za słabą. Należy jednak nadmienić, że tych armii jest kilka (w sumie) i poprawić należy pojedyncze jednostki/umiejętności a nie całą armię. Ogólnie zmierza to w dobrym kierunku. Mnie zastanawia co się stanie jak już osiągniemy balans w 98%. Wtedy trzeba by było zacząć wymyślać coś "nowego" i tu się może zrobić... Ale na to jeszcze z rok/półtora poczekamy :wink:
rok/półtora? Według mnie zanim wszystko będzie optymalnie zbalansowane to miną co najmniej 3 lata :) W wersji 1.1 balans był najbliższy ideałowi, potem wprowadzono te śmieszne limity na jednostki strzelające/potwory, scalenie bohaterów/lordów oraz wyrzucenie niektórych jednostek i szkielet balansu posypał się jak domek z kart(jeżeli mówimy o balansie wewnętrznym).
Obrazek

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Problem tu pojawia się taki, że celem 9th Age nie jest stworzenie zbalansowanej wersji WFB 8ed. tylko systemu opierającego się w dużej mierze właśnie na WFB, ale jednocześnie stworzenie czegoś własnego, poprzez wprowadzanie własnych innowacji (nowe domeny magii, nowe kategorie i różne kategorie w księgach armii itp.). To wszystko sprawia, że schemat wygląda następująco:
WFB 8ed => zmiana na 9th Age => balans + małe nowości => balans + małe nowości => w miarę dobrze (według gustu) zbalansowany system => własny duży pomysł dodany do systemu => zniekształcenie balansu => balans + małe nowości => i powtarzamy cykl w nieskończoność :P
tego nigdy nie da się zbalansować chcąc wprowadzać własne rzeczy, a rzeczy będą się pojawiać, aby system stawał się oryginalny i cały czas był odświeżany i udoskonalany.
Mi osobiście podoba się to, co dzieje się z 9th Age. Idzie to wszystko w dobrą stronę, tylko zastanawia mnie jak na obecną sytuację wpłyną te AB pisane "od nowa".

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Póki co 9th age bardzo mi się podoba.

Głównie dlatego że nie ma jedynej słusznej rozpiski i można grać na tym co się lubi/ma pomalowame itp itd i można coś ugrać. Uwielbiam to, aż sam nie wiem na czym grać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

ciekawe rozpiski z druzynowki w Luxemburgu

https://drive.google.com/file/d/0Bz6xig ... xUVG8/view
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Ciekawa koncepcja zmiany fazy magii, zdecydowanie najczęściej komentowana ze wszystkich:

http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... /&pageNo=1

Ciekawe czy pracę pójdą w jej kierunku, i czy zostanie wprowadzona nowa kostka do gry :D
Obrazek

ODPOWIEDZ