9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Re: 9th Age

Post autor: Janus »

Ogry bez hellfista są słabe? Haha :p nadal zostaje to armia z szybkimi i twardymi jednostkami, odpornością na stompy, zajebistymi meneterami, uważam że bez tego imienia nadal plasują się w czołówce
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

We can't stop here. This is bat country.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Janus pisze:Ogry bez hellfista są słabe? Haha :p nadal zostaje to armia z szybkimi i twardymi jednostkami, odpornością na stompy, zajebistymi meneterami, uważam że bez tego imienia nadal plasują się w czołówce
Może i masz racje, po prostu 27 graczy ogrów w Europie uwaza inaczej :) Zajebiste menetery chyba tez zostały wyparte przez napór najczesciej. I nie, nie sa słabe. Po prostu hellfist przeciaga ja ponad pułap "są ok"

Acces denied. Że dalej maja pozamykane fora to lekka zenua
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Ogólnie dyskusja jest o tym, że ta armia nie ma słabości. Albo ma, ale można je w tani sposób zalepić:
- problem z protekcją? iron fist,
- problem z niską I? frost mammoth i strajkujesz przed elfami,
- problem z łatwym brejowaniem? hellfist

Poza tym wszystkie jednostki same w sobie są bardzo dobre. Taka dwójka tusker cavalry to lepsza niż niejeden monster :)

Edit. 12/27 rozpisek ma hellfista, więc Janus ma rację =P~
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

no ale takie budowanie armii ma plusy i minusy, np. masz armię zbudowaną na mamucie, przeciwnik to widzi, w drugiej turze już nie masz mamuta i wszystko zaczyna się sypać

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1039

Post autor: Dancaarkiiel »

No jasne, przykładowo Wąpierze albo Wojacy Nieporządku kasują takiego monstera w drugiej turze, nawet bez strzelania. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Strata monstera za niecałe 400pt, wszystko się sypie. Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Pozwolę sobie wkleić apel od T9A o 'detepowca'.
We are in desperate need of layout people. If anyone has experience in this area (or knows someone that does and has the time to help) please let us know.
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... post681310


Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Okej, pierwszy raz to powiem. To jebnie. Zaczynam tracić wiarę w ten projekt

Tutaj troche wiecej info.
http://www.the-ninth-age.com/blog/index ... w-layouts/

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

@wind_sower: bo?

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Bo (moim skromnym zdaniem oczywiście i chciałbym się mylić) poszli w złą stronę. Wprowadzają zmiany, które nie rozwiązują złożoności tej gry, a wprowadzają zamęt wśród starych graczy. Generalnie w dziewiątke gra się naprawdę dobrze, rośnie baza figurek, ale ta gra jest zbyt skomplikowana. Nie chodzi mi tu o poziom kminy tylko zasady są źle skonstruowane.
Bardzo podobały mi się rozwiązania z Quick startera i miałem nadzieję, że zostaną przeniesione do dużej wersji.
Ligthning reflex, distracing - te zasady powinny być zlikwidowane jako pierwsze. Wprowadzono ekstra statystykę do combatu. Po co? Miałem nadzieję, że to rozwiąże problem nadmiernej ilości specjalnych zasad.

Bronie. Po co? Żeby modelarz wiedział w co wyposażony jest zołnierz? Jeżeli model może być wyposażony tylko great weapon, to wpisać mu 6 zamiast 4 w sile i zero inicjatywy. Teraz gracz musi wertować podręcznik by szukać zasad specjalnych. Przy bohaterach też wpisać w nawiasach (+2S; -6I)

Zmiana nazw statystyk. Rozumiem nazwy jednostek. Tutaj już przegięli.

Troop types. Uprościliśmy, rewolucyjne zmiany. Taka korpo mowa, ze aż sie rzygać chce. Jest dokładnie to samo tylko inaczej napisane. Może nawet jest gorzej bo zamiast jednej tabelki sa dwie i nowe zasady specjalne. Na przykład przy kawalerii.

Zmiana na plus w strzelaniu, jest to najtrudniejsza rzecz do wyjaśnienia nowym graczom. Mam tylko nadzieję, że spowoduje to wypad zasad specjalnych.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

To po kolei:
wind_sower pisze:Ligthning reflex, distracing - te zasady powinny być zlikwidowane jako pierwsze. Wprowadzono ekstra statystykę do combatu. Po co? Miałem nadzieję, że to rozwiąże problem nadmiernej ilości specjalnych zasad.
Tak, te zasady zapewne zostaną zlikwidowane. M.in. właśnie po to wprowadzono tę statystykę.
wind_sower pisze:Bronie. Po co? Żeby modelarz wiedział w co wyposażony jest zołnierz? Jeżeli model może być wyposażony tylko great weapon, to wpisać mu 6 zamiast 4 w sile i zero inicjatywy. Teraz gracz musi wertować podręcznik by szukać zasad specjalnych. Przy bohaterach też wpisać w nawiasach (+2S; -6I)
A oddziały, które mogą nosić różne bronie? Czy powinniśmy mieć 4 różne unit entries dla warriorów? Tarcza/PW/GW/Halberd?
A bohaterowie? Chyba trochę przegiąłeś tutaj, ale z wysokości bretońskiego siodła wiele spraw może wydawać się prosta.
wind_sower pisze:Zmiana nazw statystyk. Rozumiem nazwy jednostek. Tutaj już przegięli.
To nieobiektywny argument (a właściwie to nawet nie jest argument) więc nie będę się ustosunkowywał. Nawet nie będziesz pamiętać za rok.
wind_sower pisze:Troop types. Uprościliśmy, rewolucyjne zmiany. Taka korpo mowa, ze aż sie rzygać chce. Jest dokładnie to samo tylko inaczej napisane. Może nawet jest gorzej bo zamiast jednej tabelki sa dwie i nowe zasady specjalne. Na przykład przy kawalerii
Tu raczej chodzi o pewną modularność, która jest motywem przewodnim wielu zmian zasadowych w T9A. Zwłaszcza daje się to zauważyć przy zasadach specjalnych, ale nie tylko. W praktyce dużo to nie zmienia.
Co do sposobu prezentacji - masz trochę racji. Niepotrzebnie prezentują każdą zmianę w takim świetle, ale niech tam.

Przy okazji, przeklejam nowy profil, żeby każdy miał okazję się zapoznać:
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Podoba mi się takie rozbicie - z mojej elfiej perspektywy często patrze tylko na cześć która tu będzie się mieściła jako "defence"
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

W Army Builderze i tak rozbicia nie będzie :)

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

@świetabarbara

W przykładzie walki z mojego linka zasada lr i distracting dalej obowiązuje. Czyli jest trudniej niż było bo mamy ekstra statystykę. Jeżeli w ostatecznej wersji tych zasad nie będzie to temu przyklasnę.
A oddziały, które mogą nosić różne bronie? Czy powinniśmy mieć 4 różne unit entries dla warriorów? Tarcza/PW/GW/Halberd?
A bohaterowie? Chyba trochę przegiąłeś tutaj, ale z wysokości bretońskiego siodła wiele spraw może wydawać się prosta.
Dokładnie tak. 4 Unit entry będzie nie mniej czytelne niż opcja z dodawaniem broni i przeliczaniem punkcików. Nie każdy poczatkujacy gracz wie o armybuilderze. Ostatnio staram sie promować QS i widzę, z czym poczatkujący gracze mają problem. Co do bohaterów rownież podałem Ci rozwiązanie o nawiasach. Może nie bretończyk tutaj zadziera nochala [-X
wind_sower pisze:Zmiana nazw statystyk. Rozumiem nazwy jednostek. Tutaj już przegięli.
To nieobiektywny argument (a właściwie to nawet nie jest argument) więc nie będę się ustosunkowywał. Nawet nie będziesz pamiętać za rok.
Argument jest taki, że ta zmiana nie wpływa na poprawę rozgrywki. Wpływa na nieporozumienia przy stole. Nie wpływa na szansę pozwu ze strony GW. Wpływa na to, że część malkontentów dostaje broń do ręki. "Ło jezu Stasek nie myśl o tej dziewiatce bo wszystko tam pozmieniali"

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Pożyjemy - zobaczymy. Ja w tych nowych statystykach siedzę już z 3 miesiące i dla mnie nie jest to już przeszkoda.
Patrząc na to, jak negatywnie reagujesz na takie kosmetyczne zmiany, obawiam się co to będzie jak wydadzą nowe ściechy :)

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Dlatego jesteś na pewno nie obiektywny ;)
Generalnie uważam, że zmiany są potrzebne. Bardzo dobre wrażenie zrobił na mnie quickstarter, głównie przez prostotę. Uważam, że powinniście dążyć do wypieprzenia jak największej ilości zasad specjalnych, a z tego co na razie przeczytałem malujecie konia na różowo i mówicie, że to jednorożec. Zasady specjalne zostały, pozmieniały nazwy robi się znowu zamota a nic nie jest usprawnione. Wiem, że robicie to za darmo albo za piwo. Ale nie o takiego Warhammera nic nie robiłem ;) Wykonaliście kawał dobrej roboty do wersji 1.3.4, ale teraz mam wrażenie kroku wstecz.

Co do samego układu, jest przejrzysty. Na plus ustawienie atakujących według inicjatywy. Tylko po co te niepotrzebne zmiany :( I pamiętaj proszę, ze mówię to jako wielki fanboy dziewiątki

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2975
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Czy zmiana nazw była konieczna napewno? Dla mnie to wygląda mniej przejrzyście ,ale pewnie to kwestia ogrania .
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

wind_sower pisze:Dlatego jesteś na pewno nie obiektywny ;)
Generalnie uważam, że zmiany są potrzebne. Bardzo dobre wrażenie zrobił na mnie quickstarter, głównie przez prostotę. Uważam, że powinniście dążyć do wypieprzenia jak największej ilości zasad specjalnych, a z tego co na razie przeczytałem malujecie konia na różowo i mówicie, że to jednorożec. Zasady specjalne zostały, pozmieniały nazwy robi się znowu zamota a nic nie jest usprawnione. Wiem, że robicie to za darmo albo za piwo. Ale nie o takiego Warhammera nic nie robiłem ;) Wykonaliście kawał dobrej roboty do wersji 1.3.4, ale teraz mam wrażenie kroku wstecz.

Co do samego układu, jest przejrzysty. Na plus ustawienie atakujących według inicjatywy. Tylko po co te niepotrzebne zmiany :( I pamiętaj proszę, ze mówię to jako wielki fanboy dziewiątki
Pamiętam o tym, dlatego zdziwiła mnie krytyka. No ale nie mam już dziś czasu wpadać w dyskusję, proszę tylko żebyś poczekał aż zobaczysz całość podręcznika :)

Dziedzic
Chuck Norris
Posty: 571

Post autor: Dziedzic »

Moim zdaniem to poszło już tak daleko od wszystkiego czym było i miało być że spokojnie można powiedzieć, że jest to taka sama lub dalsza pochodna WFB niż AoS. Wielka szkoda.
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.

ODPOWIEDZ