9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Dziedzic
Chuck Norris
Posty: 571

Re: 9th Age

Post autor: Dziedzic »

Szamot pisze:nie płakać!

Same to jest o wiele bardziej przejrzyste i mi się podoba ta zmiana. W ogóle płakanie nad starym battlem jest słąbe. Grajcie w 8 i gitara, jak wam się nie podoba to.

Ja bym w ogóle chciał w nowej wersji battla, coś ciekawego, nowej mechaniki, może naprzemienna tura aktywacji :mrgreen: Problem jest taki że w bitewniaki w które by pasowałby moje figurki jest raczej mało i są one mało grane, dlatego jestem przywiązany do tego projektu.

Liczę na większą śmiałość i wywrócenie mechaniki do góry nogami. :mrgreen:
Czegoś widocznie nie zrozumiałeś. To twórcy t9a ciągle wracają do tego biednego wfb. Ja tam nic mam nic przeciwko żeby ogłosili nareszcie że to jest zupełnie inna gra i nie ma poza baza figur już nic wspólnego. Na ten moment chłopaki ganiaja własny ogon bo jednocześnie ch ca żeby to było wfb i nie chcą. Wyniki widać.
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Ja nie chcę, żeby było WFB. Chcę tylko móc używać figurek of WFB. A też jestem twórcą T9A w jakimś stopniu.

Dziedzic
Chuck Norris
Posty: 571

Post autor: Dziedzic »

Ja szanuje taka postawę i rozumiem. Przekaz więc swoim k9legom żeby bardziej się skupili na samej grze niż uciekania spod buta GW. Kolejne argumenty zmian żeby ni oberwać prawami autorskimi to jakaś kpina. Jeśli GW ma monopol na wszystkie słowa użyte w ich produkcie to obawiam się że daleko nie uciekniecie. Nie sądzę aby ktokolwiek mógł pozwać t9a za używanie słowa movement lub leadership oraz stosownych do nich skrótów.
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.

Awatar użytkownika
Shady
Chuck Norris
Posty: 472
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shady »

Dla mnie najważniejszy aby mechanika była bardziej wymagająca niż w aos ale niektóre elementy rzeczywiście można byłoby uprościć :)

Ale przede wszystkim najważniejsze aby skinki nie nakurwiały magnetyczno-prądowymi strzałkami a w oczach celowniki laserowe :D
Obrazek

Zapraszam do polubienia mojego profilu ;)
https://www.facebook.com/ZygiArtStudio/

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Jeśli GW pozywa za używanie wyrażenia "space marine" to może pozwać i za Leadership.
https://www.eff.org/deeplinks/2013/02/t ... ack-online

I tak jak to było wyraźnie tłumaczone na forum dziewiątki niejednokrotnie - nie mamy hajsu na proces, więc jak GW wyśle nam list "cease and desist" cała dziewiątka się zamknie, bez śladu, w ciągu miesiąca.
Więc tak naprawdę to cieszę się, że jacyś rozsądni prawnicy od własności intelektualnej obstawiają wszystkie bazy, bo dużo zainwestowałem w ten projekt czasu i nie chciałbym, żeby ktoś go zamknął w oparciu o jakieś niejasne dla mnie podstawy prawne.

Awatar użytkownika
Shady
Chuck Norris
Posty: 472
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shady »

swieta_barbara pisze:Jeśli GW pozywa za używanie wyrażenia "space marine" to może pozwać i za Leadership.
https://www.eff.org/deeplinks/2013/02/t ... ack-online

I tak jak to było wyraźnie tłumaczone na forum dziewiątki niejednokrotnie - nie mamy hajsu na proces, więc jak GW wyśle nam list "cease and desist" cała dziewiątka się zamknie, bez śladu, w ciągu miesiąca.
Więc tak naprawdę to cieszę się, że jacyś rozsądni prawnicy od własności intelektualnej obstawiają wszystkie bazy, bo dużo zainwestowałem w ten projekt czasu i nie chciałbym, żeby ktoś go zamknął w oparciu o jakieś niejasne dla mnie podstawy prawne.
I wtedy można zapomnieć o jakiejkolwiek aktualizacji :(
Obrazek

Zapraszam do polubienia mojego profilu ;)
https://www.facebook.com/ZygiArtStudio/

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

W Lublinie coraz mniej osób gra w 9 i po kolejnych zmianach spodziewam się kolejnych spadków :/ szkoda, zostaje jeżdżenie na turnieje do większych ośrodków.

Dziedzic
Chuck Norris
Posty: 571

Post autor: Dziedzic »

Barbara weź mnie nie osłabiaj. To im oddajcie prawa autorskie i tak robicie to pro bono. Umiesccie zapis o prawach autorskich dla GW i masz po sprawie. No chyba że myślisz że t9a to jedyny funowski projekt na świecie bo każdy jeden wydawca sądzi się ze swoimi własnymi konsumentami. Nie musisz wtedy nic zmieniać ani nazw ani universum. Czy może jednak zamierzacie zrobić prywatyzacji tego projektu?
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Ja szczerze wierze, ze sprywatyzują. I bardzo dobrze, dopoki ta gra nie bedzie biznesem co orku będzie sie "chylila ku upadkowi"
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Shady
Chuck Norris
Posty: 472
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shady »

-Qc- pisze:Ja szczerze wierze, ze sprywatyzują. I bardzo dobrze, dopoki ta gra nie bedzie biznesem co orku będzie sie "chylila ku upadkowi"
No to byłoby jednym z lepszych rozwiązań, nie ukrywajmy ale każdy wie że jeśli coś chce się rozwijać potrzebne są pieniądze aby Ci ludzie mogli się utrzymać i dodatkowo poświecić więcej czasu na rozwijanie tego projektu i poszerzaniu oferty. Nie da się wiecznie utrzymywać z dotacji
Obrazek

Zapraszam do polubienia mojego profilu ;)
https://www.facebook.com/ZygiArtStudio/

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Chciałbym zobaczyć plan biznesowy na to :lol2: W momencie jak wprowadzą jakiekolwiek pieniądze do tego projektu, to nagle się może okazać, że ludzie robiący za darmo, "z pasji", wyciągnął rączkę. A co będą w stanie sprzedać teraz? Nagle rzeczy udostępnione za free dostaną cenę za ściągnięcie? W ten sposób straciliby dużą liczbę zainteresowanych jednym ruchem. Nie można iść ze sztandarem "gracze dla graczy", a potem wyciągnąć rękę po pieniądze, przy powiedzmy to sobie szczerze, nieskończonym produkcie. Moim zdaniem byłby to strzał w stopę.

Wydaje mi się, że twórcy T9A mają po prostu inny priorytet niż niezadowolona część tu piszących. Chcą zmieniać grę według swojego pomysłu i stworzyć coś nowego, a nie chcąc z jakiegoś powodu tego ogłosić powołują się na prawa autorskie GW. Widać to po argumentacji wprowadzenia marszu jako osobnej statysyki. "Zobaczcie jakie to jest fajne i nowatorskie narzędzie do balansu i wprowadzania zasad specjalnych." Problem w tym, że obraz który się z tego maluje wygląda na mocno nieprzemyślany i nie dążący do jakiegoś ustalonego celu. 2.0 było zapowiadane przez cały czas jako końcowy efekt ponad półtorarocznej pracy. Teraz widać, że to będzie wersja, która jeszcze się zmieni, a przy okazji na horyzoncie majaczą jeszcze te wszystkie army booki, które trzeba będzie "dostosować" do nowej wersji. Ludzie, którzy czekają na ostateczną wersję, znowu przedłużą swoje oczekiwanie, a to działa tylko i wyłącznie na niekorzyść T9A, bo w końcu znajdą zamiennik i jak się wkręcą to nie wrócą do czegoś, do czego się trzeba znowu pół roku wdrażać i najpewniej dokupić parę rzeczy, a argument, że "w to już nikt nie gra" z każdą osobą, która odejdzie robi się coraz mocniejszy.

PS. Takie coś wrzucili przed chwilą: http://www.the-ninth-age.com/index.php?t9-a-survey/
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

-Qc- pisze:Ja szczerze wierze, ze sprywatyzują. I bardzo dobrze, dopoki ta gra nie bedzie biznesem co orku będzie sie "chylila ku upadkowi"
Jak pojawią się pieniądze, gra się zjebie. Mam więc nadzieję, że nic takiego się nie wydarzy.

Dziedzic
Chuck Norris
Posty: 571

Post autor: Dziedzic »

Projektowi brakuje "głowy" to widać od początku, zbyt wielu liderów a zbyt mało zdyscyplinowanych followersów aby ostatecznie wyłonił się jeden główny nurt.
Czekam na tę wersję 2.0, u mnie chłopaki zaczynają bojkotowac ten projekt, ale wszystko właśnie zależy od tego produktu. Na ten moment ta zmiana tych statystyk i ich nazw jest na minus. Mnie zastanawia jak będzie z balansem ;) W końcu za opinię, że zmiana całości nie rozwiąże nic bo zmienny punkt "0" zmieni każdy ruch wyrównujący w nieprzewidziany sposób - dostałem bana. Mądrzy Panowie wiedzą lepiej...no nic, koniec mojej kariery w tym temacie. Kiedy można sie spodziewać tej wersji udostępnionej dla gminu?
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Otwarte betatesty też by sie przydały, coś troche jak CID u PP
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

-Qc- pisze:Otwarte betatesty też by sie przydały, coś troche jak CID u PP
Będą.
Dziedzic pisze: Kiedy można sie spodziewać tej wersji udostępnionej dla gminu?
Jak będzie gotowa.

No i tak od siebie:
Moim zdaniem obecny okres oczekiwania na zasady 2.0 szkodzi projektowi, bo część graczy nie chce się ogrywać na stare zasady póki wiadomo, że zaraz będą nowe.
Niestety projekt chce wydać zasady przemyślane i sprawdzone najpierw w wewnętrznym gronie playtesterów, co kosztuje czas - a wszyscy robimy to niejako na boku.
Myślę, że wydanie stabilnych zasad głównych i magii 2.0 (które zamrożą grę na kilka lat), a później regularne wydawanie booków na sztywnych zasadach będzie przyciągało graczy.
Dla mnie fajnie, że gra się zmienia - tak naprawdę zmiany w 2.0 nie są większe niż z edycji na edycję w GW (minus nazewnictwo).
A na nowo zrobienie wszystkich booków i wydanie ich z fluffem to będzie coś bardzo realnego.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Te zmiany nazw to już taki pewniak?

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1039

Post autor: Dancaarkiiel »

A u nas w Szczecinie powoli coraz więcej osób, teraz jest z 12+ grających. :P

Na szczęście zmiana nazwy x na y im nie przeszkadza i są w stanie grać... "xD"
Obrazek

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Dla mnie największym problemem jest to, że zasady lada moment się zmienią, łącznie z aktualna meta/balansem. Część zapowiadanych rzeczy mocno zmieni rozgrywkę ( pewnie ja usprawni ) więc szkoda się przyzwyczajać gdy czasu na gry jest coraz mniej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Lol zapominacie chyba że obecne zasady obowiązują od stycznia. Jeśli ktoś się do tej pory nie zapoznał to może rzeczywiście nie ma sensu ich teraz czytać(?).
Ale jeśli ktoś przez pół roku nie grał, to skąd nagle lamenty, że grałbym ale zasady zaraz się zmienią?
Kozłów niby słaba frekwencja(50 graczy?), ale to jest master na skraju Polski i dosyć wysoką wejściówką, chyba mało było graczy z dalszych województw.
Za miesiąc jest DMP i pewnie znowu pyknie 150+ graczy.
IMO warto nadal robić te turnieje, czytać zasady i grać.
Ci co narzekają zawsze będą narzekać, albo za dużo im zmian albo za mało.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Stan pisze: Ci co narzekają zawsze będą narzekać, albo za dużo im zmian albo za mało.
A ja się z Tobą nie zgodzę, ponieważ całą 8 edycję z zapałem grałem mimo wszelkich przegięć, niezbalansowań i jedynych słusznych złożeń w większości armybooków. Gdy wyszły pierwsze wersje 9th age to grało mi się jeszcze lepiej, a wersja 1.1/1.2 to była dla mnie perełka, najlepszy okres jeżeli chodzi o balans i ogólną frajdę z gry, lecz potem nadeszła wielka zmiana w łatce 1.3 gdzie wycieli całą magię, wrzucili jakieś niezbalansowane ścieżki magii, zrównali bohaterów z lordami, dodali procentowe ograniczenia na różnego typu jednostki i nagle ta gra zrobiła się o wiele bardziej wtórna i nudna.
Obrazek

ODPOWIEDZ