T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: JarekK »

Zmiana Losa jak ktoś tu wspominał zablokuje możliwość widzenia piechotą przez piechotę. Także łuki z 2 lini już sobie nie postrzelają. CHYBA
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

wydaje mi sie ze LoS nie bedzie obowiazywac w tym samym oddziale tzn luki w 2 czy 3 rzedach strzelaja jakby widzieli ale fakt ciekawe jak to rozwiazali

dla mnie najwieksza beznadzieja sa kreski i to powinno byc mocno przyciete i to nie 2x ruch tylko do max ruch (czyli refrom robimy tak aby kazdy sie posunal o max o swoj podstawowy ruch a nie o marszowanie)

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Nom. W baty sobie juz nie postrzelacie....

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1508
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Modele z drugiego szeregu i ew każdego następnego zawsze widzą. Jest to w zasadach napisane że modele w jednej jednostce nie blokują sobie losa.
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Jeśli przez dwie strony dziewięciostronowego tematu o 9th Age toczy się dyskusja o tym jak rozumieć zasady ZWYKŁYCH KURNA WŁÓCZNI (!!!), to ten system będzie bardzo niedobrym systemem.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Drugiej linii, nie szeregu...

Odnoszę, się do tego, że gdzieś przeczytałem, że teraz oddziały o tej samej wysokości będą sobie zasłaniać. Na przykład kloc piechoty zasłoni LoSa łucznikom za nim. Ktoś to może potwierdzić?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Cierpliwie czekam na pełne wydanie zasad, nie komentując kontrolowanych przecieków. Jednak patrząc na stopień komplikacji mam wrażenie, że Twórcy idą w kierunku RPG'a... Jak na razie brakuje tylko wprowadzenia na pole bitwy warunków pogodowych i opisu jakie przedmioty szeregowy model niesie w sakiewce przy pasie.
I pojawi się "taki Szewczyk Dratewka" wart niewiele punktów a krojący smoki wszelkiej maści, rozbijający w pył hordy piechoty z włóczniami - bo ktoś nie doczyta ze zrozumieniem zasad tychże broni, nie zabijany przez łuki bo niewidoczny...
Pytanie nasuwa się tylko jedno (może dwa): który w którym armybooku pojawi się ów zabijaka i dlaczego to nie będzie EoS????

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Btw, bo srednio ogarniam, po tym legendarnym 2.0 oni juz skminili, żeby zasad nie zmieniac ze 2-3 lata i w tym czasie najwyzej wydawac balancing patche/booka raz na 4 miesiące?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

No i wyjaśniło się: engaged dotyczy jednostki, nie modelu. Czyli nawet samotny bohater wbijając się w bok wyłącza bonifikatę Ag całej formacji z włóczniami. Będzie interesująco, chaff będzie miał nowe zadania - chronić / dorwać flankę bloku włóczni. Redirect przy włóczniach straci nieco na znaczeniu - włócznie i tak nie będą szarżować.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

JarekK pisze:Odnoszę, się do tego, że gdzieś przeczytałem, że teraz oddziały o tej samej wysokości będą sobie zasłaniać. Na przykład kloc piechoty zasłoni LoSa łucznikom za nim. Ktoś to może potwierdzić?
Tak bedzie, przykład:
oddział piechoty zasłoni Działo od ostrzału innej piechoty i jednocześnie będzie mogło sobie strzelać w duże Cele jak wcześniej.
Wiadomo będą wyjątki ale te które widziałem mają sens.
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Yołmani skryją się za rycerzykami.... To będzie całkiem inna gra...

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

wind_sower pisze:Yołmani skryją się za rycerzykami.... To będzie całkiem inna gra...
Czekaj, czekaj. Jeszcze nie widziałeś nowych zasad do yomanów :wink:
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Jeśli mowa o konnym rycerstwie to tak będzie :) taka jest idea tej zmiany :)
Obrazek

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3132
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Graliśmy już coś podobnego, przypominam sobie szczeliny strzeleckie i elektryków oraz banshee nie do zaszarżowania między oddziałami ;-) jestem bardzo ciekaw całości zasad, bo po takich kawałkach to trudno oceniać.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5108
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

Nowe Strzygi, ghule i ghasty

Strigoi Bloodline
The Vampire gains Hatred, Regeneration (4+) and +1 Health Point, cannot select any mount except for a Shrieking Horror, and may not wear any kind of Armour, excluding Mount’s Protection. Vampire Courtiers cannot be upgraded to Wizard Adept. Vampire Counts cannot be upgraded to Wizard Master.

Ancient Blood Power: Ghoul Lord
The Vampire, its mount and all R&F models of an unit it joins gains Poison Attacks. If the unit it joins already had Poison Attacks, all R&F models in the unit wounds automatically on a natural to-hit roll of 1 less (i.e. 6+ becomes 5+).

Flying Horror
Models on foot only
The Vampire gains Fly (7/14) and Storm Wings (see Bat Swarms) [-1WS - to samo co bat swarmy teraz]


Bestial Bulk - 0-1 choice
Models on foot only
The Vampire gains +1 Resilience and cannot use Armour or enchanted weapons. The Vampire changes its Size to Large and its base to 40x40mm. As long as the Vampire is joined to a unit of Ghasts, this unit gains Scoring

Ghule:

Blood Ties (Strigoi) options:
May gain Vanguard*
*Strigoi Vampires joined to this unit gain Vanguard

*Leader of the Pack: Universal Rule
As long as the unit has a Champion, it can perform Swift Reforms just as if it had a Musician.
**Cannibalism: Offensive Rule
If the model parts with this global rule inflicts one or more unsaved wounds in a close combat re-rolls to hit until the end of the next player's turn.

Duże Ghule
**Cannibalism: Offensive Rule
If the model parts with this global rule inflicts one or more unsaved wounds in a close combat re-rolls to hit until the end of the next player's turn.
:twisted: always Vampire :twisted:

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Regena 4+, swifty na czempionie i cannibalism mi się podobają. Latanie się zobaczy, może powrót karabinów?

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Mi to się podoba spoiler do WDG, diabeł teraz przed bitwą wybiera 2 z 5 manifestacji.

2 ujawnione do tej pory to:
Piętno smoka: latanie i czar Cleansing Fire z Taumaturgii
Piekielny avatar: Halabarda, terror i Awaken the Beast z Szamanizmu

Myślę, że teraz diabeł nie będzie mógł już kupować sobie ekwipunku ani magicznych przedmiotów, tylko właśnie na początku każdej gry będzie wybierał 2 manifestacje i z tym będzie grać.
Jak dla mnie turniejowo to wygląda zajebiście. Zwłaszcza, że napisali że będzie też Manifestacja pod magię, mam szczerą nadzieję że manifestacje będą mu dawać dostęp do lorów, w tym do komety.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Komety bym się nie spodziewał, ponieważ wg zasad nowej magii jest dostępna tylko dla wizard mastera.

Manifestacja z magią pewnie da mu dwa czary więcej z tego lora z którego będzie druga manifestacja.
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

No to mamy nowy super unit, ghoule z poisonem na 5+ zjedzą wszystko, im niższy ws im dadzą tym lepiej bo będą przerzucać też 4 na trafienie i większa szansa na poison niż że normalnie zrani z s3.

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1236

Post autor: Big Boss M. »

Ja bym tam jeszcze nie wyrokował, nie wiadomo jak będą wyglądały inne unity;)

ODPOWIEDZ