HE w 9th AGE by ETC - ROZPISKI I ROZKMINY

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Re: HE w 9th AGE by ETC - ROZPISKI I ROZKMINY

Post autor: Albo_Albo »

tak moj blad zapomnialem o razorze ale chyba go wywale i wezme gw

tak fakt zapomnialem ze jeden crew wypada nie mniej dalej jest to 9 atakow :)

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

ok to teraz juz powinno byc ok, wiec tak do bitki są WL i Rydwan z klepaczem, BSB siedzi w majdenkach i/lub w WL i nawala z luku do roznych celow sila BS 6 czyli trafia 3 strzaly na 2+ sila 5 AP 1 wiec calkiem niezle moze woundowac roznego rodzaju monstery a cale majdenki pruja podobnie z s4 flamingami i MA, do tego bolce z sila 6 ew multi shot i na dobitke 15 lukow wiec strategia taka wziac i skruszyc przeciwnika mocnym ostrzalem i magia z divination a potem wyrznac princem i WL

Unnamed4500 Pts - Highborn Elves Army

1 Prince @ 710.0 Pts
General; Royal Huntsman; Great Weapon; Light Armour; Lion Fur
Talisman of Supreme Shielding [100.0]
Bluffer's Helm [80.0]

1 Lion Chariot @ [0.0] Pts
2 Crew @ [0.0] Pts
Great Weapon
2 Lion @ [0.0] Pts

1 Commander @ 330.0 Pts
Queen's Companion; Heavy Armour; Battle Standard
Great Bow of Elu [70.0]
Lucky Shield [10.0]

1 Archmage @ 540.0 Pts
Asfad Scholar Prince; 4 Learned Spells; The Divination; Wizard Master;
Mounts Protection (5+)
1 Elven Horse @ [0.0] Pts

15 Citizen Archers @ 290.0 Pts
Longbow; Light Armour; Musician

5 Elein Reavers @ 180.0 Pts
Light Lance; Light Armour
5 Elven Horse @ [0.0] Pts

5 Elein Reavers @ 180.0 Pts
Light Lance; Light Armour
5 Elven Horse @ [0.0] Pts

9 Highborn Lancers @ 540.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Veteran Magic Standard; Musician
1 Champion @ [20.0] Pts
10 Elven Horse @ [0.0] Pts

29 Lion Guard @ 900.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Fur; Standard; Musician; Scoring; Valiant
Rending Banner [70.0]
1 Champion @ [20.0] Pts
Heavy Armour

10 Queen's Guard @ 280.0 Pts
Longbow; Moonlight Arrows; Light Armour

1 Sea Guard Reaper @ 180.0 Pts
2 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour

1 Sea Guard Reaper @ 180.0 Pts
2 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour

1 Sea Guard Reaper @ 180.0 Pts
2 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour

Models in Army: 82
Total Army Cost: 4490.0

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4747
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

Rydwan chyba stracil.zaloganta teraz, ale to taka.kosmetyka;)
Spoko rozpa, tylko ja.jakos nadal nie widze miejsca dla loremastera, jakis on taki do wszystkiego a wiec i do niczego...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1236

Post autor: Big Boss M. »

Albo albo, mało masz tych łuków, jak tam ma siedzieć mag to napewno musi ich być 20+.

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

Mag siedzi w SH bo ma divination więc lepiej mieć go mobilnego

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

stabilna rozpa nie wiem czy nie wymienić luków na więcej sh bo chyba więcej zdziałają niż 15 luków, cala robotę strzelania robiły bolce i majdenki luki mało co

de facto chyba poza łukami to nic nie zmienię i jeszcze nią pogram bo się bardzo podoba, pancerny heros zszedł mi od stegadona i impactów ale poza tym jest ok

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

co myślicie o czymś takim?

Albo_Albo ID 4357 HE4500 Pts - Highborn Elves Army

1 Prince @ 710.0 Pts
General; Royal Huntsman; Great Weapon; Light Armour; Lion Fur
Talisman of Supreme Shielding [100.0]
Bluffer's Helm [80.0]

1 Lion Chariot @ [0.0] Pts
1 Crew @ [0.0] Pts
Great Weapon
2 Lion @ [0.0] Pts

1 Commander @ 280.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Great Bow of Elu [70.0]

1 Archmage @ 550.0 Pts
Asfad Scholar Prince; 4 Learned Spells; The Divination; Wizard Master;
Mounts Protection (5+)
#Drain Magic [0.0]
Talisman of Shielding [10.0]
1 Elven Horse @ [0.0] Pts

8 Highborn Lancers @ 524.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Veteran Magic Standard; Musician
War Standard [30.0]
1 Champion @ [20.0] Pts

5 Highborn Lancers @ 250.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield

5 Elein Reavers @ 180.0 Pts
Light Lance; Light Armour

5 Elein Reavers @ 180.0 Pts
Light Lance; Light Armour

14 Sword Masters @ 400.0 Pts
Sword Sworn; Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician

14 Sword Masters @ 360.0 Pts
Sword Sworn; Great Weapon; Heavy Armour

13 Lion Guard @ 426.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Fur; Standard; Musician; Skirmishers;
Valiant
1 Champion @ [20.0] Pts
Heavy Armour

10 Queen's Guard @ 280.0 Pts
Longbow; Moonlight Arrows; Light Armour

1 Sea Guard Reaper @ 180.0 Pts

1 Sea Guard Reaper @ 180.0 Pts

Models in Army: 80

Total Army Cost: 4500.0

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

mam dylemat czy rozpieprzac sm na 2 x14 czy zrobic jeden duzy
SM sa super ale na wszystko do T4 powyzej zaczyna byc lipa

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Rzeczy które mi się nie podobają:
- bluffers helm na T4 jest troche bez sensu pestki i tak cię nie bolą a wszystko lata z siłą 6 albo większą
- 14 lionsów to słaba kmina co prawda wystrzelać ich ciężko, ale dość łatwo w kombacie zadać te 14 woundów, a oni z tymi 14 atakami, też wiele nie zabijają
- nie do końca kminie zamysł rozpiski, to jest defens? ofens? defens z kontrą? Dostaniesz armie, która strzela i cię wystrzela, lancerzy też do kombatu się nie nadają, 28 elfów z T3 dość łatwo zabić, a jedyne pestki jakie masz to 2 bolce, 10 strzałek S4 flaming i bsb, albo idź w piechotę i taki defensik, albo wsadź smoka, bo teraz to wygląda na nieudany eksperyment hybrydowy
- wywal sztandar z jednych SM i wrzuć muzyka na drugich
- nie masz niczego co ściąga save w tej rozpie oprócz bolców
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

dzieki Jarek za komentarz

napewno zrobie tak z SM i stzandarem

co do bluffers helm to chodzi o to aby save miec na 1+ wtedy sila 6 i 7 (bo wieksze to raczej margines) jestem w stanie w sumie skutecznie sejvowac jak sie nie uda mam warda jeszcze (takie podwojne zabezpieczenie) jak bylo w wochu swego czasu

co do WL to po paru mini bitewkach gdzie parowalem ze soba rozne stworki z WL i SM w cc wyszlo mi ze 14 WL zje kazdego potwora solo (no chyba ze pech w kosciach) bo mimo wszystko te multi woundy daja duzo

ogolnie zamysl rozpy jest aby w cc starac sie nie uderzac 1 do 1 ale zeby oddzialy sie nawzajem wspieraly (uderzenie razem WL i SM albo 2 x SM albo w/w + rydwan)

strzelanie nie jest mocne ale cos tam powinno ogarnac odginaczki odgiac a SH maja byc bunkrem dla maga chociaz w decydujacym momencie moga uderzyc i cos podzialac (moze zbic wszystkich SH w jeden kloc?) wtedy mag moze chociaz busty czarowac a jednak uderzenie np 15 SH moze juz wiele oddzialow zdziesiatkowac albo rozbic albo dobic

ogolnie jest to raczej ofens albo kontr ofens jesli przeciwnik ma pancerna armie

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

okej wersja na piechotę czyli raczej full defens tylko średnio mi tu divination z 18 calami pasuje

1 Prince @ 710.0 Pts
General; Royal Huntsman; Great Weapon; Light Armour; Lion Fur
Talisman of Supreme Shielding [100.0]
Bluffer's Helm [80.0]

1 Lion Chariot @ [0.0] Pts
1 Crew @ [0.0] Pts
Great Weapon
2 Lion @ [0.0] Pts

1 Commander @ 280.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Great Bow of Elu [70.0]

1 Archmage @ 510.0 Pts
Asfad Scholar Prince; 4 Learned Spells; The Divination; Wizard Master
#Drain Magic [0.0]
#Divination: The Conclave [0.0]
Talisman of Shielding [10.0]

23 Citizen Archers @ 434.0 Pts
Longbow; Light Armour; Musician

40 Citizen Spears @ 705.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Veteran Magic Standard; Musician
Flaming Standard [45.0]

14 Lion Guard @ 455.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Fur; Standard; Musician; Skirmishers;
Valiant
1 Champion @ [20.0] Pts
Heavy Armour

10 Sword Masters @ 280.0 Pts
Sword Sworn; Great Weapon; Heavy Armour; Musician

10 Sword Masters @ 280.0 Pts
Sword Sworn; Great Weapon; Heavy Armour; Musician

10 Queen's Guard @ 280.0 Pts
Longbow; Moonlight Arrows; Light Armour

1 Sea Guard Reaper @ 180.0 Pts

1 Sea Guard Reaper @ 180.0 Pts

1 Giant Eagle @ 100.0 Pts

1 Giant Eagle @ 100.0 Pts

Models in Army: 115

Total Army Cost: 4494.0

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1236

Post autor: Big Boss M. »

Albo_Albo pisze:okej wersja na piechotę czyli raczej full defens tylko średnio mi tu divination z 18 calami pasuje
Zawsze możesz dokupić honor i mieć dodatkowe 6" :D

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

hmm popatrz nawet nei zauwazylem ze go znaznaczylem bo przerabialem wczesniejsza rozpe :) no to w sumie mam 24 to moze i zostawie chociaz mozna byc zmienic na druidyzm i wskrzeszać Sm WL i speary :)

a ty czym grales na Bazylu poza moimi SM :)?

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1236

Post autor: Big Boss M. »

Duży smok, bsb lore master 3x druidyzm 1xalchemia z książką, 24 łuki, 2x fast, 5sh z czempionem, 2x orzeł, 26SM z Płonącymi, lwi rydwan, lodowy fenix;)

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

ciekawe zlozenie i jak ci sie sprawdzili SM ? lore siedzial pewnie w lukach jak znam zycie

smoczur i feniks nie spadali od armat?

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1236

Post autor: Big Boss M. »

Lore czasem w łukach czasem w SM, zależnie od potrzeb. Smoczek umarł tylko raz w walce z lordem chaosu z jack pickaxem, feniol nie umarł ani razu;) Wynika to chyba z tego że tylko 1 bitwę grałem na 2 armaty ( DOCH) poleciałem na pałę a jako że zaczynałem to smok przyją tylko 2szczały z czego weszło 5W w 1 turze ( dzięki tarczy) ale bitwę skończył prawie zdrowy xD

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Tak się zastanawiam. Jaki jest najlepszy oddział broniący flanki w tych naszych miękkich elfach?
Testowałem 5 DP z muzykiem i szału nie robili. Dość często musieli otrzymać jakieś wsparcie albo się z tej flanki ewakuować.
Testowałem 12-13 WL i tu musze przyznać, że fajnie ogarniali, ale jakieś mocniejsze rzeczy już ich bolą.
Nie testowałem SM, bo wydają mi się mało stabilni na flance. Dostaną jakimś firebolem i się robi miękko.

Ktoś ma jakieś przemyślenia na ten temat? Mam do sporzytkowania ~400 pkt na oddział, który spokojnie ma sobie stać na mniej ważnej flance i robić za służby porządkowe.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1236

Post autor: Big Boss M. »

Za 380 Masz 12 SM z fcg i gleaming icon więc nie musisz jakoś strasznie ich pilnować bsb, u mnie robią robotę,

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Feniks
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Feniksa testowałem. Do rozpy mi nie pasuje, bo jest jedynym dużym targetem, a i tak ludzie nie podchodzą na 18" do feniksa klockami. Mam duży kloc SM i widzę jak dostają wklepki od fireballi czy lekkiego strzelania, więc mam mieszane uczucia co do tej 12. Za 380 jest też 5 DP z muzykiem i czempionem. Ma sens?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

ODPOWIEDZ