Początkujący: jaką armię wybrać?

Moderatorzy: kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Początkujący: jaką armię wybrać?

Post autor: Furion »

poniżej jest przykład tego, jak ja widzę 15 postów w tym temacie. Jeżeli macie propozycje co do formy czy coś, to dawajcie śmiało. W tym pierwszym poście będą informacje o tym, że trzeba mieć podręcznik, że warto wpaść na spotkanie comiesięczne SlayerSów i się czegoś dowiedzieć, i że figurki z drugiej ręki to dobry biznes.

Tutaj lista armii, które trzeba opracować. Bardzo bym prosił, żeby ktoś opisał w podobnym stylu swoją armię i wysłał mi to na PM lub zamieścił tutaj. Ja będę redagował te teksty i wrzucał już gotowe.

Bretonnia done credits @ Lenar
Beastmen done credits @ Lenar
Dark Elves
High Elves done
Daemons of Chaos done credits @ Myzu
Warriors of Chaos done credits @ Dymitr
Empire done
Vampire Counts done credits @ Lenar
Ogre Kingdoms done
Tomb Kings done credits @ Theo
Orcs&Goblins done credits @ Dymitr
Lizardmen done
Skaven done
Dwarfs Done credits @ Luc
Wood Elves done credits @ Luc
Chaos Dwarfs done


jeżeli macie uwagi to już istniejących tekstów, to dawajcie śmiało.


==============================

sugtestie, co by nie zapomnieć
Sławol pisze:Przede wszystkim to duże uznanie dla Ciebie Furion za taki wkład w hobby i pomaganie innym.

Mam coś niecoś do powiedzenia:

- dodawaj zdjęcia figurek fabrycznych także, bo wstawienie zdjęcia armii konkretnego gracza może spowodować, ze ktoś się nakręci, a w sklepie okaże się, że wygląda to zupełnie inaczej. Mowa oczywiście o malowaniu i konwersjach. To jest jak najbardziej przykład mówiący "zobacz, jak super można zrobić elfy!", ale początkujący to także tacy, którzy nigdy nie mieli figurki w ręce i nie wiedzą, jak wygląda w sklepie ;)

- rozbudowana baza modeli, czyli Games Workshop, Gamezone i inne firmy. Pod listą sugerowanych zakupów na początek można by dodać ogólną listę firm, które mają figurki do danej armii, np:

Z modeli jakich firm możesz złożyć swoją armię X?
- Games Workshop - wszystkie jednostki (link)
- Gamezone - jazda i potwory (link)
- Reaper - herosi (link)
- Freebooter - czarodziejki (link)

A pod samym zdjęciem armii gracza można jeszcze inaczej: wypisać, z których firm złożył taką armię, np: "na powyższym zdjęciu armii widać oddziały X z firmy Y oraz herosów XYZ z firmy ABC. Pozostałe modele pochodzą z oferty firmy Games Workshop. W celu poznania szczegółów stworzenia całej armii można zajrzeć do tematu w Galerii i zadać pytanie autorowi pracy (tutaj link)"

I tak dalej. A jeśli to za wiele, to można chociaż podać same nazwy firm w jednym punkcie, a chętny gracz sam je sobie znajdzie i przejrzy ofertę. Ogólny link do galerii na forum też by się przydał.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

LIZARDMEN

ZDJĘCIE POMALOWANEJ MAŁEJ ARMII LIZARDMENÓW

Ogólnie: Lizardmen to armia, przypomina trochę cywilizację Azteków, zaszytą głęboko w dżungli w swoich świętych miastach, gdzie wznoszą modły i składają ofiary swoim bogom. Dysponują zatrutą bronią i potrafią poskromić niebezpieczne zwierzęta mieszkające w Lustriańskiej dżungli.

Konkretnie: Armia ta opiera się na piechocie tworzonej przez Skinki i Kroxigory wspomagane przez oddziały kawalerii latającej – Terradony. Do dyspozycji mamy też bestie zamieszkujące Lustriańską dżunglę: Salamandry oraz Stegadony. Armią dowodzą Saurusi na swoich wierzchowcach zwanych Cold One. Małe oddziały skinków strzelając ze swej zatrutej broni są w stanie zabić smoka, z którym nie miały by najmniejszych nawet szans w bezpośrednim starciu. Mocną stroną armii Lizadmenów jest magia, którą dysponują potężni Slannowie. Ich zadaniem jest możliwie największe osłabienie przeciwnika, zadanie mu dotkliwych strat jeszcze przed otwartą walką, a potem wspieranie rozmaitymi czarami już walczących oddziałów. Styl gry armii można pokrótce scharakteryzować jako wojna podjazdowa.

Podsumowanie: Jeżeli niestraszne Ci wilgotne, gorące powietrze, nieprzebyte dżungle i jadowite stworzenia czyhające na każdym kroku, jeżeli czujesz w sobie smykałkę do panowania nad silną magią i kierowania doskonałymi wojownikami, jeżeli potrafisz zachować zimną krew w każdej sytuacji, to najpewniej tkwi w Tobie odrobina Lizardmena, który byłby doskonałym generałem dla tej armii.

Sugerowane zakupy na początek:
Skink Regiment (24 modele)
Skink Regiment (24 modele)
Terradon Riders (3 modele)
Saurus Oldblood on Cold One (1 model)
Skink Priest (1 model)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

HIGH ELVES

Ogólnie: Wysokie Elfy to starożytna rasa która okiełznała magię, oswoiła smoki i od początku istnienia świata toczy wojnę z chaosem i jego sprzymierzeńcami. Dumni wojownicy w lśniących pancerzach tworzą zdyscyplinowane wojsko, w którym każdy wojownik wypełnia swoje ściśle określone zadanie.

Konkretnie: Armie Wysokich Elfów z reguły składają się z łuczników, kawalerii oraz balist. Typowa armia ma za głównodowodzącego Arcymaga albo Księcia Elfów na Gwiezdnym Smoku. Bohaterowie Elfów występują w armii w różnych konfiguracjach, zarówno na piechotę jak i konno czy ujeżdżając Wielkiego Orła. Wsparcie ogniowe w tej armii oferują Balisty i Łucznicy, do uderzenia służy ciężka kawaleria Srebrnych Hełmów oraz budzące grozę Lodowe Feniksy. Wysokie Elfy to armia która oferuje bardzo różnorodne możliwości złożenia rozpiski, tym samym taktyka jaką przyjmiemy na polu bitwy różni się w zależności od złożenia armii. Możemy grać bardzo agresywnie na bardzo mobilnej armii z mocnej uderzeniem, albo zdecydować się na granie defensywne, gdzie to my będziemy odbierać ataki wroga naszymi machinami wojennymi i oddziałami piechoty. Można też złożyć wiele rozwiązań pośrednich.

Podsumowanie: jeżeli odpowiadają Tobie klimaty elfów rodem z Rivendell z Władcy Pierścieni, to jest to armia dla Ciebie!

Sugerowane zakupy na początek:
High Elf Archers (16 modeli)
High Elf Silver Helms (8 modeli)
Flamespyre Phoenix* (1 model)
Ellyrian Reavers** (5 modeli)

*Uwaga: pudełko Flamespyre Phoenix zawiera elementy które pozwalają skleić albo Flamespyre Phoenix (ognisty feniks) albo Frostheart Phoenix (lodowy feniks) zdecydowanie sugerujemy sklejenie Lodowego Feniksa w wersji bez jeźdźca!

**Zdecydowanie sugerujemy kupienie tych modeli w wersji wydanej w zestawie startowym Island of Blood (Wyspa Krwii) Ofert sprzedaży poszczególnych jednostek z tgo zestawu jest bardzo dużo i są one bardzo tanie.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

BRETONNIA

MIEJSCE NA ZDJĘCIE

Ogólnie: Bretonnia to królestwo zamieszkałe przez dumnych ludzi, którzy cenią swój honor wyżej niż życie. Panuje tu system feudalny. Król jest wybierany spośród najwybitniejszych rycerzy przy udziale samej bogini - Pani Jeziora.

Konkretnie: Trzon bretońskiej armii stanowią rycerze feudalni, którym towarzyszą czasem młodzi i nadgorliwi giermkowie, starający się zasłużyć na rycerskie ostrogi. Rzadziej widuje się Błędnych Rycerzy uzbrojonych w dwuręczne miecze oraz legendarnych Rycerzy Graala. Ciężka jazda może poruszać się w unikalnej formacji, tzw. "lancy", która zapewnia dodatkowy impet w czasie szarży. Armią dowodzi najczęściej lord, który prowadzi do boju oddział rycerzy lub na grzbiecie szlachetnego pegaza szuka chwały w pojedynku z najgroźniejszym przeciwnikiem na polu bitwy. Drugą najważniejszą figurą na stole jest Chorąży Armii (Battle Standard Bearer), który ma niebagatelny wpływ na morale jednostek. Magia nie gra pierwszorzędnej roli i ogranicza się najczęściej do zaklęć ochronnych lub wspomagających. "Mięso armatnie" stanowią zastępy chłopów pańszczyźnianych uzbrojonych w glewie lub długie łuki - ich zadaniem jest wiązanie walką przeciwników niegodnych uwagi rycerzy. Bretończycy dysponują także trebuszami - machinami oblężniczymi budzącymi strach wśród stłoczonych regimentów przeciwnika. Do potyczek na flankach i tyłach wroga najlepiej nadają się rycerze dosiadający pegazów, którzy bez trudu radzą sobie z artylerią wroga. Biorąc pod uwagę szybkość bretońskich jednostek jest to zdecydowanie armia ofensywna. Warto jednak pamiętać, że mimo, że bez problemu można złożyć rozpiskę opartą na samym tylko rycerstwie, zaleca się rozważenie takich opcji jak trebusz czy łucznicy, które są świetnymi jednostkami wspierającymi.

Podsumowując: Jest to armia dla tych, którzy lubią klimat Wojny 100-letniej, Wojny Dwóch Róż, wojen polsko-krzyżackich i świata legend arturiańskich. Wyzwanie stanowi aspekt modelarski - każdy z rycerzy powinien posiadać unikalny herb i barwy heraldyczne.

Sugerowane zakupy na początek:
2x Bretonnian Knights of the Realm/Knights Errant (2x 8 modeli)*
Pegasus Knights (3 modele)
Bretonnian Peasant Bowmen (16 modeli)

*z takiego zestawu przy odrobinie zdolności modelarskich możemy złożyć oddział 9 rycerzy (knights of the realm), 5 giermków (knights errant), Generała oraz Chorążego Armii.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

WOOD ELVES

Ogólnie: Leśne Elfy zwane również jako Asrai to mroczniejsi kuzyni Elfów Wysokiego Rodu.
Jest to tajemnicza i mroczna rasa. Strażnicy lasu Athel Loren mitycznego miejsca pomiędzy Bretonią a Górami Szarymi.

Konkretnie: Trzon Leśnych Elfów to wyspecjalizowani łucznicy - w całym świecie nie ma tak doskonałych i nieomylnych strzelców. Mieszkańcy Athel Loren żyją w zgodzie z naturą i istotami zamieszkującymi starożytny Las. Siły Leśnych Elfów to również przerażające Dryady, Dzicy Jeźdzcy Kurnousa (wyznawcy mitycznego Boga), śmiercionośni Tancerze Wojny, cisi zabójcy Strażnicy Ścieżek czy mityczne stwory wielkie Drzewce.
Leśne Elfy to armia, której główną bronią jest walka dystansowa, zalicza się do armii partyzanckiej, gdzie walka w zwarciu to ostateczność. Wpierw osłabiają wroga ostrzałem aby potem uderzyć szarżą Dzikich Jeźdzców.

Podsumowanie: Jeśli jesteś fanem armii partyzanckiej, klimat Elfów niczym te z lasu Lothlórien (śródziemie Władcy Pierścieni) i mitycznych wielkich stworów to z pewnością ta armia Ci przypadnie do gustu.

Sugerowane zakupy na początek:
Strażnicy Polany/Glade Guards (16 modeli)
Strażnicy Polany/Glade Guards (16 modeli)
Wild Riders (5 modeli)
Way Watchers (3 modele)
Way Watchers (3 modele)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

DWARFS

Miejsce na zdjęcie.

Ogólnie: Krasnoludy to armia najbardziej nieustępliwych wojowników w świecie Warhammera. To najlepsi kowale i miłośnicy piwa, oraz konstruktorzy przedziwnych machin wojennych. Domem krasnoludów są twierdze zbudowane w górach.

Konkretnie: Trzon Krasnoludów to uzbrojeni w dwuręczne bronie żołnierze: Wojownicy, Długobrodzi czy Gwardia Królewska. Siłę pokurczów stanowią machiny wojenne - Armaty, Katapulty czy Działo Organowe. Krasnoludy są rasą naturalnie odporną na magię. Wielkie armie krasnoludów dowodzone są przez Kowala Run, który na bitwę przychodzi zaopatrzony w słowa mocy - runy - które są w stanie odeprzeć nawet najsilniejsze zaklęcia. Krasnoludy należą do krępych, małych i powolnych wojowników, dlatego jest to armia, która wpierw osłabia wroga strzelaniem z machin a dopiero potem uderza piechotą. Tak więc drżyjcie wrogowie, którzy zadrą z Krasnoludami! Gdyż raz trafisz do Wielkiej Księgi Uraz, to ciężko tą zniewagę zmazać... krasnoludy rzadko przebaczają!

Podsumowanie: Jeśli lubisz piwo to lubisz krasnoludy! Jeśli lubisz małych, grubych brodaczy to z pewnością urzeknie Cię klimat tej armii. Należy jednak przestrzec, że granie krasnoludami jest uważane za schematyczne - brak szybkich jednostek wymusza wyjątkowo pasywny styl gry. Armii tej nie polecamy początkującym.

Sugerowane zakupy na początek:
Dwarf Warriors (16 modeli)
Dwarf Warriors (16 modeli)
Dwarf Cannon(1 model)
Gyrocopter (1 model)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

DAEMONS OF CHAOS

Miejsce na zdjęcie.

Ogólnie: Demony to jedna z najbardziej bezkompromisowych armii. Pochodzą ze sfery chaosu i tylko czekają aż nieumiejętny mag otworzy bramę między wymiarami i uwolni hordy sięjących zniszczenie popleczników Mrocznych Bogów. Nawet jeśli uda się zabić demona, to oznacza to tylko odesłanie do strefy chaosu i oczekiwanie na kolejną sposobność do ataku.

Konkretnie: Demony dzielą się na cztery grupy, każdą podległą jednemu z bogów chaosu. Choć nie pałają sympatią do siebie nawzajem, to walcząc z siłami Ładu łączą swe siły wiedzione żądzą mordu i zniszczenia. Będąc istotami z innego wymiaru, posiadając wrodzoną odporność zarówno na ciosy jak i na magię. Typowa armia Demonów składa się Horrorów Tzeentcha oraz Siewców Plagi Nurgla, którzy to stanowią szarą piechotę tej armii. Wsparcie stanowi Działo Khorne'a - machina, w której uwięziony został demon, która miota pociski z siłą taką samą jak zwykła armata. Uderzenie w armii zapewniają Bestie Nurgla - groteskowe i bardzo wytrzymałe na ciosy stwory. Wsparcie z powietrza dają bardzo niebezpieczne i mocne Trutnie Nurgle'a oraz wątłe ale za to bardzo zwinne skrzydlate Furie. Armię Demonów do boju zwykle prowadzi Wielki Demon - postać tak silna, że wręcz w pojedynkę jest w stanie zniszczyć wojska przeciwnika.

Podsumowanie: Demony są stosunkowo szybkie, wytrzymałe i silne. Jeśli uważasz, że wojna podjazdowa jest dla dziewczynek, a prawdziwy generał to taki, który zostawia po sobie jedynie zgliszcza i zniszczenie, demony będą idealnymi wojownikami w Twojej armii. Możliwości skomponowania własnej armii jest naprawdę sporo, a zasady dodające odrobinę losowości sprawiają, że gra nimi daje wiele frajdy i na pewno nie jest z nimi nudno.

Sugerowane zakupy na początek:
Plaguebearers of Nurgle (10 modeli)
Pink Horrors od Tzeentch (10 modeli)
Skull Cannon of Khorne (1 model)
Beast of Nurgle (1 model, z uwagi na trudnośc w kupieniu oryginalnych modeli, warto pomyśleć o alternatywnych figurkach i konwersjach)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

BEASTMEN

MIEJSCE NA ZDJ

Ogólnie: Puszcze i knieje Starego Świata roją się od niebezpieczeństw; jednym z nich są barbarzyńskie plemiona kozłokształtnych Zwierzoludzi (Beastmen) - koszmar i utrapienie cywilizowanych ras.

Konkretnie: Zwierzoludzie żyją w prymitywnych, koczowniczych plemionach z silnie zaznaczoną hierarchią - o pozycji społecznej decyduje najczęściej rozmiar... rogów. Najniżej stoją Ungor'y, których zadaniem jest zastawianie pułapek i osaczanie słabych przeciwników. Większe od nich Gor'y znajdują się na środkowym szczeblu. Do polowania (bitwy) zbierają się w hordy, siejąc zniszczenie gdziekolwiek się pojawią. Najsilniejsze i najbardziej zdyscyplinowane z nich - Bestigor'y - uzbrojone w wielkie topory, walczą na rydwanach lub pieszo, u boku wodza. Stadu przewodzi Beastlord - bestia, której udało się pokonać wszystkich rywali w rytualnych pojedynkach albo Wielki Szaman, jeśli cieszy się wyjątkową łaską bogów Chaosu (co przejawia się w postaci okazałych rogów i umiejętności rzucania najbardziej zabójczych zaklęć). Podczas bitwy Szamani Zwierzoludzi zbierają się wokół magicznego Kamienia Stadnego i tam odprawiają swoje rytuały. Do plemienia będącego "na wojennej ścieżce" często dołączają inne potworności, jak np. padlinożerne harpie, potężne minotaury, galopujące Centigor'y lub Brzytwodziki. Bywa też, że szamanowi uda się przywołać gigantycznego Dżabersmoka, Cygor'a lub Gorghon'ę - wtedy plemię może zagrozić nawet ufortyfikowanemu miastu.

Podsumowanie: W armii Bestii niemal nie występują jednostki strzelające przy równoczesnej podatności na strzelanie przeciwnika (niewiele jednostek nosi jakąkolwiek zbroję), nie ma też typowej kawalerii; dlatego też armia ta wymaga dużego ogrania i nie jest polecana dla początkujących graczy. Jednakże, jak to zwykle bywa w przypadku "trudnej" armii, zwycięstwo cieszy podwójnie.

Sugerowane zakupy na początek:
Batalion (10 modeli Ungor Raiders, 20 modeli Gors, 10 modeli Bestigors)
Bestigor Herd (10 modeli)
Beastlord (1 model)
Bray Shaman (1 model)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

WARRIORS OF CHAOS

ZDJĘCIE POMALOWANEJ MAŁEJ ARMII WOJOWNIKÓW CHAOSU

Ogólnie: Wojownicy Chaosu to czciciele plugawych bogów chaosu: potężni magowie, niezwyciężeni wojownicy i wszelkie maści potwory. Są siewcami zniszczenia i anarchii - to włąściwie ich jedyny cel. Co jakiś czas zbierają się pod dowództwem potężnego lorda, który wiedzie ich na wojnę przeciwko wszystkiemu co dobre w Starym i Nowym Świecie.

Konkretnie: Armia ta opiera się na wyjątkowo silnych i wytrzymałych bohaterach, zwłaszcza Demonicznego Księcia czy Wojowników dosiadających demoniczne wierzchowce. Dzięki zdolnościom i darom od Bogów Chaosu stają się oni niezwykle trudni do ubicia. Dodatkowym elementem wspierającym tę armię są inne jednostki, które również wykazują dużą żywotność. Twarde rydwany, regenerujące się Chimery i Trolle oraz opancerzeni rycerze Khorne dosiadający Demoniczne Molochy. Ofensywę sił Chaosu wspierają zwykle demoniczne działa, które z łatwością przebijają się przez opancerzone oddziały i sieją w ich szeregach panikę. Wszystko wspierane jest przez konnych maruderów (tania i mocna szybka kawaleria), która potrafi dać przewagę taktyczną w polu.

Podsumowanie: Jeżeli bliska Twemu sercu jest chęć niesienia zniszczenia, lubisz gdy wojska dowodzone przez CIebie charakteryzuje elitarność i wytrzymałość (oraz siła!) i nie martwisz się, że w fazie strzelania właściwie nie robisz nic - ta armia jest dla Ciebie. Walka w zwarciu, tratowanie wroga i strach w oczach wrogów gwarantowane

Sugerowane zakupy na początek:
Chariot of Chaos (1 model)
Maruder Horsmens (5 modeli)
Skullcrushers of Khorne (3 modele)
Chaos Lord on Demonic Mount (1 model)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

TOMB KINGS

ZDJĘCIE POMALOWANEJ MAŁEJ ARMII TOMB KINGS

Ogólnie: Tomb Kings to nie tyle armia, co historia. Historia na tyle potężna, że wróciła zza grobu by przypomnieć Staremu Światu, kto jest władcą a kto niewolnikiem. Jasna hierarchia musi zostać zachowana, rodzisz się niewolnikiem lub faraonem. Widząc zza światów Chaos panujący w Starym Świecie, Królowie Grobów napędzani dumą swojego wysokiego urodzenia, wracają by pokazać żywym i martwy gdzie ich miejsce.

Konkretnie: Armia Tomb Kings opiera się wokół bardzo istotnych bohaterów, jacy swoją magią przytrzymują ich przy... życiu? Hierofanta wraz ze swoją strażą trzyma w garści wichry magii, by armia pełna szkieletów ludzi zwierząt i potworów znów nie zmieniła się w pył. Potężną stroną armii jest możliwość wskrzeszania poległych jednostek, możliwości łącznia rydwanów w oddziały dewastujące przeciwników. Często towarzyszą im katapulty i mroczna czara dusz, jaka sieje strach w każdym żywym stworzeniu na polu bitwy. Kolejnym atutem armii jest to, że nie posiada kar do strzelania swoimi jednostkami, wiecznie trafia na 5+ swoich przeciwników, i małych i ogromnych. Magia Światła świetnie podnosi zdolności bojowe oddziałów, jakie wydawałyby się już stracone w walce.

Podsumowanie: Armia nie jest prosta w prowadzeniu, jednak przyszłościowe myślenie już przy rozstawieniu daje ogromne pole do manewru defensywnego jak i ofensywnego. Jeśli lubisz w tej grze coś więcej niż rzucaniem wiadrem kostek w fazie close combat - jedna z lepszych armii. Niesamowite podłoże historyczne armii, a nawet po przegranej możesz powiedzieć, że jeszcze tu wrócisz, znów, z mniej sypiącą się armią ;)

Sugerowane zakupy na początek:
Tomb Kings Liche Priest (1 model)
Tomb Kings Skeleton Chariots (3 modele)
Tomb Kings Screaming Skull Catapult (1 model)
Tomb Kings Casket of Souls (1 model)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

VAMPIRE COUNTS

Ogólnie: Jest tylko jedna frakcja w świecie Warhammera, która potrafi skończyć bitwę z większą ilością żołnierzy niż na jej początku. Mowa oczywiście o wampirach, które tworzą zombie ze wszystkiego, co ma ręce i nogi (niekoniecznie w komplecie).

Konkretnie: Każda armia wampirów składa się przede wszystkim z legionów mamroczących, powłóczących nogami i wygłodniałych zombiaków wskrzeszonych przez szalonych nekromantów lub któregoś z wampirzych arystokratów. Nowe zombie są tworzone na bieżąco, w każdej kolejnej turze magii. Takie nagromadzenie mrocznych rytuałów ściąga na pole walki całe rzesze koszmarnych stworzeń, takich jak ghoule, kryptowe horrory, vargheisty, nietoperze-ludojady a także towarzystwo z zaświatów - duchy, upiory czy strzygi. Zdarza się, że wampir odnajdzie antyczne kurhany - wtedy do odgłosów maszerującej armii dołącza chrzęst starożytnych zbroi dawno zapomnianych bohaterów i głuche dudnienie kopyt ich szkieletowych rumaków.

Podsumowując: Vampire Counts to armia ofensywna o dużym potencjale magicznym. Wszystkie jednostki budzą strach same będąc jednocześnie odpornymi na efekty psychologiczne. Ataki zasięgowe występują w formie upiornych krzyków (dysponują nimi Terrorgheist i Banshee), co oznacza w skrócie, że mają mały zasięg ale nie zważają na zbroję ani wytrzymałość fizyczną przeciwnika. Cechą charakterystyczną jest występowanie jednostek eterycznych, takich jak Spirit Host i Hexwraights - jednostek tych nie można zranić niczym poza magią! Armia ta wydaje się być niezniszczalna, jest jednak jeden haczyk: kiedy zginą wszyscy bohaterowie używający magii, jednostki zaczynają samoistnie obracać się w pył.

Sugerowane zakupy na początek:
Zombies (20 modeli)
Zombies (20 modeli)
Vampire (1 model)
Necromancer (1 modele)
Banshee (1 model)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Orcs and Goblins

Ogólnie: Plemiona Orków i Goblinów rozsiane są po całym Starym Świecie, jednak ich główne siły żyją na co dzień na południowych krańcach Imperium. Ich zachowania i sposób życia przypominają nieco plemiona Indian z Ameryki Północnej. Żyją w specyficznych obozowiskach, które z rzadka przeradzają się w drewniane twierdze. Orkowie znani są z brutalności i siły, natomiast znacznie mniejsze Gobliny są raczej tchórzliwe i przebiegłe - łączy ich jednak zielony kolor skóry. Bez względu na rozmiar, nie są zby bystrzy! Znana powszechnie historia o geniuszu-wynalazcy zielonoskórych, który chciał wystrzeliwać w powietrze zwiadowców goblińskich ze specjalnych proc mocno to potwierdza. Orkowie za którymś razem doszli do wniosku, że raporty od latających szpiegów docierają do nich...po bitwie. Przy okazji wydało się, ze goblin lotem koszącym potafi ubić kilku 'Umies (ludzi). Warto zwrócić uwagę, że zarówno Orkowie jak i Gobliny mają swoich bliższych i dalszych kuzynów, z którymi razem ruszają w bój (Dzicy Orkowi, Czarni Orkowie, Nocne Gobliny, Leśne Gobliny). Co potężniejsi wodzowie często do swych armii dołączają różnego rodzaju dzikie bestie, aby siać strach i zniszczenie w szeregach i sercach wrogów. Wszystko po to, by ich Waaaagh! (wyprawa wojenna) odniosła jeszcze lepszy skutek.

Konkretnie: Hufce zielonoskórych opierają się na piechocie wspieranej prymitywną (ale śmiertelnie niebezpieczną) artylerią i dziwacznych stworach. Mają wytrzymałe regimenty o bardzo dużym potencjalne uderzeniowym. Wszystko to uzupełnia ofensywna magia, której moc ichni szamani przywołują modląc się do swoich przeraźliwych bogów! Orkowie i Gobliny dysponują także rydwanami, lekkimi jazdami i trollami - tych ostatnich siłą jest moc regeneracji oraz bardzo duży potencjał bojowy. Niestety mają duży problem - potrafią pokłócić się ze sobą w samym środku bitwy, psując tym samym nawet najprzebieglejszy DaPlan!

Podsumowanie: Jeśli nie obawiasz się, że Twoje oddziały zaczną w trakcie potyczki byc się między sobą, lubisz hordy niszczące wszystko na swej drodze i masz dobre oko do strzelania z katapult - ta armia jest dla Ciebie! Dodatkową przyjemność z gry będziesz czerpał dzięki różnego rodzaju zaskakującym stworzeniom takich jak Mangler Squig czy fanatycy Nocnych Goblinów

Sugerowane zakupy na początek:
Savage Orcs (10 modeli)
Savage Orcs (10 modeli)
Night Goblin Regiment (20 modeli)
Doom Diver (1 model)
Mangler Squig (1 model)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

CHAOS DWARFS

Ogólnie: Krasnoludy Chaosu to zła, zdeprawowana i opętana przez chaos rasa. Wiele tysięcy lat przed Sigmarem, tuż po Wielkiej wojnie z Chaosem, wielu spośród Krasnoludów zaczęło czcić Bogów Chaosu. Założyli swoje Królestwo na wschód od ziem dzisiejszego Imperium w krainie zwanej Mrocznymi Ziemiami. W przeciwieństwie do swoich dawnych pobratymców , Dawi'zhaar (krasnoludy ognia) jak sami siebie nazywają, parają się magią.
Potężni magowie władają krainami mrocznych krasnoludów, są jednocześnie wielkimi kapłanami mrocznego boga Hashuta i przywódcami społeczności.
Krasnoludy chaosu są świetnymi inżynierami, a kuźnie Zhaar Nagrund są najlepsze na świecie. Prócz strasznej inżynierii, gospodarkę napędzają niewolnicy.

Konkretnie: Armie Dawi'zhaar składają się z potężnej, mocno opancerzonej piechoty (Infernal Guard) wspieranej przez piekielne maszyny. Rolę magów-inżynierów mają ich Demoniczni Kowale (Daemonsmith) Wszystko to uzupełnia rasa zielonoskórych Hobgoblinów, traktowana jako mięso armatnie przez swoich mrocznych władców. Centralną jednostką uderzeniową jest potężny demon K’Daai Niszczyciel, który sam jest w stanie zniszczyć nawet najcięższe jednostki wroga.

Podsumowanie: lubisz grę defensywną i jesteś oddany siłom Chaosu to jest to armia dla Ciebie . Twarda piechota, wsparcie artylerii i mocna kontra. Te aspekty stawiają Krasnoludy Chaosu na równi nawet z najsilniejszymi armiami Starego Świata.

Sugerowane zakupy na początek:
Infernal Guard (10 modeli)
Infernal Guard (10 modeli)
Death Rocket (1 model)
K'Daai Destroyer (1 model)

Należy zwrócić uwagę, że armia Chaos Dwarfs jest armią dodatkową do warhammera, wypuszczoną na rynek przez firmę-córkę głównego wydawcy. Skompletowanie armii na oryginalnych modelach będzie znacznie bardziej kosztowne w przypadku tej armii. Alternatywą jest stworzenie modeli armii z zamienników, co jest możliwe i w pełni akceptowalne, tym niemniej wymaga dużego kunsztu modelarskiego. Z tych powodów armii tej nie polecamy początkującym.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

THE EMPIRE


Ogólnie: "Trzy rzeczy czynią Imperium wielkim: wiara, stal i proch!" te słowa Magnusa Pobożnego doskonale odzwierciedlają cechy i atuty tej frakcji. Imperium pod wodzą Karla Franza to jeden z dwóch ośrodków siły ludzi. Uzbrojeni w potężne maszyny wojenne, magię, rycerstwo ujeżdżające wierzchowce bojowe albo potężne demigryfy oraz świetnie wyszkoloną piechotę stawiają opór napływowi chaosu.

Konkretnie: Imperium to armia która, nie ma słabych punktów, ale i nie jest dominująca w żadnej sferze. Do dyspozycji mamy każdy kolor magii. Kawaleria – wszyscy kawalerzyści Imperium są świetnie opancerzeni i wyszkoleni. Rycerze na Demigryfach to jedna z najsilniejszych kawalerii w grze. Maszyny wojenne – działa, czołgi parowe, wyrzutnie rakiet, Poza krasnoludami najsilniejsza armia pod tym względem. Piechota – bez szaleństw, ale i wstydu nie przynosi. Jednostki latające – raczej tylko jako wsparcie. Bohaterowie specjalni – sensowni i nieprzekombinowani. Do tego to wszystko na fantastycznych modelach Games Workshop.

Podsumowanie: The Empire to armia dla ludzi, którzy lubią się bawić i kombinować. Nie jest to armia łatwa ale zdecydowanie dająca szansę na wygrywanie, nawet największych turniejów.

Suugerowany zakupu na początek:
State troops – halabardnicy (20 modeli)
State troops – halabardnicy (20 modeli)
Demigryph Knight (3 modele)
Empire Great Cannon (1 model)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

SKAVEN

Ogólnie: Skaveni to armia nikczemnych i brudnych szczuroludzi, stworzeń nieznających zasad moralnych i niemających żadnego poczucia honoru. Pomimo swojej powierzchownej prymitywności są oni jednak doskonałymi inżynierami – zarówno w tworzeniu maszyn wojennych jak i mutacji genetycznych.

Konkretnie: Główną siłą armii skaveńskiej jest ilość. Trzon i zdecydowaną liczebną większość armii stanowi szeregowa piechota niewolników i ich panów. Pomiędzy niezmierzonymi hordami pieszych szczurów można znaleźć potężnych magów – kapłanów zarazy i szarych proroków, bezwzględnych i szybkich zabójców, zmutowane wielkie potwory – abominacje oraz niszczycielskie maszyny – działa i katapulty. Skaveni nie należą do ras silnych ani dobrze opancerzonych. Ich siła leży w ilości, a wspomagana unikalną magią i jedynymi w swoim rodzaju potworami i maszynami sprawia to, że każdy przeciwnik musi się z nimi liczyć.

Podsumowanie: Jeśli lubisz mroczne klimaty brudu, zdrady, mutacji, a także lubisz spędzać długie noce na dopracowywaniu pędzlem swojej przeraźliwie wielkiej i liczebnej armii, Skaveni są właśnie dla ciebie. Będziesz miał do dyspozycji wiele narzędzi totalnego zniszczenia i tylko od twojej fantazji będzie zależało, na które z nich postawisz.

Sugerowane zakupy na początek:
Clanrats (20 modeli)
Clanrats (20 modeli)
Clanrats (20 modeli)
Warp Lightning Cannon (1 model)
Hell Pit Abomination (1 model)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

OGRE KINGDOMS

Ogólnie: Plemiona ogrów zamieszkują mroźne góry niedaleko północy chaosu. Te zwaliste kolosy potrafiące pożreć niemal wszystko słynną ze swojej siły i wytrzymałości. Większość przedstawicieli tego gatunku mimo utraty ręki czy głębokiej rany klatki piersiowej jest w stanie kontynuować walkę. Niektórzy z przedstawicieli tej rasy na pole bitwy noszą własne działa... Pod pachą. Ogry słyną z walki najemnej, nierzadko wyjeżdżają na kilkanaście lat by zdobyć doświadczenie w boju oraz złoto( mięso). Jak zwykle to bywa wśród mniej cywilizowanych ras o statusie społecznym stanowi jedynie siła. Wyjątek stanowią rzeźnicy- kapłani ogrzego boga, Przepastnych Trzewi.

Konkretnie: Armia typowo ofensywna oferująca całą paletę silnej piechoty, potworów oraz jedną z groźniejszych kawalerii w grze. Ich magia nastawiona jest raczej na wspomaganie własnych oddziałów. Niedobory defensywny zgrabnie uzupełniają działa na rydwanach, które są równie groźne na dystans co i potrafią napsuć krwi w walce wręcz.

Podsumowanie: Armia kierowana do graczy którzy cenią sobie jakość a nie ilość. Mimo przewagi liczebnej wroga odpowiednie wsparcie magii i potworów zapewni zwycięstwo.

Sugerowane zakupy na początek:
Batalion* (16 modeli)
Mourfang Cavalry (4 modele)
Ironblaster (1 model)

*warto podczas składania modeli zadbać o to, by złożyć 9 ironguts, a nie 6 jak sugeruje producent. Jest to możliwe dzięki zamieszczonym dodatkowym częściom.

sicarius
Warzywo
Posty: 19
Lokalizacja: Czarne Szczecinek

Post autor: sicarius »

Ciekawe ..... Ja gram krasiami tylko nie wiem ile mam punktów . I czego jeszcze potrzebuje . No więc prosze o wypunktowanie mi tego i ... doradzić co dalej . A mam ;

- skul pass - działo z obsługom koniem i murkiem

- 10 wariorsów
-20 strzelców
- 3 champions skul pass
Krasnoludy to najbardziej uparty naród w starym i nowym świecie . Lecz żadna rasa nie ma tak dobrego piwa , mocnego spirytusu i mocnej stali.
NIECH ŻYJĄ KRASNOLUDY !!!!!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

masz cały dział Dwarfów, tam ci koledzy pięknie opiszą
aktualne koszty punktowe są w najnowszym 8edycyjnym podręczniku opisane, z sumuj wszystko i masz
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

tamo
Plankton
Posty: 1
Kontakt:

Post autor: tamo »

Dobrze wiedzieć, bo zaczynam to dopiero :)

ODPOWIEDZ