Poznański format - ograniczenia na 1200

Moderatorzy: kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Poznański format - ograniczenia na 1200

Post autor: Furion »

W tym poście znajdują się najbardziej aktualne zasady kompozycji tworzone przez Kudłatego i Furiona. Zapraszamy do grania i dzielenia się przemyśleniami.

Pierwszy post w tym temacie zawsze zawiera aktualną wersję.
Kwestie organizacyjne:
Sugerowany czas bitwy: 1h 45 min
Progi co 80 małych punktów. Generał i BSB po 100pts.

Ograniczenia ogólne:
Nie wystawiamy żadnych Lord'ów!
Nie wystawiamy bohaterów imiennych!
Zakaz dublowania jednostek Specjalnych
Zakaz dublowania jednostek Rzadkich
Nie więcej niż dwie takie same jednostki Zwykłe
Nie więcej niż dwaj tacy sami herosi
Nie więcej niż dwie Machiny Wojenne
Nie więcej niż dwie jednostki latające
Pojedyncze oddziały nie mogą mieć więcej niż 35 modeli albo kosztować więcej niż 400 punktów.
Na koniec bitwy jednostki sprowadzone do 25% ilości początkowej modeli lub mniej, albo te które uciekają oddają 50% victory points. Jednostki uciekające oraz sprowadzone do 25% lub mniej w dalszym ciągu oddają tylko 50% punktów.
Armie z książek End Times są nielegalne.
BSB może brać ekwipunek tak, jak by nie był BSB.

Magia:
W trakcie własnej fazy magii można do puli kości mocy dołożyć maksymalnie 1 kostkę ze źródła innego niż wiatry magii (np. channeling lub kości pochodzące z przedmiotów)
Jeżeli wygenerujesz więcej niż 1 kość mocy z dodatkowego źródła, to te kości przepadają.
Do rzucenia pojedynczego czaru można użyć maksymalnie 4 kości (dotyczy to wszystkich domen magii) a suma użytych kości w trakcie jednej fazy magii nie może przekroczyć 12.
Lore of Undeath: Nie przyzywamy eteryków i liczymy punkty za przyzwane oddziały.

Ograniczenia armijne:
Niektóre armie mają restrykcję "-100 punktów do rozpiski" albo "+100 punktów do rozpiski". Oznacza to, że rozpiskę tej armii należy budować na zmodyfikowaną wartość punktową. Dla przykładu armię Warriors of Chaos budujemy na 1100 punktów.

Bretonnia

Beastmen
+ 100 punktów do rozpiski

Chaos Dwarfs
- 100 punktów do rozpiski

Daemons of Chaos
- 100 punktów do rozpiski, jeżeli zawiera chociaż jeden model z mark of nurgle
Maksymalnie 7 modeli Plague Drones / Beasts of Nurgle.
Skull Cannon of Khorne liczy się na potrzeby tego limitu jak 3 modele.

Dark Elves
- 100 punktów do rozpiski, o ile przynajmniej połowa punktów przeznaczona jest na modele czarujące lub strzelające
wystawiamy albo oddział Warlocków albo Noble na jakimkolwiek wierzchowcu (dowolna ilość)

Dwarfs

The Empire
Wystawiamy albo Steam Tank albo Demigryfy (max 4)
Steam Tank liczy się jako maszyna

High Elves
Wystawiamy albo Frostheart Phoenix albo Banner of the World Dragon

Lizardmen

Ogre Kingdom
Wystawiamy albo Ironblaster albo Mournfang Cavalry

Orcs&Goblins
+ 100 punktów do rozpiski

Skaven
max 1 ratling na storfiendach

Tomb Kings
+ 100 punktów do rozpiski
Hierotitan liczy się jak 1 kostka do puli kości mocy

Vampire Counts
Wystawiamy albo Terrorgheista albo jednostkę z zasadą eteryczni (ethereal)

Warriors of Chaos
- 100 punktów do rozpiski
Nie wystawiamy modeli z 3+ wardem

Wood Elves
- 100 punktów do rozpiski

Dogs of War
Poznańska ocena malowania przeznaczona dla turniejów lokalnych: pisze:
- brak rozpiski -3p
- rozpiska jest 0p
- rozpiska drukowana lub napisana ręcznie ultra-czytelnie 2p
- miarka, kostki, wzorniki które są nam potrzebne, armybook razem 1p
- posiadanie funkcjonalnych tray'ów 1p
- bez proxów 1p
- wszystko albo prawie wszystko pomalowane 1p
- bonus jak mamy wszystkie plusy wymienione powyżej to dodatkowo 1p
- oprócz tego test wiedzy z podstawowych zasad gry, 3 pytania po 1p sztuka

W sumie 7 z malowania, 3 z testu wiedzy to razem 10p doliczanych do klasyfikacji końcowej.

FAQ:
Czym są funkcjonalne tray'e?
To takie, na których mieszczą się prawie wszystkie modele z danej jednostki w najczęściej używanej formacji. Tray'e takie muszą być wykonane z materiału, który pozwala na ich normalne użytkowanie (czylie NIE kartka papieru)

Co to znaczy prawie wszystko pomalowane?
Pi razy oko 80%

Z czego będzie test wiedzy?
3 niepodchwytliwe pytania dotyczące podstawowej mechaniki gry.

Po co ten test wiedzy?
Ma on pomóc graczom w zaznajomieniu się z podstawami tej gry

Jakie będą pytania?
Proste i tylko z rulebooka. Nie pytamy o żaden fluff (historia świata) więc trzeba wiedzieć jak się robi reformy, a nie jak na imię miała matka Sigmara.

Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Galharen »

Te ograniczenia były już niejednokrotnie testowane i dają radę. Chętnie swoją droga zagtalbym jakieś wieksze turnieje na male punkty, szkoda, ze odeszlismy w poznaniu od takich turniejów ( nie liczę 5 osobowych turków w cube). Bardzo podoba mi Sie pomysł dopuszczenia loremastera!
Zapraszam do obejrzenia mojej galerii:

Galharen's painting blog

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Ja nie wiem czy dopuszczenie Loremastera to nie przegięcie.
2lv mag, który zna 8 czarów ? To nie jest zbyt mocne przeciw magom z 2 czarami ?
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Zbanowaliśmy za to book of hoeth.
2gi lvl mag kosztuje ze 120 pts, loremaster 230. Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Furion pisze:

Kod: Zaznacz cały

Nie więcej niż dwie jednostki latające 
Czy do limitu wlicza się bohaterów? Czy do limitu wlicza się jednostki z zasadą hover/latające rydwany?
\/\


Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Panowie, a jak sprawa z DoW na te ograniczenia?? Jest możliwość zagrania??
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Tak jak w dokumencie jest napisane. Bez żadnych dodatkowych ograniczeń.

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

A rzeczywiście - jest na samym końcu. Planuję przyjechać do Poznania na najbliższy tur na ten format - odświeżyć zasady po długim okresie niegrania w battla i chyba ten CS jest odpowiedni ...

No i mam dylemat czym - CHD czy DoW - pod warunkiem, że dopuścilibyście mi armię zaadaptowaną z mojej armii Macedończyków do WABA- oczywiście skala "battlowa", nie 1:72 ... ;)

Oto jak to przykładowo wygląda:

http://images40.fotosik.pl/2028/92e4cbbc0df759ecgen.jpg - falanga macedońska - pikinierzy,

http://images44.fotosik.pl/640/c133631c064106e9gen.jpg - kawaleria tesalska - heavy cavalry

http://www.warlordgames.com/store/media ... cian-2.jpg - peltaści traccy - dueliści itd.
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Najbliższy turniej masz 27 lipca więc de facto dość szybko.

Odnośnie zamienników to to miało by służyć jako DoW ? Bo CHD to ja w tym nie widzę nijak :P
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Nie no wiadomo - DoW - podałem nawet nazwy unitów tej armii ;) - jeślibyś zaś chciał zagrać chadecją - mogę Ci pożyczyć (mm już pomysł na rozpę) - widziałem temat na Strefie ;)
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Nijlor pisze:Nie no wiadomo - DoW - podałem nawet nazwy unitów tej armii ;) - jeślibyś zaś chciał zagrać chadecją - mogę Ci pożyczyć (mm już pomysł na rozpę) - widziałem temat na Strefie ;)
Masz figurki Chadecji ?

Bo do CUBE na turniej chcę iść, ale nie mam figur do CHD jeszcze, a WE najchętniej bym wysłał na urlop ;)
Ostatnio zmieniony 9 lip 2013, o 22:13 przez Luc, łącznie zmieniany 1 raz.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

Demony nie maja obcięcia działa jak np. ogry lub Imperium przy steamtanku?? np. albo działó albo bestie?

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1100
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Jakie progi punktowe proponujecie na ten format?

Podbiję też pytanie Butana:
Czy do limitu (jednostek latających - mój przypis) wlicza się bohaterów? Czy do limitu wlicza się jednostki z zasadą hover/latające rydwany?
I na koniec, powtórzenie celowe (bo ważne rzeczy dwa razy) czy chodziło o coś innego?:

Kod: Zaznacz cały

Na koniec bitwy jednostki sprowadzone do 25% ilości początkowej modeli lub mniej, albo te które uciekają oddają 50% victory points. Jednostki uciekające oraz sprowadzone do 25% lub mniej w dalszym ciągu oddają tylko 50% punktów.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Masz figurki Chadecji ?
Tak, aczkolwiek to konwersje/zamienniki, jeśli by Ci nie przeszkadzało.

POd warunkiem, że mógłbym zagrać DoW ;)
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Danrakh pisze:Jakie progi punktowe proponujecie na ten format?

Podbiję też pytanie Butana:
Czy do limitu (jednostek latających - mój przypis) wlicza się bohaterów? Czy do limitu wlicza się jednostki z zasadą hover/latające rydwany?
I na koniec, powtórzenie celowe (bo ważne rzeczy dwa razy) czy chodziło o coś innego?:

Kod: Zaznacz cały

Na koniec bitwy jednostki sprowadzone do 25% ilości początkowej modeli lub mniej, albo te które uciekają oddają 50% victory points. Jednostki uciekające oraz sprowadzone do 25% lub mniej w dalszym ciągu oddają tylko 50% punktów.
Na pytania od Butana odpowiedzialem a co do tekstu to chodzi o co innego - wczytaj sie. Progi co 100.

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1100
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Ok, dzięki.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1100
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Przepraszam, że post pod postem, ale wolałem odświeżyć temat.

Progi co 100 nie są trochę zbyt wysokie? Rozegrałem dzisiaj szybką bitewkę na ten format przeciwko WoChowi.
Wyczyściłem stół oddając tylko BSB (a samemu łapiąc bonus za BSB i gienka) i przyjmując progi co 100 jest 19:1. Tak to ma wyglądać? Format jest przez pół w stosunku do euro a progi są w 2/3 wartości euro? Przecież w ten sposób strasznie ciężko będzie wbić maskę zwłaszcza walcząc przeciwko armii, która ma -100 pkt.

Ze swej strony proponowałbym progi co 80 pkt - wybicie 2/3 armii przeciwnika bez strat własnych dawałoby już maskę.

Przy okazji jaki sugerujecie bonus za ubicie generała i bsb - po 50 pkt? A za sztandar oddziału? Zwyczajowe 25 pkt?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Generał i sztandar armijny po 100, normalne sztandary po 25.

Progi co 100 bo tak się łatwiej liczy. Armia ma zwykle około 1350 victory pointsów, więc da się wbić machę.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Nie każda wygrana wysoko bitwa musi być maską przecież.

ODPOWIEDZ