Wampiry
Wampiry
Wg mnie w wampirach mamy trzy kwestie godne uwagi:
1. Spam tanich oddziałów zombiaków
2. Eteryczni bohaterowie pochowani w oddziałach.
3. Krzyki
Speciale: dopuszczeni
Najciekawszy jest duży Maniek znający cały Lore of Vampire oraz Death. Tylko, że wtedy nie ma klepacza.
1. Spam tanich oddziałów zombiaków
2. Eteryczni bohaterowie pochowani w oddziałach.
3. Krzyki
Speciale: dopuszczeni
Najciekawszy jest duży Maniek znający cały Lore of Vampire oraz Death. Tylko, że wtedy nie ma klepacza.
\/\
Można mieć Kondzia do klepania. Tylko, że on jest One use only.Dębek pisze:Zgadzam sie z Tobą butan w 100% w kwestii Mańka. Na wiele parringów Vamp klepacz robi ogromną różnicę.
EDIT:
Nie podoba mi się zapis:
Wolałbym po prostu Banshee max 2.Dębek pisze:Baśka 0-2 w armii z lore of death.
Nie podoba mi się podejście sterowania na zasadzie nie masz death to ci zluzujemy. Chcę abysmy przycieli rzeczy odporne na WFB, a nie comba, które działają max 30% przypadków (np woch na 2x helenach i death).
\/\
1) Spam Zombiaków
Nie żartujmy - teraz jest 0-3, ale bądźmy szczerzy - w praktyce te 3 oddziały wystarczają.
Jak ktoś chce się tylko zapchać, to na pewno nie wygra.
A o ile pamiętam, armie 0-1 czy remisujące nie miały być celem naszych działań.
2) Ograniczenia Basiek.
One są stawiane, bo poza klepaczem są często jedynym sensownym ograniczeniem remedium na wiele problemów VC.
Krzyki na Mortisach są znacznie gorsze, bo model jest wystawiony na maszyny i kosztuje więcej.
Nie przypadkiem Mortisy znikają. Najwcześniej Szaitis, potem ja, potem Gąsior zrezygnowaliśmy z nich, bo po prostu giną. A strata w postaci obszarówki i większej regeneracji nie jest aż takim problemem.
Dlatego ograniczając krzyki, efektem jest ograniczenie Mortisów i Terrorów, ale na pewno nie Banshee. Te są po prostu najpewniejsze, jeżeli chodzi o przeżycie.
Przy uwolnionych maszynach Terrory i tak mają słabo, nie dobijajmy ich.
Jak zrobi się ograniczenie do 2 krzyków, to będą to 2 banshee. Jak do 3. To raczej też same banshee.
Więc lepiej ograniczać banshetki - reszta się balansuje kosztowo.
3) ograniczenia eteryków
W VC do 2400 ciężko to wszystko razem pomieścić. Problem robi się w górę.
Dlatego trzeba to jakoś sensownie skalowalne zrobić.
Pamiętajcie, że pierwszymi dwoma eterykami będą zwykle 2 Banshee. Dlatego nie zróbmy jakiejś głupoty typu 0-3 eterycy, bo zablokujemy rozpiski na amen.
Nie żartujmy - teraz jest 0-3, ale bądźmy szczerzy - w praktyce te 3 oddziały wystarczają.
Jak ktoś chce się tylko zapchać, to na pewno nie wygra.
A o ile pamiętam, armie 0-1 czy remisujące nie miały być celem naszych działań.
2) Ograniczenia Basiek.
One są stawiane, bo poza klepaczem są często jedynym sensownym ograniczeniem remedium na wiele problemów VC.
Krzyki na Mortisach są znacznie gorsze, bo model jest wystawiony na maszyny i kosztuje więcej.
Nie przypadkiem Mortisy znikają. Najwcześniej Szaitis, potem ja, potem Gąsior zrezygnowaliśmy z nich, bo po prostu giną. A strata w postaci obszarówki i większej regeneracji nie jest aż takim problemem.
Dlatego ograniczając krzyki, efektem jest ograniczenie Mortisów i Terrorów, ale na pewno nie Banshee. Te są po prostu najpewniejsze, jeżeli chodzi o przeżycie.
Przy uwolnionych maszynach Terrory i tak mają słabo, nie dobijajmy ich.
Jak zrobi się ograniczenie do 2 krzyków, to będą to 2 banshee. Jak do 3. To raczej też same banshee.
Więc lepiej ograniczać banshetki - reszta się balansuje kosztowo.
3) ograniczenia eteryków
W VC do 2400 ciężko to wszystko razem pomieścić. Problem robi się w górę.
Dlatego trzeba to jakoś sensownie skalowalne zrobić.
Pamiętajcie, że pierwszymi dwoma eterykami będą zwykle 2 Banshee. Dlatego nie zróbmy jakiejś głupoty typu 0-3 eterycy, bo zablokujemy rozpiski na amen.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Wg mnie banshee max 2 i tyle.
Jak ktoś chce miec 6 krzyków w postaci terrorgheistow ze strzyga, i 2 banshee to niech se ma, da sie to wepchnac, pytanie czy jest sens
Jak ktoś chce miec 6 krzyków w postaci terrorgheistow ze strzyga, i 2 banshee to niech se ma, da sie to wepchnac, pytanie czy jest sens
No fakt, mimo wszystko tani herosi którzy w dodatku mają efektywne zastosowanie (jeszcze odginaczka elektryk za 15pkt) to też jakiś realny problem. Jestem za.
Czyli kończymy na:
max 2 eterycznych bohaterów tego samego typu
?
Dla mnie to jest OK.
W praktyce eteryczne armie na 2-3 unitach hexów, hostach, banshee są trochę 0-1 i jednak odporni na flaming kowboje sobie z nimi bez problemu radzą. To samo WE i Demony całe.
Czy ktoś ma jeszcze jakieś sugestie/uwagi?
Jak do końca dnia nic nie będzie, to zamknijmy i idźmy dalej.
max 2 eterycznych bohaterów tego samego typu
?
Dla mnie to jest OK.
W praktyce eteryczne armie na 2-3 unitach hexów, hostach, banshee są trochę 0-1 i jednak odporni na flaming kowboje sobie z nimi bez problemu radzą. To samo WE i Demony całe.
Czy ktoś ma jeszcze jakieś sugestie/uwagi?
Jak do końca dnia nic nie będzie, to zamknijmy i idźmy dalej.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
No własnie sobie wrzucałem rozpę w ab na 4 herosach eterycznych + 3 oddziały hexów.
Niby wchodzi coś niecoś jak te oddziały hexow są małe. Faktem jest że sporo armii ma realną odpowiedź na taką rozpe, jednak dużo armii jej nie ma :p (pierwsze co na myśl przychodzi to ogry, kolejne armie muszą na siłę wrzucać magiczne kosy żeby czasem nie trafic na turnieju na takiego potworka :p)
Niby wchodzi coś niecoś jak te oddziały hexow są małe. Faktem jest że sporo armii ma realną odpowiedź na taką rozpe, jednak dużo armii jej nie ma :p (pierwsze co na myśl przychodzi to ogry, kolejne armie muszą na siłę wrzucać magiczne kosy żeby czasem nie trafic na turnieju na takiego potworka :p)
Odpowiedz sobie na pytanie Młody, czy to jest rozpa na singla?Młody pisze:No własnie sobie wrzucałem rozpę w ab na 4 herosach eterycznych + 3 oddziały hexów.
Niby wchodzi coś niecoś jak te oddziały hexow są małe. Faktem jest że sporo armii ma realną odpowiedź na taką rozpe, jednak dużo armii jej nie ma :p (pierwsze co na myśl przychodzi to ogry, kolejne armie muszą na siłę wrzucać magiczne kosy żeby czasem nie trafic na turnieju na takiego potworka :p)
IMO nie.
Ogry mają wbrew pozorom nie tak źle.
Wystarczy, że Butcherzy/Slaughter/ dostaną odporność na ogień i magiczne bronie.
Niszczą wtedy te Hexy jak chcą.
Do tego pamiętaj, że można puszczać słońce przez Hexy.
Wystarczy, że Butcherzy/Slaughter/ dostaną odporność na ogień i magiczne bronie.
Niszczą wtedy te Hexy jak chcą.
Do tego pamiętaj, że można puszczać słońce przez Hexy.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Ogry mają yeti więc niech spadają.
Do tego jakiś fireball w rozpie się zawsze znajdzie, kazdemu grubasowi kosa za 5 pkt wystarczy i już jest gites. BSB nie musi latać z 2 rakiem. I bez tego 2raków ci u ogrów dostatek.
Nawet w przypadku orkasów bym nie dramatyzował. To spam dużych i małych panow boli orki najbardziej. BTW teraz jest moda na kowbojów na wilkach z zestawami 2+ward na ogiń, mieczyk za 5 pkt.
Są gorsze rzeczy dla ogrów i orków niż eterycy - słonko ofkors.
Do tego jakiś fireball w rozpie się zawsze znajdzie, kazdemu grubasowi kosa za 5 pkt wystarczy i już jest gites. BSB nie musi latać z 2 rakiem. I bez tego 2raków ci u ogrów dostatek.
Nawet w przypadku orkasów bym nie dramatyzował. To spam dużych i małych panow boli orki najbardziej. BTW teraz jest moda na kowbojów na wilkach z zestawami 2+ward na ogiń, mieczyk za 5 pkt.
Są gorsze rzeczy dla ogrów i orków niż eterycy - słonko ofkors.
Ostatnio zmieniony 6 cze 2013, o 12:08 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Spoko, tylko pamietajcie ze to wymusza branie przedmiotów przez to że jest mozliwy jeden bulid jednej armii bo inaczej wpierdul 0-20.
Ale jak chcecie, ja tam nie sprzeciwiam sie specjalnie, najwyzej ktos wezmie same eteryki na mastera, ominie demony i sie wbije na podium
Ale jak chcecie, ja tam nie sprzeciwiam sie specjalnie, najwyzej ktos wezmie same eteryki na mastera, ominie demony i sie wbije na podium
Demony, Woch, Welfy ... Parę armii to staticem połamie. Takie rozpy wymuszają trochę inne podejście do składania armii.
Weź sobie obecne rozpy DE, do których pewnie wskoczy 2ga hydra kosztem czegoś. Tam nie ma często więcej niż 1 modelu z magicznymi atakami. Albo ogry. To że zdejmiemy im ograniczenia z armii to nie znaczy, ze mają wystawić to co muszą, a potem reszte pkt podzielić przez cenę murfanga. idp. itd.
Weź sobie obecne rozpy DE, do których pewnie wskoczy 2ga hydra kosztem czegoś. Tam nie ma często więcej niż 1 modelu z magicznymi atakami. Albo ogry. To że zdejmiemy im ograniczenia z armii to nie znaczy, ze mają wystawić to co muszą, a potem reszte pkt podzielić przez cenę murfanga. idp. itd.
Ja jestem na nie. W efekcie wymuszamy sidowanie się na konkretny build jednej z kilkunastu armii czyli mniej niż 5% mety. Heros napierdalający kosą za 5pkt jest wyraźnie słabszy niż ten z dwurakiem. Nikt normalny się na to nie będzie sidował, bo koszt siduje statystycznie przewyższa zyski. Psujemy sobie 95+% MU by grać z jedną 0-1 armią. Jak chcecie to to przegłosujcie, aczkolwiek limit 4 herosów eterycznych to też sporo. To armia na 4 tyczkach z wampirem klepaczem który realnie kroi tych pacjentów z magiczną kosą, odginaczkach i hexach. To nie jest gra strategiczna.
To co proponujesz? Głosowanie jest ostatecznością.kudłaty pisze:Ja jestem na nie. W efekcie wymuszamy sidowanie się na konkretny build jednej z kilkunastu armii czyli mniej niż 5% mety. Heros napierdalający kosą za 5pkt jest wyraźnie słabszy niż ten z dwurakiem. Nikt normalny się na to nie będzie sidował, bo koszt siduje statystycznie przewyższa zyski. Psujemy sobie 95+% MU by grać z jedną 0-1 armią. Jak chcecie to to przegłosujcie, aczkolwiek limit 4 herosów eterycznych to też sporo. To armia na 4 tyczkach z wampirem klepaczem który realnie kroi tych pacjentów z magiczną kosą, odginaczkach i hexach. To nie jest gra strategiczna.
\/\
Imo max 3 unity eteryczne w tym banshee 0-2, jak ktoś chce grac na 3 oddzialach hexow to zagra, ale nie dorzuci do tego tyczek z wraithami/banshee
WIęc niech biorą droższe miecze z bonusem do siły. Problem w tym, ze lepiej wszystkie pkt wpakować w 3+ wardy, 1+ sejwy z rerolem by na koniec dać 2raka i sprawa załatwiona. Może zanim zrobimy ograniczenie warto spojżeć na pozostałe armie, czy w istocie się sidują na to, czy wystawiają pewne rzeczy z automatu.
Pamiętaj, że na ETC rozpa na hexach popłynęła na drużynówce, gdzie miała dużą szansę na dobre parringi.
Moim zdaniem dla większości armi większym problemem są duże pany niż hexy, które za szt kosztują podobnie.
Warto pamiętać kosztem czego wchodzą te hexy zanim się je ograniczy.
Jak dla mnie 0-2 takich samych eterycznych bohaterów jest wystarczające.
Pamiętaj, że na ETC rozpa na hexach popłynęła na drużynówce, gdzie miała dużą szansę na dobre parringi.
Moim zdaniem dla większości armi większym problemem są duże pany niż hexy, które za szt kosztują podobnie.
Warto pamiętać kosztem czego wchodzą te hexy zanim się je ograniczy.
Jak dla mnie 0-2 takich samych eterycznych bohaterów jest wystarczające.