LOS

Zablokowany
Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

LOS

Post autor: Dębek »

Moim zdaniem intuicyjne nie jest to, że piechociaż widzi piechociarza, który stoi za hydrą. RB wyraźnie wskazuje na możliwość chowania jednostek. Potwierdzają to np. zasady swarmów.
Vlos rozwiązywał niedogodności wynikające z tego, ze modele mogą być w różny sposób sklejone, skonwertowane i w konsekwencji być większe lub mniejsze niż powinny.
Przyzwyczajenie do SLosa zajęło mi 4 gry, odzwyczajenie potrwa prawdopodobnie tyle samo.
Slos to łatwiejszy cornerhammer.
IMO dla utrzymania grywalności LT: górki, obeliski i domki powinny zostać do nieba. Modele na górce widzą nad wszystkimi oddziałami, nie widzą nad domkami, górkami, obeliskami.

Jednostki podzielić na 3-4 grupy wielkości, równe i większe zasłaniają LoSA. Skirmish nie blokuje Losa. Jest to równie proste i intuicyjne.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2013, o 14:31 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Tak jak piszesz możemy zrobić coś pośredniego, Plos (Polish Los), :P
Ta propozycja jest dobra, jeśli bedziemy chcieli uwolnic maszyny to faktycznie powinny zostac 'górki do nieba' .
Podział wielkościowy jednostek był ok na Vlosie, można go zaadaptować. Kwestia tego czy np. skirmisz dużych gości (Vargheisty, Pegazy) ma nic nie zasłaniac czy np. ma zasłaniac mniejsze jednostki (piechota).
To kwestia do ustalenia, zgadzam się że Slos promuje cornerhammer
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Rowniez uwazam ze powinnicmy stworzyc cos na zasadzie plosa. Bazujac na slosie - gorki do nieba, liczenie covrera. Natomiast do tego wprowadzic mozliwosc zaslanianai jednostek.
Monstery|lt>monstrusy>pozostale
\/\

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Czyli chcecie wrócić do VLoS'a z górką na poziomie 3, tyle co LT, tak?
Bo skirmishe nie blokujące LoS już były.

Jasne, że SLoS trochę wspiera maszyny, ale też ułatwia polowanie na nie i ich zabijanie z daleka.
Inaczej byle fast czy 10-ka łuczników będzie ją zasłaniać łatwo.
Nie bardzo widzę tę wielką korzyść z VLoS'a. Oprócz dodatkowego jeszcze wzmocnienia kowbojów, którzy i tak sobie świetnie radzą.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Uwazam ze jednostki wieksze powinny zaslaniac mniejsze. Natomiast ten sam typ jednostek nie zaslania sie nawzajem. Nadal bedzie mozna strzelac maszynami zza oddzialow krasnoludzkich. Jednak bedzie istniala mozliwsc np. Demisiami zaslaniac oddzial inner circlow.
\/\

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Jacek, górki do nieba, w każdym poście przed Twoim. :roll: :mrgreen:
Jedyny IMO argument na rzecz slosa to przyśpieszenie gry.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2013, o 14:31 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Czyli byłoby tak:

Polish Line of Sight

Rozmiary jednostek
3: Monsters, wszystkie jednostki z zasadą Large Targets
2: Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts
1: pozostałe typy jednostek.

Linia wzroku jest blokowana przez modele o większym rozmiarze od jednostek, których pole widzenia sprawdzamy i ich celu.

Tereny
Górki, budynki i obeliski zasłaniają widoczność wszystkim modelom, również takim, które znajdują się na innej górce lub w budynku i zapewniają osłonę -2 do trafienia.
Lasy zapewniają -1 do trafienia i nie blokują pola widzenia. Ruiny nie blokują pola widzenia. Jednostki znajdujące się w ruinach mają zapewniony modyfikator -2 do trafienia przeciwko wszelkim strzałom. Przeszkody działają zgodnie z podręcznikiem.

Osłona
Jednostki otrzymują osłonę (-2 do trafienia) jeżeli co najmniej 50% ich modeli (lub ich powierzchni w przypadku modeli pojedynczych) znajduje się za terenem zapewniającym osłonę lub za jednostką o takim samym lub mniejszym o 1 rozmiarze jednostki niż cel i jednostka strzelająca.

Skirmisherzy
Jednotki posiadające zasadę Skirmishers nie zasłaniają pola widzenia bez względu na rozmiar, dopóki nie znajdują się w walce. Zapewniają osłonę na tych samych zasadach co inne jednostki.


Tak?
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

A wg mnie zwykła kawaleria powinna zasłaniac piechotę :p
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Czyli chcialbys dac kawalerie i rydwany jako 2?
\/\

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Dokładnie to bym dodał, no chyba że chcecie mieć tylko monstrousy w dwójce , ale średnio mi to pasuje. Jeżeli chcemy faktycznie się zbliżać do intuicyjnego losa to lepiej albo zostawić Slos, albo przyjąć że jak coś na czymś jezdzi to jest wyższe od tego co se drepta z buta ;). (z resztą popatrzcie na demigryfa i kawalerzystę imperium, jakoś większe jedno od drugiego nie jest :))
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

(piechota, warbeasty, maszyny)<(wszelka kawaleria, wszelkie rydwany, monstrous beasty, monstrous infantry)<(monstery+LT)
Linia wzroku jest blokowana przez modele o większym rozmiarze od jednostek, których pole widzenia sprawdzamy i ich celu.

Covery i tereny tak jak na euro.

Czyli działo strzeli zza piechoty. Kowboj się schowa tylko za LT lub monsterem.

Jednotki posiadające zasadę Skirmishers nie zasłaniają pola widzenia bez względu na rozmiar, dopóki nie znajdują się w walce. Zapewniają osłonę na tych samych zasadach co inne jednostki.

Czy gra jest warta świeczki? Wiele to w stosunku do slosa nie zmienia.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2013, o 14:31 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Co do zasad terenów i coverów jest zgoda - zostaje euro.

Jeśi chodzi o jednostki to mamy 2 opcję:
a) slos
b) podział na 3 kategorie, gdzie jednostki większe zasłaniają mniejsze

Ktoś chce coś dodać, czy podejmujemy jakąś decyzję w tej kwestii.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2013, o 14:32 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Jeżeli nikt nic do końca dnia nie doda, rano zakładam głosowanie.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Ja bym został przy slosie. Jest bardzo bliski RB i nie będzie kolejnych machinacji z los. Nie bardzo widzę jakąś istotną zmianę w przypadku tego plos-u, a jeżeli mamy komplikować system jakimiś rozmiarami a nie ma mieć to realnego wpływu to wolę tego nie ruszać.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Zgadzam się z kudłatym. Skoro nie ma "odwagi" na radykalne zmiany, to wprowadzanie półśrodków można sobie darować.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2013, o 14:32 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

SLOS jest bliski ale PLOS bylby jeszcze blizszy zasadom z RB. Zaslanianie wiekszymi mniejszych wbrew pozorom duzo zmienia od najprostrzeboczastosowania w postaci schowania herosa na piechote za konikiem. Czy tez zasloniecie latajacego Strigoi orlem/dyskowca jakims monsterem.

Dlatego jestem za PLOSem albo innym compem ktory umozliwia w jakikolwiek sposob zaslonic jeden odzial innym.
\/\

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Właśnie zasady rulebookowe powodują że się nie chowasz bo zawsze jest ta szpara przez którą widać cel. Są takie monstery jak stegadon które coś realnie zasłaniają, a są takie jak np. smok HE, który nie zasłania nic. Oba będą w tej samej kategorii.

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Pytanie zasadnicze brzmi:
-Czy chcemy żeby wróciła możliwość zasłaniania widzenia jednymi oddziałami inne ?

Moim zdaniem to jest coś co powinno być i było odkąd pamiętam, ale znikneło wraz ze slosem.
Jak widzę akcję typu strzelanie z klopy do maga stojącego za czołgiem to się mocno zastanawiam nad sensownością Slosa :P
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Ja jestem za możliwoscia zaslaniania, ale realną, gdzie unity z tej samej grupy zasłaniają sie wzajemnie.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2013, o 14:32 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

No w Vlosie z tego co pamietam tak było, i to bym zostawił, główną głupotą slosa jest to ze maszyny mogą nawalać we wszystko stojąc bezkarnie schowane za oddziałami.
Jak ja to widzę:

Te same wielkości zasłaniają się wzajemnie
3-Large Target
2-to co nie jest wymienione w pozostałych punktach
1-infantry,warbeasts
0-swarmy

Cover od oddziałow conajmniej tej samej wielkosci (kawaleria za piechotą nie ma covera)
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Zablokowany