Magia

Zablokowany
Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Magia

Post autor: Dębek »

Pozwoliłem sobie wkleić ograniczenia ETC, które w mojej ocenie są najmocniejszym punktem euro compa. Pare ograniczeń uważam jednak za zbędnych. Zamieściłem przy każdej stosowny komentarz.

Magic Restrictions:
• No duplicate non-signature spells (not including bound spells) and max 2 Spirit Leech (Signature spells are spells you can swap other spells to).
Moim zdaniem to wynika z zasad. Jesli się mylę to mnie poprawcie. Spam "0" z deatha mi nie przeszkadza - każdy ma dostęp do MRa, więc niech z tego korzysta.
• An army may use up to maximum 12 power dice during each phase.
Dobra, sprawdzone ograniczenie. Nie ruszłabym tego.
• Player can use maximum 5 power dice to cast a spell. For spells from Lore of Death/Lore of Shadow/Lore of Hashut, this max is lowered to 4 power dice.
Tylko death z 4 reszta z 5. Brzytwa to bat na granie w stylu - postawiłem Ci pod ryj 5 jurków i co mi teraz zrobisz. Brzytwa wymusza szarzowanie i wygrywanie combatów w turze szarż, w konsekwencji wymusza wystawianie unitów, które zdejmą steadfasta. Spam rydwanów/kowbojów itp. tego nie zrobi. Brzytwa przywraca na stoły piechotę, nawet tą śmieciową i oducza bezmyślnego grania. W kontekście brzytwy na określonych unitach trzeba koncentrować ostrzał, jeszcze inne trzeba omijać do czasu aż zmiękną, albo mag z shadowem zostanie złapany i zabity. Można próbować zmniejszyć skuteczność brzytwy - modyfikowanie hitowania, zwiększenie swojego uderzenia, jeśli udezamy pierwsi, wrzucenie sobie regeneracji, co tam każdy ma do dyspozycji. Kombinować, kombinować i jeszcze raz kombinować.
• Apart from Winds of magic, an army may only use 2 power/dispel dice per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled power dice/dispel dice.
Dispela nie ograniczałbym w żaden sposób. Chce mieć krasnal 3 niszczary - niech ma. Dodatkowe kostki powera można ciąć w przypadku konkretnych armii, a nie globalnie. TK, Bestie muszą mieć nieograniczoną magię, gdyż na tym opierają grę.
• You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost.
Konsekwentnie out.
• Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit. “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 power dice/dispel dice per phase. This means that a player who already spent his limit power dice limit, can't take more items which “count as adding power dice” or add power dice from channeling during game (same for dispel dice).
Konsekwentnie out.
• All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
Konsekwentnie out.
• Two characters per unit (owner's choice) will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th. Normal requirements for lookout sir apply.
IMO to jest OK.

W mojej ocenie wystarczy:
12 kostek na fazę
5 kostek na czar, death 4
Look out dla 2 bohaterów od dwellersów, 13stki, transmutacji
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Dębek pisze: W mojej ocenie wystarczy:
12 kostek na fazę
5 kostek na czar, death 4
Look out dla 2 bohaterów od dwellersów, 13stki, transmutacji
Popieram takie ograniczenie magii na poziomie ogólnym.
\/\

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

1. Duplikowanie nie sygnatur moim zdaniem nie jest zgodne z RB, obecnie jest to dostępne co prawda w coraz mniejszej liczbie armii, wiec balansu jakoś super to nie ryje.
2. To zależy jak rozegramy ilość PD, jeżeli zostawimy limit dogenerowywanych kości to można śmiało to olać.
3. Zachowałbym limit 5 kości na czar. W przypadku 4 pozostawiłbym death i brzytwę z shadowa, nie widzę powodu by cały shadow był 4 kostkowy, lore of hashut tak samo, tam są dwa czary naprawdę syte z czego jednego limit 4 kości specjalnie nie tnie. Wiadomo w death i tak czary wchodzą z 4 kości, natomiast wpuszczenie 5 kostki powoduje, że jeszcze częściej będzie się dało przepychać słońce z przewagą kostki.
4. Ograniczenie dispela na poziomie ogólnym moim zdaniem jest zbędne. Ten problem może dotyczyć co najwyżej kilku armii i pakietowo nie ma co się wygłupiać.
5. Tu również bym to zarzucił, natomiast indywidualnie przyjrzałbym się armią, które mogą realnie te kości generować (Liz/BoC/TK/DE). Reszta tak naprawdę nie bardzo jak po za dużym fuksem ma jak przegiąć obecne limity, a efektywnie tniemy w ten sposób co najwyżej powerstone'a.
6. To zależy od przyjętych limitów kości o ile je przyjmiemy, jest to wygodna i akceptowana metoda na niektóre problemy.
7. Moim zdaniem wszystko na etapie rozpy nie ma co się wygłupiać w dynamiczne limity.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Ile PD na turę?
Jestem za zachowaniem limitu 12 PD/turę.
To relatywnie niewielkie przycięcie domeny śmierci/Slanna/DE, które akurat w tej materii potrafią zaszaleć.

Ograniczanie dodatkowych PD/DD na turę - absolutnie zbędne.
Na ogólnym poziomie zbyt mocno ingerują w armie/jednostki/przedmioty, które niekoniecznie stanowią zagrożenie.

Większość tego typu ograniczeń można zrobić na poziomie armii (jeżeli w ogóle są potrzebne). Temat dotyczy raptem kilku armii (Lizzie, DE, Dwarfy, Bestie, TK) - z czego 2 są wśród słabszych, więc nie ma sensu zbyt mocno w to ingerować dla nich. Podsumowując - nie ma potrzeby dotykać materii na poziomie ograniczeń ogólnych.

Ilość PD do użycia na domenę.
Uważam osobiście, że ograniczenie PD na 3 domeny jest naciągane. Większość czarów z Deatha jest na luzie rzucana z 4 PD. Ucierpiał znacznie bardziej Shadow (bo czary są trudniejsze), co zlikwidowało w praktyce combatowy piechotny build DE (nie widzę w tym wielkiej korzyści dla balansu).
Po drugie i najważniejsze - efekt cięć Euro jest taki, że każdy dzieciak i jego matka grają na Deathie. Czyli ograniczenia w tej kwestii zwyczajnie nie działają. Jestem więc za przywróceniem Shadowa, co może spowodować większe rozwarstwienie w doborze domen i przywrócenie niektórych buildów piechotnych (oprócz DE, Imperium też może na tym skorzystać).
Hashut - w Polsce prawie w ogóle nie grany. Dla mnie oznacza to, że ograniczenie ilości PD jest przesadzone, bo nie ma powodów.
Jestem przeciw za rozwiązaniom typu 5PD na domenę, 4PD na 1 z jej czarów. Zbędnie komplikuje.
Czego się niby boimy? Że piechota wróci na stoły i będzie grywalna. No jak tego ktoś się boi to powodzenia.
Że trzeba wchodzić w CC (i ryzykować, że czar jednak nie wejdzie)?

Nie widzę niczego bardziej losowego w rzucaniu brzytwy niż w rzucaniu słońca.
Jest równie proste i również jest tak samo częścią tej gry.

Look-outy
Nie widzę powodu dla którego trzymacie się look-out'a od Transmutacji. Czy ktoś może mi to wyjaśnić?
Zabija tylko na '6', więc?
Metal, mimo potencjalnej przydatności w meta-game, nie jest wcale wybitnie popularny.
A w kontekście większych oddziałów piechoty w ramach PKS, ma szansę pozytywnie dobalansowywać deathstary.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

O ile look out od transmutacji czy 13tki są moim zdaniem do pominięcia ze względu na problemy z efektywnym użyciem, to z limitem kostek nie mogę się zgodzić.

Jest fundamentalna różnica w dispelowaniu czaru idącego z 4 a 5 kości. Żeby mieć w miarę pewność na suckes czyli kość przewagi przy dispelu (nie licząc chaneli) to dla 5 kości uzyskujemy to przy 11 na 36 wynikach, natomiast przy 4 jest to już 20/36. W efekcie słońce z 4 da się wyciągać na dispelu mniej więcej dwa razy częściej niż brzytwę, a to jest różnica.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Karol, daj znać co myślisz w tym temacie.
Brakuje nam Twojego głosu.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Ile PD na turę?
Ograniczenie Euro jest ok, nie ma co tu kombinować
Ograniczanie dodatkowych PD/DD na turę
PD tak, DD nie.
Maksując magię się punktuje, maksując antymagię niebardzo.
Imo ogólne ograniczenie na max 2 dodatkowe PD jest w porządku, ew będziemy dotykać innych armii jak TK i Bestie.
Ilość PD do użycia na domenę
Death ostatnio jest zbyt nobrainowy, trzeba tylko jego zostawić na poziomie 4pd żeby inne lory były brane pod uwagę, co do 5 pd na shadow to akurat trochę może zbalansować modne granie na samych oddziałach MC tam gdzie da się je brać.
Patrzcie na ostatni post Kudłatego jeżeli ktoś ma głupie pomysły na zostawianie 5 pd na death.
Look-outy
Tylko na dwellersy. Transmutacja zabija tylko na 6 a 13tka wymusza lookout tylko jak jest już niedużo modeli w unicie.
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

13stka zabija WE - najsłabszą armię na poziomie army booków. IMO to jest zasadnicze przeciwskazanie dla zdjęcia lookoutów (przynajmniej na poziomie tej armii taki zapis musi zostać).
Transmutacja - można spróbować poluzować. Każde działanie, które zwiększa konkurencyjność innych lorów względem deatha jest IMO dobrym rozwiązaniem.
Shadow - j/w, konkurencja dla deatha. W przypadku brzytwy trzeba pamiętać o tym, że działa niemal wyłącznie pod piechotne buildy, która to piechota i tak nie ma lekko w dzisiejszych czasach. Wymusza łamanie przeciwnika, zedejmowanie steadfasta itd. Pamiętam kiedyś były pomysły by dodawała +2 do siły - wtedy wyrównuje szanse piechoty z kawalerią i monsterami, a nie powoduje wychylenia szans w drugą stronę. Nic nie sugeruję - to tylko taka uwaga na marginesie.
Death - mimo 4 kostek nadal jest naj. Najczęściej wybieranym, najbardziej oddziałującym na rozpy, najczęściej kończącym grę jednym czarem lorem. 4 kości nikogo nie odstraszyły. Moze trzeba zająć się słoneczkiem tzn. tak jak w przypadku innych lorów wkroczyć na zakazaną drogę ingerencji w zasady. Jesli to kogoś razi to przypominam, że w RB nie ma Lookouta od czarów typy transmutacja i dwellersy. :wink:
Life - jestem, chyba za zmianą liczby lookoutów do 1/klocek, ostatecznie za utrzymaniem tego w obowiązującym kształcie. Trochę lipa ogólnie, bo na tym lorze i tak mało kto gra.

12 PD na turę - bezdyskusyjnie.

Dodatkowe PD - IMO do cięcia na poziomie armii. Nie widzę powodu, by ograniczać w tym zakresie bestie, TK itp.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

PODSUMOWANIE:
Ile PD na turę?
Młody: 12
Dębek: 12
Jacek: 12
Kudłaty: 12
Butan: 12

Dodatkowe PD/DD:
Młody: PD tak, DD nie
Dębek: ograniczenia na poziomie armii
Jacek: ograniczenia na poziomie armii
Kudłaty: ograniczenia na poziomie armii
Butan: ograniczenia na poziomie armii

PD na domenę:
Młody: wszystkie 5, Death 4
Dębek: wszystkie 5, Death 4
Jacek: wszystkie 5, Death 4
Kudłaty: wszystkie 5, Death 4, wybrane czary 4
Butan: wszystkie 5, Death 4

Look-outy:
Młody: Dwellers
Dębek: 13TH, Dwellers, Transmutacja
Jacek: 13TH, Dwellers
Kudłaty: Dwellers, ??
Butan: 13TH, Dwellers, Transmutacja (przy ostatnim można poluzowac w ramach konkurencyjności)
0. Jeżeli coś nie tak wpisałem => proszę o info.
1. @Młody czy możesz podać ograniczenia PD jakie byś widział?
2. @Kudłaty - możesz podać dokładnie które czary chcesz ograniczyć i dlaczego.
3. @all Co z Transmutacją i 13th?
\/\

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

3. @all Co z Transmutacją i 13th?
13th - ograniczenie na poziomie WE powinno wystarczyć. Jest to jedyna armia, która ma z tym czarem realny problem.
Dwellersy - 1, max 2 lookouty na oddział
Transmutacja do poluzowania

Co ze słonkiem? Wprowadzamy jakiś nerf na ten czar, czy zostaje tak jak jest. IMO Euro Draft strasznie obsysa w tej kwestii. Większość graczy z dostępem do deatha opiera swoją taktykę na dobrym siarnięciu słonka. Na kilka paringów - ogry, krasie, orkasy, VC to w zasadzie wystarczy. Może warto przemyśleć zakaz ciskania vortexów do walki i przez swoje oddziały?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Dębek pisze:
3. @all Co z Transmutacją i 13th?
13th - ograniczenie na poziomie WE powinno wystarczyć. Jest to jedyna armia, która ma z tym czarem realny problem.
Dwellersy - 1, max 2 lookouty na oddział
Transmutacja do poluzowania

Co ze słonkiem? Wprowadzamy jakiś nerf na ten czar, czy zostaje tak jak jest. IMO Euro Draft strasznie obsysa w tej kwestii. Większość graczy z dostępem do deatha opiera swoją taktykę na dobrym siarnięciu słonka. Na kilka paringów - ogry, krasie, orkasy, VC to w zasadzie wystarczy. Może warto przemyśleć zakaz ciskania vortexów do walki i przez swoje oddziały?
13-ka - zostawmy LoS od tego czaru. Powody jw.
O Transmutacji już pisałem, do poluzowania.
Dwellersy - 2 LoS na oddział.

Słońce - Zablokowanie vortexów, to średni pomysł, bo po drodze robi więcej szkody niż korzyści.
Jeżeli chcesz coś blokować to Słońce i tylko ten czar.

Ja osobiście jestem przeciw jakimś ruchom w tej kwestii. Nie dlatego, że nie widzę problemu, ale dlatego wymaga to ruchów, których nie chcę podejmować w ramach compscore. Jestem za zmuszaniem graczy do wyborów pod tytułem: albo death albo coś innego, niż odgórnym zmienianiu jego zasad.

Jasne, że można by zmienić jego zasady, np. mnożąc wynik Art Dice x2 (zamiast x3) i tym podobne, ale dla mnie to już jest daleko za Rubikonem.



I przejdźmy już do armii, bo do zimy nie skończymy ;)
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Generalnie wygląda to tak:
12 PD
Look outy dla 2 bohaterów od dwellersów, 13stki
5 PD na czar
lore of death - 4 kostki

Z przebiegu dyskusji w tym temacie nie widzę nic więcej do dodania.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2013, o 20:44 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Czyli możemy przejść do poszczególnych armii.
\/\

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Zmieniłem 5 kostek na 5 PD. W sumie nie ma co nerfić grzybów.
Obrazek
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Moim zdaniem 4 kostki powinny iść na brzytwę, ten przerąbany czar z z templetem z CHD i tak nie gra.

Look outy moim zdaniem na pewno 1-2 od dwellersów, od transmutacji można spróbować bez, 13tka to taki rebus, to w sumie jeden czar na grę, można spróbować to też znieść, bo power scroll jest droższy niż dispel scroll.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Zapytam ostatni raz pro forma. Co ze słonkiem? Gadałem z ludzmi w szczurku. Przykra sprawa jak przeskakuje Ci przez całą amię, którą wprowadziłes do hth.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Lore death bedzie mozna ładnie przyciąć jeśli damy je do wyboru pomiedzy innymi mocnymi rzeczami dla poszczegolnych armii, ew można deatha przyciac poprzez np. blokowanie do zera dodatkowych kostek w armiach z deathem.
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Wg mnie slonce jest dobrym czarem i 4 kostki wystarczajaco tna. PRzycina buildy na 18 trolach, 18 cryptach i innych tego typu rozpiskach.

EDIT:
Jedyny pomysł jaki mi przychodzi na znerfienie śmierci na poziomie kompozycji:
Domena Śmierci na magu max 2lvl. Przy czym jestem przeciwny takiemu rozwiązaniu.
\/\

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Ok kończmy zatem ten temat.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Jacku można dodawać:

12 PD
Look outy dla 2 bohaterów od dwellersów, 13stki
5 PD na czar
lore of death - 4 kostki
Obrazek
Obrazek

Zablokowany