Dark Elves
Dark Elves
Armia cięta niemiłosiernie w każdym CSie. Zastanówmy się czy słusznie?
Moim zdaniem:
harpie 0-3 bo tendencja jest taka, że latacze idą ze speców
Ban na PoK+CoC bo niezniszczalnym i niezłamywalnym herosom mówię nie
Sztylet max 2 dodatkowe PD na turę
Spece dopuszczeni wszyscy. Nawet Shadowblade, który o ile pamętam nie może teraz wyjsć z maszyny.
Moim zdaniem:
harpie 0-3 bo tendencja jest taka, że latacze idą ze speców
Ban na PoK+CoC bo niezniszczalnym i niezłamywalnym herosom mówię nie
Sztylet max 2 dodatkowe PD na turę
Spece dopuszczeni wszyscy. Nawet Shadowblade, który o ile pamętam nie może teraz wyjsć z maszyny.
Powyższe ograniczenia są ok. Zastanowiłbym się jeszcze nad corowymi kuszami. Można wcisnąć 50+ kusz i do tego mieć zabezpieczenie na BnG.Dębek pisze: harpie 0-3 bo tendencja jest taka, że latacze idą ze speców
Ban na PoK+CoC bo niezniszczalnym i niezłamywalnym herosom mówię nie
Sztylet max 2 dodatkowe PD na turę
W FAQ nie ma nic na temat maszyn. Jeżeli może w nich wyskakiwać to jestem za zbanowaniem tego pana.Dębek pisze:Spece dopuszczeni wszyscy. Nawet Shadowblade, który o ile pamętam nie może teraz wyjsć z maszyny
\/\
Temat był poruszany przed zeszłorocznym Masterem w Poznaniu. Wyszło chyba ostatecznie, że nie może bo załoga maszyny to tylko znacznik woundów na maszynie. Kudłaty będzie wiedział co i jak. W końcu to z nim to było ustalane.
Osobiscie jestem przeciwny limitowaniu kusz.
Osobiscie jestem przeciwny limitowaniu kusz.
Zamknęliście temat magia z decyzją co do ograniczania pd na poziomie armii.
Na to wychodzi w takim braku odgórnego ograniczania pd na turę. Serio tak chcecie ?
Czyli można sobie dochanellować 2pd a potem 2 dorżnąć ze sztyletu ?.Dębek pisze:Sztylet max 2 dodatkowe PD na turę
Na to wychodzi w takim braku odgórnego ograniczania pd na turę. Serio tak chcecie ?
Mamy następujące problemy:
1) bardzo mocna magia - nieograniczona ilość PD na czar, możliwość dorzucania dodatkowych PD z Power of Darkness, dodatkowe PD ze Sztyletu
2) bardzo duża ilość mobilnych odginaczek - Harpie/Dark Riders
3) niezabijalny bloker - Pendant/Korona
4) spec-herosi: Lokhir (pieszy gość z regenką, z niezłą ilością ataków, który zdobywa 2x VP za zgoniony oddział) - bardzo dobry, choć nietani.
Shadoblade (który może wyjść w dowolnym oddziale wroga) - bardzo drogi; jeżeli nie wychodzi w maszynach, raczej nie jest problemem.
5) zmasowane strzelanie - tylko czy to taki wielki problem - dla mnie nie - przy tej ilości odginaczek, które będą zasłaniać, ono długo może nic takiego nie robić.
Reszta jest do przyjęcia bez cięć.
Generalnie speców można przyjąć, bez cięć - obaj drodzy i bardzo obcinają inne wartościowe wystawienia.
Uważam, że należy spowodować wybór pomiędzy magią a Koroną.
I po drugie przyciąć skalę działania połączonych efektów dodatkowych PD.
Sprowadzając to do minimum, problemy to: Dagger na lordzie, Korona na walczącym lordzie, więcej niż 3x Harpie.
Do tego Power of Darkness i nieograniczona ilość PD na czar.
Sztylet i PoD można zblokować ograniczająć dodatkowe PD na turę do max 2.
Nieograniczoną ilość PD na czar blokuje ograniczenie odgórne max 5 PD (4 PD dla Death Magic).
Ostatecznie:
- wybór: albo Supreme Sorceress albo Korona na Dreadlordzie (myślę, że to fair deal - brak mocnej magii, nieźle kompensuje tego kowboja, a i tak 2 magiczki 2lvl swoje robią) - druga wątpliwość, może większym problemem jest nie korona a pendant na lordzie? Gość z 4+ ward i koroną jest bardzo mocny, ale dość powszechnie dostępny, czemu tu go blokować.
- Harpie: max oddziały
- max 2 dodatkowe PD wygenerowane oprócz wichrów magii (wliczając channele?) - to można jakoś rozszerzyć - np. tylko jeżeli na stole jest Supreme Sorceress.
Wiem, że efekt zbliżony do konkluzji Dębka, ale wolę do tego dojść niż po prostu przyjąć
W sumie w takiej wersji uwolnione są:
- 2 Hydry, Cauldron, strzelanie, oddziały latające
1) bardzo mocna magia - nieograniczona ilość PD na czar, możliwość dorzucania dodatkowych PD z Power of Darkness, dodatkowe PD ze Sztyletu
2) bardzo duża ilość mobilnych odginaczek - Harpie/Dark Riders
3) niezabijalny bloker - Pendant/Korona
4) spec-herosi: Lokhir (pieszy gość z regenką, z niezłą ilością ataków, który zdobywa 2x VP za zgoniony oddział) - bardzo dobry, choć nietani.
Shadoblade (który może wyjść w dowolnym oddziale wroga) - bardzo drogi; jeżeli nie wychodzi w maszynach, raczej nie jest problemem.
5) zmasowane strzelanie - tylko czy to taki wielki problem - dla mnie nie - przy tej ilości odginaczek, które będą zasłaniać, ono długo może nic takiego nie robić.
Reszta jest do przyjęcia bez cięć.
Generalnie speców można przyjąć, bez cięć - obaj drodzy i bardzo obcinają inne wartościowe wystawienia.
Uważam, że należy spowodować wybór pomiędzy magią a Koroną.
I po drugie przyciąć skalę działania połączonych efektów dodatkowych PD.
Sprowadzając to do minimum, problemy to: Dagger na lordzie, Korona na walczącym lordzie, więcej niż 3x Harpie.
Do tego Power of Darkness i nieograniczona ilość PD na czar.
Sztylet i PoD można zblokować ograniczająć dodatkowe PD na turę do max 2.
Nieograniczoną ilość PD na czar blokuje ograniczenie odgórne max 5 PD (4 PD dla Death Magic).
Ostatecznie:
- wybór: albo Supreme Sorceress albo Korona na Dreadlordzie (myślę, że to fair deal - brak mocnej magii, nieźle kompensuje tego kowboja, a i tak 2 magiczki 2lvl swoje robią) - druga wątpliwość, może większym problemem jest nie korona a pendant na lordzie? Gość z 4+ ward i koroną jest bardzo mocny, ale dość powszechnie dostępny, czemu tu go blokować.
- Harpie: max oddziały
- max 2 dodatkowe PD wygenerowane oprócz wichrów magii (wliczając channele?) - to można jakoś rozszerzyć - np. tylko jeżeli na stole jest Supreme Sorceress.
Wiem, że efekt zbliżony do konkluzji Dębka, ale wolę do tego dojść niż po prostu przyjąć
W sumie w takiej wersji uwolnione są:
- 2 Hydry, Cauldron, strzelanie, oddziały latające
Ostatnio zmieniony 1 cze 2013, o 00:21 przez JaceK, łącznie zmieniany 1 raz.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Po przemyśleniu jeszcze, sądzę że blokowanie harpii jest trochę bezcelowe. 3 oddziały to i tak sporo. Na nowym LoS dark riderzy będą bardzo przydatni.
Więc to uściślenie bym sobie podarował.
Więc to uściślenie bym sobie podarował.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Aby zatem cięcia były precyzyjne trzeba udeżyć tylko tam gdzie problem istnieje. Ja nie boję się długiego tekstu, jeśli tylko wyeliminuje to sytuacje wylewania dziecka z kąpielą.
Harpie mimo wszystko 0-3. To nie tylko odginaczka, to całkiem niezły oddział do innych celów. Z racji ilości ataków wygrywa ze śmieciami przeciwnika, niszczy maszyny i zapewnia kontrolę pola bitwy.
POK+Korona to poważny problem. Wystawiasz takiego typka na smoku i pchasz się w każdy combat. Nawet jak zginie smok (zanim to zrobi może spoko namieszać) koleś nie odda pkt. Lord na pehgazie z tym combosem wydaje się praktycznie niezabijalny. Nie każdy ma przecież baśki w armii. Waro dodać, że teraz KB nie działa na MC i herosów na Monsterach. Trzeba wound po woundzie wbijać, w kolesia, który ma b. dobry WS, połowę ran zatrzymuje pancerzem, a na zakończenie wchodzi 2+ ward. Możliwość złamania takiego typka daje już jakieś możliwości obrony. Zabicie smoka powoduje dużego breja, pegazista z kolej nie ma aż tylu ataków, można go złapać swoją konserwą, dobić klocek i wygrać staticem.
Kudeł czy shadowblade wychodzi z piechoty?
W kwestii magii pytanie brzmi. Czy problemem jest każdy build DE, czy tylko taki gdzie na stole jest duża czarka? Proponuję zatem takie ograniczenie: oprócz wiatrów magii i chaneli armia generuje max 2 dodatkowe kostki jeśli w grze pozostaje supreem sorceress.
Harpie mimo wszystko 0-3. To nie tylko odginaczka, to całkiem niezły oddział do innych celów. Z racji ilości ataków wygrywa ze śmieciami przeciwnika, niszczy maszyny i zapewnia kontrolę pola bitwy.
POK+Korona to poważny problem. Wystawiasz takiego typka na smoku i pchasz się w każdy combat. Nawet jak zginie smok (zanim to zrobi może spoko namieszać) koleś nie odda pkt. Lord na pehgazie z tym combosem wydaje się praktycznie niezabijalny. Nie każdy ma przecież baśki w armii. Waro dodać, że teraz KB nie działa na MC i herosów na Monsterach. Trzeba wound po woundzie wbijać, w kolesia, który ma b. dobry WS, połowę ran zatrzymuje pancerzem, a na zakończenie wchodzi 2+ ward. Możliwość złamania takiego typka daje już jakieś możliwości obrony. Zabicie smoka powoduje dużego breja, pegazista z kolej nie ma aż tylu ataków, można go złapać swoją konserwą, dobić klocek i wygrać staticem.
Kudeł czy shadowblade wychodzi z piechoty?
W kwestii magii pytanie brzmi. Czy problemem jest każdy build DE, czy tylko taki gdzie na stole jest duża czarka? Proponuję zatem takie ograniczenie: oprócz wiatrów magii i chaneli armia generuje max 2 dodatkowe kostki jeśli w grze pozostaje supreem sorceress.
Ostatnio zmieniony 1 cze 2013, o 15:53 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Sorry Dębek przegapiłem pytanie. Shadowblade wychodzi z piechoty lub warmachin których modele są na 20 lub 25 podstawkach, w efekcie są to wszystkie warmachiny oprócz kowadła i innych o zintegrowanym basie (latarka/klopa skavenów).
Co do samej armii pamiętajmy że harpie są lepszą odginaczką niż były bo mogą się za klockiem schować przed fireballem na większość armii.
Co do pendanta to tak długo jak nie jest na dreadlordzie z koroną, to nie ma zbytniej różnicy czy jest to lord z pendantem czy heros z pendantem i tak robi podobny przeciąg, a BSB jest często lepszy od lorda bez korony.
Co do samej armii pamiętajmy że harpie są lepszą odginaczką niż były bo mogą się za klockiem schować przed fireballem na większość armii.
Co do pendanta to tak długo jak nie jest na dreadlordzie z koroną, to nie ma zbytniej różnicy czy jest to lord z pendantem czy heros z pendantem i tak robi podobny przeciąg, a BSB jest często lepszy od lorda bez korony.
Może jednak zostawić tego ninje. Wylezie z maszyny - zabije. Nie może gonić, bo załoga nie ucieka, nie może overrunować, bo nie szarżował. Zostanie sam jak palec, zacznie się tura przeciwnika i sajonara shinobi. Trzeba się nad nim zastanowić.
Co do reszty to konkrety panowie, konkrety.
Harpie 0-3 czy no limit?
Limit PD zawsze czy tylko przy dużej czarce?
Ograniczenie POK+Korona jest ok, czy trzeba czegos więcej?
Ograniczamy pestki?
Wiecej aktywnosci.
Co do reszty to konkrety panowie, konkrety.
Harpie 0-3 czy no limit?
Limit PD zawsze czy tylko przy dużej czarce?
Ograniczenie POK+Korona jest ok, czy trzeba czegos więcej?
Ograniczamy pestki?
Wiecej aktywnosci.
Potwierdzam nie jest to szarża więc bierze maszynę i ma jakiś tam problem potem. Koszt 300pkt i hero slot. Ja na swoim masterze go nie compuje.
Nie wiem czy 4 oddział harpii wnosi aż tak dużo do tej armii, ile tego można logicznie wykorzystać, a od którego momentu topimy punkty w kolejnych oddziałach.
Ograniczenie korona + pendant jest jak najbardziej ok.
Co do pestek to nie wiem, boję się że wpuszczenie wielokrotnych harpii + brak limitu na pestki może spowodować powrót tych wymaksowanych gejowizn. Wsparte to zestawem metal + shadow może mieć okrutną siłę ognia.
Kostki magii ja bym ciął uniwersalnie, zaraz dojdziemy do pytań co z 3 levelową czarką.
Nie wiem czy 4 oddział harpii wnosi aż tak dużo do tej armii, ile tego można logicznie wykorzystać, a od którego momentu topimy punkty w kolejnych oddziałach.
Ograniczenie korona + pendant jest jak najbardziej ok.
Co do pestek to nie wiem, boję się że wpuszczenie wielokrotnych harpii + brak limitu na pestki może spowodować powrót tych wymaksowanych gejowizn. Wsparte to zestawem metal + shadow może mieć okrutną siłę ognia.
Kostki magii ja bym ciął uniwersalnie, zaraz dojdziemy do pytań co z 3 levelową czarką.
Zbieram pytania i zachęcam do głosowania:
1 Wiedząc, że Shadowblade może wyjsć z maszyn:
a sajonara
b niech gra
2 Armia ma limit 2 dodatkowych kostek mocy gdy:
a na stole jest duża czarka
b zawsze
3 Dodatkowe kostki u DE to:
a channeling, sztylet, power of darkness
b sztylet, power of darkness
c sztylet
4 Limit 3 oddziałów harpii
a tak
b nie
5 Limit corowych kusz
a tak
b nie
6 Pendant na dreadlordzie:
a nigdy
b nigdy w połaczeniu z CoC
c dopuszczalny w połączeniu z CoC w armii bez dużej czarki
Do dzieła.
1 Wiedząc, że Shadowblade może wyjsć z maszyn:
a sajonara
b niech gra
2 Armia ma limit 2 dodatkowych kostek mocy gdy:
a na stole jest duża czarka
b zawsze
3 Dodatkowe kostki u DE to:
a channeling, sztylet, power of darkness
b sztylet, power of darkness
c sztylet
4 Limit 3 oddziałów harpii
a tak
b nie
5 Limit corowych kusz
a tak
b nie
6 Pendant na dreadlordzie:
a nigdy
b nigdy w połaczeniu z CoC
c dopuszczalny w połączeniu z CoC w armii bez dużej czarki
Do dzieła.
Butan: BDębek pisze: 1 Wiedząc, że Shadowblade może wyjsć z maszyn:
a sajonara
b niech gra
Butan: BDębek pisze: 2 Armia ma limit 2 dodatkowych kostek mocy gdy:
a na stole jest duża czarka
b zawsze
Butan: BDębek pisze: 3 Dodatkowe kostki u DE to:
a channeling, sztylet, power of darkness
b sztylet, power of darkness
c sztylet
Butan: ADębek pisze: 4 Limit 3 oddziałów harpii
a tak
b nie
Butan: A (30)Dębek pisze: 5 Limit corowych kusz
a tak
b nie
Butan: BDębek pisze: 6 Pendant na dreadlordzie:
a nigdy
b nigdy w połaczeniu z CoC
c dopuszczalny w połączeniu z CoC w armii bez dużej czarki
\/\
c4h10 pisze:Butan: BDębek pisze: 1 Wiedząc, że Shadowblade może wyjsć z maszyn:
a sajonara
b niech gra
Kudłaty: BButan: BDębek pisze: 2 Armia ma limit 2 dodatkowych kostek mocy gdy:
a na stole jest duża czarka
b zawsze
Kudłaty: BButan: BDębek pisze: 3 Dodatkowe kostki u DE to:
a channeling, sztylet, power of darkness
b sztylet, power of darkness
c sztylet
Kudłaty: BButan: ADębek pisze: 4 Limit 3 oddziałów harpii
a tak
b nie
Kudłaty: NieButan: A (30)Dębek pisze: 5 Limit corowych kusz
a tak
b nie
Kudłaty: AButan: BDębek pisze: 6 Pendant na dreadlordzie:
a nigdy
b nigdy w połaczeniu z CoC
c dopuszczalny w połączeniu z CoC w armii bez dużej czarki
Kudłaty: B
kudłaty pisze:c4h10 pisze:Butan: BDębek pisze: 1 Wiedząc, że Shadowblade może wyjsć z maszyn:
a sajonara
b niech gra
Kudłaty: B
Dębek: BButan: BDębek pisze: 2 Armia ma limit 2 dodatkowych kostek mocy gdy:
a na stole jest duża czarka
b zawsze
Kudłaty: B
Dębek: BButan: BDębek pisze: 3 Dodatkowe kostki u DE to:
a channeling, sztylet, power of darkness
b sztylet, power of darkness
c sztylet
Kudłaty: B
Dębek: BButan: ADębek pisze: 4 Limit 3 oddziałów harpii
a tak
b nie
Kudłaty: Nie
Dębek: AButan: A (30)Dębek pisze: 5 Limit corowych kusz
a tak
b nie
Kudłaty: A
Dębek: BButan: BDębek pisze: 6 Pendant na dreadlordzie:
a nigdy
b nigdy w połaczeniu z CoC
c dopuszczalny w połączeniu z CoC w armii bez dużej czarki
Kudłaty: B
Dębek: B
Butan: B1 Wiedząc, że Shadowblade może wyjsć z maszyn:
a sajonara
b niech gra
Kudłaty: B
Dębek: B
Jacek: B
Butan: B2 Armia ma limit 2 dodatkowych kostek mocy gdy:
a na stole jest duża czarka
b zawsze
Kudłaty: B
Dębek: B
Jacek: B
Butan: B3 Dodatkowe kostki u DE to:
a channeling, sztylet, power of darkness
b sztylet, power of darkness
c sztylet
Kudłaty: B
Dębek: B
Jacek: B
Butan: A4 Limit 3 oddziałów harpii
a tak
b nie
Kudłaty: Nie
Dębek: A
Jacek: B
Butan: A (30)5 Limit corowych kusz
a tak
b nie
Kudłaty: A
Dębek: B
Jacek: B
Butan: B6 Pendant na dreadlordzie:
a nigdy
b nigdy w połaczeniu z CoC
c dopuszczalny w połączeniu z CoC w armii bez dużej czarki
Kudłaty: B
Dębek: B
Jacek: B
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Jako że reszta nie ma znaczenia odpowiadam na dwa:
4 Limit 3 oddziałów harpii
a tak
b nie
Butan: A
Kudłaty: Nie
Dębek: A
Jacek: B
Młody: A
5 Limit corowych kusz
a tak
b nie
Butan: A (30)
Kudłaty: A
Dębek: B
Jacek: B
Młody: A (i tak bedzie mozna wcisnac koło 60 kusz w rozpe, także limit koło 30 corowych jest akceptowalny)
4 Limit 3 oddziałów harpii
a tak
b nie
Butan: A
Kudłaty: Nie
Dębek: A
Jacek: B
Młody: A
5 Limit corowych kusz
a tak
b nie
Butan: A (30)
Kudłaty: A
Dębek: B
Jacek: B
Młody: A (i tak bedzie mozna wcisnac koło 60 kusz w rozpe, także limit koło 30 corowych jest akceptowalny)
Podsumowując:
- Max 2 dodatkowe PD z Power of darkness lub Sacrificisl Dagger na turę
- Max 3 oddziały Harpii
- Dreadlord nie może posiadać jednocześnie Pendant of Kaleth i Crown of Command
- Max 30 modeli wyposażonych w rxb w ramach cor e
Wszyscy spec herosi dopuszczeni.
- Max 2 dodatkowe PD z Power of darkness lub Sacrificisl Dagger na turę
- Max 3 oddziały Harpii
- Dreadlord nie może posiadać jednocześnie Pendant of Kaleth i Crown of Command
- Max 30 modeli wyposażonych w rxb w ramach cor e
Wszyscy spec herosi dopuszczeni.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Nie wiem czy nie za dużo tych linijek, ograniczenie kusz chroni tylko przed monotonią w corach, może na razie jednak sobie to darujmy i ew wprowadzi się później jeśli to będzie realny problem a nie martwe ograniczenie.
Misiu, ale to ty zagłosowałeś za ograniczeniem, przeważając szalęMłody pisze:Nie wiem czy nie za dużo tych linijek, ograniczenie kusz chroni tylko przed monotonią w corach, może na razie jednak sobie to darujmy i ew wprowadzi się później jeśli to będzie realny problem a nie martwe ograniczenie.
Jeżeli zmieniasz głos, to ta linijka wypadnie.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami