Skaven
Skaven
Problemy, które trzeba dotknąć:
- bardzo długa lista tanich odginaczek, które bez końca blokują dostęp do punktów (elektrycy, giant raty, rat swarmy, slavesi)
- latarki i abomki
Z drugiej strony absolutnie nie warto blokować kwestii, które dotyka Euro:
- Gutterzy - są fajni, ale bez przesady. To konkretne punkty, które łatwo stracić, a z drugiej strony z nowszymi armiami robią co raz mniej (maszyny nie są już tak mięciutkie)
- dzwonek - w erze licznych armat, to już bardzo często po prostu punkty związane w oddziale stojącym za górką. Zagrałem masę bitew ze szczurami i moim zdaniem dzwonek od pewnego czasu jest już w tej armii wystawieniem zbędnym lub też co najmniej ryzykownym
- Doom Rocket - bo tak naprawdę to on jest jedynym, który traci na ograniczeniu. Brass Orb musi się pojawić, tak samo sztormówa. Doom Rocket w erze co raz rzadszej piechoty nie jest pierwszym wyborem
Moim zdaniem:
0-3 elektryków
drugi Hellpit Abomination albo drugi Warplightning Cannon
Pierwsza utrzymuje w ryzach zapychanie wroga.
Dlaczego to ograniczenie nie "tylko dla nieczarujących elektryków?
Wtedy zawsze byłby 1 Orbowiec+2 odginaczki.
Wolę jednak zachęcić do stawiania nie tak idealnych Giant Ratów czy Swarmów.
Ostatnie daje opcję na drugą Abomkę. Aboma to dla mnie model na skalę czołgu (choć oczywiście o zupełnie innych zadaniach).
Dwie są naprawdę mocne, dlatego imho musi być wybór. To samo dotyczy WLC, które naprawdę robią wygar przeciwko wybitnie popularnym MI/MC.
Trzeba też pamiętać o tym, że jednak Skaveny ostatnio mocno przydołowały w wynikach i trzeba je definitywnie uwolnić.
- bardzo długa lista tanich odginaczek, które bez końca blokują dostęp do punktów (elektrycy, giant raty, rat swarmy, slavesi)
- latarki i abomki
Z drugiej strony absolutnie nie warto blokować kwestii, które dotyka Euro:
- Gutterzy - są fajni, ale bez przesady. To konkretne punkty, które łatwo stracić, a z drugiej strony z nowszymi armiami robią co raz mniej (maszyny nie są już tak mięciutkie)
- dzwonek - w erze licznych armat, to już bardzo często po prostu punkty związane w oddziale stojącym za górką. Zagrałem masę bitew ze szczurami i moim zdaniem dzwonek od pewnego czasu jest już w tej armii wystawieniem zbędnym lub też co najmniej ryzykownym
- Doom Rocket - bo tak naprawdę to on jest jedynym, który traci na ograniczeniu. Brass Orb musi się pojawić, tak samo sztormówa. Doom Rocket w erze co raz rzadszej piechoty nie jest pierwszym wyborem
Moim zdaniem:
0-3 elektryków
drugi Hellpit Abomination albo drugi Warplightning Cannon
Pierwsza utrzymuje w ryzach zapychanie wroga.
Dlaczego to ograniczenie nie "tylko dla nieczarujących elektryków?
Wtedy zawsze byłby 1 Orbowiec+2 odginaczki.
Wolę jednak zachęcić do stawiania nie tak idealnych Giant Ratów czy Swarmów.
Ostatnie daje opcję na drugą Abomkę. Aboma to dla mnie model na skalę czołgu (choć oczywiście o zupełnie innych zadaniach).
Dwie są naprawdę mocne, dlatego imho musi być wybór. To samo dotyczy WLC, które naprawdę robią wygar przeciwko wybitnie popularnym MI/MC.
Trzeba też pamiętać o tym, że jednak Skaveny ostatnio mocno przydołowały w wynikach i trzeba je definitywnie uwolnić.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
IMO nie od razu do cięcia, ale do wstępnej analizy.
Elektrycy - 0-3 jest IMO w sam raz
Slavy - klocek 50 kosztuje 100 pkt - pewnie można to sobie odpuscić
Druga aboma w kontekscie sztorm bannera - tu bym szukal ograniczenia abominacji
druga latara - chyba powinna zostać dopuszczona
Tyle ode mnie tytułem wstępu do dyskusji.
Elektrycy - 0-3 jest IMO w sam raz
Slavy - klocek 50 kosztuje 100 pkt - pewnie można to sobie odpuscić
Druga aboma w kontekscie sztorm bannera - tu bym szukal ograniczenia abominacji
druga latara - chyba powinna zostać dopuszczona
Tyle ode mnie tytułem wstępu do dyskusji.
Skaveny mocno ostatnio dostały po dupie w momencie kiedy po stołach przewalają się naprawdę mocno bijące MC. Ja bym spróbował na początek limitować elektryków, natomiast co do limitu typu drugie działo lub druga aboma to moim zdaniem bezsens. Żeby w ogóle weszły po 2 to trzeba jakieś większe punkty grać, na normalne rozmiary to martwy zapis.
Tak, trzeba grać na większe punkty, np. 2600.
Ale jak pamiętasz, piszemy PKS na 2000-2999.
I musimy myśleć o takich sytuacjach.
Chyba, że proponujesz całkowite uwolnienie Abomek i armat? I o tym możemy porozmawiać.
Ale jak pamiętasz, piszemy PKS na 2000-2999.
I musimy myśleć o takich sytuacjach.
Chyba, że proponujesz całkowite uwolnienie Abomek i armat? I o tym możemy porozmawiać.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Elektrycy 0-3 tu mamy zgodność. Co robimy z abomą. IMO druga aboma lub sztorm banner jest jak najbardziej ok. Ewentualnie takie pozornie zawiłe ograniczenie, które daje całkiem spore pole manewru zarówno dla PG jak i klimaciarzy:
grey seer, 2ga abominacja, sztormówa 0-2
Co zyskujemy:
1) standardowy build z ograniczoną abominacją
2) build bez sztormówy, która jest ważna w kontekscie m. in. dzwonu - nagradzamy to drugą abominacją - abomy są groźne, ale idzie je wystrzelać, ewentualnie dobić w HtH
3) uwalniamy sztormówę i dwie abomy np: do ofensywnych szczurów - warlord, furmany, 2 abomy - taka combatowa armia mutantów wsparta magią z elektryków i plag priestów.
IMO uzyskujemy precyzyjne cięcie. Coś w tym podobie można zastosować przy czołgu i ironblasterze.
grey seer, 2ga abominacja, sztormówa 0-2
Co zyskujemy:
1) standardowy build z ograniczoną abominacją
2) build bez sztormówy, która jest ważna w kontekscie m. in. dzwonu - nagradzamy to drugą abominacją - abomy są groźne, ale idzie je wystrzelać, ewentualnie dobić w HtH
3) uwalniamy sztormówę i dwie abomy np: do ofensywnych szczurów - warlord, furmany, 2 abomy - taka combatowa armia mutantów wsparta magią z elektryków i plag priestów.
IMO uzyskujemy precyzyjne cięcie. Coś w tym podobie można zastosować przy czołgu i ironblasterze.
Grey Seer zawsze będzie w armii - wciąganie go do jakichkolwiek zależności jest błędne z założenia.
To w ogóle nie jest wybór.
W praktyce to jest deal: druga abomka czy sztormówa.
Osobiście wolę uwolnić Abomki/latarki (i nie uzależniać od sztormówy).
Na 2400 i tak nie wchodzi. Na większe, to może rzeczywiście nie taki problem.
Uwalniając i tak na popularne 2400 jest opcja: 2 abomki lub abomka/2 armaty.
Podoba mi się też deal w skavenach pt. czy dawać magiczne ataki (pod kątem VC) czy nie dawać (pod kątem HE).
Pamiętajmy jeszcze o 1 rzeczy. Jeżeli na stole są 2 abomki i nie ma latarek to generalnie to jest w miarę uczciwy deal (przy popularnym 2400).
To w ogóle nie jest wybór.
W praktyce to jest deal: druga abomka czy sztormówa.
Osobiście wolę uwolnić Abomki/latarki (i nie uzależniać od sztormówy).
Na 2400 i tak nie wchodzi. Na większe, to może rzeczywiście nie taki problem.
Uwalniając i tak na popularne 2400 jest opcja: 2 abomki lub abomka/2 armaty.
Podoba mi się też deal w skavenach pt. czy dawać magiczne ataki (pod kątem VC) czy nie dawać (pod kątem HE).
Pamiętajmy jeszcze o 1 rzeczy. Jeżeli na stole są 2 abomki i nie ma latarek to generalnie to jest w miarę uczciwy deal (przy popularnym 2400).
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
W 99/100 rozp tak, ale kiedyś rozkminiałem sobie taką śmieszną rozpę na Warlordzie z jakąś dobrą kosą - szczury mają akurat kilka fajnych kos, bsbku, klocku sztormów, slavach, 2x furmana z monkami, 2x abominacja. Priesci z levelami do czarowania.JaceK pisze:Moge na to przystac, choc uwazam, ze jest zbedne wiazanie w nim seera. To i tak wybor automatyczny.
Cikawe jakby się coś takiego sprawdzało w HtH. Nawet jeżeli to warzywne, to czy warto ograniczać taki build.
Z dupy ten seer w tej linijce.
Pełne ograniczenia do szczurów na ten moment powinny być nastepujace:
Elektryk 0-4 (Uwalniamy wszystko a to ograniczenie zostawiacie z euro )
Druga Aboma/Storm Banner 0-1 (j.w. 2 hydry hulają po stołach to i 2 abomy mogą tym bardziej że są droższe a i nie wiadomo czy brać spikes czy nie bo trafisz na wraitha albo na Helficki banner, zgadzam sie że 2 abomki na bannerze to przegięcie, nawet mimo uwolnienia maszyn)
Pełne ograniczenia do szczurów na ten moment powinny być nastepujace:
Elektryk 0-4 (Uwalniamy wszystko a to ograniczenie zostawiacie z euro )
Druga Aboma/Storm Banner 0-1 (j.w. 2 hydry hulają po stołach to i 2 abomy mogą tym bardziej że są droższe a i nie wiadomo czy brać spikes czy nie bo trafisz na wraitha albo na Helficki banner, zgadzam sie że 2 abomki na bannerze to przegięcie, nawet mimo uwolnienia maszyn)
Elektryk 0-4 - mag, brasorb, doomrocket, odginaczka, ewentualnie 2 odginaczki, kosztem tego pierwszego typa. IMO można w tym miejscu odpuścić.
2ga aboma/sztormówa 0-1 pasuje mi
Dodałbym jednak 3cią linijkę:
Armia bez grey seera - no restrictions.
2ga aboma/sztormówa 0-1 pasuje mi
Dodałbym jednak 3cią linijkę:
Armia bez grey seera - no restrictions.
Rozpiska bez Grey Seera na 2400. Na pewno można jeszcze lepiej.
LD takie samo. Magia 3 lvl na Ikicie i fajny bound.
Do tego 2 Abomki i Sztormówa.
I klocek z Fellbladem i Assasinem.
Ikit Claw @ 395.0 Pts
General; Warpfire Thrower; Warplock Pistol
#Iron Frame [0.0]
#Storm Daemon [0.0]
Warlord @ 190.0 Pts
Heavy Armour
Fell Blade [100.0]
Chieftain @ 120.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Storm Banner [50.0]
Assassin @ 170.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Weeping Blade [30.0]
Potion of Strength [20.0]
Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]
Warlock Engineer @ 90.0 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25.0]
Warlock Engineer @ 115.0 Pts
Magic Level 1
Warp-Energy Condenser [20.0]
Obsidian Amulet [30.0]
39+1 Skavenslaves @ 86.0 Pts
Slave Musician; Champion
39+1 Skavenslaves @ 86.0 Pts
Slave Musician; Champion
35+1 Skavenslaves @ 78.0 Pts
Slave Musician; Champion
34+1 Clanrats @ 177.5 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician; Champion
34+1 Clanrats @ 177.5 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician; Champion
5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
Hellpit Abomination @ 235.0 Pts
Hellpit Abomination @ 235.0 Pts
Models in Army: 193
Total Army Cost: 2400.0
Po tym cofam swoją uwagę, że Seer jest niezbędny. Ja bym w to wszedł.
Po drugie - czy propozycja Seer(s)/2nd Hellpit/Storm Banner - choose 2 brała pod uwagę Special Characterów?
Bo mamy tam Skrolka i Thanquola, którzy też są Seerami.
LD takie samo. Magia 3 lvl na Ikicie i fajny bound.
Do tego 2 Abomki i Sztormówa.
I klocek z Fellbladem i Assasinem.
Ikit Claw @ 395.0 Pts
General; Warpfire Thrower; Warplock Pistol
#Iron Frame [0.0]
#Storm Daemon [0.0]
Warlord @ 190.0 Pts
Heavy Armour
Fell Blade [100.0]
Chieftain @ 120.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Storm Banner [50.0]
Assassin @ 170.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Weeping Blade [30.0]
Potion of Strength [20.0]
Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]
Warlock Engineer @ 90.0 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25.0]
Warlock Engineer @ 115.0 Pts
Magic Level 1
Warp-Energy Condenser [20.0]
Obsidian Amulet [30.0]
39+1 Skavenslaves @ 86.0 Pts
Slave Musician; Champion
39+1 Skavenslaves @ 86.0 Pts
Slave Musician; Champion
35+1 Skavenslaves @ 78.0 Pts
Slave Musician; Champion
34+1 Clanrats @ 177.5 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician; Champion
34+1 Clanrats @ 177.5 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician; Champion
5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
Hellpit Abomination @ 235.0 Pts
Hellpit Abomination @ 235.0 Pts
Models in Army: 193
Total Army Cost: 2400.0
Po tym cofam swoją uwagę, że Seer jest niezbędny. Ja bym w to wszedł.
Po drugie - czy propozycja Seer(s)/2nd Hellpit/Storm Banner - choose 2 brała pod uwagę Special Characterów?
Bo mamy tam Skrolka i Thanquola, którzy też są Seerami.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Dlatego z zapisu wywalamy seera i dajemy druga aboma/sztormowa 0-1
Proste jak drut.
Proste jak drut.