
ma zaszczyt zaprosić na trzeci bydgoski turniej klasy master :
KOHORTEX
REGULAMIN :
- wstęp 40zł , klubowicze XIII Kohorty 30 zł ( w wejściówce wliczony jest dobry posiłek w sobotę)
- turniej odbędzie się w weekend 9-10 stycznia 2010 roku
- ograniczona liczba miejsc 100 osób ( jeśli zgłosi się więcej będziemy myśleli nad zwiększeniem limitu)
- turniej odbywać się będzie w restauracji Moto Stajnia - ul. Fordońska 116 ( wejście od ulicy Oksywskiej) http://www.motostajnia.xorg.pl na miejscu będzie można kupić coś do zjedzenia lub picia ( także z procentami ) NIE MA ZAKAZU SPOŻYWANIU ALKOHOLU NA TERENIE TURNIEJU , ACZKOLWIEK PROSZĘ NIE WNOSIĆ SWOJEGO ALKOHOLU NA TEREN RESTAURACJI
- SPOZYWAC JAKIEKOLWIEK JEDZENIE I PICIE MOZNA TYLKO W DOLNEJ RESTAURACYJNEJ CZESCI TURNIEJU.
- dojazd - polecam ogladać po kolei

http://www.13kohorta.com/mapy/1.htm
Dojazd z dworca PKP
Wysiadamy na Dworcu Głównym , wychodzimy z dworca i na przeciwko niego jest petla autobusowa. Wsiadamy w autobus 67 , jedziemy ok 20-25 minut , wysiadamy przy przystanku obok Obi i Galerii Pomorskiej. Cofamy się z 20 m w ulice Oksywska i schodzimy na dół. Po przekroczeniu bramy będzie salon motorów i transparent z kierunkiem do Moto stajni na prawo


- gramy singiel za 1350 punktów
- rozpiski (w formacie txt lub html) i zgłoszenia należy przesyłać do 7 stycznia na adres . ziemkovelmaul@o2.pl ( nadesłanie rozpiski do 7 stycznia będzie sygnowane dodatkowymi 5 punktami do klasyfikacji ogólnej - tym razem będzie to przestrzegane) JESLI ZGLASZACIE SIE NA FORUM TO PISZCIE PRZY WYSYLANIU ROZPISKI SWOJE IMIE, NAZWISKO I KSYWKE, ZEBYM NIE DUBLOWAL LUDZI
- turniej sponsorowany jest przez sklepy:

http://www.sklep.staryswiat.com.pl

http://www.microartstudio.com

http://q-workshop.com
- gramy 6 bitew ( 6 tur lub 2h 15 min )
- turniej zaliczany jest do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej
- dopuszczony Iron Skin Tribe dla Ogrów
- jednostki DOW i RoR jako sojusznicy w innych armiach NIEDOPUSZCZONI
- gramy oczywiście na 7 ED , oraz wszystkie kodexy
- gramy wg. wszystkich errat , dire wolfów i uściśleń sędziowskich
- Sędziowie
- Artur "Gajowy" Dreslerski ( sędzia główny)
- Michał Salamon
- Michał "Shino" Rusinek
- decyzje sędziego są niepodważalne ( to nie znaczy , że nie można spytać sędziego czemu taką podjął decyzję , chodzi tu o wykłócanie się , wymądrzanie się itd... ) , w przypadku gdy ktoś przegnie posypią sie punkty karne
- na początku gry gracze wykonują rzut kostką K6 – wygrywający wybiera zaczynanie bądź stronę przy czym pierwszy wystawia swój oddział
- za ćwiartki, generałów, sztandary itp. liczymy 50 punktów
- gramy na stołach 48'’ na 48’’ ( będa mapki na stołach odnośnie ustawienia terenów)
NOCLEG I KWESTIE SANITARNE
Nocujemy na sali. Beda prysznice.
PRZYZNAWANE NAGRODY:
Nagrody zostaną przyznane w następujących kategoriach:
1-5 miejsca
Najlepszy generał
Najlepszy hobbysta (tylko armie pomalowane przez właściciela)
MALOWANIE I TEST WIEDZY:
ISTNIEJE WYMÓG POMALOWANIA ARMII.
UWAGA W TYM ROKU BĘDZIE TO BARDZO BARDZO SUROWO OCENIANE - JEDEN MODEL NIEPOMALOWANY BĘDZIE RÓWNOZNACZNYM Z 0 PUNKTAMI Z CAŁEJ HOBBYSTYKI. TO SAMO PROXY NAWET TE MNIEJSZE. (np. enginy bez platformy)
Ocena malowania :
Jakość pomalowania 0-5
1 - paskudztwo ledwo na granicy dopuszczenia
2 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
3 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
4 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)
5 - bardzo ładna armia (cieniowanie kilkuwarstwowe, wysoka starannosc pomalowanych modeli , bardziej zaawansowany techniki malarskie)
Podstawki modeli i oddziałów 0-4
1 - modele mają modelowane podstawki
2 - modele mają ładnie wymodelowane i pomalowane podstawki
+1 - jeden schemat modelowania i malowania podstawek
+1 - oddziały mają traye , traye są modelowane
WYSYWIG 0-3
0 - rażące braki wysywigu na oddziałach (jakikolwiek proks w armii, oczywiście z takich jakie są dopuszczalne typu Silver Helms za Dragon Princes)
1 - pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach
2 - full wysywig na oddziałach
+1full wysywig na herosach (typ broni, tarcza, zbroje, łuki i kusze, magiczne przedmioty nie licza sie do wysiwygu)
Przygotowanie do gry 0-2
0 - brak jednego lub więcej z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię/rozpiski
2 - pełne przygotowanie do gry
WOW 0-4
1- delikatne pojedyncze konwersje (konwulsje nie dostają punktów , zmienienie tarcz oddziałowi to nie konwersja)
2- kilka bardzo ładnych konwersji
+1 zachwyt sędziego (sędziowi opada koparka na widok tej armii , docelowo dostaje ten punkty tylko kilka armii na turnieju)
+1 spójność armii, jeden styl malowania, takie same traye, oddziały tworzą jedną armię
Łącznie z malowania można zdobyć 18 punktów
Zostanie przeprowadzony również test wiedzy , za który będzie można zdobyć maksymalnie 10 punktów.
Maksymalnie można zdobyć 153 punkty (120 bitwy + 28 hobbystyka + 5 rozpiska)
KOMPOZYCJA ARMII:
1. Armie DE/LIZ/DOCH/VC mają ograniczenia - specjale+rary 2+1 ograniczenie magii 6PD 6DD. ( 2 dark elfickie magiczki nie zabierają dodatkowych 1PD)
2. Reszta armii specjale+rary 3+1 ograniczenie magii 7PD 7DD. (He mają swoje normalne sloty na te punkty)
3. Wszystkie armie poza BoCH, O&G, OK mogą wystawić max 2 herosów ( te 3 armie mogą wystawić ich 3).
4. Jednostki latające 0-2 (nie wchodzą w to herosi).
5. Obowiązują zasady Balancing Patcha: http://strony.aster.pl/barbaros/balancing_patch.pdf
6. Dodatkowe ograniczenia poszczególnych armii:
- gracze lizakowi mogą wystawić max 1 engine of the gods
- herald juggernaucie khorna zajmuje dodatkowo slot rare
- bsb dark elficki z pendantem zajmuje dodatkowo slot rare
- drakenhof zajmuje slot rare , a nie hero jak jest w BP
PUNKTACJA :
0-200 10:10
201-300 11:9
301-400 12:8
401-500 13:7
501-600 14:6
601-700 15:5
701-800 16:4
801-900 17:3
901-1000 18:2
1000-1100 19:1
1101+ 20:0
HARMONOGRAM:
SOBOTA
9:00-10:00 - zapisy
10:00 -:12:15 - I Bitwa
12:25 -14:35 - II Bitwa
14:45- 17:00 - III Bitwa
17:00-17:30 - przerwa obiadowa - w tym czasie uczestniczy dostana darmowy posilek
17:30 - 19:45 - IV Bitwa
NIEDZIELA
9:30-11:45 - V Bitwa
11:55-14:10 - VI Bitwa
14:45 - ROZDZANIE NAGRÓD
SCENARIUSZE:
Wszystkie bitwy traktowane sa jako PB dla potrzeb wystawiania dodatkowego lasu dla WE.
Bitwa 1 i 6 to zwykle PB.
Bitwy 2-5
W kazdej z tej bitew gracz moze uzyc jednego z tych bonusow. Nie mozna uzywac 2 i wiecej bonusow w jednej bitwie, dany bonus mozna uzyc tylko raz. Na kartach graczy bedzie specjalna tabelka na bonusy- kazdy gracz bedzie musial zaznaczyc jaki bonus uzyl w danej bitwie.
Bonusy:
- Stubborn, (nalezy powiadomic przeciwnika przed rzutem) jedna z jednostek (dowolna) otrzymuje do jednego breaka zasade stubborn, nie zastepuje to demonicznej niestabilnosci i nic nie daje gdy oddzial ma juz te zasade.
- +K3 do szarży, jeden z oddzialów nie bedacy jednostka latajaca ani maszyna wojenna badz herosem otrzymuje +k3 do zasiegu jednej szarzy (nalezy zadeklarowac uzyciem bonusu przed deklaracja szarzy). Nie mozna uzywac tego bonusu jesli ma sie jakies dodatkowe zasady przedluzajace szarze.
- Magiczne przebicie, w ciagu jednej fazy strzalu lub walki wrecz (do wyboru) wybrana jednostka zdejmuje Ward Save'y, nie wolno uzyc tej zdolnosci na maszynie wojennej lub herosie. Uzycie bonusu nalezy zadeklarowac przed wykonaniem jakichkolwiek rzutow .
- Przerzut 1 kosci, dowolnej kosci nawet 1 z wielu, mozna w ten sposob zapobiec miscastowi lub zrobic IF. Przerzut kosci moze anulowac i/lub spowodowac dowolny efekt (w tabeli miscasta lub kosc ktorej nie mozna przerzucac), mozna przerzucic tylko wlasna kosc, nie mozna przerzucac kosci juz przerzuconej.
OSOBY ZGŁOSZONE: ( R oznacza nadesłana poprawną rozpę)
1. DkDark R
2. Dalmar R
3. Pajak R
4. Loki
5. Mati R
6. Morrok R
7. Manfred R
8. Malin R
9.
10. Lesnik R
11. Kooba R
12. Gobos R
13.
14. Guzka R
15. Mike R
16.
17. Kotlet R
18. Simson
19. Konrad Jankowski R
20. Thurion R
21. Nordri R
22. Malal R
23. Nijlor R
24. Ataman R
25. Szafa R
26. Wojtasu R
27. Blady R
28.
29. Kolas R
30. Smiechu R
31. Xen R
32. Piotr R
33.
34. Bachmat R
35. Farthan R
36. Młody R
37. Blasz R
38. Golab R
39. Zembol R
40. Kemot
41.
42. Ksch R
43.
44. Paffeu R
45. Benek
46.
47. Gremlin R
48. Mirek Bajer
49. Michał Stróżyna R
50. Lucas R
51.
52. Imperator
53. Brat Imperatora
54. Wisnias R
55. Maciej Łepkowski R
56.Czarny R
57. Rychu022 R
58.
59. Furion R
60. Justyna R
61. Pasiak R
62. Gokish R
63. Yrsen R
64. Wrubel R
65.
66. Viatroof R
67. Haldir
68. Zielony R
69. Debek R
70. Szwentas R
71. Megi R
72. Jakub Polkowski R
73. Ooki R
74. Junior R
75. Jacek_Azael R
76. Herkules R
77. Bartys R
78.
79. Yedee
80. Lindal R
81. Tomasz Frymark R
82.
83. Fisch R
84.
85. Tomasz Miszta
86. Jan Skowron R
87. Eksara R
88. Kolek R
89. Zapal R
90. Belenar R
91. Suchy R
92. Rudy R
93. Andrew R
94. Dominik Kozlowski R
95. Bartas Kohortowy R
96. Lubin R
97. Kudlaty R
98. Karlee R
99. Druchii R
100. Tomasz Lebkowski R
101.
102. Mufasa
103. Murmandus R
104 JaceK R
OSOBY, KTORE WIEDZA, ZE NIE PRZYJADA PROSZONE SA O NIEZWLOCZNE INFORMOWANIE MNIE O TYM
Lista rezerwowa: