Warszawa, 19.07.2014, 1750 pkt, Szturm #4 - Hobbystyczny

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
YoungOlo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159

Re: Warszawa, 19.07.2014, 1750 pkt, Szturm #4 - Hobbystyczny

Post autor: YoungOlo »

Dziękuję wszystkim za miło spędzony dzień. Mimo aury, która postanowiła 35-stopniowym upałem dokręcić nam śrubę, turniej zaliczam do udanych.

Wyniki:

Najlepszy Generał:
1. Mateusz "Thorash" Mańka (Daemons of Chaos, COMP: 1): 130 Punktów Turniejowych (bilans Victory Points zdobyte-stracone +2565): 77PT (bitwy) +3PT (otrzymany głos "Najlepsza Bitwa") + 50PT (przestrzeganie Kodeksu Wojownika)
2. Andrzej "Dziekan" Bystrek (Dogs of War, COMP: 1): 116PT (+/-0 VP): 60PT (bitwy) +6PT (2 głosy "Najlepsza Bitwa") + 50PT (przestrzeganie Kodeksu Wojownika)
3. Malwina "Amarell" Streflik (Bretonnia, COMP: -1): 112PT (+1745 VP): 63PT (bitwy) -1PT (spóźnienie 3. bitwa) +50PT (przestrzeganie Kodeksu Wojownika)
4. Aleksander "YoungOlo" Kaczor (Vampire Counts, COMP: 1): 107PT (-388 VP): 53PT (bitwy) -1PT (brak rozpiski) -1PT (spóźnienie 3. bitwa) +6PT (2 głosy "Najlepsza Bitwa") +50PT (przestrzeganie Kodeksu Wojownika)
5. Paweł "Profi" Botor (Orcs & Goblins, COMP: -1): 102 PT (-1154 VP): 50PT (bitwy) -1PT (brak podręcznika) +3PT (otrzymany głos "Najlepsza Bitwa") +50PT (przestrzeganie Kodeksu Wojownika)
6. Szczepan "Bearded 'Un" Kalisiak (Daemons of Chaos, COMP: -2): 97PT (+135 VP): 47PT (bitwy-Szczepan nie grał ostatniej bitwy) +50PT (przestrzeganie Kodeksu Wojownika)
7. Karol "gervaz" Siadul (Skaven, COMP: 2): 83PT (-1751 VP): 32PT (bitwy-Karol nie grał ostatniej bitwy) +1PT (rozpiska na czas) +50PT (przestrzeganie Kodeksu Wojownika)
8. Michał "PanDwaM" Mońka (Warriors of Chaos, COMP: 5): 71PT (-1170 VP): 021PT (bitwy) +1PT (rozpiska na czas) -1PT (brak miarki) +50PT (przestrzeganie Kodeksu Wojownika)

Najlepsza Armia:
1. Malwina "Amarell" Streflik (Bretonnia): 4 głosy
2. ex aequo - 1 głos na każdą poniższą armię:
- Mateusz "Thorash" Mańka (Daemons of Chaos)
- Paweł "Profi" Botor (orcs & Goblins)
- Andrzej "Dziekan" Bystrek (Dogs of War)
- Aleksander "YoungOlo" Kaczor (Vampire Counts)

zdjęcie najładniejszej armii (więcej zdjęć w Albumie zdjęć z turnieju na FB - jeśli nie otwiera się, kliknij o dodanie do grupy).
Obrazek

Wnioski:
Robienie małego turnieju lokalnego w terminie mastera jest SŁABE. Definitywnie do poprawy następnym razem.

Ocena Kompozycji (COMP score) zadziałała dobrze. Wszystkie armie oprócz jednej mieściły się w przedziale (-2, 2), czyli nie było przegięć w żadną stronę. Graczom się podobało. Zdecydowanie zostaje w użyciu na następne Szturmy (choć na pewno będziemy jeszcze szlifować zawartość Pul Mocy i Soft poszczególnych armii).

Ocena najlepszej armii zaczęła być problematyczna, bo było kilka naprawdę ślicznych armii i sporo osób (w tym ja sam) miało naprawdę spory problem na kogo oddać głos (btw. życzę sobie samych takich problemów na przyszłych Szturmach!). Ostatecznie zagłosowałem na Bretonnię Amarell, ale jednocześnie chciałem zagłosować też na armie Andrzeja, Thorasha, Profiego i Szczepana... tylko troszkę mniej. Dlatego sądzę, że od następnego Szturmu każdy będzie mógł głosować na 3 armie (pierwsze, drugie i trzecie miejsce).

2 godziny na bitwę na 1750 to trochę ciasno, ludzie rzadko kiedy dogrywali bitwy do końca.

Plany na przyszłość:
Szturm #5 planujemy wstępnie na wrzesień (zdecydownie NIE w terminie mastera/DMP czy czegokolwiek innego!). Grać będziemy 3 bitwy (a nie 4), na 2000 punktów. Ocena Kompozycji zostaje, może z drobnymi poprawkami. Prawdopodobnie zrobimy trzy pary scenariuszy, po jednej na każdą bitwę i już na turnieju, tuż przed rozpoczęciem bitwy jednym rzutem kostką rozstrzygniemy który scenariusz z pary będzie grany na wszystkich stołach (przykładowo, w pierwszej bitwie na 1-3 gramy Meeting Engagement a na 4-6 Battle for the Pass)

Liwan proponuje także, aby "otworzyć" trochę turniej, czyli znieść wymóg malowania i zastąpić go karniakami za niepomalowane modele oraz zastąpić TLOS SLOSem. Powiem szczerze, że mi się ten pomysł nie podoba, bo wypacza moją wizję tego turnieju. Z drugiej jednak strony widzę i popieram cel jaki przyświeca Liwanowi: zwiększyć frekwencję aby turniej był ciekawszy i większy. Co wy o tym sądzicie? Podobają się wam takie zmiany czy wolelibyście by zostało tak jak jest?

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Pomysł trzech bitew podoba mi się, na takie punkty zagranie czterech to już hardcore.

Termin wrześniowy tez mi się podoba, jest duzo większa szansa, ze będę w stanie wziać udział.

Jesli chodzi o comp-score, to trzeba koniecznie budowac go pod konkretny pułap punktowy, więc moze warto byłoby zastanowić sie nad jakąś docelową wielkoscią rozpisek na Szturmie?
Moje sugestie dotyczące compu w jego obecnej formie (wypowiadam sie tylko na temat armii, którymi gram, i które znam):

Ogólne:
- Dispel Scroll powinien znajdowac się w puli mocy

DOC:
- Fiends of Slaanesh nie powinny się znajdować w puli soft, to jest całkiem dobra jednostka, marginalnie przegrywająca z innymi jednostkami z podręcznika, np z bestiami, które w compie sa penalizowane.
- Bloodcrushers of Khorne nie powinny być w puli soft, to jest, owszem, jednostka słabsza od Plague Drones, ale muchy są już w compie penalizowane.
- Chaos Furies nie powinny być w puli mocy, gdyz zamiast multiplikacji furii, sensowniejszym staje się schemat 1x furie + x pojedynczych bestii nurgla. Ta jednostka jest trzonem armii, ale jej power-level nie jest absolutnie zbyt wysoki.
- dodatkowo, jesli furie sa penalizowane, to Seekers of Slaanesh nie powinni być w puli soft
- Maska Slaanesha nie powinna byc w puli soft, to jest bardzo dobra alternatywa dla herolda w roli generała, za +50pkt, dostajemy bohatera o duzo większej przeżywalnosci, mobilnosci, i wiekszym wygarze w CC, z bardzo dobrą zdolnoscią, która potrafi wygrywac bitwy.
- wszytkie rydwany Slaanesha powinny byc w puli soft, sa absolutnie niegrywalne i definitywnie przegrywaja z praktycznie wszystkimi innymi wyborami ze swoich kategorii.
- Bloodletters of Khorne powinni byc w puli soft, to jest nieoptymalna jednostka, o power-levelu znacząco niższym od Plaguebearers i Pink Horrors.
- Daemonettes of Slaanesh- j.w
- Mono-Khorne nie powinien miec -2, tylko mono-slaanesh zasługuje na taki bonus.

DF:
- jednostki piechoty powinny miec plusy i minusy niezaleznie od liczebnosci, w tym momencie jest tak, ze wzięcie 19-u młociarzy nie jest penalizowane, a 20-u juz tak. Ten oddział robi duze ziaziu nawet w ilosci 15, i to w bardzo szerokim spektrum punktowym. Analogicznie jest z jednostkami z puli soft.
- Bolt Thrower nie powinien byc w puli mocy, tylko ewentualnie w puli soft (powyżej pierwszego), tak, jest aż tak słaby, i w armii, majacej dostęp do doskonałych maszyn jest absolutnie nieoptymalnym wyborem.
- pierwsze 2 maszyny w rozpisce nie powinny byc w ogóle penalizowane, to jest karanie krasnali za to, do czego sa powołane, a do tego wraz z reedycją maszyny zostały zbilansowane poprzez podniesienie kosztów. Zapisy "3-ci GT liczy sie jako 2" jest całkowiocie martwy, nigdy nie widziałem armii z trzema GT, nawet na duze punkty, to jest po prostu nieoptymalne.
- Ironbreakers nie powinni byc w puli soft, to jest jednostka nieznacznie przegrywająca z hammerersami w slocie special, a "hamy" są w compie penalizowane
- Josef Bugman nie powinien byc w puli soft, to jest cakiem przyzwoity heros.
Generalnie krasnale sa obecnie bardzo ładnie zbilansowaną armią, ilosc jednostek w obu pulach powinna byc jak najmniejsza.

OG:
- zapis w puli mocy: "10+ Trolls/River Trolls" jest martwy, najbardziej optymalna ilosc troli w jednostce to 8, i to w bardzo szerokim spektrum punktowym.
Trole nie powinny byc w ogóle penalizowane, to jest "bread and butter" tej armii, a przypominam, ze to armia o ogromnych problemach z morale, w compie, w którym sztandar dyscypliny jest penalizowany.
- Savage Orc 'Big Uns powinny byc w puli mocy bezwarunkowo, i tak nikt nie weźmie kloca zwyklaków, zeby nie dostac kary.
- Mangler Squig nie powinien byc w puli mocy, jest dobry, ale nie az tak
- Doom Diver i Rock lobba powinny byc penalizowane z dopiskiem "drugi"
- oprócz Black Orc Warbossa, w puli power powinni byc potencjalnie wszyscy bohaterowie z zdolnoscia "quell animosity".
-Arachnarok nie powinien byc w puli soft, on daje radę, po prostu zazwyczaj przegrywa z maszynami z slota rare.

Jesli chodzi o poluzowanie wymogów malowania, i wprowadzenie punktowej penalizacji (równoznacznej z punktowaniem armii pomalowanych), to jestem przeciwny. Taka polityka jest w polskim WFB obecna od lat, i wybitnie się nie sprawdza, wywołując masę kontrowersji oraz oburzenia związanego z "upadkiem" tego szlachetnego hobby.
Rygorystyczne zasady Szturmu czynia go wyjątkowym, a jednoczesnie dają uczestnikom dodatkową radochę.
Rozumiem dążenie do zwiększenia frekwencji, ale nie róbcie (róbmy) tego poprzez tanie chwyty, tylko cierpliwie budujmy prestiż i sławę tej imprezy.
Miejmy na uwadze to, ze tym razem masa ludzi wybrała się do Włocławka, a do tego mamy wakacje, które sprawiły ze np. organizowana przeze mnie w Pruszkowie liga nie wystartowała, i zrobilismy sobie kilkutygodniową przerwę.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Nie idźcie drogą niepomalowanych modeli. [-X Będziecie mieć szkaradki na stole... 2k punktów to już powoli można się zastanawiać nad udziałem. Bitwy 2400 Euro gramy ze znajomymi w granicach 0:45-1:30. Nie mam pojęcia jakim cudem na 1750 się nie wyrabiacie w dwie godziny :shock: Jeszcze tylko to open zamieniacie na PKS/SLOS i macie frekwencję jako taką :wink:
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

Groszku, jak Ty to robisz? Ja dzisiaj i wczoraj zaledwie 3/5 bitew skończyłem 2 3h :P

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

Jako osoba o niewystarczających kompetencjach i doświadczeniu nie wypowiem się na temat kształtu compscoru. Fajnie że został wprowadzony - i niech weterani szlifują go, by zapewniał największy balans i zróżnicowanie armii.

Natomiast na przyszłość fajnie byłoby zmienić trochę stronę organizacyjną. 4 bitwy na 1750 pkt to było dla mnie trochę za dużo - i nie tylko dla mnie. Do tego pośpiech. Mniej wyczerpujące byłyby np 3 bitwy po 2 godz 45 min - na 2000 pkt. Z przerwą obiadową.

Może nowych graczy zachęciłby wymagania podobne do tych na pierwszych szturmach - tzn cztery bitwy na 1000 lub 1250 pkt? Gdyby wrócić kiedyś do mniejszych punktów, starzy gracze mogliby wypróbować nowe armie.

Błagam - zachowajmy wymóg pomalowania armii. Obecny ludzie przynoszą w większości tak świetnie pomalowane figurki, że nawet przegrywanie z nimi mnie cieszy :) Sposób oceny można by zmodyfikować dając 3 pkt dla subiektywnie najładniejszej, 2 dla drugiej w kolejności, 1 dla trzeciej.

Na 95% zapisuję się termin wrześniowy - o ile wypadnie w sobotę.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Robienie małego turnieju lokalnego w terminie mastera jest SŁABE. Definitywnie do poprawy następnym razem
Bobson zrezygonował chyba tylko z tego powodu. Co to ci zmienia? :shock:
powodem niskiej frekwencji jest - 1. Open 2. TLOS, inny termin nie zrobiłby frekwencji i tak to nie tu jest problem od 4 spotkań
zobacz, że jak gralismy 2600 PKS to było 16 graczy :D , mimo niedzielnego turnieju ETC
ja wybrałem 40K tym razem się pouczyć
Ocena Kompozycji (COMP score) zadziałała dobrze.
rozpatrujesz to w gronie osób które i tak nie przeginały a Thorash z bandą swoich buraczkowych bestii nurgla i tak pocisnął mimo comp score :) well done
- oprócz Black Orc Warbossa, w puli power powinni byc potencjalnie wszyscy bohaterowie z zdolnoscia "quell animosity".
w ogóle proponuję animozję z bazy wpisac do puli Power :) chyba nie grałeś orkami, że takie rzeczy wypisujesz i nie rozumiesz, że animozja to coś co rozwala grę orkami wobec czego liczenie black orków jako power to nieporozumienie
- Bloodcrushers of Khorne nie powinny być w puli soft, to jest, owszem, jednostka słabsza od Plague Drones
jasne na tej samej zasadzie pół Army Booków mozna uznać, za jednostki zdatne do gry bo coś jest słabsze od czegoś, to pewnie dlatego Bloodcrushers i wiele innych z tych zasad (jako soft) występuje na stołach jako podstawa armii (sarkazm)
nie ma podstawy by porównywać Bloodki z Muchami to dwa rózne światy

ten comp trzeba analizować pod format punktowy a nie odgórnie lecieć po całości :)

Groszek dobrze pisze pomalowane armie niech zostaną do spółki z SLOS i PKS to jest szansa na więcej graczy inaczej kolejny szturm znowu będzie miał 8 osób #-o i będzie obok mini krucjata w 40K \:D/
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Bobson pisze:Groszku, jak Ty to robisz? Ja dzisiaj i wczoraj zaledwie 3/5 bitew skończyłem 2 3h :P
Gram O&G. Ustawiam armię. A potem klopa,klopa,dd,dd i stopa kilka razy i koniec gry :mrgreen:
misha pisze:Groszek dobrze pisze pomalowane armie niech zostaną do spółki z SLOS i PKS to jest szansa na więcej graczy inaczej kolejny szturm znowu będzie miał 8 osób #-o i będzie obok mini krucjata w 40K \:D/
=D>
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Cytuj:
jasne na tej samej zasadzie pół Army Booków mozna uznać, za jednostki zdatne do gry bo coś jest słabsze od czegoś, to pewnie dlatego Bloodcrushers i wiele innych z tych zasad (jako soft) występuje na stołach jako podstawa armii (sarkazm)
nie ma podstawy by porównywać Bloodki z Muchami to dwa rózne światy
Uwierz mi, ze BC nie sa az tak słabe, zeby dostawac -1, podczas gdy w puli soft nie ma np. Seeker Chariota.
To ze nie widujesz ich na stole jest wynikiem supremacji bestii nurgla w slocie special, oraz tego, ze jako jednostka do bicia lepsze sa muchy. Lepsze, ale nie na tyle, zeby miedzy tymi jednostkami były 2pkt compu.
Cytuj:
- oprócz Black Orc Warbossa, w puli power powinni byc potencjalnie wszyscy bohaterowie z zdolnoscia "quell animosity".

w ogóle proponuję animozję z bazy wpisac do puli Power :) chyba nie grałeś orkami, że takie rzeczy wypisujesz i nie rozumiesz, że animozja to coś co rozwala grę orkami wobec czego liczenie black orków jako power to nieporozumienie
Typowy "ból dupy" kogoś, kto nie chce zrozumieć, ze animozja jest ceną, jaką armia OG płaci za swoje silne aspekty (np. trole, które moim zdaniem nie powinny byc w puli power).
Być moze tych silnych aspektow nie jest tyle co w innych armiach, ale comp-score taki, jakim go widzę, oddawałby to i bilansował.
Animozja rozwala grę? Mimo wszystko z jakiegoś powodu ludzie grają OG, ale o tym oczywiście słowa nie piśniesz...
Jedynym nieporozumieniem jest to, ze niektórzy, w tym najwyraźniej Ty, uważają, ze usunięcie animozji byłoby krokiem dobrze bilansującym OG.
Z punktu widzenia comp-score'u Black Orc Warboss jest jednostką zasługującą na +1 (podobnie jak np. Standard of Discipline), i w swietle tego co znajduje się w pulach power innych armii, jestem w stanie to zrozumieć. Idąc dalej tym tokiem, pozostali herosi z "quell animosity" również powinni być penalizowani. Tutaj po raz wtóry zaznaczam, ze równoczenie jestem za usunięciem troli i manglerów z puli power, oraz poluzowaniem penalizacji maszyn z slota rare, w ten sposób otrzymujemy armię z długą listą soft, która nabija comp-score próbując ustabilizować morale (quell+dyscyplina), oraz wystawiając dzikusów, którzy wybijają sie na tle pozostałych jednostek core tej armii.

Na koniec dodam, ze zgadzam się z tym, ze open odpycha potencjalnych uczestników, a najbardziej TLOS.
PKS jest dobrym kompromisem, i "Kromlech Challange" z niezłą frekwencją, był chyba tego dowodem.

Na koniec-koniec dorzuce, ze ja na Szturmie będę grał niezaleznie od tego jaki bedzie format, jaki comp-score, i jakie punkty, bo brak balansu wcale mi tak bardzo nie przeszkadza na imprezie, gdzie spotykają sie fajni ludzie, z zajawką na posiadanie ładnych i klimatycznych armii.
jestem przekonany, że nasza grupa nawet bez compu potrafi sobie narzucic pewien rygor, który powoduje, ze nikt nie podchodzi do stołu z przekonaniem, ze gra będzie do jednaj bramki.
Tu Michał słusznie zauwazył, ze ta grupa ludzi byc moze nie jest najlepsza do testowania comp-score'u :)
Ostatnio zmieniony 20 lip 2014, o 21:57 przez Bearded Unclean 'Un, łącznie zmieniany 1 raz.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Wybacz ale to co piszesz o O&G to totalna bzdura. Animozja zabija tę armię. Dlatego nikt z topu nią nie gra. Gram na zmianę WoCh, ChD, DoCh i O&G. To co potrafi schrzanić armia O&G bez udziału gracza jest straszne. Wasz compscore wasze podwórko. Ale na teraźniejszym większość turniejów będą wygrywały danonki. Dla mnie żaden problem. Będę chciał to przyjadę danonkami. Tyle że później może okazać się że gramy 6xdoch i 4xjakaś inna armia.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

każesz mi sie powtarzac...

Animozja jest pewną ceną, jaką płacisz, owszem, wysoką, dlatego "quell animosity" wg. logiki comp-score'u powinno byc penalizowane (takie moje zdanie).
Analogiczne penalizowany jest Standard of Discipline.
Obecnosc BO Warbossa w puli power, podczas gdy np Bigbossa w niej nie ma, jest co najmniej niekonsekwentna.

To ze animozja potrafi zepsuć gre całkowicie rozumiem, i moja propozycja zmian w comp-score jest taka, zeby próby zaprowadzania dyscypliny w armii były w puli power, ale zeby poza tym pulę te znacząco ograniczyć, w ten sposób "typowe" złozenia będą miały niższy (korzystniejszy) comp score.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Kumam. Złóżcie. Ocenimy. Ostro :wink:
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Profi
Chuck Norris
Posty: 382
Lokalizacja: Worcław
Kontakt:

Post autor: Profi »

Specem od zasad nie jestem dlatego nie będę się wypowiadał na temat tego czy Ocena Kompozycji jest dobra na tą chwilę, czy nie (chociaż podobają mi się propozycje Bearded Unclean 'Un odnośnie OnG i w pełni się do nich przychylam), ale z chęcią przyznam, że turniej był naprawdę wyśmienity - jeden z lepszych na jakim miałem przyjemność być.
YoungOlo, znamy się nie od dziś i powiem ci, że naprawdę widać ile serducha wkładasz w organizację turnieju, a wkładasz naprawdę sporo. Można jechać 7,5h w jedną i wracać 6,5h w drugą po 3,5h snu. Takie turnieje to czysta przyjemność ;).

Wielkie gratulacje dla zwycięzców zarówno najlepszemu Generałowi jak i najlepszemu Hobbyście (z najlepszą Armią) =D> (swoją drogą naprawdę fajne certyfikaty!) i podziękowania dla moich przeciwników :) .

Aha i zdecydowanie 3 bitwy. Przy czwartej mój gobliński mózg już przestał funkcjonować :roll: .

Awatar użytkownika
thorash
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: thorash »

Było mega jak na każdym Szturmie. Wielkie dzięki wszystkim za bitwy... a przede wszystkim YoungOlo za gościnę.
... i ja sypnę kilka swoich wniosków:

- Długość bitew - wydaje mi się, że gdy każdy byłby rześki i wypoczęty gralibyśmy o wiele szybciej ale i tak przyjemniej jest zagrać na luzie do końca 3 bitwy niż 4 i słyszeć w 4 turze "zbieramy wyniki" - tak powolne granie udzieliło się chyba wszystkim ze względu na upał, który topił finecast w cieniu. Mózgi wypłynęły każdemu. Atmosfera była jak zwykle na tyle fajna, że każdy miał ochote podczas bitwy pogadać z przeciwnikiem i może to też wydłużało...

- Comp - zaczynam mieć mieszane uczucia, każdy ma swoje wnioski, które zaczynają być coraz różniejsze - nie będę się tutaj w tej kwestii wypowiadał bo staje się to tworzeniem 'kolejnego' nieosiągalnego wyprostowania szans, a mamy już kilka dostępnych gotowych na to środków... Coraz bardziej trafia do mnie albo totalnie otwarty OPEN, albo weźmy coś gotowego. Choć ten Comp mnie ani ziębi ani parzy... (nie wiem czy to po prostu nie wysiłek na próżno)

- SLOS - to chyba jedyny sensowny homerules jaki został wymyślony w 8ed i moim zdaniem strasznie ułatwia turnieje - na SLoS gram praktycznie zawsze, ale nie naciskam i jakoś mocno mi TloS na żadnym Szturmie nie przeszkadzał... (może też dzięki obszernej bazie fajnych makiet)

- Malowanie - jestem na równi modelarzem jak i graczem... wkładam tyle samo wysiłku w grę co w wygląd armii. Po prostu za jasną, ciemną, a nawet stonowaną cholerę nie przeszedłbym przez brak wymogu pomalowanej armii na turnieju. Co kto robi w domu jego sprawa - turniej to jest turniej.
Liwan proponuje także, aby "otworzyć" trochę turniej
Open to chyba nie miało znaczyć takie otwarcie :D
Rygorystyczne zasady Szturmu czynia go wyjątkowym, a jednoczesnie dają uczestnikom dodatkową radochę.
Rozumiem dążenie do zwiększenia frekwencji, ale nie róbcie (róbmy) tego poprzez tanie chwyty, tylko cierpliwie budujmy prestiż i sławę tej imprezy.
Błagam - zachowajmy wymóg pomalowania armii. Obecny ludzie przynoszą w większości tak świetnie pomalowane figurki, że nawet przegrywanie z nimi mnie cieszy
Myślę tak samo.. Pakuje masę wysiłku w wygląd armii i marzy mi się oglądać armie oponentów z podbnym podejściem. Zarywam nocki, cisne freehandy gdzie się da, rzeźbie sam modele wiozę to 200km i dostaje oklep od wypakowanej szarej pacynki [-X sorry - no way.
Groszek dobrze pisze pomalowane armie niech zostaną do spółki z SLOS i PKS
Może jestem zmęczony ale zaczyna to do mnie przemawiać bardziej niż pisanie nowego Comp'a... a na pewno jest to o wiele lepszy pomysł niż otwieranie drogi szarym pacynkom [-X

YoungOlo - elitarność (w moim mniemaniu) twoich turniejów, polega na tym, że nie ma punktów za malowanie - pomalowana armia to wymóg i takie coś marzy mi się na każdy turnieju - wiadomo jak jest - (coraz lepiej ale wiadomo) ten wymóg ciągnął mnie 200km do Opola - teraz ciągnie 200km do W-wy

Fotki od FallenSun tylko na razie tak facebookowo, bo mordernizuje zupełnie stronę: https://www.facebook.com/pages/Fallensu ... 3585817328
Obrazek

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

A jakie byly comp score'y w waszych rozpiskach?

Jestem Ciekawy czy gdybym gral tym co chcialem, to czy bym zagial srednia :P

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Bobson
Olo chyba napisał
przedział (-2, 2) więc raczej byś zagiął przestrzeń mając DP nurgla z Death i parę innych bajerów :wink:
ja zresztą też jakbym grał dowolną armią

Orki turniejowe z bazy mają wg tego comp 7 czy 8
Shaman 4 lev, SO Big Unsy, 2 DD, 2 klopy 2 Manglery = 8 zdaje się

@Olo
a jak liczyliście ostatecznie wyniki? kara/bonus był na koniec turnieju czy w każdej bitwie wynik był modyfikowany o score? 8)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
ladyariadne
Plankton
Posty: 3

Post autor: ladyariadne »

I ja napiszę kilka słów na temat turnieju.

Cieszę się, że mogłam w nim uczestniczyć i długo się wahałam czy w ogóle grać. Decyzję podjęłam właściwie 5 dni przed turniejem. Od razu narzuciłam sobie masakrycznie szybkie tempo przygotowań: malowanie modeli, poprawianie armii, która nie było ruszana od ponad roku jak nie więcej. Dało mi to takiego kopa i tyle radochy, że sama się sobie dziwię. Wiem teraz, że można naprawdę dać z siebie wszystko mimo małej ilości czasu, pracy, snu i zmęczenia. Tym bardziej, że turnieje przygotowywane przez Olka znam i wiem ile wysiłku on sam wkłada w ich organizację. Dlatego od razu wielkie dzięki dla Ciebie Olku za takie profesjonalne podejście do turnieju i za samą gościnę.

Po drugie dziękuje moim przeciwnikom i osobom, którym moja armia się spodobała na tyle by na nią zagłosować w Best Army :) To jeszcze bardziej sprawia, że warto było siedzieć nad nią przed turniejem.

Świetnie się grało z Andrzejem - przesympatyczna i wyluzowana bitwa. Dzięki Karolu za oklep od Skavenów, dużo się nauczyłam.

Co do wniosków z turnieju:
1. Popieram zmniejszenie ilości bitew - obecnie ledwo starczyło czasu na dogranie 4 tury.
2. Comp Score moim zdaniem się sprawdził :) ale faktycznie jest jeszcze konieczność zastosowania balansu
3. Wymóg pomalowania armii jak najbardziej bym zostawiła - ze względu na to, że miło się patrzy na modele, które po prostu są pomalowane. Dużo lepiej niż na szare. Zwłaszcza, iż tak jak Olek napisał było naprawdę kilka ładnych armii i też miałam problem z wyborem tej najładniejszej :) Można faktycznie wprowadzić 1,2,3 miejsce bo jeśli poziom się utrzyma to będzie problem z decyzją.

Tyle. Co do reszty - znawcą nie jestem ale fajnie było móc zagrać modelami, którymi raczej normalnie na turnieju się nie da. Dlatego mi osobiście OPEN się spodobał. Na pewno na 2k na następną odsłonę wpadnę - ale już nie bez przegięć z malowaniem tuż przed wyjazdem :) Wszystko na spokojnie.

Jeszcze raz dzięki :)

Awatar użytkownika
liwan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 117

Post autor: liwan »

ktoś wie czy i kiedy ewentualnie we wrześniu jest jakiś master itp. WFB?
to wtedy nie będzie Szturmu :)
klub Adeptus Mechanicus
http://admech.club/

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

We wrześniu będzie Silesian, ale dokładna data jeszcze nie znana. Kurcze kuszą te szturmy, tylko z pożyczoną armią obciach przyjechać, a swoją maluję wręcz chorobliwie powolnie... #-o

Awatar użytkownika
liwan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 117

Post autor: liwan »

Hoax pisze:We wrześniu będzie Silesian, ale dokładna data jeszcze nie znana. Kurcze kuszą te szturmy, tylko z pożyczoną armią obciach przyjechać, a swoją maluję wręcz chorobliwie powolnie... #-o
myślę że pożyczona na luzie tylko nie dostaniesz w razie czego best painted :)
klub Adeptus Mechanicus
http://admech.club/

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Jakby co to ja mam cztery armie na 3k pomalowane na poziom master. Lubię piwną rewolucję czyli IPA :wink: I mogę się dogadać...
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

ODPOWIEDZ