Klub gier bitewnych Kult ma zaszczyt zaprosić na turniej pod patronatem Stowarzyszenia Bazyliszek o nazwie
KULTOWISKO
Miejsce: Gimnazjum nr 2 przy ulicy Narbutta 65/71
Data: 20/02/2010
Zapisy startują o godzinie 9:00, bitwy o 9:30.
Format: single 2350pts
Dozwolone proxy* oraz niepomalowane figurki.
Limit miejsc do ok 60
*Proxy dozwolone są w ramach przyzwoitości. Ramy przyzwoitości określają organizatorzy.
Cena: 15zł
Kompozycja armii:
OBOWIĄZUJĄ ZASADY TEGOROCZNEGO BAZYLISZKA
Zgłoszenia:
Proszę wysłać zgłoszenie na adres kultowyturniej@interia.pl do 18/02/2009 do godziny 22:00. Nie wysłanie poprwanego zgłoszenia w terminie skutkuje 6 pkt karnymi.
Poprawne zgłoszenie powinno zawierać:
Imie, Nazwisko, Armia, Nr ID, rozpiskę w html/txt
Rozkład Jazdy:
3 bitwy
Na rozegranie każdej bitwy jest 3:00h
9:30 - 12:30 - I bitwa
12:45 - 15.45 - II bitwa
16:00 - 19:00 - III bitwa
19:00 - Ogłoszenie wyników
Uwaga!
za odniesiony swój stół po ostatniej bitwie +10 dużych ptk
SPOŻYWANIE ALKOHOLU PODCZAS TURNIEJU JEST ZABRONIONE
Punktacja bitew:
Różnica zdobytych punktów - Wynik
patrz zasady Bazyliszka
Stoły i mapki:
Gramy na stołach 72x48".















Przedziały punktowe:
0-399 = 10:10
400-599 = 11:9
600-799 = 12:8
800-999 = 13:7
1000-1199 = 14:6
1200-1399 = 15:5
1400-1599 = 16:4
1600-1799 = 17:3
1800-1999 = 18:2
2000-2199 = 19:1
2200+ = 20:0
Bazyliszki
Zasady:
1. Każdy gracz może wybrać jednego Bazyliszka, który będzie towarzyszył jego armii przez okres trwania turnieju.
2. Bazyliszek jest na stałe przypisane do danego gracza i musi być uwzględniony w rozpisce.
3. Każdy gracz zobowiązany jest wystawić odpowiedni pomalowany model swojego Bazyliszka. Gracze, którzy nie będą posiadali odpowiedniego modelu, nie mogą wystawić Bazyliszka. Jeśli macie jakieś wątpliwości odnośnie Waszych modeli - pytajcie się.
4. Bazyliszki są warte 150 punktów.
5. Bazyliszki traktowane są jako bohaterowie i wystawieni są razem z bohaterami.
6. Bazyliszki nie mogą dołączać się do oddziałów.
7. Bazyliszki nie mają zasad modeli, które imitują.
8. Na Bazyliszki można normalnie rzucać czary (np. można leczyć Sexmaszynę lub 4Rewolwery za pomocą Invocation of Nehek, etc.).
9. Bazyliszki nie mogą być generałami (poza Sławnym Bretońskim Rycerzem).

Model: Bretonnia Paladin na koniu
Sprzęt: Heavy Armour, Shield, Barded Bretonnian Warhorse, Lance, Róg Rybołowa
Rulz: Blessing of the Lady, Grail Vow, Jedyny Kapitan, Stubborn
Róg Rybołowa: raz w ciągu gry Sławny Bretoński Rycerz może zadąć w swój róg na początku tury swojego przeciwnika. W tej turze jedna wybrana jednostka nie będzie mogła korzystać z latania.
Jedyny Kapitan: Sławny Bretoński Rycerz musi być generałem.

Model: High/Wood Elf Hero z łukiem
Sprzęt: Additional Hand Weapon, BFB, Mała Runa, Oko Saurona
Big Fucking Bow: 24", S5, D3W, No Armour Save, Move and Fire
Mała Runa: przed rozpoczęciem bitwy Łucznik Bezpolitosny rzuca kością: na 2+ wybrany oddział (nie bohater) otrzymuje D6S4 magicznych trafień. Na 1 nic się nie dzieje. W przypadku, gdy obie armie posiadają Łucznika, o tym który pierwszy używa Małej Runy decyduje rzut kością.
Oko Saurona: Ward Save 3+ przeciwko atakom zasięgowym.

Model: Spawn of Chaos
Sprzęt: Bułgarskie Siano
Rulz: Unbreakable, Fear, Mark of Slaanesh (Always Strike First), Mark of Khorne (S5), Mark of Tzeentch (6+ Ward Save), Mark of Nurgle (-1 do trafienia ze strzelania i w walce wręcz)
Bułgarskie Siano: przed bitwą Yaś dzieli się Sianem ze swoimi ziomalami. Jeden wybrany oddział staje się odporny na fear, terror, panic.

Model: Ogre Bull, koniecznie łysy
Sprzęt: Łysa Pała
Rulz: "Na pewno będę", Fear
Łysa Pała: magiczna broń dwuręczna. Dodatkowo wszyscy strzelający do Turonia mają modyfikator -2 do trafienia.
"Na pewno będę": Turonia nie wystawia się z resztą armii. Od 2 tury na 3+ pojawia się na polu bitwy z dowolnej krawędzi. W turze w której wychodzi Turoń nie może szarżować. Jeśli Turoń nie przyjdzie, przeciwnik normalnie otrzymuje za niego punkty.

Model: Liche Priest
Sprzęt: Book of RAW
Rulz: Undead
Book of RAW: błogosławieństwo najmojszej racji spływa na armię Sexmaszyny. Tak długo jak Sexmaszyna żyje, raz w ciągu swojej tury można przerzucić dowolny rzut kością. Może spowodować Irresistible Force i anulować Miscast. Nie można przerzucać przerzuconych wyników i nie można przerzucać Scatter Dice i Misfire Dice.

Modele: Ogre Irongut i Stone Troll
Sprzęt: Wielkie Sztachety (broń dwuręczna)
Rulz: Fear, "Pijemy?", Zakapiory, Nieszczęścia Chodzą Parami
"Pijemy?": przed bitwą Rocco i Cocco odwiedzili obóz wroga i dokonali aktu pijackiego sabotażu. Wybrany oddział lub bohater traci 1 WS lub 1 BS (minimum: 1).
Zakapiory: Rocco i Cocklet to gruboskórne bydlaki, posiadają Scaly Skin 4+. Dodatkowo Rocco i Cocco mogą uzewnętrznić się na swoich przeciwników. Zamiast normalnego ataku, każdy z nich wykonuje jedno automatyczne magiczne trafienie z S5, przed którym nie broni pancerz.
Nieszczęścia Chodzą Parami: Rocco i Cocco tworzą jeden niepodzielny oddział i każdy z nich wart jest 75 punktów. Każdy z nich może przyjmować i rzucać Challenge. Rocco i Cocco mają identyczne statystyki.

Modele: 4x Free Company/Duelists/Zombie wyposażone w pistolety
Sprzęt: Brace of Revolvers
Rulz: Undead, Ethereal, "Wyciągają Rewolwery", Czwórka Drombo
Brace of Revolvers: 12", S4, AP, Move and Fire
"Wyciągają Rewolwery:" 4Rewolwery strzelają ze swoich pistoletów z niesamowitą wprawą. Mogą namierzać jeźdźców na potworach i rydwanach, bohaterów i championów w regimentach i do trafiania używają swojej bazowej wartości BS (nie mają modyfikatorów za ruch, murek, etc.)
Czwórka Drombo: 4Rewolwery tworzą jeden niepodzielny oddział skirmish i zabicie połowy warte jest 75 punktów. Każdy z nich może przyjmować i rzucać Challenge. Wszystkie 4Rewolwery mają identyczne statystyki.
http://www.sendspace.com/file/t3i1ow (są ukryte w Alternate Rules).
FAQ Bazyliszki:
Czy koszt Bazyliszka musi zawierać się w 2350 pkt (czyli armia jest w rzeczywistości na 2200), czy jest dodatkowy?
Bazyliszki są dodatkiem, więc składa się normalnie armię na 2350, a Bazyliszek dochodzi później.
Czy Bazyliszki zabierają slota hero?
J.w. czyli nie zabierają.
Czy Bazyliszki są traktowani jako bohaterowie, np. pod kątem orkowego Shaga's Screaming Sword, itp.?
Tak! Onslaught! Waaagh!!! Bane Head!
Czy przedmioty działające na sojusznicze jednostki działają na Bazyliszki?
Tak.
Czy na Bazyliszki działa Cauldron of Blood?
Na początku ten cep swieta_barbara myślał, że nie. Ale mylił się. Normalnie można kotłować Bazyliszki.
Czy Bazyliszek będzie w jakikolwiek sposób brany pod uwagę przy ocenie malowania? W sensie mam pomalowany model, czy musi mieć te same podstawki co armia, ten sam klimat, itd, itp?
Jak najbardziej. Bazyliszek będzie uwzględniany zarówno przy ocenie jakości malowania, przy podstawkach, przy spójności, a nawet stworzyliśmy dla niego osobny podpunkt w kategorii WOW.
Czy Bazyliszek musi być generałem jeśli ma najwyższy Ld?
Poza Sławnym Bretońskim Rycerzem, Bazyliszki nie mogą być generałem.
Czy Sławny Bretoński Rycerz jako generał "podtrzymuje" armię VC?
Tak - to naprawdę prawdziwy kapitan, niezależnie od tego czy jego legiony są żywe, czy nie.
Czy żeby Sławny Bretoński Rycerz miał Ward Save, cała armia musi się modlić, czy przyjmujemy że ma go z automatu i można zaczynać spokojnie?
Sławny Bretoński Rycerz ma Grail Vow - oznacza to, że jest Immune to Psychology, jego ataki są traktowane jako magiczne i ma Ward Save z automatu.
Czy Mała Runa Łucznika musi być odpalona w 1 turze?
Mała Runa jest odpalana przed bitwą, po wystawieniu jednostek.
Czy Mała Runa Łucznika może spowodować panikę? A jeśli tak, to co działa pierwsze, Mała Runa czy Bułgarskie Siano Yasia.
Tak, może. I proste, że Siano>Runa

Czy Oko Saurona działa na wszystkie rany zadane poza fazą walki wręcz? Czyli magia, strzelanie, fanatycy?
Oko Saurona działa na wszystkie ataki zasięgowe, czyli na wszelkie czary snajperskie, obszarowe, ataki wykonywane bronią dystansową, ale nie na czary atakujące w walce wręcz, czy Fanatyków.
Czy Mała Runa może namierzać bohaterów jeśli są Large Target?
Nie, mała runa nie może namierzać żadnych bohaterów.
Czy Sexmaszyna przerzuca kostki w turze gracza, czy w każdej turze?
Dokonaliśmy pewnych przeróbek i Sexmaszyna może przerzucać kostkę tylko w swojej turze.
Czy można przerzucać z Sexmaszyny "kostki przeciwnika" czy tylko swoje?
Tylko swoje.
Czy Sexmaszyna może maszerować normalnie?
Tak, Sexmaszyna i 4Rewolwery posiadają zasadę Undead, ale są również bohaterami - mogą maszerować ile tylko sobie życzą.
Czy można odpalać Rune of Wrath and Ruin z Anvil of Doom przeciwko Rocco i Cocco i 4Rewolwerom?
Tak, są oni traktowani jako unit of characters, można ich normalnie namierzać za pomocą kowadła (ale nie z Małej Runy Łucznika Bezpolitosnego, bo są bohaterami).
Czy jeśli Rocco i Cocco obniżą WS bohatera noszącego Helm of Commandment, to przekazuje on obniżoną wartość?
Tak.
Czy 4Rewolwery, skoro posiadają po parze rewolwerów, mają w walce wręcz po 2 ataki?
4Rewolwery nie mają już po parze rewolwerów. Teraz każdy z nich ma tylko jeden, ale za to daleko niesie. I mają tylko po 1 ataku w walce wręcz.
A co to znaczy że 4Rewolwery mają MSx2?
Już nie mają.
Jak działa zasada "Move and Fire" zapisana przy Łuczniku i 4Rewolwerach?
Mogą ruszyć się i strzelić w tej samej turze.
Jak jest z modyfikatorem do strzału jeśli obieram 4Rewolwerami bohatera na dużym potworze?
Nie ma żadnego modyfikatora. 4Rewolwery do trafiania zawsze używają swojej wartości BS. Zazwyczaj będzie to oznaczać, że trafiają na 3+ (chyba, że np. Rocco i Cocco obniżą im BS).
Dwarf Mountain Rangers dopuszczeni
Lista zgłoszeń:
1. Bartys
2. Pedros
3. Marian
4. Semi
5. Offspringman
6. Olo
7. Marek Golan
8. Artur Siemianowski
9. Rafał Macias
10. Maciek Bogusławski
11. Arbiter Elegancji
12. Mateusz Czaja
13. Jasiuuu
14. Gąsior
15. Patryk Lenart
16. Trojek
17. Grolshek
18. Jakub Skibicki
19. Szwentas
20. Żaba
21. Zielony
22. Maciej Wysocki
23. Jacek Kaczmarski
24. Shino
25. Mobi
26. Marcin Korpalski Coobe
27.
28. Kalesoner
29. Manfred
30. Fisch
31. Piotr Kozłowski
32. Kamil Smith
33. Darek Polit
34. Piotr Wald
35. Emil Konikiewicz
36. Assur
37. Damian Domińczak
38. Aleksander Mindżij
39. Miszczakos
40. Adeptus
41. Błażej Soćko
42. Crus
43. Barb
44. Duke
45. Kielon
46. Dastor
47. Paweł Krauze
48. Grzegorz Oleksik
49. Robson