Kohortex: Rewolucje 2400 pktow EURO 16.04.2011 Bydgoszcz

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Kohortex: Rewolucje 2400 pktow EURO 16.04.2011 Bydgoszcz

Post autor: Ziemko »

Klub gier bitewnych
Obrazek
ma zaszczyt zaprosić na turniej lokalny :

Obrazek

----------------------------------------------
I. SPRAWY OGÓLNE
----------------------------------------------

- wstęp 10zł , klubowicze XIII Kohorty 7 zł
- turniej odbędzie się w sobotę 16 kwietnia 2011 roku
- MAX 12 TEAMOW (36 OSOB)
- turniej odbywać się będzie w restauracji Dworek nad Brdą - ul. Fordońska 116 ( wejście od ulicy Oksywskiej) http://www.dworeknadbrda.pl/ na miejscu będzie można kupić coś do zjedzenia lub picia ( także z procentami) - NIE MA ZAKAZU SPOŻYWANIU ALKOHOLU NA TERENIE TURNIEJU , ACZKOLWIEK PROSZĘ NIE WNOSIĆ SWOJEGO ALKOHOLU NA TEREN RESTAURACJI


Sędziowie

- Paweł "BigPasiak" Paszek
- Ziemowit Żywiołowski

Sędziów pytamy tylko w sprawach trudnych . Pytania na które odpowiedź idzie znaleźć w 3 minuty w Rulebooku będą IGNOROWANE !!

----------------------------------------------
II. ZGŁOSZENIA
----------------------------------------------

Zgłoszenia calych teamow na adres z.zywiolowski@o2.pl . Termin wysyłania zgłoszeń mija 14.04.2011 . Osoby które przyślą zgłoszenie w terminie otrzymają 5 VP do klasyfikacji generalnej.
Poprawne zgłoszenie musi zawierać - nazwe teamu, sklad teamu, oraz szczegolowe dane kazdego z graczy: Imię , Nazwisko , Nick , Armia , ID , klub oraz rozpiskę.


----------------------------------------------
III. DOJAZD
----------------------------------------------

Dojazd samochodami
http://www.13kohorta.com/mapy/1.htm

Dojazd z dworca PKP

Wysiadamy na Dworcu Głównym , wychodzimy z dworca i na przeciwko niego jest pętla autobusowa. Wsiadamy w autobus 67 , jedziemy ok 20-25 minut , wysiadamy przy przystanku obok Obi i Galerii Pomorskiej. Cofamy się z 20 m w ulice Oksywska i schodzimy na dół. Po przekroczeniu bramy będzie salon motorów i transparent z kierunkiem do Dworku stajni na prawo :) Przechodzimy 80 m i jesteśmy na miejscu.


----------------------------------------------
IV. SPONSORZY
----------------------------------------------

Obrazek
http://www.warfaber.pl

Obrazek
http://www.microartstudio.com



----------------------------------------------
V. KWESTIE DOTYCZĄCE TURNIEJU I ROZGRYWKI
----------------------------------------------

- gramy 3 bitwy ( 6 tur lub 3h)
- gramy turniej druzynowy ( teamy 3 osobowe)
- parowanie tak jak na DMP:
Po 1 graczu z danej druzyny rzuca koscia ten, ktory wygral rzut ma prawo wystawic swojego zawodnika lub kazac przeciwnikowi wystawic swojego zawodnika.
Gracz, ktory zostal wystawiony ma prawo wyboru stolu na ktorym bedzie toczyla sie rozgrywka.
W drugim paringu zawodnika jako pierwszego wystawia druzyna, ktora nie wystawila go jako pierwszego swojego zawodnika w pierwszym paringu itd.

- zakaz powtarzania armii wewnatrz teamu
- maksymalny wynik jaki moze uzyskac team na druzynie przeciwnika to 42:18 nawet jesli druzyna wygrala 60:0
- turniej zaliczany jest do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej
- gramy oczywiście na 8 ED , oraz wszystkie aktualne podręczniki armijne
- gramy wg. wszystkich errat i uściśleń sędziowskich
- Rozpoczęcie takie jak opisano w scenariuszu
- gramy na stołach 72'’ na 48’’



----------------------------------------------
VI. KOMPOZYCJA ARMII
----------------------------------------------
Gramy wg zasad EURO:

Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.

General Restrictions:

2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that if you take the Book of Hoeth, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Item restrictions:
- Power Scroll is banned
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed

Army Specific Restrictions:

Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total). All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.).
Bretts: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows in the army (regardless of who carries them). Repeater Bolt Throwers 0-2. Flying units (inc. characters on flying steeds) in the army limited to 0-3. Shades max 20 models per army. Dreadlord on pegasus cannot take Crown of Command.
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2
DOC: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. All daemonic gifts are 0-1. Bloodletters and Herald of Khorne are 0-3 total. Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts.
Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are 0-1 choices
High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice; Terradons, Chameleon Skinks and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands counts as +2PD
Ogres: Ogre Kingdoms armies have an extra 200 points for their roster (2600 total). All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.). Rhinox Riders are allowed.
O&G: Night Goblin Shamans are 0-3 (max 3 of any kind of NG shaman); mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit.
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are a 0-2 choice; Engineers are a 0-3 choice;
Vampires: Wraiths and Varghulf are 0-1 choices. Wraith unit size - maximum 5 models. Army may have maximum two units (total) of: wraiths, black coach or spirit hosts. Army may include a maximum of two of the following: Helm of Commandment, Master of the Black Arts, Drakenhoff Banner.
TK: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total). All victory points scored against this army armies are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.).
WE: Wand of Wych Elm counts as +1 DD
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD. Favour of the Gods cannot be taken by a Champion of a Chosen of Tzeentch unit


Scoring
Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.
In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%.

Progi punktowe:
0-150 - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0

Virtual Line of Sight
Size chart:

0: Swarms - models of this size never block line of sight or give cover.
1: Infantry, War Beasts, War Machines
2: Cavalry, Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts, Chariots, Unique without the Large Target rule
3: Monsters, all Large Targets

Line of sight is always checked virtually, drawn "base to base". Models see in their front 1/4 zone. Line of Sight is blocked by models that are equal to or larger than both: the model whose line of sight we are checking and its target.

Line of sight and war machines:
Catapults (and similar) can place their template so that the center is over any one unit that is at least partially visible to them.
Cannons can choose any point between themselves and a visible target when firing. Over- or under-guessing to shoot at units the cannon does not have line of sight to is not allowed

Terrain
Hills are size two for each level (so a 3-step hill is size 6) and block sight / give hard cover just like models of that size. Models standing on hills add the hill size to their own size. Buildings and large rocks always block line of sight completely. Forests do not block line of sight, but soft cover applies to all shots fired through or into (but not out of) forests. Ruins do not block line of sight, but hard cover applies to all shots fired into (but not through/out of) ruins. Units standing behind obstacles gain soft (wood) or hard (stone) cover as per the RB.

Cover from intervening units/terrain
Cover is granted when at least 50% of models in target unit are fully or partially obscurred by other units/terrain from the shooting model. In order for intervening models to grant cover, their size must be at least: one point smaller than both the target unit and the shooting model.

Skirmishers
Skirmishers never block LoS, and are seen in accordance with their size on the chart, but provide cover as per the above rules. The gap between skirmishers is treated as part of the unit when determining if skirmishers give cover to something behind them. Skirmishers formed up for combat block Line of Sight like normal units.

Zaorane pole działa jak marshland.
Jeziora dzialaja jak marschlandy.
----------------------------------------------
VII. SCENARIUSZE
----------------------------------------------

Tak jak na Euro - czysta wyrzynka.

Bitwa 1 - Battleline
Bitwa 2 - Battleline
Bitwa 3 - Battleline


----------------------------------------------
IX. HARMONOGRAM
----------------------------------------------

do 9:00 - ZAPISY
9:00-12:15 - 1 Bitwa
12:25-15:40 - 2 Bitwa
15:50-19:05 - 3 Bitwa


----------------------------------------------
X. PODSUMOWANIE
----------------------------------------------

- Maksymalnie team moze zdobyc 131 punktow (126 za bitwy + 5 za rozpiski)
- decyzje sędziego są niepodważalne ( to nie znaczy , że nie można spytać sędziego czemu taką podjął decyzję , chodzi tu o wykłócanie się , wymądrzanie się itd... ) , w przypadku gdy ktoś przegnie posypią się punkty karne


ZAPRASZAMY :)

----------------------------------------------
XI. ZGŁOSZENIA
----------------------------------------------

Zgłoszenia z rozpiską zaznaczone na niebiesko.

1. Forfiters (Ziemko, Piotr, Pasiak)
2. Jama Zła (Jaszczurka, Guzka, Jagal)
3. Triple Blasta (Malin, Andrew, Dimmu)
4. WOLNE MIEJSCE
5. Tszej Muczaczos (Afro, Loobeen, Filup)
6. Dobry, zły i brzydki (Jacek,Siwek, Mucha)

7. Bydgoskie Bambry (Byro, Yahoo, Pelzak)
8. Gokishowe Czubaki (Gokish, Lemur, Szkapa)
9. Banda Heptuna (Krystian, Heptun, Futhus)
10. BWT 0,04 (Ryj Mysterio,Ryj Allen, Ryj Costa)
11. BWT 2 (Xet + 2xBWT)
12. Rogaty Szczur (Szmajson, Wyrwena, Sasza)



Osoby bez pary:
Smerfaster

Awatar użytkownika
Malin
Kretozord
Posty: 1705
Lokalizacja: SNOT Gdynia MANTRA Studio
Kontakt:

Post autor: Malin »

Nie robisz progów minimalnych i maxymalnych jak na DMP?
Obrazek

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Zastanawiam sie nad tym. Jak to u Was w 3miescie bylo?
Druzynowka 5 osobowa gdzie jest kompletne rozwarstwienie poziomow jak na DMp, a taki lokal to imho inna kategoria.

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

My robilismy max wynik 42-18. To i tak są wbrew pozorom wieksze widełki niz na DMP ;)
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

No dobra to tez tak zrobimy, dodaje jeszcze zapis, o niepowtarzaniu armii.

Link do faca

http://www.facebook.com/event.php?eid=1 ... 6355871770

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Ziemko, chętnie bym zagrał w jakimś teamie ale Euro nie pozwala mi wystawić CHD (nie wiem czemu w sumie, book ma wszelkie erraty na 7 ed) dałoby się zrobić jakiś wyjątek :wink: ??
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

W sumie moznaby, tylko ja kompletnie tego booka nie znam i nie wiem czy powinno sie tam cos ograniczyc.

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Nie ma jakichś większych przegięć, nie wiem hellcanon 0-1??
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

No hellka na pewno 0-1. Moglbys mi wrzucic jakos na serwer plik pdfowy + erraty do 8ed do nich?
Mysle, ze nie bedzie problemu z dopuszczeniem, ale chce najpierw przeanalizowac.

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3745
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Zgłoszenia drużynowe mają być ? I jakieś nazwy drużyn wymyślać ?
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

@Heptun np taka nazwa : "Pogromcy 13 kohorty a zwłaszcza Piotra, Packa i Ziemka" :twisted:
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Młody, Jagal, Krzysiu.

Nazwe muszą wymyslec oni, mają bardziej zryte berety niz ja ;p

pzdr!
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Khm Khm kto mnie z Wloclawka pogromil, bo nie pamietam?? :D
W sumie kto Packa i Piotra tez pogromil ? :D
Nasz team to ZPP ;)

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Ziemko wszystkie FAQ-i /erraty są w odpowiednim dziale Chadeckim na forum.

EDIT:
Pomysły z forum CHD:

Helcannon 0-1 jak u Warriorów
limit 30 blunderbussów
limit 5 template weapons/war machines działa dobrze na nasze monster&handlery
hexagon=1dd

imo będzie ok
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Piotr
Masakrator
Posty: 2186
Lokalizacja: XIII Kohorta Zławieś Mała

Post autor: Piotr »

katerek pisze:@Heptun np taka nazwa : "Pogromcy 13 kohorty a zwłaszcza Piotra, Packa i Ziemka" :twisted:
A Pasiaka nie chcecie pogromić?

Awatar użytkownika
Piotr
Masakrator
Posty: 2186
Lokalizacja: XIII Kohorta Zławieś Mała

Post autor: Piotr »

Ziemko pisze:Khm Khm kto mnie z Wloclawka pogromil, bo nie pamietam?? :D
W sumie kto Packa i Piotra tez pogromil ? :D
Nasz team to ZPP ;)
Ziemko, to nie dokonania, to plan... :D

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Piotr pisze:
katerek pisze:@Heptun np taka nazwa : "Pogromcy 13 kohorty a zwłaszcza Piotra, Packa i Ziemka" :twisted:
A Pasiaka nie chcecie pogromić?
Nieeee... Jestem na tyle zajebisty, że czystki mnie omijają :mrgreen: :wink:
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

Jaki Bydgoszcz ma stosunek do proxów, podobny do trójmiejskiego? :mrgreen:
Queek.

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Jagal pisze:Młody, Jagal, Krzysiu.

Nazwe muszą wymyslec oni, mają bardziej zryte berety niz ja ;p

pzdr!
JAMA ZŁA :!:
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3745
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Piotr pisze:
katerek pisze:@Heptun np taka nazwa : "Pogromcy 13 kohorty a zwłaszcza Piotra, Packa i Ziemka" :twisted:
A Pasiaka nie chcecie pogromić?
Pasiakowi to my drużynowy czelendź krzykniemy :mrgreen:
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

ODPOWIEDZ