orki 1500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

orki 1500

Post autor: Deather »

MAGIA:

1 Orc Shaman @ 145 Pts
General; Magic Level 2
Amulet of Protectyness [25]
Nibbla's Itty Ring [20]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2
Horn of Ugrok [40]
Magic Mushrooms x1 [10]


WALKA:

1 Black Orc Big Boss @ 155 Pts
Battle Standard
War Banner [25]

24+1 Orc Big 'Uns @ 305 Pts
Shield; Standard; Musician
Gorks Waaagh Banner [25]

28+1 Night Goblins @ 167 Pts
Netters;Standard; Musician
1 Fanatic @ [25] Pts

20 Night Goblins @ 110 Pts
2 Fanatic @ [50] Pts

5 Savage Boar Big 'Uns @ 172 Pts
Spear; Shield; Musician

5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Musician


OSTRZAŁ:

1 Spear Chukka @ 40 Pts
Bully

1 Spear Chukka @ 40 Pts
Bully

1 Spear Chukka @ 40 Pts
Bully

1 Spear Chukka @ 40 Pts
Bully

1 Doom Diver @ 80 Pts
ZAŁOŻENIA:
Głównym atutem rozpy jest jedna szarża bigunsów(z BSB) na 8+2k6 cali(10''-20''). Wiem, że róg jest słabiutki, ale wynik walki zależy od tego klocka, który w kluczowej szarży ma złamać/sypnąć przeciwnika a on ma w tym pomóc. 7 CR plus to co zranimy(5x WS4 S5 i 3x WS6 S4 + dzik) to solidna wartość na którą można liczyć by pozbyć się kluczowego oddziału przeciwnika. Dodatkowo klocuch w walce boostuje i tak silną już magię o +1 PD.
Poza pieszymi orkami powalczyć mogą boar boyzi a NG mają pilnować maszyn/wypuszczać fanatyków.
Wiem, że słaba antymagia ale z Horna nie zrezygnuję, rozważam zamiane 2x chukka na lobbe albo zamiane amuletu na scrolla.

Teraz czekam na fale krytyki i opinie jak sami byście przeciwko takiej rozpie zagrali.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Nie podoba mi się Twoje główne założenie co do big'uns. Są za drodzy. Zwróć uwagę masz 305 pkt. + 155 za BsB. Jak to ktokolwiek złamie dostaje 660 pkt. Moim zdaniem to stanowczo za dużo. Kiedyś tez się bawiłem w oddział skaczącym na 2xMV + 2d6. Dużo lepiej mi sie sprawdzili 6x Savage boar big'uns z generałem black orkiem. Brak Cra nadrabiaja zasięgiem i ilością ataków. (Fajna sprawa zwłaszcza na tajne rozpy. :mrgreen: Mało kto się spodziewa czegoś takiego po orkach.)

Teraz co bym poprawił nie zmieniając założeń. Dołożyłbym 6 dzikusa. Koniecznie wolf riderów żebyś miał coś czym pilnowac savage (mają długi zasięg szarży i możesz w czasie szarż sobie odsłonić świnie). Przełóż jednego fanola do gobów full wypas.

Róg jest plewny. Ale ma swoje zalety. Ja bym przy nim wymienił 2x balistę na lobera. łatwiej się nim panikuje jakieś większe oddziałki.

Co do amuletu to więcej da scroll. W bezpośrednim starciu i tak najpradopodobniej szaman zaliczy glebę. Najlepiej go gdzieś chować. Tylko , że niestety musisz go trzymać w NG żeby miec LD.

ytsunkai
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151

Post autor: ytsunkai »

Nie podoba mi się Twoje główne założenie co do big'uns. Są za drodzy. Zwróć uwagę masz 305 pkt. + 155 za BsB. Jak to ktokolwiek złamie dostaje 660 pkt. Moim zdaniem to stanowczo za dużo.
W pełni się zgadam. Zwłaszcza, ze Waagh banner też nie jest tak dobry jak by się chciało.
Co więcej - oddział nie idzie automatycznie, bo BO nie jest generałem. Zawsze jest ryzyko, ze na animozji wyskoczy 1.
Losowość ruchu powoduje, że przecietnie pójdziesz ok 8+7 cali. Mało kto pozwoli Ci sie złapać temu klockowi, a nawet jeśli pozwoli, to zazwyczaj czymś co ustoi szarże :(

Generalnie na takie punkty nie uzywam BSB, wychodząc z założenia, ze bardziej potrzebna jest liderka.

Jeżeli zakłądasz greę na 2 magach, ale bez Mork's War Bannera - to pomyśł o scrollach. Niektóre czary po prostu nie mogą wejść (np Burning Head może Ci pogonić całą armie - a w obecnej rozpisce masz max 7 Ld).

Ja bym zlikwidował ten oddział Big'unsów, albo przerobił na zwykłych Boyzów (180 z FCG) - jeżel;i koniecznie ich potrzeba, albo w Savage Orcs ... np 2 x 10 z łukami :))).

Za zaoszczędzone punkty zainwestowałbym w drugiego fasta (wilki, bo są szybsze) i jeszcze jednego dzika.
I dwa bolce zamieniłbym na katapulte.

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

ytsunkai pisze:Co więcej - oddział nie idzie automatycznie, bo BO nie jest generałem. Zawsze jest ryzyko, ze na animozji wyskoczy 1
Z bonusem +4 (+3szergi +1 hero) to "prawie" pewne. Aczkolwiek to 1 zaboli jak diabli.

Nie przekonuja mnie kolce boyzów + fcg. Takie prawie darmowe 280 (100 za sztandar) pkt.

Fastami najlapiej mi się gra WR + SR. Praktycznie zawsze to bieganie bez kar sie przydaje.

ODPOWIEDZ