Wypośrodkowane Podejście na 2600Pts- Vampire Counts Army

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Wypośrodkowane Podejście na 2600Pts- Vampire Counts Army

Post autor: Szamot »

za uważyłem ze ostatnio jest wysyp rozpisek nowych VC :) każdy kmini co może i z czego ma...ok moja koncepcja :)

Wypośrodkowane Podejście na 2600Pts-Vampire Counts Army

* Vampire Lord @ 561.0 Pts
General; Lore of Vampires; Level 4 Wizard; Heavy Armour
Skabscrath
Shield of Ptolos

Red Fury
Aura of Dark Majesty
Beguile
Dread Knight


Hellsteed

1 Necromancer @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Book of Arkhan

1 Necromancer @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Dispel Scroll

1 Cairn Wraith @ 60.0 Pts
1 Cairn Wraith @ 60.0 Pts


34 Crypt Ghouls @ 360.0 Pts
1 Ghast

34 Skeleton Warriors @ 230.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
The Screaming Banner
1 Skeleton Champion

22 Zombies @ 76.0 Pts
Standard; Musician

1 Spirit Hosts @ 45.0 Pts
1 Spirit Hosts @ 45.0 Pts

5 Vargheists @ 286.0 Pts
1 Vargoyle Pts


Varghulf @ 175.0 Pts

Terrorgeist @ 225.0 Pts
Terrorgeist @ 225.0 Pts

Models in Army: 105


Total Army Cost: 2598.0

generalnie koncepcja taka :)

1.generał...no cóż nie zmieścił mi się duży nekro...no musiałbym coś kroić a tak łatwiej było mi zrobić mniejsze cięcia i dopakować do 4 levelu generała...czemu lata to chyba widać. Smutne że nie można go sensowniej ochronić od bzdetnego strzału...mogłem wziąść jakąś kawę ale psuje się koncepcja rozpiski, a jak brać kawę to 15 a nie 5 :)

2.nekrosy...no tutaj magia śmierci i kulamy sygnaturkę aby dręczyć wroga i wyłapać mu magów/bsb/generała itp.

wraciaki...może i bym wywalił okroił Vampa i wsadził dużego nekrosa nie wiem...Wraciaki mogą robić na oginajki-wkurwiajki i wspomóc w CC szkiele

3.nie ma bsb...nie starczy punktów, zobaczymy czy potrzebny

4.cory tak ułożone bo to mam :) chcę wykorzystać moje ghule(mogą się pobić) i szkiele(też z magią mogą coś zrobić) ewentualnie sztandar im zmienići tyle zmian tutaj(nie po to malowałem 35 manticowych szkieli aby stały o nie [-X )
zombi to mały bunkierek dla nekrosów.

5.spece czyli brzydkie Vargheisty...6 tyle..licze że jedna flanka to vargheisty z varghulfem i dobrze obsadzą i pomaszerują i wpier...szybkie i złe :). Duszki no odginaczki...

6.rary...Varghulf jest wcześniej opowiedziany...co do reszty no plan jest taki że(oj jak sie uda kupić modele) to na drugą flanką mogą pójść 2terrogeje w asyście generała który będzie musiał rozpiąć się tak aby dawać marsz i gejkom i piechocie.

sądzę że mam 3 krzyki+w miare magię+ghule/vargheisty(dają radę bez magii) i szkiele które trzeba tak naprawdę wspomagac intensywnie.

komentujcie ;) najlepiej wypunktujcie uwagi i rozbudujcie je ładnie ;)

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

Ogólnie powiem tak...

Dość dobrze kminisz - masz 3 krzykaczy + death w dodatku bardzo mobilnych. Martwi mnie jednak to, że generał nie jest za bardzo przeżywalny no i musi zabić jakiś model w czasie gry, żeby nie zostać usuniętym.

Koleś z tym mieczykiem jak dla mnie miałby tylko sens w kawie. W razie co wylatuje i sobie gdzieś tam krzyczy. Już dawno nad podobnym kolesiem myślałem ale podejrzewam, że nie jest on turniejowy, bo przeciwnik bedzie robil wszystko, żeby ten pan do walki nie doszedl.

vargeisty bym rozdzielił na 2 oddziały - wiekszy potencjał.

co do corów sie nie wypowiadam bo cory w 8ed. VC będa bardzo podobne (za duzego wyboru to my nie mamy :D )
Jak dla mnie w obecnych VC jest za duży wybór w specialach a z corami nic nie zrobili ale to tak offtopowo :wink:

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

vargheisty no tak 2x3 służy do łapania maszyn/strzelajków...a ja chcę aby to była siła uderzeniowa...no cóż obaczymy czy lepiej poroździelać

a co do generała...no mogę go dać tylko z buta bo kawy nie będę brać dla niego bo to mi sypie koncepcję...ale z buta jest za wolny a tak miszczu lata więc sądzę że przez 6tur będzie mieć okazję aby wlecieć w jakiś kał i łupnąć ranę ;)

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Akurat wampir na latającym koniu powinien dolecieć do jakiejś walki :wink: Natomiast wydaje mi się że nekrosy mają 7Ld więc sygnaturki nie ma sensu rzucać nimi.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3360
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

X.Maciek pisze:Natomiast wydaje mi się że nekrosy mają 7Ld więc sygnaturki nie ma sensu rzucać nimi.

Takim necrosem to możesz conajwyżej wysnajperowac Goblina, lub innego słabego herosa z LD>7

Jezeli juz chcesz sie bawić snajperkami to proponuje Ci skołować punkty na kinga.

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

na Kinga? królu nie czaruje :) chodziło ci chyba o dużego wąpierza ;) bo po co mi King królu nie daje swojego LD nekrosom na potrzeby tego czaru :| ]

dobra powiedzmy że death jest w miarę fajny i licze na -3ld :D a i czasem sie uda wysnajperować hero ;) nie móta hop chopaki pewno będą puszczać snajperkę z tego właśnie względu że nekrosek ma ld słaby ;) a tutaj szczwany da plan 8)

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3360
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

poczytaj RB i zrozumiesz o co mi chodzi z kingiem

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

Bojek pisze:na Kinga? królu nie czaruje :) chodziło ci chyba o dużego wąpierza ;) bo po co mi King królu nie daje swojego LD nekrosom na potrzeby tego czaru :| ]
dla Twojej wiadomości lista sędziowska z doopy wyciągnęła zasadę, że jak nekros będzie w jednym oddziale z kingiem to na potrzeby sygnaturki z deatha ma liczone LD9 - chłopaki czepili się jednego FAQ str 4 errata 1.5 ale widać, że nie doczytali dokładnie, bo tam mowa o całym oddziale, a nawet 3 pytania wyżej na tej samej stronie jest odpowiedź odnośnie pojedynczych modeli, które powinny na swojej własnej (tak jak to stoi w opisie czaru)

więc reasumując - GW napisało jasno i errate i opis czaru ale nasi stwierdzili, że wymyślą po swojemu, przekręcą, udziwnią coby więcej zamieszania i kłótni na turniejach było...

tak więc ładuj 2 nekrosów z kingiem do tego samego oddziału i będziesz walił sygne na LD9

chore ??.... CHORE !! ale tak jest (wg LS)
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

szkoda punktów na Kinga :D

wole dać 2xmały nekros z vampire i duże latający z death :D w ten sposób mogę mieć jako generała nekroska małego bo:
*generałem jest gościu z lorem vampire o najwyżej LD :D czyli biorąc lorda z ld10 i deathem-nie może on być :D

wzrasta jego potencjał-lata+krzyczy+snajper z ld :D
a mały nekros jest generałem i sidzi w zombich za 2klocami-daje im marsz i łatwiej z marszem ogółem bo tak to latającym wamp jest na kagańcu a tak swobodnie sobie lata i cieszy się śmiercią :twisted:

czytałem temat o zasadach VC w ich dziale tutaj na forum i takie rozkminy się pojawiły. Wydają się legalne i sensowne :)

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

nie mozesz tak sorry...

1) generalem musi byc czarodziej z najwyzszym LD (tak wiec zapewne bedzie to jakis wampir)

2) i teraz jesli ten czarodziej ma mozliwosc wyboru magii to musi wybrac lore of vampire
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

to po co jest wybór lorde dla dużego wampa...tak oczywiście można grac na 3000+ ale realia panowie realia...a dyskusja sie toczy...chyba ludzie za bardzo sie boją że wampir może latać na smoku i gdzieś sie kitrać i nie niańczyć klocków, lub że taki mój snajper sobie pokrzyczy a armia i tak idzie 8 cali.

no powiedzmy że jestem obrońcą innej alternatywy niż duży mag w elitarnym oddziele+10cryptosów+Engine+pierdółki...

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

nie rozumiem o czym teraz piszesz :D:D reasumując - kazdy lord i hero w VC jak czaruje to ma do wyboru lore of vampire albo death... (chyba każdy ?)

i skoro tak to zawsze generałem musi być model z najwyższym LD, który nie jest BSB (i stając się generałem najpierw patrząc po LD, potem MUSI wybrać lore of vampire)

i tyle - nic tu inaczej być nie może
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

chodzi o to że lord wampir jest udupiony w innej wersji niż mag...bo ciężko być latającym klepacze/snajperem tak aby trzymać resztę armii w 12 cala od siebie i dawać im marsz...tak oto koncepcja tej rozpiski trochu podupada...trzeba lord na piechotkę i w klocuszek i lord ma Vampire więc trzeba marnować punkty na King aby miec efektowne snajperki :)

Awatar użytkownika
Morti
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Morti »

Koledze chodzi o to ,że generał mag wampir wymusza w zasadzie jedną słuszną rospę opartą na magii, bo turbo ofensa z lordem klepaczem samobójcą raczej się nie zobaczy. Szkoda

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

ok uwaga...rozgrywki z moim kumplem (WE) dały mi do myślenia i tak oto ostateczna wersja :) (mam nadzieje że na inne armie też da rade)
Unnamed2600 Pts - Vampire Counts Army

1 Vampire Lord @ 428.0 Pts
General; Lore of Vampires; Level 2 Wizard; Shield
Skabscrath
Glitering Scales
Beguile
Aura of Dark Majesty
Flying Horror

1 Master Necromancer @ 200.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Vampires

1 Tomb Banshee @ 95.0 Pts

1 Tomb Banshee @ 95.0 Pts

1 Vampire @ 230.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Vampires
Fear Incarnate
Aura of Dark Majesty
Book of Arkhan
Charmed Shield
Sword of Striking

1 Cairn Wraith @ 60.0 Pts
Great Weapon

1 Cairn Wraith @ 60.0 Pts
Great Weapon

34 Crypt Ghouls @ 360.0 Pts

1 Ghast @ [10.0] Pts

34 Skeleton Warriors @ 230.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
The Screaming Banner [25.0]

1 Skeleton Champion @ [10.0] Pts

22 Zombies @ 76.0 Pts
Standard; Musician

3 Vargheists @ 194.0 Pts
Frenzy

1 Vargoyle @ [10.0] Pts
Frenzy

1 Spirit Hosts @ 45.0 Pts

1 Spirit Hosts @ 45.0 Pts

2 Fell Bats @ 32.0 Pts

1 Terrorgeist @ 225.0 Pts

1 Terrorgeist @ 225.0 Pts

Models in Army: 103


Total Army Cost: 2600.0

szkiele z dobrym patentem-przerzut feara+wraciak+wampir z -1ld+basia
ghule z generałem+wraciak+basia
2terrosy
odginajki i vargheisty

jedyny dylemat to czy na dużym nekrosie dać Domenę Śmierci i liczyć na -3ld czy zostawić go przy Lore VC i miec mocne wkrzeszanie.

*czego wampir ma taki słaby sv? no cóż przy takim zestawieniu sądzę że dalem im maksymalna ochronę (generał lata-może szybko uciekać z miejsca zagrożenia i wlecieć tam gdzie potrzeba krzyku) pytanie bo czytałem coś na forum i nie wiem czy jestem pewien ale czy LATACZ MOŻE DO VARGHEISTÓW WEJŚĆ? :)
mały wamp daje nam zestawienie w szkielach że kulasz 2xna 3 kościach na fear z modyfikatorem ujemnym o 1.

tyle udało mi się zrobić.

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

ja wiem, że ludzie chcą tworzyć oryginalne złożenia i rozpy... ale smutna prawda jest taka że najlepszą rozpą na 2600 pkt. bedzie rozpa z 500 zombi i czegoś tam jeszcze (czegokolwiek) i i tak położy wszystko na łopatki - taka prawda i statystyki nie oszukamy... ani faktu, że GW musi zarobić jak każde przedsiębiorstwo, którego nadrzędnym celem jest generowanie zysku - a myślicie, że skąd to obniżenie kosztów zombich przy równoczesnym zwiększeniu S i T ?? ;].....

chcesz mieć armię wygrywającą ze wszystkim w tym formacie ?? kup 500 zombich czyli 25 boxów ;] :D
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

słaby argument :D ale nie zabraniam Ci zbierać armii na 500zombich ;) w sumie to ma potencjał dać ich z 500 i weź smoka/bloodki/vargheisty, przyblokuj i dobij...ale bywa różnie.

natomiast gra na 5x100 zombich i mega magii aby to leczyć/pchać jest conajmniej zawsze na remis :)

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Na jaki remis?? Wystarczy dorwać necromantów i pozamiatane. Na zombich to można cr +30 trzaskać bez jakiś specjalnych trudności. IMO 500 zombich to pomysł tak słaby że aż boli....

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3360
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Necromanter pisze:Na jaki remis?? Wystarczy dorwać necromantów i pozamiatane. Na zombich to można cr +30 trzaskać bez jakiś specjalnych trudności. IMO 500 zombich to pomysł tak słaby że aż boli....
500 zombi to jest dobry patent, ale tam trzeba wsadzić coś wiecej niż tylko one.

Generalnie wystarczy troszke matmy - 100 zombie w hordzie kroi kazda piechote.
WL ataków 31 trafia około 25. Rani około 20. No i mamy 20 trupów z 100.
Oddajemy 30 (pod warunkiem z boostowania magią, bo bez tego to cmoknij kazdego w pompke).
trafia około 20. rani 10. i wybrania sie z 3-4. czyli zabijamy 6-7.

Po rezulatacie: przegrywamy o 12. Zombie zostaje 68, a WL około 22-24.

I tak do skutku, az itak ich pokroisz.
W miedzy czasie są inne fajne czary które zarówno mogą skarcić WL, jak i wspomóc Zombie.

Problem powstaje tylko przy jednostkach z duzym SV i spora iloscia ataków.

Awatar użytkownika
Burgund
Chuck Norris
Posty: 376
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Burgund »

niestety na euro nigdy nie powsiatnie rozpa skladajaca sie z 500 zombie. ograniczenia slotow i maxymalna ilosc modeli. a 45 zombie juz nie robi takiego wrazenia jak 100
Podpis usunięty, gdyż narusza regulamin forum podpunkt 5.1 http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=12&t=69

pozdrawiamy
Administracja

ODPOWIEDZ