W najbliższym czasie będę grał na 2500 pkt., bez zasad EURO, przeciwko WoChowi oraz bez czarów nr 5 i 6 (ponieważ uznaliśmy, że jeden rzut nie może decydować o całej bitwie). Kolega wystawi DP full nurgla lub Tzeentchowego Lorda i BSBka z wardem na 3+ oraz dwa Hellcannony. W ostatnie bitwie sam DP mi zniszczył 3/4 armii, ponieważ nie miałem czym go zabić. Strzyga padł w 1 turze ;/ Zamysł mam taki, że Lorda, M. Necromante i Baśke daje do ghuli, a Wraithy i necromantów do szkieletów. Mortis i CC będą blisko klocków tak, aby dawały regeneracje i ASF. Varghulfy z lataczami do ścięcia/przyblokowania hellcannonów. 2 krzyki oraz snajperka na DP, a Lord klepacz na herosów. Co o tym sądzicie ? co powinienem zmienić ? Kilka rad jak ugryść nowy WoCH bez ograniczeń...Lords:
Vampire Lord @ 426 pts
General; 1 lvl LoVampire; Great Weapon; Heavy Armour;
Red Fury
Master Strike
Beguile
Dread Knigth
Nigthshroud
Talisman of Preservation
The Other Tricksters Shard
Master Necromancer @ 195 pts
3 lvl LoDeath
Seeds of Rebirth
Power Stone
Heroes:
Necromancer @ 90 pts
1 lvl LoVampire
Book of Arkhan
Necromancer @ 85 pts
1 lvl LoVampire
Master of the Dead
Tomb Banshee @ 95 pts
Cairn Wraith @ 60 pts
Cairn Wraith @ 60 pts
Core:
30 Skeleton Warriors @ 190 pts
Spears; FCG;
Banner of the Eternal Flame
26 Crypt Ghouls @ 270
Ghast
20 Zombie @ 70
FCG
5 Dire Wolves @ 50
Doom Wolf
5 Dire Wolves @ 50
Doom Wolf
Special:
Corpse Cart @ 120
Unholy Loadstone
3 Vagheists @ 148
Vargoyle
Rare:
Varghulf @ 175
Varghulf @ 175
Mortis Engine @ 240
Blasphemous Tome
Models: 100
Total: 2499 pts
Vampire Counts by Hardy
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Vampire Counts by Hardy
Popracuj nad lordem, master strike to 15 pkt wydanych na nic...
Usuń CC dodaj mnóstwo crypt horrorów, usuń szkiele i dopakuj za nie ghoule.
Dodaj zombie. Trochę śmiecia. Varghulfy dwa.... hmmm jak bardzo chcesz chociaż ja bym je usunął. Zamiast master of death może przypakuj na 2 lvl tego nekromante żeby mieć może przerzuty to wound lub drugą popychaczkę (75% chyba jeśli gracie bez 5 i 6)
Za wszystkie dostępne pkt w hero oprócz wydanych na necrusie daj baśki. Dosłownie wszystko...
Usuń CC dodaj mnóstwo crypt horrorów, usuń szkiele i dopakuj za nie ghoule.
Dodaj zombie. Trochę śmiecia. Varghulfy dwa.... hmmm jak bardzo chcesz chociaż ja bym je usunął. Zamiast master of death może przypakuj na 2 lvl tego nekromante żeby mieć może przerzuty to wound lub drugą popychaczkę (75% chyba jeśli gracie bez 5 i 6)
Za wszystkie dostępne pkt w hero oprócz wydanych na necrusie daj baśki. Dosłownie wszystko...
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Kierując się waszymi radami wymyśliłem coś takiego. Zapomniałem dodać, że kolega bierze Trolle i dlatego szkielety będą mi potrzebne z płonącymi atatkami. Dodatkowo, goły wampir z metalem to koszt 130 pkt, co uważam za zbyt drogie. CC bardzo mi się sprawdzał w poprzednich bitwach jako support dając ASF oraz przerzut wskrzeszania jak niefortunie wypadło 1 lub 2. Nie mam jak wepchnąć CHorrorów...może jakbym się pozbył Vargheistów...Lordowi dałem Aure -1Ld co będzie dobre jak baśki pokrzyczą oraz przeciwnik będzie miał -4 do Ld przy teście na Beguile...nie wiem czy jednak nie zmieścić Master of the Dead na necrosie, żebym miał wskrzeszanie ponad stan szkieletów oraz zamiast roda dać jednemu necrosowi 2 lvl...co o Tym sądzicie ?Lords:
Vampire Lord @ 436 pts
General; 1 lvl LoVampire; Great Weapon; Heavy Armour;
Red Fury
Aura of Dark Majesty
Beguile
Dread Knigth
Nigthshroud
Talisman of Preservation
The Other Tricksters Shard
Master Necromancer @ 185 pts
3 lvl LoDeath
Power Stone
Heroes:
Necromancer @ 90 pts
1 lvl LoVampire
Book of Arkhan
Necromancer @ 110 pts
1 lvl LoVampire
Pidgeon Plucker Pendant
Rod of Flaming Death
Tomb Banshee @ 95 pts
Tomb Banshee @ 95 pts
Cairn Wraith @ 60 pts
Cairn Wraith @ 60 pts
Core:
30 Skeleton Warriors @ 190 pts
Spears; FCG;
Banner of the Eternal Flame
25 Crypt Ghouls @ 260
Ghast
25 Zombie @ 85
FCG
5 Dire Wolves @ 50
Doom Wolf
5 Dire Wolves @ 50
Doom Wolf
Special:
Corpse Cart @ 120
Unholy Loadstone
3 Vagheists @ 148
Vargoyle
Rare:
Terrorgheist @ 225
Mortis Engine @ 240
Blasphemous Tome
Models: 104
Total: 2499 pts
Speciale masz troszkę nieprzemyślane. Corpse cart nie sprawdza się, nie dogoni twojej armii albo ty będziesz szedł za wolno. No dobra zakładam, że WoCh i tak do Ciebie będzie szedł więc nie musisz się śpieszyć ale nadal corpse cart to słaba opcja. Wywalasz go i wrzucasz dodatkowe 3 vargheisty. Nie masz silnych jednostek do bicia. CW bym w sumie wywalił. Wzmocnij speciale. Twój lord trzyma dużo punktów a by mógł być zdecydowanie lepszym rzeźnikiem - co więcej wpadnie ktoś skoxany w niego bez GW i dobranoc. Masz heavy armour, i wsv 4+ no i ASL. Dodatkowo to Dread Knight a nie oszukujmy się, z takim połączeniem nie jest to ktoś kogo bym wrzucał w challenge z bohaterami chaosu zbyt chętnie . Wykorzystaj to, że nie grasz na ETC. To moja opinia.
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Zapomniales, ze w challengu trafia i rani mnie na 4+, dodatkowo ma ASL, poniewaz Nightshroud daje w btb ASL i, kiedy niezda ld na -4, musi przerzucac udane ataki. Dodatkowo CC daje mi ASF wec bede uderzal pierwszy w tym przypadku Bohater jest dosyc przemyslany i wbrew pozorom ciezej go ubic niz Strzyge. Hm...mowisz zeby wywalic wraithy...
CC daje ci zbicie ASL więc bijesz z inicjatywy. ASF daje tylko zombiakom. Ewentualnie połączenie augmentu w CC (czyli CC musi stać 6yd od jednostki) wraz z nightshroudem ratuje tą kombinację. Za mniej punktów masz quickblood i masz ten sam efekt bo niewiele jednostek w WFB ma inicjatywę większą od lorda wampira. Quickblood zbija Ci ASL. Jak dla mnie połączenie red fury, quickblood, ogre's blade i talisman dadzą Ci więcej. Masz ASL, +2 str, przerzut trafień. Na piechotę w dobie wysokich str u bohaterów twój armor save i tak będzie w 99% negowany do zera.
Nightshroud to armor - nie możesz mieć go z heavy armorem .
Nightshroud to armor - nie możesz mieć go z heavy armorem .
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
To nie heavy armour jest jak dragonhelm, daje +1 do armoura. Widze, ze nie do konca znasz wlasciwosci NShrouda. daje +1 do armoura oraz neguje wszelkie bonusy wynikajace z broni do sily. dodatkowo, CC daje wszystkim oddziala w 6 calach ASF, a u zombiakow zamienia ASL na ASF. Tak owszem i nieliczni bohaterowie maja wlasna sile wieksza od 5 Fakt jest taki, że CC ma Mov 4 ;/ co jest tragiczne ale da się przyzwyczaić do tego...co prawda rozważam żeby wywalić CC i Vargheisty i dać 6 CHorrorów ale sam nie wiem...
Vampire Lord @ 436 pts
General; 1 lvl LoVampire; Great Weapon; Heavy Armour;
Nigthshroud
Wydawało mi się, że jest traktowany ogólnie jako armour więc my bad jeżeli jest inaczej .
Walczysz przeciwko chaosowi i będziesz miał przed sobą na 99% demon prince'a. Gdzieś w którymś temacie było opisanie CC i jego działania. CC podnosi o 1 poziom wyżej to co masz aktualnie a TYLKO w przypadku zombie od razu o 2 poziomy podnosi, masz great weapon na Lordzie czyli masz ASL, podniesiony o poziom wali z inicjatywą. Owszem, zapomniałem o negowaniu przedmiotów ale zdecydowanie nie jest to item warty 40 pkt w walce przeciw chaosowi.
General; 1 lvl LoVampire; Great Weapon; Heavy Armour;
Nigthshroud
Wydawało mi się, że jest traktowany ogólnie jako armour więc my bad jeżeli jest inaczej .
Walczysz przeciwko chaosowi i będziesz miał przed sobą na 99% demon prince'a. Gdzieś w którymś temacie było opisanie CC i jego działania. CC podnosi o 1 poziom wyżej to co masz aktualnie a TYLKO w przypadku zombie od razu o 2 poziomy podnosi, masz great weapon na Lordzie czyli masz ASL, podniesiony o poziom wali z inicjatywą. Owszem, zapomniałem o negowaniu przedmiotów ale zdecydowanie nie jest to item warty 40 pkt w walce przeciw chaosowi.
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
No tak, ale DP Nurglowego nie ma szans pokroić. Jeszcze nie daj boże rzuci 6 na LAttribute. To już wole Tzeentchowego Lorda z chorym wardem na 3+ (z przerzutem 1 ;d) Testowałem 4 złożenia klepaczy i żaden nie dał rady. Tradycyjna Strzyga padła w 1 turze (wciągnął go aż miło ;P), jedynie VLord na koniu w podobnym złożeniu dał rade powalczyć. Poza tym AFS przy DP jest zbyteczne, ponieważ ma I 8. Tylko jest jeden zasadniczy problem...Hellcannony. Nie wachałbym się go wsadzić na Nightmara ale bym musiał wziąć BlackK. Jedyna szansa to go zakrzyczeć lub snajperką trafić. Model który ma save na +1, Warda na 5+ i 2+ od płonących, +1 do trafienia i regeneruje ranę za każdym razem gdy rzuci 6 po zranienie, -1 do trafienia dla przeciwnika oraz jest unbreak...to lekko ujmując koks, chuck norrirs w Battlu. Niestety Vampiry nie mają dział żeby to ugryźć.
dzięki Trikk dokładnie czytałem uściślenia i wiem, że bije po inicjatywie ;P dodatkowo przy GW, Qblood to wyrzucone pkt.trikk pisze:Generalnie zasada jest taka, że jak nie jesteś HE to ASL i ASF się znoszą. Jak masz ASL i ASF i dostaniesz kolejny ASF to wciąż bijesz po inicjatywie.
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Zdecydowanie za dużo punktów jak za taką jednostkę. Zbyt łatwo to zabić a aż samo trzymając, na sobie wampira / lorda wampira prosi się o ostrzał. Może ewentualnie bsbka ze sztandarem magic res ale to raczej zmarnowanie takiego kolesia ;P...
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Streszczenie
Nurglowy DP
Mag 2lvl LoF z Familiarem
Tzeentchowy BSB z wardem na 3+, na Daemonic Mountie z GW.
2x Tzeetchowi Warriorzy (jedni z HW, drudzy z halabardami
1x Khornowi Warriorzy z GW
2x Hellcannony
Opiszę dwie bitwy jakie rozegrałem z WoChem. Pierwsza bitwa z początku zaczeła się dosyć łatwo bo w pierwszej turze Terrorgheistem, po obniżeniu Ld o -3, zakrzyczałem Nurglowego DP. Oczywiście mój kolega zbytnio przecenił twardość DP i popełnił błąd przy wystawie. Potem mozolne krojenie Warriorów i heroiczna walka Lorda z BSBkiem. Ogólnie do przodu. Druga już mniej ciekawa, ponieważ w kluczowym momencie zamiast zaszarżować uznałem, że przyjmę na siebie Warriorów i DP co skończyło się kiepsko w moim przypadku (chociaż miałem przerzuty trafienia i ASF). Co prawda zabrakło jednego krzyku w DP, ponieważ po wrzaskach Mortisa i Banshee został na dwóch ranach i to był kluczowy moment.
Wnioski
# Mile zaskoczył mnie Lord, ponieważ z 3 tur challengu w każdej bitwie, BSB ani razu go nie trafił. Ogólnie -1 do Ld w 6" przy Krzykach jest super. Dodatkowo zdawanie testu na 5+/4+ Ld, nawet z przerzutem, jest ciężkie.
# Niestety CC przy tej armi jest bezużyteczny. Nawet dając ASF oddziałom nie spłacił się. Jedyna sensowna opcja na użycie go to przeciwko HE
# 3 Vargheisty w pierwszej bitwie zjadły hellcannona, w drugiej go napoczęły. Chociaż nie byłem do nich przekonany z powodu T4 oraz nie posiadania żadnej ochrony, to teraz zmieniam zdanie i w następnej bitwie przetestuje 6 lub 2x3...jeszcze musze się zastanowić
# Szkielety całkowicie zbyteczne. Już lepiej wziąć Ruby Ringa i wsadzić zombiaki.
# Terrorgheist zbyt drogi jak na jego "rozmiar" i umiejętności w bezpośrednim starciu. Sądziłem, że model za 225 pkt. powalczy z Hellcannonem, któremu pozostały dwie rany, a tu niemiłe zaskoczenie...Hellcannon wciagnął go w 2 tury. Ogólnie potęzny krzyk, co spłaciło mi się w pierwszej bitwie, ale zraniony już nie jest tak groźny. Już bardziej mi się spłacał Varghulf, który jest tańszy. Może wezme 4 eteryki z Baśką zamiast niego...
# 3lvl Necro z LoD przy krzykach to konieczność. Szczególnie jak wylosuje Doom & Darkness. Może jeszcze dorzucę jednego necrosa z LoD...
Nurglowy DP
Mag 2lvl LoF z Familiarem
Tzeentchowy BSB z wardem na 3+, na Daemonic Mountie z GW.
2x Tzeetchowi Warriorzy (jedni z HW, drudzy z halabardami
1x Khornowi Warriorzy z GW
2x Hellcannony
Opiszę dwie bitwy jakie rozegrałem z WoChem. Pierwsza bitwa z początku zaczeła się dosyć łatwo bo w pierwszej turze Terrorgheistem, po obniżeniu Ld o -3, zakrzyczałem Nurglowego DP. Oczywiście mój kolega zbytnio przecenił twardość DP i popełnił błąd przy wystawie. Potem mozolne krojenie Warriorów i heroiczna walka Lorda z BSBkiem. Ogólnie do przodu. Druga już mniej ciekawa, ponieważ w kluczowym momencie zamiast zaszarżować uznałem, że przyjmę na siebie Warriorów i DP co skończyło się kiepsko w moim przypadku (chociaż miałem przerzuty trafienia i ASF). Co prawda zabrakło jednego krzyku w DP, ponieważ po wrzaskach Mortisa i Banshee został na dwóch ranach i to był kluczowy moment.
Wnioski
# Mile zaskoczył mnie Lord, ponieważ z 3 tur challengu w każdej bitwie, BSB ani razu go nie trafił. Ogólnie -1 do Ld w 6" przy Krzykach jest super. Dodatkowo zdawanie testu na 5+/4+ Ld, nawet z przerzutem, jest ciężkie.
# Niestety CC przy tej armi jest bezużyteczny. Nawet dając ASF oddziałom nie spłacił się. Jedyna sensowna opcja na użycie go to przeciwko HE
# 3 Vargheisty w pierwszej bitwie zjadły hellcannona, w drugiej go napoczęły. Chociaż nie byłem do nich przekonany z powodu T4 oraz nie posiadania żadnej ochrony, to teraz zmieniam zdanie i w następnej bitwie przetestuje 6 lub 2x3...jeszcze musze się zastanowić
# Szkielety całkowicie zbyteczne. Już lepiej wziąć Ruby Ringa i wsadzić zombiaki.
# Terrorgheist zbyt drogi jak na jego "rozmiar" i umiejętności w bezpośrednim starciu. Sądziłem, że model za 225 pkt. powalczy z Hellcannonem, któremu pozostały dwie rany, a tu niemiłe zaskoczenie...Hellcannon wciagnął go w 2 tury. Ogólnie potęzny krzyk, co spłaciło mi się w pierwszej bitwie, ale zraniony już nie jest tak groźny. Już bardziej mi się spłacał Varghulf, który jest tańszy. Może wezme 4 eteryki z Baśką zamiast niego...
# 3lvl Necro z LoD przy krzykach to konieczność. Szczególnie jak wylosuje Doom & Darkness. Może jeszcze dorzucę jednego necrosa z LoD...
Co sądzicie o czymś takim ?Lords:
Vampire Lord @ 436 pts
General; 1 lvl LoVampire; Great Weapon; Heavy Armour;
Red Fury
Aura of Dark Majesty
Beguile
Dread Knigth
Nigthshroud
Talisman of Preservation
The Other Tricksters Shard
Master Necromancer @ 185 pts
3 lvl LoDeath
Power Stone
Heroes:
Necromancer @ 90 pts
1 lvl LoVampire
Book of Arkhan
Necromancer @ 100 pts
2 lvl LoVampire
Tomb Banshee @ 95 pts
Tomb Banshee @ 95 pts
Cairn Wraith @ 60 pts
Cairn Wraith @ 60 pts
Core:
30 Crypt Ghouls @ 260
Ghast
21 Zombie @ 73
FCG
21 Zombie @ 73
FCG
20 Zombie @ 70
FCG
5 Dire Wolves @ 50
Doom Wolf
5 Dire Wolves @ 50
Doom Wolf
Special:
6 Vagheists @ 286
Vargoyle
Rare:
4 Cairn Wraiths @ 225
Banshee
Mortis Engine @ 240
Blasphemous Tome
Models: 121
Total: 2498 pts
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Po kolejnych kilku bitwach uznaliśmy, że zwiększamy limit punktowy do 3k. Lord w tym zestawieniu jest bomba, nie padł mi w żadnej bitwie póki co.
Co o tym sądzicie ? Czy są potrzebni czempioni CHorrorach i Vagheistach ? co zostawić, co wywalić ?Lords:
Vampire Lord @ 506 pts
General; 3 lvl LoVampire; Great Weapon; Heavy Armour;
Red Fury
Aura of Dark Majesty
Beguile
Dread Knigth
Nigthshroud
Talisman of Preservation
The Other Tricksters Shard
Master Necromancer @ 225 pts
4 lvl LoDeath
Dragonbane Gem
Power Stone
Heroes:
Necromancer @ 90 pts
1 lvl LoVampire
Book of Arkhan
Necromancer @ 130 pts
2 lvl LoVampire
Pidgeon Plucker Pendant
Dispel Scroll
Tomb Banshee @ 95 pts
Tomb Banshee @ 95 pts
Cairn Wraith @ 60 pts
Core:
40 Crypt Ghouls @ 410
Ghast
34 Zombie @ 112
FCG
34 Zombie @ 112
FCG
5 Dire Wolves @ 40
5 Dire Wolves @ 40
5 Dire Wolves @ 40
Special:
8 Crypt Horrors @ 304
6 Vagheists @ 276
Rare:
Terrorgheist @ 225
Mortis Engine @ 240
Blasphemous Tome
Models: 146
Total: 3000 pts