Prawdziwy Król Goblinów

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Prawdziwy Król Goblinów

Post autor: QQrydza »

Dębek pisze: 1 Iron Orc Warlord @ 600.0 Pts
General; Iron Orc Warlord; Waaargh!; Plate Armour
Lucky Shield [10.0]
Dusk Stone [60.0]
Axe of the Aporcalypse [130.0]
1 War Boar @ [0.0] Pts

1 Goblin Witch Doctor Master @ 510.0 Pts
Goblin Big Shaman; 4 Learned Spells; The Pyromancy
Book of Arcane Power [100.0]
Ring of Fire [50.0]

1 Goblin Chief @ 204.0 Pts
Goblin Chief; Light Armour; Bow; Shield; Battle Standard
Crown of the Cavern King [80.0]
Dobre, lubię pochwalam. Mam co prawda przekonanie, ze na singla - czyli ryzyko, ze trafisz na empire z dywinacja, Scroll Ci sie przyda lepiej niz 3/3 - ale nie wszyscy je podzielają : ) Na lordzie polecam zamiast lucky shielda potke do inicjatywy, na pare dziwnych modeli Ci się przyda
1 Feral Orc Chief @ 270.0 Pts
Frenzy; Great Weapon; Shield
Plates of Tuktek [60.0]
Divine Icon [40.0]
1 Mount: Wyvern (Orc, Feral) @ 170.0 Pts
Problemem modelu jest to, ze za 440 punktów (a to prawie jak drugi pająk) masz tylko 6 ataków. Za to z siła 6 i 7 co jest bardzo spoko. Poza tym model jest w pytkę i to chyba jedna z sensowniejszych opcji jego umieszczenia.

Eeee poprawka to 4 ataki z s7 ;P kombinacja wydaje mi sie coraz lepsza... sam ja chyba bym wsadzil za pajaka jakby slot hero pozwolil...
29 Feral Orc 'Eadbashers @ 840.0 Pts
Frenzy; Mammoth Stabber; Paired Weapons; Veteran Magic Standard; Musician
Banner of Speed [50.0]
1 Orc 'Eadbasher Champion @ [20.0] Pts
Dylemat odwieczny - xhw czy speary. Wziałym te drugie bo AP daje wiecej biciu. A w tej liscie jak masz pajaka dodatkowe ataki chyba nie beda az tak przydatne. + Czesto ten dodatkowy atak wychodzi Ci tak samo jak spear (czesto = jak nie grasz hordą)
31 Goblins @ 314.0 Pts
Goblins; Light Armour; Spears & Shields; Standard; Musician; Scoring
1 Goblin Champion @ [20.0] Pts
3 Shady Gits @ [30.0] Pts
Paired Weapons; Light Armour
Okejka. A czekaj - nieokejka :D Chcesz tutaj mieć bow and shield. ODstrzelisz dzieki temu po vanguardzie jakiegos fasta i bedzie naprawde spoko. Ataki tych modeli generalnie nieistnieją, pestki z łuków już tak :)
8 Mounted 'Eadbashers @ 511.0 Pts
Orc Boar Eadbashers; Lance; Shield; Heavy Armour; Standard; Musician
Flaming Standard [45.0]
1 Orc 'Eadbasher Champion @ [20.0] Pts
9 War Boar @ [0.0] Pts
Tu i sedno i problem generała na dziku - ten unit jest potwornie drogi. Pajak za niego wchodzi a to żenującą ilość 9 atakow z s7 za 511 punktów, ws 4 brak rerolli niska inicjatywa tylko 2+ 4t ehhh bida. Co do flamingu na nich - uderzają rowno z hydra czy grubasami, wiec efektywnie nie zmniejsza ilości hitow ktora dostaja.

Na Twoim miejscu pogodziłbym się z tym, z lord nie będzie mial losa, bo to unit który rokuje nadzieje, ale będzie tylko tracil woundy i lord przez to moze przegrywać CC. Nie przez przypadek wiekszosc orczych i goblinskich genearłów realizuje definicje szaleńca, próbując cos z dzikow wycisnąć :)
1 Orc Boar Chariot @ 170.0 Pts
2 Brutal Rider @ [0.0] Pts
Lance
2 War Boar @ [0.0] Pts

1 Orc Boar Chariot @ 170.0 Pts
2 Brutal Rider @ [0.0] Pts
Lance
2 War Boar @ [0.0] Pts
Tutaj mam ten problem, ze jak nimi grałem bolał niski save i to, ze po 1 turze sa warzywami. Dla porównania 2 x 10 BO (co i PSZ chwali) są scoringiem, maja dużo więcej zastosowań bo zmieniają bronie, maja ITP. A kosztują ledwo 100 więcej (do uzyskania choćby zdejmując książkę). Move 7 niby jest duża przewaga nad move 4, ale w turze waaagh to juz 5 swiftstride vs 8 swifstride nie jest AŻ tak wielką różnicą. A turaa waagh jezeli chodzi o to, jak ustawia sie przeciwnik, jest zawsze, dopóki nie użyjesz ^^
5 Goblin Raiders @ 130.0 Pts
Goblin Raiders; Light Armour; Shield
5 Wolf @ [0.0] Pts

5 Goblin Raiders @ 130.0 Pts
Goblin Raiders; Light Armour; Shield
5 Wolf @ [0.0] Pts

1 Gargantula @ 480.0 Pts
8 Forest Goblin Crew @ [0.0] Pts
Light Lance; Bow
Propsam, odginaczki musza być, wilki są w tym świetne. Możesz odpuścić sobie tarcze (już nie są obligiem, a w ld generala i tak chcesz byc)
Co na to powie Samozwańczy Król Gobelinów.
W skrócie masz to co lubię, i uważam ze w tej armii działa (co tacy generałowie jak PSZ i Jeżus też często dokumentują), czyli: 1) napierasz 2) masz d3d3 3) masz waagh 4) masz pająka ^^

Rzeczy pod rozwagę to to, że masz 2 sensowne scoringi z czego tylko jeden jest stabilny (savage maja tendencje do lecenia z wiatrem, a te 9 orkow to jest 511 punktów które chce iść do przed siebie i krzyczy o to zeby sie splacic :D). I to IMO może być spory problem. Ja dopóki nie mialem tych niepozornych 2xBO miałem problem robić scenerio nawet w wygranych bitwach. Oczywiście jakieś ich zastosowanie moze mi umykac, ja na dzikach z powodzeniem grałem tylko w zestawie 10+2x5 do scorowania, kiedy gralem na 2 wywernach 2 pajakach jakos z rok temu

Kwestia dyskusyjna to maszyny. Imo warto jakies miec, czy to 2-3 bolce w wersji czy 2 x Doomy, ktore bardzo duzo robia na przestrzeni gry. Ale są Opcjonalne, bez nich da się grać.

Bez zbytniej ingerencji w modele, rozwazylbym złozenie, które obecnie sam chce wytestowac - jakis eco warlord w savagach, rozdajacy ld, pewnie z GW zeby te 5 atakow z s7 wyciągał - i kosa d3d3 na wywernie z tuktekiem. Potworek sie robi niemilosierny z wywki (kroi prawie wszystko) a i ld stabilniejsze + Nie masz tych smutnych big unów na dzikach :P Grałem podobnie na DMP (tylko wywerna miala 2+ 4++ bo feral mial tylko 6++ i branie go z kosa było słabe) i bylo to dość racjonalne zagranie.

Spodobalo mi sie az tak ze pozyczylem sobie twoje kminy ;)
++ Orcs and Goblins (BS2.0 Orcs and Goblins) [4469pts] ++

+ Characters +

Goblin Witch Doctor [410pts]: 3x Additional Learned Spells, Common Goblin, Pyromancy, Wizard Master
·· Magic Items: Ring of Fire

Lord of Fightin' [260pts]: Chief, Feral Orc, Great Weapon
·· Magic Items: Divine Icon, Plates of Tuktek
·· Wyvern: Wyvern - Feral Orc Lord of Fightin'

Lord of Fightin' [515pts]: Army General, Feral Orc, Great Weapon, Waaagh!, Warlord
·· Magic Items: Axe of the Aporcalypse , Bronze Breastplate, Waaargh! Paint

Lord of Sneakin' [200pts]: Battle Standard Bearer, Cave Goblin, Chief, Shield
·· Magic Items: Crown of the Cavern King

+ Core +

Goblins [368pts]: Bow, Cave Goblin, 31x Goblin, 2x Mad Git, Musician

Orc 'Eadbashers [786pts]: Feral Orc, 29x Orc 'Eadbasher, Spear
·· Champion
·· Musician
·· Standard Bearer
···· Veteran Standard Bearer: Banner of Speed

+ Special +

Iron Orcs [220pts]: 10x Iron Orc, Musician

Iron Orcs [220pts]: 10x Iron Orc, Musician

+ Death from Above +

Greenhide Catapult [180pts]: Git Launcher

Greenhide Catapult [180pts]: Git Launcher

+ Big'N Nasty +

Gargantula [480pts]

Gargantula [480pts]

+ Large Mounts +

Wyvern Mount [170pts]

++ Total: [4469pts] ++
Jest zapas na drozszego lorda. Tarcza na wywce i goblin wiecej za eadbashera tam powinny byc of coz
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Szef bez LoSa nie wchodzi zupełnie w grę. Szef bez dzika też do mnie nie przemawia. Za 600 pkt musi się bić. Do tego trzeba mobilności.
Dlatego nie ma nawet opcji abym wyszedł bez dzików. Mogę dać te tańsze corowe w większej ilości, albo dać tym lepszym 5+ warda na strzelanie.
Wiwerna wydaje się optymalna.

Co do big unsów, to AHW wziąłem z 2 powodów - 30 ciochów z pierwszego szeregu z hordy i +1 do I.
Na gobbosach oczywiście masz rację - łuki muszą być.

Potem dochodzimy do pozycji obowiązkowych, czyli jazdy (dam 5+ warda na strzelanie). Może to moje zboczenie, ale jestem do jazdy trochę przyzwyczajony. Fajnie czasem nie martwić się o thunderstompy. te 9 ciochów s7 rzeczywiście szału nie robi, ale z drugiej strony totalnym szajsem też nie jest. Może będzie trzeba ostrożniej nimi pograć. Najpierw wykatapultować szefa w jakiś combat, zajechać z boku i dobić dzikami.

BO wyglądają spoko, ale czy rydwany nie dają rozpie elastyczności. Rydwany zawsze mnie wkurzały. Dobrze pilnowały flank przeciwnikowi.

Na maszyny rzeczywiście nie mam pkt.
Obrazek
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

No dziki z 5++ mozna testowac. Moze beda dzieki temu bezpieczniej scorowac. Co do stompow wiekszosc rzeczy ktore je ma zabija ich atakami - demony hydry pajaki.

D3D3 mobilnosc ponaga ale na piechote model tez sporo robi.

Dodatkowa inicjatywa wchodzi dosc rzadko w gre niestety. Ale jezeli planujesz ich w hordzie xhw sa lepsze niz speary to fakt.

Rydwany przy braku smietnika sa spoko. Tylko za 2 orcze i 20 punktow z czegos masz 3 goblinskie ktore sa o tyle lepsze ze szybsze = lepiej ogarniaja smietnik. W turach po 1 wypornosc i ilosc atakow jest podobnie maloznaczaca. Dostajesz 3 aktywacje dodatkowe impacty wiecej spd za gorszy save i t - imo dobry deal
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8779
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Wydaje mi się że akurat hydry czy pająki z s5 i ws4 to sobie nie radzą z takimi dzikami
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Hydra ma 5wsa :wink:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8779
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

I tak jest słaba, bez hejta z s5...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Szymu
Chuck Norris
Posty: 358
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szymu »

Testowałem w poprzednią sobotę rozpiskę jak poniżej - udało mi się w końcu przekonać do magii i wrzuciłem goblina z piromancją , szczerze powiedziawszy to był strzał w dziesiątkę bo właśnie tego mi brakowało w poprzednich grach.

Brak odginaczek aż tak strasznie mnie nie bolał jednak zdaję sobie sprawę że one muszą być - problem jest taki że za bardzo nie wiem gdzie ugrać punkty ( w sumie wszystko w miarę dobrze się sprawdzało na przestrzeni 3 gier). Ostatecznie udało się ugrać 3 miejsce- mając za przeciwników HE, SA i EoS


1 Iron Orc Warlord @ 500.0 Pts
General; Iron Orc Warlord; Waaargh!; Plate Armour
Talisman of Supreme Shielding [100.0]
Blessed Sword [50.0]
Hardened Shield [10.0]
1 Mount: Wyvern (Orc, Iron) @ 210.0 Pts

1 Goblin Chief @ 130.0 Pts
Goblin Chief; Light Armour; Battle Standard
Lucky Shield [10.0]

1 Feral Orc Warlord @ 490.0 Pts
Frenzy; Shield
Axe of the Aporcalypse [130.0]
Potion of Swiftness [10.0]
Plates of Tuktek [60.0]
1 Mount: Wyvern (Orc, Feral) @ 170.0 Pts

1 Goblin Witch Doctor Apprentice @ 300.0 Pts
Goblin Shaman; 3 Learned Spells; The Pyromancy
Ring of Fire [50.0]
Talisman of Shielding [10.0]

39 Cave Goblins @ 430.0 Pts
Cave Goblins; Bows; Standard; Musician; Scoring
1 Goblin Champion @ [20.0] Pts
1 Mad Git @ [50.0] Pts

41 Orcs @ 665.0 Pts
Orc Ladz; Shield; Spear; Bows; Light Armour; Veteran Magic Standard;
Musician
Banner of Discipline [35.0]
1 Orc Champion @ [20.0] Pts

6 Orc Boar Riders @ 208.0 Pts Light Lance; Light Armour; Shield; Musician

1 Greenhide Catapult - Git Launcher @ 180.0 Pts

1 Greenhide Catapult - Git Launcher @ 180.0 Pts

1 Gargantula @ 480.0 Pts
6 Cave Trolls @ 556.0 Pts

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Laik pisze:Wydaje mi się że akurat hydry czy pająki z s5 i ws4 to sobie nie radzą z takimi dzikami
On ma w jednej turze s7 i musi zaszarzowac. Bije po pajaku wiec moze stracic model lub dwa. Ma te 9 atakow trafia 4.5 rani 3. W kolejnych turach ma s4 i nic nie robi. A pajak grinduje sobie spokojnie. Jak arok szarzuje a staty maja takie same to unit nic nie robi.

Hydra za to ma regenke.

Imo srednio to widze bo po drodze masz fear na 8 reroll.

Szymu graty za wynik ;) przyjemna rozpa wudze na styk 1800 w hero robi robote. Mnie boli to ze wywern general jest jednak miekki i slabo bije. Trolle uwazam za nieco zbyt drogie i u nas trudno tym grac bo 3 na 4 graczy ma flamin metal kb...
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Trole wymienić na pająka i jakaś odginaczke (gobliny na wilkach) i jest hit :wink:
A no i koniecznie gobliny podzieliłbym na dwa oddziały bo mało scoringów jest
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

no 2x20 common gobo tarcze luki robi robote
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

BO chief na wywce, gieno, 2+ reroll, ward na flame razor blade
Shaman na wywce, 4 czary shamanism, axe of battle, 5++, sceptra
shaman pyro 4 czary essence ring of fire/thrauma
BSB 18 cali

40 gobo
34 gobo
3x20 gobo

2 manglery
2 dd
2 aroki
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1100
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

A co się stało z kminą 7x20 gobo?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Ktos w mecie podobno strzela, a tracenie bsb i maga za az 600 punktów nie uchodzi :) poza tym chyba wszystko bedzie latalow hordach dla lepszych panik to i miejsca na stole by braklo
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

a czy ta rozpiska jest ogrywana czy to tylko twór teoretyczny?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Zalezy o co pytasz. Na 2 wywernach w ciut innych kombinacjach zagralem juz kilkanascie bitew wczesniej. Na 2 pajakach maszynach goblinach i manglerach gram okolo 2 lat z drobnymi zmianami ^^

Natomiast ta konkretna nie gra bo po 2 miesiacach przerwy na wazniejsze rzeczy najblizszy czas na przesuwanie pacyn to dms no i moze 2 bitwy przed.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Chodziło mi o tą konkretnie.
Ma potencjał ale ciekawią mnie wrażenia z gry tymi wywkami i układem core

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Jedyna zagadka to to, czy ld 8 reroll na goblinach i paniki z 3 kosci starcza. Imo powinny. Co do lataczy gienio jak moze to wylatuje, na duzo dzisl sie chowa. Czyli eos i niektore df i ogry ciezko. Na bolce lapie covery, na pestki ma dosc save na demony ma warda wiec tu luzno

Szaman to fajny killer, duzo atskow pozwala ogarnac smietniki a beast grozi w czelkach. Ale jest bardzo wrazliwy na pestki, on sie musi chowac jyz na wiecfj paringow.

Z tym ze ja zakladam ze ludzie beda do mnie isc bo strzelanie i pyro/thrauna narzuca dosc presji. Wtedy tylko gobosy przyjmujo, stojo albo nie i kontra. Male oddzisly z tym ld powinny fajnie grozic flankom, robily to i bez 8ld reroll czesto gesto.

Jest tez opcja wjazdu wszystkim i wymuszeniu wybierania celow. Nawet jak general padnie armia jest dosc samodzielna poki wygrywa combaty ^^
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Ld 8 reroll powinno dawać radę.
Pomysł mi się podoba bo ilość dropów pozwala do ustawienia środka ciężkości

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

troche zmieniam srodki ciezkosci, szaman dostaje 4++, jeden mangler zamienia sie w fasta a cory zyskuja 3 fanatykow, bo w klubie sa ich fanami :) musze tym troche pograc zeby ich przekonac ze luki + parry lepsiejsze :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Aż wstyd przyznać ale już bardzo dawno nie grałem fanolami. Są spoko ale chyba parry jest lepsze.

Ja do swojej orczej rozpy zamierzam wrzucić klepacza.
Iron orc warboss on boar 1+ reroll, fireborn, jacks pickaxe.
Będzie moją odpowiedzią na tarantule i inne monstery

ODPOWIEDZ