Początki z TK

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Bartoromeo
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Początki z TK

Post autor: Bartoromeo »

Jestem w trakcie składania rozpiski z 9th age do Undying Dynasties na 1600 punktów, tylko, że nie mam zbyt dużej praktyki, więc rodzi się bardzo dużo pytań.
Np. Czy branie szkieletów core 'owych ogranicza się tylko do łuczników, bo inni nie mają sensu?
Czy wzięcie Casketu i Dread Sphinxa do rare' u to dobry ruch?
Czy na tych punktach trójka katafrakty ze sztandarem i muzykiem cokolwiek zrobi?
A co do dowództwa to czy wystarczy dwóch akolitów?
Cóż, jestem dość nowy w tej kwestii...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13988
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Bartoromeo pisze:Jestem w trakcie składania rozpiski z 9th age do Undying Dynasties na 1600 punktów, tylko że nie mam zbyt dużej praktyki, więc rodzi się bardzo dużo pytań.
Np. Czy branie szkieletów core 'owych ogranicza się tylko do łuczników, bo inni nie mają sensu?
generalnei szkielety wystawia siena 3 sposoby:
1) bunkier lucnzikow dla magow albo lucznicy po prostu (troche mniej efektywne niz z poprzedniej edycji, ze wzgleud na zmieniony los, ale nadla trafiajaj na 5+)
2) bunkier najtanszych szkieletow dla magow
3) szkielety z spearami z mumia dla podbitego ws'a
Czy wzięcie Casketu i Dread Sphinxa do rare' u to dobry ruch?

miom zdaniem dread sphinx jest troche za drogi. cascetu tez pewnie bym nie bral na obecne zasady, choc mozliwe, ze jego branie ma sens
Czy na tych punktach trójka katafrakty ze sztandarem i muzykiem cokolwiek zrobi?
bym bral co najmniej jedna piatke
A co do dowództwa to czy wystarczy dwóch akolitów?
Cóż jestem dość nowy w tej kwestii...
2 wystarczy. zawsze jednak warto miec architektow jak sie ma na to pkty.

Bartoromeo
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Bartoromeo »

Hmm a czymże jest owa wspomniana mumia?

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 397
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Post autor: Qsownik »

Faraon/Tomb King lub Tomb Prince/Nomarch - bohater z "undying will"

Bartoromeo
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Bartoromeo »

Dziękuję, a co do magii, to czy path of sands jest użyteczne, czy raczej niezbyt polecane? No i czy rydwany w tej edycji coś potrafią zdziałać?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13988
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

domena wlasna jest bardzo dobra a jednoczesnie jest jedynym sposobem na leczenie oddzialow (mozliwe, ze z book of the dead, jelsi grasz na duzje ilosci contruktow).

na rydwanach gram od 2006 roku. nigdy nie byly slabe, a teraz sa lepsze niz w 8 edycji

Bartoromeo
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Bartoromeo »

Załóżmy, że:

HERO
Death Cult Acolyte lvl 2 Path of sands General 90+35pts
Dispell scroll (35pts)

Death Cult Acolyte lvl 2 Path of sands Hierophant 90+35pts
Book of the Dead (35pts)

Nomarch 100+12+20pts
Heavy armor (12pts)
Fleshrender (20pts)

CORE

21 skeleton archers 126pts

21 skeleton archers 126pts

3 skeleton chariots 135+10+10pts
Standard (10pts)
Musician (10 pts)

SPECIAL

24 necropolis guard 224+24+35+10pts 293
Paired weapons (24pts)
Standard Banner of Speed (10+25Pts)
Musician (10pts)

5 tomb cataphracts 295+10+10pts
standard (10pts)
musician (10pts)
underground ambush

Sand scorpion 85pts
underground ambush

RARE

Casket of Phatep 115pts

Myślałem o tym, żeby nomarcha podłączyć do Necropolis Guradów, a priest' ów do oddziałów szkieletów.
1600pts

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13988
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

od razu mow na jakie pkty grasz.

hero z najwyzszym ld musi byc generalem.

pamietaj tez, ze w 9ta gra sie na scenraiusze, wiecpotrzebujesz jakies sztandary (choc 3 to nie jest malo, to pomyslalbym o sztandarze na lukach).

osobiscie zamienilbym 1 oddzial lukow na jakies odginaczki (pewnie fasty), 4 rydwan i zwiekszyl drugi oddzial odpowiednio.

jak masz tak malo constructow pewnie zamiast ksiazki bym wzial dodatkowy czar na magu. takze zainwestowalbym w warbanner na wezach za reszte pkt.

mumii dalbym warda 4+ albo regeneracje (ew. mithril mail i warda 5+) i zwyklego dwuraka.

jak mowilem mi osobiscie sie cascet nie podoba zbytnio. Bralbym w rare cos z: morghasty, gigant, katapulty, ale nie jest on sam w sobie zly i widzialem, ze sie pojawial w roznych rozpiskach.

mysle, ze sama ropziska nie jest zla. szczegolnie na poczatek.

tak z ciekawosci skad jestes i gdzie zacyznasz grac?
Ostatnio zmieniony 11 maja 2016, o 20:34 przez Shino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 397
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Post autor: Qsownik »

Primo - nomarcha musi być gieńkiem bo ma najwyższy Ld (ktoś mnie uprzedził :D )
Secundo - cataphracts kosztują 20 więcej jeśli bierzesz ambush, czyli jednego mniej i 35 punktów możesz na coś jeszcze wydać (np. czwarty chariot) albo bez ambusha

Jakie masz modele? Ta wiedza by pomogła.

Bartoromeo
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Bartoromeo »

Jestem z Pruszkowa, tutaj też zaczynam grać. A co do modeli, to nie mam żadnego, składam rozpiskę, żeby wiedzieć co mam ustrzelić i czego wyszukiwać.
Edit. Mam armię Wood Elves na 1600 pkt w 8 edycji.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13988
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

zapraszam wiec na jakis turniej na narbutta. Wiem, ze moze nie wyglada to najlepiej, ale w takim miejscu dosc szybko zalapiesz duzo zasad. Gra sie zazwyczaj na 2500, wiec niewiele wiecej co wystawiasz z tego co rozumiem.

Bartoromeo
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Bartoromeo »

Jeśli uda mi się pożyczyć figurki, no i skleić coś sensownego na 2500. Poza tym moja wiedza na temat zasad jest niemal zerowa, jestem zieloniutki niczym goblin wśród leśnej gęstwiny. Młodzieniaszek ze mnie. A poza tym turniej gdzie by się odbył? Wybacz, pierwszy raz słyszę hasło "narbutta".

Pod hasłem "fast" kryje się core' owa konnica?
A Winged Reapers są okay?
I czy ward save' a można używać przy każdej ranie, czy on jest tylko na magiczne ataki?
Do katafrakty Rending Banner jest dobrym posunięciem?
Skorpion może zostać? Czy jednak nie ma on dobrej renomy?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13988
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

po kolei: narbutta to nazwa ulicy na ktorej jest wiekszosc turniejow w warszawie. Wiekszosc osob stad zaczynala tam grac (przynajmniej turniejowo). Jest niedaleko sgh

fast to skrot od fast cavalry, wiec tak. Wzialbym ze 2 oddzialy konnych z ta zasada (z lukami albo bez. nie ma to takiego znaczenia w sumie)

winged reapers sa ok na duze pkty jak masz duzego maga z book of dead. Na mniejsze sa troche gorsi. Wystawialbym je w ilosci od 4 w oddziale

ward save'y dzialaja na kazda rane. regeneracja dziala na rany nie zadane z plonacych atakow i leathal strike'ow

skorpion jest calkiem ok. Bardzo fajny oddzial zarowno do atakowania maszyn/magow jak i do przeszkadzania przeciwnikowi

rending banner jest moim zdaniem ciut za drogi na nich, ale nie jest tez zlym wyborem. Przez s5 nie maja oni czasem za duzej sily przebicia na oddzialy ciezkiej kawalerii.

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

Gwoli sprawiedliwości, to Warda też da się wyłączyć - ataki z zasadą "divine attacks" albo "ward-breaking attack".
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

@Glonojad

Nie do końca. Wyłączenie, to całkowity brak rzutu obronnego (czyli tak jak regeneracja vs ogniste ataki lub woundujący "6" lethal strike), a w przypadku divine attacks vs ward save w dalszym ciągu masz możliwość wybronienia się wardem, aczkolwiek jest ona mniej efektywna niż normalnie (reroll udanych ward save'ów).
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

Racja, racja, chodziło mi po prostu o to, ze nie ma pewnych sejwow zawsze.
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

ODPOWIEDZ