PKS - komentarze

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

PKS - komentarze

Post autor: swieta_barbara »

PKS sie wylonil i ukonstytuowal, wiec zamknalem poprzedni temat i otwieram nowy - tym razem z komentarzem do prac naszych ekspertow.

I od razu odnosnie tego:
Czy coś pominąłem? Jeśli tak to piszcie.
Czy robimy ograniczenia na jeden format punktowy, czy staramy sie stworzyc zestaw uniwersalnych zasad dla roznyc formatow punktowych?

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Czy robimy ograniczenia na jeden format punktowy, czy staramy sie stworzyc zestaw uniwersalnych zasad dla roznyc formatow punktowych?
Imo też lepiej nie narzucać jednego formatu. Postarajcie się złożyć CS, który pasowałby zarówno do formatu 2000 jak i 2999. Odrobinę więcej pracy, a produkt bardziej użyteczny.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Fajnie by było gdyby powstał system uniwersalny. Aby to zrobić myslę, że dobrym sposobem jest modyfikacja kosztów punktowych niektórych ostrych przegięć. W ten sposób stawiamy gracza przed wyborem "spoko, bierz pendanta na 1600 pkt, ale on kosztuje 70pkt, więc na herosa go już nie weźmiesz a tylko na lorda, któremu korony też nie dasz" (w ogóle 70pkt za pendanta uważam za dobry comp).

Zwiększając koszty punktowe ostrych przegięć w warhammerze sprawiamy, że ludzie rzadziej będą je brać oraz przeciwnik za ich zdjęcie dostanie więcej punktów. Przykładowo Skull Cannon. Spoko, na etc jest 0-1, ale czy zabicie tej bestii naprawdę powinno być warte 135pkt? Zdjąć ograniczenie skull cannona 0-1, ale niech kosztuje dajmy na to +60pkt.

Wiem, że takie podejście z początku może wydawać się bardzo dziwne, lecz dzięki takiemu podejściu można zrobić uniwersalny system na każdą ilość punktów. Owszem, trzeba by tylko się mocno ograniczyć (do max 6 takich zmian w ogóle) i pilnować aby nie stworzyć z tego drugiego warhammera. W niemczech tak zboostowali bestie, odejmując -100 pkt od dużych stworów z rare. Dzieki temu takie cyklopy mają rację bytu. Cris sobie chwalił te rozwiązania :)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

ja bym się nie bawił w nową wycenę jednostek i magicznych przedmiotów. mam nadzieję, że skończy się tylko na bardzo ogólnych cięciach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Karli - jak już do takiego grzebania by się gremium posunęło to ja myślę że ten PKS by się zepsuł zanim by wyjechał z garażu a członkowie by zostali obśmiani w środowisku mniej lub bardziej i projekt podzieliłby los Bastard Sworda (na szczęście). A jeśli by jakimś sposobem przeszło to wielu graczy by plunęło na to. Zarówno gracze jak i organizatorzy. Ja w każdym razie odmówiłbym gry z kimś na takie kwiatki a na turniej z takimi zasadami aż tak ingerującymi nie pojechałbym.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4777
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Nowa wycena przedmiotów/jednostek byłaby największą głupotą. Napewno nie tędy droga.
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
Bałagan
Chuck Norris
Posty: 507

Post autor: Bałagan »

Jankiel pisze:
Czy robimy ograniczenia na jeden format punktowy, czy staramy sie stworzyc zestaw uniwersalnych zasad dla roznyc formatow punktowych?
Imo też lepiej nie narzucać jednego formatu. Postarajcie się złożyć CS, który pasowałby zarówno do formatu 2000 jak i 2999. Odrobinę więcej pracy, a produkt bardziej użyteczny.
albo różne formaty: 1200-1400, 2000-2400, 2800-2999
każde z innymi ograniczeniami
czasami gram na 4500 nawet na zasady silesianowe ze slotami jak poniżej 3000

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Mając 666 nabitych postów, ma się taki ładny tytuł: chosen of slaasnesh, trzeba naprawdę dobrego powodu, by z niego zrezygnować.

Czytam odpowiedzi na pierwsze głosowanie nad PKS i widzę niepokojącą tendencję - Młody pisze, że lubi VLos, ale że SLOS się przyjął, to może być, Kudłaty mówi, że nie będzie wykłócał się o SLOS, to Panowie, jak to jest, wiecie czego chcecie czy wszystko wam jedno?
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

VLOS - rozwiązuje kilka spraw - kampienie maszyn za odziałami, porno strzelanie.

Przyzwyczajenie nie jest argumentem, pograją ludzie 2-3 miesiące i przyzwyczają się do VLOS

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

po za tym SLOS to był wymysł który nie wiadomo dlaczego przeszedł w głosowaniu wielkich i wspaniałych decydentów Euro. To był dla mnie największy czynnik odstręczający mnie od euro.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

przeszedl z tego powodu, ze jest znacznie blizszy 8smej edycji, a wiec tlosowi, niz vlos. Glownie za sprawa dziurawych oddzialow, gdzie zawze jakos widac orze nie jak trzeba.

zmiana na vlos co oprawda mi nie przeszkadzalaby. Mozna psrobowac, choc wazniejsze chyba byoby w takim wypadku takze na etc zmienic system widzenia.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

tak shino? Bo w zasadach 8ed było jak piechociarz jest z piechociarzem to go nie zasłania? Tak samo działko nie est zasłaniane przez kloc ironbreakerów czy innej piechoty? Bo w Slos to widać a nie tak było w podręczniku.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4808
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Murmandamus pisze: Tak samo działko nie est zasłaniane przez kloc ironbreakerów czy innej piechoty?
teoretycznie jest, praktycznie nie bo prawie zawsze da się tak pociągnąć linię między celem a lufą przez inne oddzialy, raz dla tego że cele cą w 90% przypadków wyższe niż dwarfy (więc strzelasz nad glową) a dwa że w podręczniku nie ma zakazu strzelania między modelami więc kula przelatująca pod pachą jednego typa i między glowami dwóch kolejnych żeby trafić w cel to norma, już nie mówiąc o np. strzelanlaniu pomiędzy końskimi nogami. To między innymi dlatego TLOS w battlu jest upośledzony na tyle że się na niego nie gra.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Byłem przeciwnikiem SLOS i cały czas bardziej mi on przeszkadza, niż pomaga, ale jest zgodny z zasadami 8 edycji, prosty, intuicyjny i umożliwia korzystanie z wielu różnych modeli. Dlatego jest dobry.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Murmandamus pisze:tak shino?
Tak murmi.

Jedyny problem to taki, ze w tlosie nie masz czegos takiego jak arc of sight,k kotry jest stosowany a jest jedynie reliktem 7 edycji.

Choc nie iwem czy ta gra bylaby lepsza gdyby oddzialy widzialy bardziej na okolo.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Sam jestem zwolennikiem Slosa, z jednym zastrzeżeniem, nie podobają mi się autohitujące organki, które strzelają przez dwa walczące unity. Trochę to kłopotliwe.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

jak jest VLOS to rozwiązany jest problem 5 dział w Imperium czy 6 maszyn w dwarfach - zyskują fasty ,można wreszcie mówić o jakiejś strategii....ten kto wymyślił Slos uprymitywnił i uwstecznił tą grę...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

PiotrB pisze:jak jest VLOS to rozwiązany jest problem 5 dział w Imperium czy 6 maszyn w dwarfach - zyskują fasty ,można wreszcie mówić o jakiejś strategii....ten kto wymyślił Slos uprymitywnił i uwstecznił tą grę...
Zgadzam się z Piotrem,
Panowie dajcie szanse VLOS, powinien no zlokwidować kilka przegięć, a zawsze jeżeli sięnie sprawdzi można wrócić do SLOS.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

PiotrB pisze:jak jest VLOS to rozwiązany jest problem 5 dział w Imperium czy 6 maszyn w dwarfach - zyskują fasty ,można wreszcie mówić o jakiejś strategii....ten kto wymyślił Slos uprymitywnił i uwstecznił tą grę...
Zgadzam sie!

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

To nie wina SLoSa tylko 8 edycji, że takie są zasady widoczności.

SLoS jest znacznie bliższy podręcznikowi od VLoS.

ODPOWIEDZ