Impacty a oddział z furmanką

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Impacty a oddział z furmanką

Post autor: Karli »

Charioty/stegadon/STank szarużuje od frontu w oddział z furmanką. Wypłaca impacty. Impacty są rozlosowywane jak shooting. W opisie furmanki i dzwonka jest napisane że strzelając do oddziału można za cel obrać furmankę lub monków, czy w związku z tym za cel impactów można obrać również furmankę lub monków? Jak myślicie ?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

wydaje mi sie, ze ze tu furmanka dostaje impacty bo ona je generuje (niestety booka nie mam przy sobie, ale nie byl tam przypadkiem, ze model ktory impactuje w czolg dostaje impacty?)

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Mi chodzi o sytuację kiedy to czołg szarżuje na furmankę z oddziałem a nie na odwrót. Gdy furmanka leci na czołg to wtedy jasna sytuacja = impacty dostaje furmanka (btw. czy hity które dostaje są randomizowane 1-5 Furmanka 6 priest, czy tak jak w przypadku charaktera na monstrous mouncie wszystkie impacty ida w doł...).
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

karlee pisze: (btw. czy hity które dostaje są randomizowane 1-5 Furmanka 6 priest, czy tak jak w przypadku charaktera na monstrous mouncie wszystkie impacty ida w doł...).
ja mowilem, ze furmanka jest monstuous mountem :( teraz nie wiem. Jak juz sie nam wyklaryfikuje czym jest to dopiero bedzie mozna dac odpowiedz na to pytanie. Jednak moim zdaniem wszystkie impacty powinny isc w dol jak w monsterach i chariotach.
Mi chodzi o sytuację kiedy to czołg szarżuje na furmankę z oddziałem a nie na odwrót
Tez o tym myslalem (a przeciez na kiklu rydwanach gram ;) ) IMO jak z szarzowaniem na dwa unity rydwanem to nalezaloby traktowac (czyli podzielic impacty po rowni. Jesli jest ich nieparzysta ilosc odosb to wlascisiel czolgu wybiera w co idzie)

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

No właśnie. Ja bym był za rozwiązaniem jak przy monstrous mouncie, że wszystko w dół, bo mimo iż jest to "special kind of mount" to jednak mount a najbliżej mu do takiego stegadona chociażby...

Co do rozdysponowania hitów w oddział/furmankę to IMO szarżujący wybiera w co idą impacty bo w opisie dzwonku jest napisane że można strzelać w to i w to i strzelający wybiera cel, ale Twoje rozwiązanie też uważam za możliwe i się nie upieram, byleby było jakieś jednolite stanowisko. Btw. co jeszcze w kwestii gdy szarżuje rydwanami na bok oddziału monków i z furmanką się nie stykam? Czy ona wtedy też impacty dostać może ?

Chyba trzeba się w LS nad tym zastanowić... a master niedługo kolejny...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Nie wiem jaki jest status furmanki/dzwonka będących w jednostce szczurów (tzn. czy są osobną jednostką czy nie), ale może ta odpowiedź z FAQ GW by coś pomogła:
Q. When a chariot charges into two enemy units,
does it inflict D6 hits upon each enemy unit or
does it only inflict D6 hits in total?
A. In the extremely unlikely event of a chariot
charging more than one enemy unit, the impact hits
are distributed as evenly as possible among the
units charged, with any odd hits allocated by the
player controlling the chariot.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

wydaje mi sie ze impacty wyplacasz w co chcesz skoro jest jak w shooting i mozesz wybrac cel a wg mnie to jest jeden oddzial a nie dwa odrebne.
wszystko raczej idze w dol chyba ze to nie bedzie ani chariot ani m. mount...

co zas sie tyczy szarzy w bok to nie mozesz impactowac w furmanke bo sie z nia nie stykasz...
walisz tylko w to co masz w kontakcie i wtedy mozesz wybrac, furmana czy oddzial...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:wydaje mi sie ze impacty wyplacasz w co chcesz skoro jest jak w shooting i mozesz wybrac cel a wg mnie to jest jeden oddzial a nie dwa odrebne.
wszystko raczej idze w dol chyba ze to nie bedzie ani chariot ani m. mount...

co zas sie tyczy szarzy w bok to nie mozesz impactowac w furmanke bo sie z nia nie stykasz...
walisz tylko w to co masz w kontakcie i wtedy mozesz wybrac, furmana czy oddzial...
Czyli najpierw to jest jeden oddział, a nie dwa...

Ale zaraz potem, będąc na flance nie możesz walić w furmankę, choć hity są rozlosowywane jak shooting? O ile dobrze wiem szarżujący rydwan robi impact hity na jednostce, nie modelach z którymi się styka (oczywiście modele usuwamy z tyłu oddziału sugerując się zapiskiem GW, że Ci z tyłu zastępują tych z przodu, to jest jednak rozwiązanie czysto estetyczne). Skoro oddział z furmanką jest jednym oddziałem, a nie dwoma odrębnymi - to niezależnie czy szarżujesz z przodu, na flankę, na rear, tak by stykając się z furmanką i monkami, czy też nie - powinieneś mieć, możliwość ranienia furmanki (dokładnie tak samo jest z rydwanami uderzającymi w oddział, w którym siedzi postać o US 5 i więcej - Rulebook sugeruje, że skoro impacty są rozlosowywane jak shooting, to celem impactów może być postać o US 5 i więcej, niezależnie czy się z nią stykasz czy nie).

No chyba, że są to dwa osobne oddziały...
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

jest to jeden odzial a w combacie masz wyraznie zaznaczone ze mozesz bic tylko w to z czym sie stykasz.
jak masz state troopsow to moga ich zlezc cale milony chocby sie stykla tylko jeden jednak juz np w czempiona nie zadeklarujesz ataku nie stykajac sie znim tak samo wg mnie jak walczysz z salamandrami to jesli nie dotykasz skinkow to nie mozesz ich w zaden sposob atakowac.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

W takim razie wyjaśnij zapisek - rozlosowywane jak shooting...

Ok, ok losujesz jak shooting, ale masz tylko wybór z trzech modeli z którymi się stykasz?!

No tak... ale dlaczego, wszystkie inne ataki rozlosowywane jak shooting, działają na całą jednostkę, a impacty nie?! Czemu jest zapisane bezpośrednio w zasadach, że:
1. Impacty uderzają w jednostkę.
2. Są rozlosowywane jak shooting (czyli już z tej racji uderzają w jednostkę, nie modele).
3. Postać o US 5 i więcej, może być swobodnie wybierana przez przeciwnika jako cel tego typu ataków.
a jednak twierdzisz, coś zupełnie innego?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

no wiesz...

jednak pamietaj w jakiej fazie jestes.
jest combat i ma swoje zasady i w nich trzeba sie poruszac.
rozlosowujesz jak podczas strzelania jednak wydaje mi sie ze tylko i wylacznie przeciw modelom z ktorymi normalnie bys mogl walczyc bo inaczej rodzi to sytuacje ze z kazdej strony mozesz np tankiem zaatakowac model z ktorym sie nie stykasz.

czekam w sumie na jakies sensowne potwierdzenie jednak uwazam ze atakujesz tylko to z czym walczysz [ wyjatek to np rydwan szarzujacy w flanke kawalerii na boku ktorej jest czempion czy bohater i wtedy impacty ida w unit mimo ze nie styka sie z nimi fizycznie...]
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Moim zdaniem szarżujący wybiera czy chce impakty walić w dzwon czy w oddział (bo takie ma prawo strzelając do tego oddziału). W przypadku impaktów w tego pierwszego wszystko idzie w dól.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Hobbit pisze:Moim zdaniem szarżujący wybiera czy chce impakty walić w dzwon czy w oddział (bo takie ma prawo strzelając do tego oddziału).
no wlasnie problem taki, ze jak masz 2 oddzialy to tez niby w oba bys mogl strzelac a dzielisz impacty... wiec to nie takie jasne jak to mialoby wygladac...
W przypadku impaktów w tego pierwszego wszystko idzie w dól.
ok ale dlaczego

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

W sumie racja, co do pierwszego. W tej sytuacji dzwon (stegadon czy inne paskudztwo z US 5+ w oddziale) powinno traktować się jako odrębną jednostkę. na potrzeby wypłacania hitów.

Co do drugiego, dzwon to pomieszanie warmachiny, monstera i chariotu. W 2 z 3 tych typów jednostek hity idą w dół :P Poza tym fluffowe pierdzenie na to mogło by wskazywać.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Hobbit pisze: Co do drugiego, dzwon to pomieszanie warmachiny, monstera i chariotu. W 2 z 3 tych typów jednostek hity idą w dół :P
i 2 z 3 typow tych jednostek sie odlaczaja od oddzialu jak zginie character :) a jak juz ustalilismy dzwon nie ma zasady 3 z 3 tych stworzen :) no i pamietaj, ze w niektorych wyadkach (np. stegadon) jest randomizacja impactow
Poza tym fluffowe pierdzenie na to mogło by wskazywać.
tego juz nie rozumiem...

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Shino pisze:no wlasnie problem taki, ze jak masz 2 oddzialy to tez niby w oba bys mogl strzelac a dzielisz impacty... wiec to nie takie jasne jak to mialoby wygladac...
Jest tak oczywiście, ale jest również dosyć duża różnica:
1. Szarżując w dwa oddziały z góry masz narzucone, iż z oboma musisz się stykać - dopiero wtedy zasada dzielenia impactów wchodzi w grę. Gdyby taka zasada weszła w życie odnośnie dzwonu/furmanki, impacty w dzwon/furmankę mogłyby wchodzić (po uprzednim rozdzieleniu) dopiero, gdy jednostka powodująca impacty stykała by się z dzwonem w efekcie szarży - opcja wydaje się sensowna.
2. Natomiast jeśli inaczej nie zostanie to uściślone, impacty jako obrażenia rozlosowywane na jednostce (nie modelach i to, że jest to cc czy nie, nie ma znaczenia. Inaczej impacty byłyby bez sensu) mogłyby, niezależnie od miejsca uderzenia (flanka, rear, przód, w styku z dzwonem/furmanką, czy też nie), być wypłacane również w dzwon/furmankę, a nawet całkowicie w dzwon/furmankę, z racji bycia posiadania US 5+.
Shino pisze:
Hobbit pisze: W przypadku impaktów w tego pierwszego wszystko idzie w dól.
ok ale dlaczego
Też nie rozumiem dlaczego tak miałoby być. O ile dobrze pamiętam ludzie wykłócali się, że nie jest to ani monstrous mount, ani chariot, a więc czemu zasada, że impacty idą tylko w dół? Przecież tylko jednostki o statusie monstrous mounta i chariotu posiadają taką zasadę. Bądźcie ludzie konsekwentni - nie można mieć wszystkiego. Jak dla mnie w tym przypadku impacty rozlosowujemy jak shooting .Czyli w momencie gdyby wersja pierwsza z tego co napisałem powyżej weszła w grę - najpierw rozlosowujemy równo hity między jednostkę pchającą a dzwon/furmankę (zakładając, że stykasz się i z dzwonem/furmanką i z jednostką pchającą), a potem hity na dzwonu/furmankę rozlosowujemy między dzwon/furmankę a bohatera - w tym przypadku tak jak w AB skavenów, 1-5 dzwon/furmanka, 6 bohater.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Shino pisze:
Poza tym fluffowe pierdzenie na to mogło by wskazywać.
tego juz nie rozumiem...
Bo jak chciałbyś przejechać rydwanem gościa który stoi jakieś 4-5m nad ziemią? ;)
Ale nie jest to jakaś kwestia o którą warto się kłócić.

A co do stegadona, to gdzie jest napisane że można zranić skina z impactów? Bo nie przypominam sobie by przy jego opisie było coś takiego.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Hobbit pisze:A co do stegadona, to gdzie jest napisane że można zranić skina z impactów? Bo nie przypominam sobie by przy jego opisie było coś takiego.
Proponuje sprawdzić ponownie:
Missle hits and impact hits are randomised as follows: roll a D6. If a character is riding the beast, 1-4 hits the beast, 5 hits crew, 6 hits character. If there is no character, 1-4 hits the beast, 5-6 hits the crew.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Ślepota nie boli :) Ale miło wiedzieć.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Hobbit pisze: Bo jak chciałbyś przejechać rydwanem gościa który stoi jakieś 4-5m nad ziemią? ;)
taa... latwiej zaszarzowac smoka ktory lata ale na potrzeby tury przeciwnika przysiada radosnie na glebie...

kontynuujemy? :mrgreen: 8) :wink:
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ