Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Jeżeli w strefie rozstawienia przeciwnika masz wystarczająco dużo miejsca to możesz ich wystawić nawet na jego tyłach. Muszą być jedynie 12" od najbliższego modelu.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Czy muszę użyć magicznej zdolności sztandaru Gleaming Icon jeśli oddział jest w zasięgu BSB?

Gleaming Icon​(5 pts)
One use only. Must be activated the first time the bearer's Unit fails a Leadership Test. The Unit may
reroll the failed test
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

No przecież napisane jest, że musisz użyć gdy po raz pierwszy nie zdasz testu LD :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Duderson
Kretozord
Posty: 1644

Post autor: Duderson »

Zapis mówi o bearer's unit. Czyli musisz (i możesz) tylko wtedy, gdy BSB jest w oddziale.
Lidder pisze:
-There's something large & nurgle-y coming first
To akurat proste - chodzi o podwyżki cen.

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Duderson pisze:Zapis mówi o bearer's unit. Czyli musisz (i możesz) tylko wtedy, gdy BSB jest w oddziale.
Bearer to nie to samo co BSB, tylko model w oddziale dzierżący ten sztandar.
Mowa tu jedynie o sztandarowym oddziału, a nie o BSB. Chyba że w opisie szmaty było dodane, ze może ją nosić tylko BSB. Jezeli nie, to nie musi go nawet być w pobliżu.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

siema, czy jeśli jakiś efekt robi, że jakiś model ma się stestować na powiedzmy siłę i ten model jest postacią, która znajduje się w jednostce, to czy może ona rzucić na look out ser? A co gdy wszystkie modele są targetowane?

Jeszcze tak dla pewności, wszystkie postacie, nawet szczur bez zbroi na piechotę, widzi tylko na 90 stopni licząc od przekątnych podstawki? I żadna postać nie jest skirmisherem, chyba że jest tak na niej napisane?

dzięki

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Tak, widzisz zawsze 90 stopni. Jeśli nie masz wpisane skirmish to nie jesteś skirmish

Jeśli model ma testować to nie ma look outa. Podobnie jak cały oddział to cały oddział bez lookouta.

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

Siema, jest takie 2 sytuacje, że chcę komuś wjechać oddziałem ze strzałką oddziałowi 1 w bok:
Obrazek

Czy w pierwszym przypadku jak już dojadę, to oba oddziały się dostawiają, żeby wszyscy się bili? Czy muszę robić pełnego wheela w tym wypadku o jakieś 100 stopni, żeby biło się ich jak najwięcej (choć nie wszyscy), nawet jeśli przez to spalę szarżę? Czy też robię lekkiego wheela i idę na jednynkę tak, że ledwo się stykamy i wtedy się dostawiamy?

W drugim przypadku 2 to teren nieprzebyty/inny oddział/las, czy jeśli jest taka blokada i jak szarżuję trójką, to szarża idzie normalnie tylko bijemy się nielicznymi żołnierzami, czy też oddział 1 idzie do tyłu i dostawia się do mnie, żeby biło się jak najwięcej wojska?

dzięki

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Zasada jest taka - maksymalizujesz modele walczące na tyle, na ile jest to możliwe. Jeżeli nie jest możliwe żeby wszyscy się stykali to nie muszą.

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Strona 20 podręcznika dobrze opisuje te sytuacje.
W pierwszym przypadku możesz zrobić wheela max 90 stopni i dalej dosunąć oddział po prostej. Tyle modeli ile się styknie tyle będzie. Nie możesz zmaksymalizować więcej przesuwając oddział niżej.
W drugi wypadku jeśli oddział nie mieści się między przeszkodą a oddział to nie wciśniesz tam szarży i nie zmaksymalizujesz. Patrząc na Twój rysunek to 3 ruszy się po prostej i wejdzie w 1. Nie uda się więcej modeli dostawić.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

spoko, czyli jeśli przez doprowadzenie jak największej liczby modeli szarża będzie nieudana (zbyt duży wheel), to doprowadzam do walki trochę mniej modeli(mniejszym whelem), czyli w wypadku pierwszym robie wheel mniejszy niż 90 stopni i jest ok?

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Robienie w szarży wheela powyżej 90% jest niemożliwe wg zasad, więc nie rozumiem, skąd ciągle piszesz o nieudanej szarży. Nie ma tu takiej sytuacji. Szarża opisana w podanym przez Ciebie przykładzie jest możliwa do dostawienia, więc jest udana. Kwestia tylko ile modeli dojdzie. W tym przypadku robisz wheel równy 90% i dostawiasz, bo w tym momencie masz maksymalizację taką na jaką pozwala sytuacja. Nie możesz zrobić mniejszego wheela, żeby dostawić mniej modeli.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

Chodzi mi o to, że właśnie jak robię wheel 90 stopni, to nie dojadę, bo rzuciłem dwie jedynki na dystans i po porstu nie dojadę, a jak zrobię mniejszy wheel, to dojadę.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

kszyhu pisze:Chodzi mi o to, że właśnie jak robię wheel 90 stopni, to nie dojadę, bo rzuciłem dwie jedynki na dystans i po porstu nie dojadę, a jak zrobię mniejszy wheel, to dojadę.
nie ma takiej zasady w RB

sprawdzasz ile masz cali do celu, np 4 cale
rzucasz 4, jest szarza

to ze przy ruchu oddzialem ktorys model dzieki wheelowi zrobi 15 cali nikogo nie interesuje, byles 4 rzuciles 4, dostawiasz
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

Ahaaa, na to bym nie wpadł, no to dzięki wielkie.

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 928

Post autor: Kopyt »

Jeśli mam wiekszy CR niż przeciwnik modeli to ucieka on automatycznie do końca gry ??
Obrazek

Awatar użytkownika
Tocz
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Tocz »

czy na bsb teraz można dawać magiczne przedmioty I magiczny banner ?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Tak, albo magiczny baner za dowolne punkty, albo magiczny baner+itemy za łącznie 50pkt.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Stan pisze:Tak, albo magiczny baner za dowolne punkty, albo magiczny baner+itemy za łącznie 50pkt.
w ktorej edycji? :)
bo chyba nie w 8 mej, o to temat dla pytan o 8ma edycje
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

Siema, mam parę pytań o pojedynki, tutaj profesjonalny obrazek poglądowy:
Obrazek

Oddział troli wszarżował w lancę z 3 bohaterami na przedzie. Ten na czerwono, to ork na kuniu.
Ork się nie styka z lancą, ale wołam pojedynek bohaterem po lewej. Co teraz się dzieje? Czy ork zamienia się miejscami z lewym trolem, mimo że mają inne podstawki, czy też obaj bohaterowie idą na bok a 2 trole mogą dzięki temu bić po oddziale zamiast w paladynów?
Czy jeśli ork zamienia się miejscami z trolem, tak że ten trol styka się tylko z moim bohatrerem, który jest w pojedynku, to ten trol może bić w kogoś?

Dzięki

ODPOWIEDZ