9 age - Pytania ogolne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 9 age - Pytania ogolne
Może,
Mało - moźe wydać rozkaz i pojechać w cholerę - rozkaz dalej będzie działał
Mało - moźe wydać rozkaz i pojechać w cholerę - rozkaz dalej będzie działał
Mam takie pytanko czy jak black coach naładuje sie posiadając Lethal Strike czy działa ta zasada przy impaktach przy szarży?
Klub Gier Bitewnych Toruń https://www.facebook.com/Triclinum/
Blog https://miniaturepaintingstudio.blogspot.com/
Każdą moją prace publikuje na YouTubie https://youtube.com/channel/UC6DW9zlhA9 ... zFQ/videos
Facebook https://www.facebook.com/miniatureps/
Instagram https://www.instagram.com/miniaturepaintingstudio/
Szukam kogoś do współpracy przy malowaniu modeli Toruń i okolice
Blog https://miniaturepaintingstudio.blogspot.com/
Każdą moją prace publikuje na YouTubie https://youtube.com/channel/UC6DW9zlhA9 ... zFQ/videos
Facebook https://www.facebook.com/miniatureps/
Instagram https://www.instagram.com/miniaturepaintingstudio/
Szukam kogoś do współpracy przy malowaniu modeli Toruń i okolice
- Elvis is (un)dead
- Oszukista
- Posty: 796
Niestety nie :/
Special Attacks
Special Attacks (like Stomp or Breath Weapon) are typically not made with the model’s weapon. Special Attacks do not
benefit from special rules that modify normal Close Combat Attacks or normal Shooting Attacks (including special rules
that modify Characteristics). However, Special Attacks may benefit from other sources of rules (as long as they are not
special rules) or characteristics increases, such as spells or Magic Items. For example, a Great Weapon or Thunderous
Charge does not increase the Strength of Stomp attacks, but a Potion of Strength or the spell “The Beast Within” (which
increases the Strength) does.
str. 90
Special Attacks
Special Attacks (like Stomp or Breath Weapon) are typically not made with the model’s weapon. Special Attacks do not
benefit from special rules that modify normal Close Combat Attacks or normal Shooting Attacks (including special rules
that modify Characteristics). However, Special Attacks may benefit from other sources of rules (as long as they are not
special rules) or characteristics increases, such as spells or Magic Items. For example, a Great Weapon or Thunderous
Charge does not increase the Strength of Stomp attacks, but a Potion of Strength or the spell “The Beast Within” (which
increases the Strength) does.
str. 90
Czy Stomp'y wypłaca się z 2-go szeregu? Oraz (chodzi dokładnie o przypadek VerminHulksów) - czy piechota potworów posiadająca Stomp(1) sumuje Stomp(2) wynikających z zasad specjalnych wybieranych dla verminhulksów, czy też Stomp(2) jest to już zsumowana wartość uwzględniająca tą 1 od rodzaju jednostki?
Postać na którą jest rzucony Cascading Fire (1 magii ognia) wchodzi do oddziału na którym nie ma tego czaru. Kto obrywa obrażenia z tego czaru: oddział czy postać?
Z RB: If an affected unit is divided into several units (the most common example is that a Character leaves its unit), each ofthe units formed thisway keeps being affected by the spell's effects.In that situation, one successful DispelAttempt will remove the spell from all affected units. Characters that join a unit already affected by “Remains in Play”spells are not affected by the spell.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Z RB: If an affected unit is divided into several units (the most common example is that a Character leaves its unit), each ofthe units formed thisway keeps being affected by the spell's effects.In that situation, one successful DispelAttempt will remove the spell from all affected units. Characters that join a unit already affected by “Remains in Play”spells are not affected by the spell.
Z góry dzięki za odpowiedź.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."
Wydaje mi sie ze czar dziala.caly czas na ten oddzial nnaktory zostal.rzucony wiec heros powinien caly czas obrywac. A ostatnie.zdanie tyczy sie sytuacji gdy rip jest na oddziale a heros wchodzi. Wiec przez analogie gdy rip jest na herosie ktory wchodzi do oddzialu to oddzial.nie.obrywa.
Czy jak biore banner of the last charge w bretce (all mounts in the bearers unit gain impact hits 1) i mam wagon 12 rycerzy to ile koni bije?
Klub Gier Bitewnych Toruń https://www.facebook.com/Triclinum/
Blog https://miniaturepaintingstudio.blogspot.com/
Każdą moją prace publikuje na YouTubie https://youtube.com/channel/UC6DW9zlhA9 ... zFQ/videos
Facebook https://www.facebook.com/miniatureps/
Instagram https://www.instagram.com/miniaturepaintingstudio/
Szukam kogoś do współpracy przy malowaniu modeli Toruń i okolice
Blog https://miniaturepaintingstudio.blogspot.com/
Każdą moją prace publikuje na YouTubie https://youtube.com/channel/UC6DW9zlhA9 ... zFQ/videos
Facebook https://www.facebook.com/miniatureps/
Instagram https://www.instagram.com/miniaturepaintingstudio/
Szukam kogoś do współpracy przy malowaniu modeli Toruń i okolice
Czy obrywa wtedy sam heros ?Semi pisze:Wydaje mi sie ze czar dziala.caly czas na ten oddzial nnaktory zostal.rzucony wiec heros powinien caly czas obrywac. A ostatnie.zdanie tyczy sie sytuacji gdy rip jest na oddziale a heros wchodzi. Wiec przez analogie gdy rip jest na herosie ktory wchodzi do oddzialu to oddzial.nie.obrywa.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."
Jaka odległość od wroga musi zachować oddział wychodzący z ambush ?
1” – na zasadach ogólnych.
½” – bo ambush to ruch a podczas ruch musi być zachowana odległość ½”
0” – bo w zasadach ambush jedynym obowiązkiem jest wyście „plecami” przy krawędzi.
All units must under normal circumstances be separated by more than 1” from any other units (friends or foes) and from Impassable Terrain. A unit may come within ½” of these elements during the course of a move but must be kept more than 1” away once the move ends.
Before Deployment, after choosing Deployment Zones, an army that includes units with the Ambush special rule must state which of your units with this special rule will use it (starting with the player that picked the Deployment Zone). Deploy your army as usual, but without deploying any of the Ambushing units. Starting from Game Turn 2, roll a dice for each Ambushing unit at the start of each of your Remaining Moves subphases. After you have rolled for all Ambushing units, each unit that rolled 3+, now enters the Battlefield from any table edge. Place the arriving unit with all of its back rank touching the Board Edge. Ambushing models are free to move in the Remaining Moves subphase, except that they may not March Move, and they must end this Movement Phase no more than twice their Movement value from the Board Edge
1” – na zasadach ogólnych.
½” – bo ambush to ruch a podczas ruch musi być zachowana odległość ½”
0” – bo w zasadach ambush jedynym obowiązkiem jest wyście „plecami” przy krawędzi.
All units must under normal circumstances be separated by more than 1” from any other units (friends or foes) and from Impassable Terrain. A unit may come within ½” of these elements during the course of a move but must be kept more than 1” away once the move ends.
Before Deployment, after choosing Deployment Zones, an army that includes units with the Ambush special rule must state which of your units with this special rule will use it (starting with the player that picked the Deployment Zone). Deploy your army as usual, but without deploying any of the Ambushing units. Starting from Game Turn 2, roll a dice for each Ambushing unit at the start of each of your Remaining Moves subphases. After you have rolled for all Ambushing units, each unit that rolled 3+, now enters the Battlefield from any table edge. Place the arriving unit with all of its back rank touching the Board Edge. Ambushing models are free to move in the Remaining Moves subphase, except that they may not March Move, and they must end this Movement Phase no more than twice their Movement value from the Board Edge
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."
0" - takie coś istnieje tylko w combacie
1/2" - tylko jeśli wykonujesz ruch, a i tak na samym końcu musisz skończyć 1"
Nie widziałem nigdzie, by Ambush był formą ruchu. W fazie ruchu pojawiają się i mają możliwość ruchu.
1/2" - tylko jeśli wykonujesz ruch, a i tak na samym końcu musisz skończyć 1"
Nie widziałem nigdzie, by Ambush był formą ruchu. W fazie ruchu pojawiają się i mają możliwość ruchu.
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1039
0" jest jeszcze podczas ruchu szarżujących. Reszta tak jak wyżej ładnie napisane. :>